Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2720 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad Igår, 19:59

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Första  försöket funkar inte..

Hon sa att Viaplay Film och sport försvinner och därav så försvinner våra paket..... Hade en lång diskussion, via chatten bad till slut att jag vill bli uppringd av någon imorgon, mend å skulle jag ringa upp.. och förmodligen hamna på kundtjänst igen som har noll befogenheter.....

Men det är som att de inte fattar just det att vi har mail där det står att vårt paket har bytt namn till Viaplay total och då kan det ju inte försvinna som hon menar på bara för att det idag kostar mer än 199??

Men jag hade inte förväntar mig inte att lyckas heller även om jag skulle ringa.... Antingen får jag behålla för 199 eller så kör jag utan Viaplay.. F1 kan jag se via F1 totals egna tjänst. filmerna på Viaplay, tja det är sällan man kollar...

Redigerat av Bulldog76, Igår, 20:01.

Postad Igår, 20:24

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Bäst support verkar företag ha på forum / social medier. Vet inte om det finns någon sida som skriver mycket om streamingtjänster men testa att lägga upp villkoren och skriva ett inlägg på FB eller twitter. Gör tillräckligt många det så börjar vanliga sega media vakna också så de inte kan gömma sig under en sten.

Första  försöket funkar inte..

Hon sa att Viaplay Film och sport försvinner och därav så försvinner våra paket..... Hade en lång diskussion, via chatten bad till slut att jag vill bli uppringd av någon imorgon, mend å skulle jag ringa upp.. och förmodligen hamna på kundtjänst igen som har noll befogenheter.....

Men det är som att de inte fattar just det att vi har mail där det står att vårt paket har bytt namn till Viaplay total och då kan det ju inte försvinna som hon menar på bara för att det idag kostar mer än 199??

Men jag hade inte förväntar mig inte att lyckas heller även om jag skulle ringa.... Antingen får jag behålla för 199 eller så kör jag utan Viaplay.. F1 kan jag se via F1 totals egna tjänst. filmerna på Viaplay, tja det är sällan man kollar...

Postad Igår, 21:19

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu i Expressen https://www.expresse...-mejlutskicket/

Postad Igår, 22:12

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Har skickat en del av mailen från Viaplay från tidigare år till journalisten på Expressen.

Postad Igår, 22:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Nu i Expressen https://www.expresse...-mejlutskicket/

Här pratar man bara sportpaketet men som nämnt tidigare vi är många som har total och inte sport och aldrig bara haft sport.

Postad Igår, 23:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 923 inlägg
  • 0

Varit trogen kund sedan 2013. Lovad 199.- tills jag säger upp tjänsten och har Total-paketet. Luktar kontraktsbrott.

//Lorryquai

Postad Igår, 23:42

FST
  • FST
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ja så här såg det ut när jag hoppade på tåget 2011. Det var initialt ingen trevlig upplevelse och massor med problem. Man fick råd som att uppgradera från 10Mbit/s till 100Mbit/s med rejält ökade kostnader, utan förbättring. Mitt fokus har alltid varit Formel 1 så det har jag kört via/genom många olika plattformar under åren. Nu på sistone genom Apple TV och det har väl ändå fungerat rätt bra.

Om detta blir verklighet så finns det ju andra alternativ för Formel 1 så jag kan lämna Viaplay utan större problem, så att de andra inte behöver känna sig så orättvist behandlade. Tack Viaplay för en fin avslutning och all hjälp och feedback vi fick ge Er under de inledande åren. Nu behöver Ni oss inte längre.

MVH FST.

Hej!

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-09-09

Vi hoppas att du kommer att få glädje av all underhållning på Viaplay.se.
Om du behöver information eller hjälp, tveka inte att besöka vår hjälpsektion på Viaplay.se
eller kontakta oss på 0771-52 23 00 eller via e-mail: support@viaplay.se.
För att ta del av de allmänna villkoren för ditt köp klicka här: Viaplay

Med vänliga hälsningar
Viaplay

Det här är ett systemgenererat e-mail. Det går inte att svara på detta meddelande.

Postad Idag, 08:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

Varit trogen kund sedan 2013. Lovad 199.- tills jag säger upp tjänsten och har Total-paketet. Luktar kontraktsbrott.

//Lorryquai

Minns inte när jag började men det var dör eler ännu tidigare. 

Ja så här såg det ut när jag hoppade på tåget 2011. Det var initialt ingen trevlig upplevelse och massor med problem. Man fick råd som att uppgradera från 10Mbit/s till 100Mbit/s med rejält ökade kostnader, utan förbättring. Mitt fokus har alltid varit Formel 1 så det har jag kört via/genom många olika plattformar under åren. Nu på sistone genom Apple TV och det har väl ändå fungerat rätt bra.

Om detta blir verklighet så finns det ju andra alternativ för Formel 1 så jag kan lämna Viaplay utan större problem, så att de andra inte behöver känna sig så orättvist behandlade. Tack Viaplay för en fin avslutning och all hjälp och feedback vi fick ge Er under de inledande åren. Nu behöver Ni oss inte längre.

MVH FST.

Hej!

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-09-09

Vi hoppas att du kommer att få glädje av all underhållning på Viaplay.se.
Om du behöver information eller hjälp, tveka inte att besöka vår hjälpsektion på Viaplay.se
eller kontakta oss på 0771-52 23 00 eller via e-mail: support@viaplay.se.
För att ta del av de allmänna villkoren för ditt köp klicka här: Viaplay

Med vänliga hälsningar
Viaplay

Det här är ett systemgenererat e-mail. Det går inte att svara på detta meddelande.

Håller med F1 kan man ju nummer streama via F1s egna tjänst, kommer dock att sakna tjatande från Janne och Co.

Postad Idag, 08:35

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har haft mitt sedan 2011-10-15:

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-10-15

Postad Idag, 09:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 422 inlägg
  • 0
Vi är "körda", allt har ett slut som tidigare skrevs. Kom på att det räcker för mig med en stream åt gången.

Redigerat av mcmike, Idag, 10:35.

Postad Idag, 10:51

tTW
  • tTW
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Vi är "körda", allt har ett slut som tidigare skrevs. Kom på att det räcker för mig med en stream åt gången.

Varenda gång i den här tråden när det dryftas välförtjänt kritik mot Viaplay så försöker du släta över det och låtsas som att det där är inget att bry sig om eller kritisera, sakfrågorna i sig om alla hundratalet solklara brister med Viaplay som dom aldrig åtgärdar vill du aldrig diskutera.

Föga förvånande försöker du nu i två inlägg ge skenet av att det är kört med att behålla det utlovade priset, trots att det redan förts fram i tråden att det går att tjata sig ur höjningen, och detta vore busenkelt att vinna med en stämning i marknadsdomstol mot Nent, faktumet att dom tidigare låtit priset vara kvar och klargjort att man får behålla priset så länge man inte säger upp det utgör bevis för att dom själva ansett sig varit skyldiga att göra så enligt sina egna överenskommelser. Nu försöker Nent sig en fuling som dom inte har på benen för, för att testa hur många som orkar stå upp emot det, och genast är du där och försöker få folk att acceptera prishöjningen som ofrånkomligt, trots att så bevisligen inte är fallet. Genomskinligt.

Postad Idag, 11:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 422 inlägg
  • 0
Självklart vill jag betala 449kr istället för 199kr du har känslan verkligen..Alla ska väl naturligtvis driva sitt intresse, det gjorde jag utan framgång.. JAG är körd!

Postad Idag, 11:32

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Viaplay svarar mig nyss att mitt paket upphör och att jag är välkommen tillbaka och teckna Viaplay Total så har då svarat att det är det paketet jag redan har och skickat bild från mitt konto så får se vad dom svarar nu.

Postad Idag, 11:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 422 inlägg
  • 0

Viaplay svarar mig nyss att mitt paket upphör och att jag är välkommen tillbaka och teckna Viaplay Total så har då svarat att det är det paketet jag redan har och skickat bild från mitt konto så får se vad dom svarar nu.

Hoppas på ett positivt svar🙏

Redigerat av mcmike, Idag, 11:35.

Postad Idag, 11:46

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Nu svarar man:

Du har ett paket som heter Film+serier+sport för 199:-, och det är det som kommer att upphöra. Därefter är du välkommen att teckna Total.

Skickade då över bild på mailet om namnbytet på paketet från 2016.

Postad Idag, 12:47

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Nu svarar man:

Vi förstår att du reagerar på justeringen. Men nu har vi informerat dig om vad som gäller och jag behöver hänvisa dig till våra tidigare svar helt enkelt.

Postad Idag, 12:53

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Så Viaplay hävdar att vi fortfarande har Film+serier+sport när vi faktiskt från 2016 har ett paket vid namn Viaplay total, samma paket man hänvisar mig att teckna i juli 2021...

Tror inte dom räknat med att vi skulle ha en massa gamla mail kvar för de blev ju tyst sen ifrån Viaplay.

Postad Idag, 13:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 422 inlägg
  • 0
Jag tog en skärmdump från telefon ifall de går in och ändrar, man vet aldrig! Ni ger mig lite hopp trots allt.

Bifogad fil(er)

Redigerat av mcmike, Idag, 13:00.

Postad Idag, 16:46

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Visade upp mcmike bild för Viaplay och fick detta svar:

Enligt svensk lagstiftning och våra villkor har vi rätt att avsluta ditt paket. Om något känns oklart så kan du läsa våra villkor på viaplay.se/terms.

Postad Idag, 18:32

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 523 inlägg
  • 0

De kommer inte att ge sig med tjat till kundtjänst. Enda sättet är om några går in och tar till jurister om avtalsbrott. Hursomhelst, tror jag att Viaplay förlorar mer än de tjänar på detta tilltag. För många är nog i den sitsen att 199 var rätt ok att betala för sitt strötittande. Medan man får ha ett jäkla stort intresse för att betala 449 i månaden för det. Typ en viss liga i fotboll eller motorsport etc. Då är det inte värt längre.

Jag tros tt de som att inte kommer att ge sig, du har fått samma svar som jag och många andra. De struntar i om det står Viaplay total hos oss och de själva har sagt att det är det vi har.

Jag säger inte upp abonnemanget, det får självdö. Det kanske händer något positivt att vi får ha kvar det i slutändan,. Men jag tvivlar starkt på det.

PS, värst vad många som sitter med 199 abonnemang. Läser man på twitter och forum så är det fler än en liten skara.

Redigerat av Bulldog76, Idag, 18:32.

Postad Idag, 20:16

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Nja men kanske blir man less av att man tjatar till kundtjänst och ger sig, de är väl drömmen men annars så låter jag också de bara självdö...

3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

slarsson
Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.