Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2613 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 januari 2020 - 15:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag inget föstår, betalar bara 199kr/månad :)

Viaplay Sport kostar 399 sek om man tar det idag.

Postad 23 januari 2020 - 10:24

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Jo, så är de - har själv varit med från start...

Postad 23 januari 2020 - 15:17

tTW
  • tTW
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Slutar med Viaplay nu när de ska ta 499 sek för vissa UFC-event utöver mån avgiften på 399.

Har du inga familjemedlemmar du kan dela åtminstone abonnemangsavgiften med, typ 3-4st, så du bara betalar 80-100kr/månaden? Är nån av familjemedlemmrna UFC-fan, så kan du halvera även PPV-kostnaden.

Nu skojar du ju, men min erfarenhet från dom bekanta som har Viaplay, där det finns både 399kr- och 199kr/mån-abonnemang, är att dom med 199kr/mån-abonnemangen är väldigt ängsliga med att dela sina abonnemang med andra familjemedlemmar för att få ner kostnaden, dom står i samliga fall jag känner till för hela kostnaden själva och betalar året runt, medans alla dom med ett vanligt utsugar-abonnemang för 399/449kr/mån i samma omfattning delar dom på minst 4st familjemedlemmar, och således bara betalar en hundring per månad, om ens det, eftersom dom ofta säger upp sporten 2-3- månader om året under säsongsuppehållen för dom sporter dom följer.

Roggaboy vet om det, han försökte vara rolig istället för att diskutera det som du försökte ta upp till diskussion, Viaplays ständiga försök att blåsa kunderna på mer pengar utan att leverera något extra.
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang. Så länge man tvingas köpa alla sporter på ett bräde(som jämförelse så gör man INTE det hos CMore), så ser alla fullpris-kunder jag känner det som en principsak att dela ut abonnemanget på familjemedlemmar flera meter bort från ens egna soffa, så många det går.

Jag har god ekonomi och har inget emot att betala för produkter och tjänster, inte ens dyrt, om jag känner att det är värt det, men Viaplays streaming-tjänst är utan tvekan den uslaste som finns utav premiumtjänsterna. Man tvingas på ett paket med ALLA sporter, man tvingas på usla svenska kommentatorer i många sporter utan att kunna välja engelskt, man blåses regelbundet på delar av dom sändningar som NENTs rättigheter täcker in(bl a Nascar-träningar/kval, Moto2/3 fp1/2/3/wu, WTA-matcher), trots abonnemangspriser på 400kr/mån tvingas man på reklamavbrott som totalt förstör flytet och känslan i sändningen, i synnerhet dom som kommer i MotoGP så fort målflaggen har tagits, så man ofta missar när förare kör runt och skakar hand med varann, eller gör provstarter under träningarna och kvalen, och ofta får man samma sunkiga sändning med reklamavbrott som sänds på TV6/TV8/TV10, istället för den reklamfria sändning som norrmännen får på ViaSport, gällande bl a SpeedwayGP, och regelbundet bryter dom sändningena så fort dom bara kan istället för att låta feeden ligga uppe tills den tar slut, så man får se sportutövarna kramas eller vad dom nu gör, eller omvänt börjar inte sändningen fören strax för start, som exempelvis Indycar-sändningarna, där svensk tittarna(utöver att bli påtvingade urusla svenska kommentarer) blev blåsta på ungefär en timmes uppsnack inför varje race, som sändes på norska och danska Viaplay.

Sen sist då den patetiska bildkvaliten och serverparken, plus kundtjänsten som aldrig erkänner deras ökända tekniska brister utan föreslår omstart av routern.

Jag kan bara komma på EN enda grej som är bra med Viaplay, eller bätte än konkurrenterna, antalet profiler, 6st. Jag vet inget annat som gör mig glad med den tjänstens funktionella eller praktiska aspekter. Man "tvingas" på den för att få enkel tillgång till dom sporter NENT lagt rabarber på.

Jo, jag kom tusanimig på en sak till som är bra med Viaplay, deras sändningar från Nascar Cup-racen, där du får sändningen oavbrutet utan reklam med amerikanska kommentarer, och svenska anekdoter av Ted när dom amerikanska tar reklamapus. Synd bara att jag inte kollar på Cup Series längre sen Danica slutade köra. Får hoppas att Hailey Deegan och Natalie Decker tar sig upp dit inom några år, men det lär dröja minst 3år till innan dom är redo.

För den som vill se bra racing, missa inte 24-timmars från Daytona på Lördag 19:30, går att casta(30fps) via Chrome/Opera från imsa.com, helt klart årets höjdpunkt inom motorsport, jag rankar det nästan som bättre än Indy 500 numera, och före Le Mans, Bathurst, Spa och Nordslingans 12/24-timmars-race, mestadels pga bankingen.  :wub:

Postad 23 januari 2020 - 22:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang.

Alla UFC-event har ingått i 399 sek/mån men i år när det är ett PPV-event blir det ett tillägg på 499 sek.

Postad 23 januari 2020 - 22:48

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

De senaste 3 premier leuge matcherna jag sett på Viaplay via min Apple 4K har varit flawless. Idag nu Wolves-Liverpool. Inga försämringar i framerate. Inga ryck. Ingen kvalitetssäkning i bildkvalite. Bra om de kunde hålla det så här. 

Postad 24 januari 2020 - 07:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 877 inlägg
  • 0

De senaste 3 premier leuge matcherna jag sett på Viaplay via min Apple 4K har varit flawless. Idag nu Wolves-Liverpool. Inga försämringar i framerate. Inga ryck. Ingen kvalitetssäkning i bildkvalite. Bra om de kunde hålla det så här.

Själv tycker jag att det har varit kass kvalitet, extremt mycket mpeg-artefakter i bilden på senare tid på HD-strömmen
.

Postad 24 januari 2020 - 10:16

tTW
  • tTW
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Alla UFC-event har ingått i 399 sek/mån men i år när det är ett PPV-event blir det ett tillägg på 499 sek.

Då förstår jag verkligen din frustration, det var ingen schysst prishöjning, hoppas du och alla UFC-fans hittar en lösning på att dela ut kostnaden för era abonnemang på så många familjemedlemmar som det bara går, så kostnaden kanske blir billigare i slutänden, även PPV-priset inkluderat, eller nån alternativ streaming-lösning.

Själv tycker jag att det har varit kass kvalitet, extremt mycket mpeg-artefakter i bilden på senare tid på HD-strömmen
.

Jag håller med, det räcker att två toppevent går samtidigt så ger deras servrar på knäna, senast i söndags var det en svensk handbollsmatch samtidigt som nån engelsk fotbollsmatch, jag hade inte på nån av dom två sändningarna, utan en annan stream, men det märktes tydligt att det låga taket i deras serverpark var nått igen vid den tidpunkten.

Att pissa kunder i ansiktet det gör Viaplay gärna så ofta det bara går, just nu pågår Europeiska Mästerkapen i konståkning, under dom två första dagarna har svenska Viaplay valt att helt sonika strunta i att visa direktsändningen från dom första 90 minuterna av tävlingen och 2-3 startgrupper(inklusive ena svenska deltagaren i onsdags), men sändningen har funnits på norska Viaplay, med kommentarer dessutom.
Officiella streamen på Youtube är blockerad på uppdrag av NENT. Att lägga ut den norska sändningen åt svenskarna struntade Viaplay i. Idag vill dom slå rekordet, och börja sändingen först 13.55, trots att tävlingen börjar 11:25, så hela 2½ timme och 4st startgrupper kommer svenskarna blåsas på, inkl dom två finska tjejerna. Norskarna får givetvis se det från 11:25.

Föreställ er att Viaplay skiter i att visa första halvan från ett av årets största event av eran favoritsport. Det är så j*vla vidrigt av dom så det är närmast sanslöst.

Postad 24 januari 2020 - 10:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 210 inlägg
  • 0

Grymt bra pris :)   Skulle jag personligen bara betala för att kunna så golfen och ja Liverpool YNWA :wub:

Postad 24 januari 2020 - 10:58

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Nu delar jag abonnemanget faktiskt med min bror så blir inte många kronor per person. :)

Har du inga familjemedlemmar du kan dela åtminstone abonnemangsavgiften med, typ 3-4st, så du bara betalar 80-100kr/månaden? Är nån av familjemedlemmrna UFC-fan, så kan du halvera även PPV-kostnaden.

Nu skojar du ju, men min erfarenhet från dom bekanta som har Viaplay, där det finns både 399kr- och 199kr/mån-abonnemang, är att dom med 199kr/mån-abonnemangen är väldigt ängsliga med att dela sina abonnemang med andra familjemedlemmar för att få ner kostnaden, dom står i samliga fall jag känner till för hela kostnaden själva och betalar året runt, medans alla dom med ett vanligt utsugar-abonnemang för 399/449kr/mån i samma omfattning delar dom på minst 4st familjemedlemmar, och således bara betalar en hundring per månad, om ens det, eftersom dom ofta säger upp sporten 2-3- månader om året under säsongsuppehållen för dom sporter dom följer.

Roggaboy vet om det, han försökte vara rolig istället för att diskutera det som du försökte ta upp till diskussion, Viaplays ständiga försök att blåsa kunderna på mer pengar utan att leverera något extra.
Jag följer inte UFC och har inget behov av PPV-event, men har full förståelselse för din frustration(hur stor var prishöjningen egentligen?), jag vet INGEN som ensamt betalar fullpris för ett Viaplay Sport-abonnemang. Så länge man tvingas köpa alla sporter på ett bräde(som jämförelse så gör man INTE det hos CMore), så ser alla fullpris-kunder jag känner det som en principsak att dela ut abonnemanget på familjemedlemmar flera meter bort från ens egna soffa, så många det går.

Postad 24 januari 2020 - 11:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 135 inlägg
  • 0

Det är väl bara två som kan streama samtidigt i Viaplay?

Postad 24 januari 2020 - 13:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Visst är det så. Så att dela på kostnaden på mer än 2 som en del så stolt påpekar här faller pladask.

Och till mcmike. Du betalar ju också 199 kr i mån, det har du ju skrivit om flera gånger.

Jag gör det också men försöker inte göra mig rolig över det som te x roggaboy gör.

/Fredrik

Postad 24 januari 2020 - 13:53

tTW
  • tTW
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Officiellt ja, men det finns ett flertal olika metoder för att starta upp fler än 2st streams åt gången, inkl sport-streams, och då ska tilläggas att Viaplay är ändå den operatören som har mest spärrar man måste lura för att starta flera streams, jämfört med CMore, EurosportPlayer och Netflix.

Sen även om man inte vet hur man gör det, så kan det ofta funka bra ändå om man delar det med familjemedlemmar som gillar andra sporter än en själv, som inte sänds på samma tider på dygnet.

Postad 24 januari 2020 - 14:30

tuna74
  • tuna74
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Hur väljer man olika ligor etc. på CMore? Vad jag kan se finns det enbart två olika sportpaket.

Postad 25 januari 2020 - 14:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 210 inlägg
  • 0

Vad jag kan se finns det enbart två olika sportpaket.

Helt korrekt! C.more mycket sport eller all sport. Har själv det förstnämnda, det täcker min intressen där :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.