Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2701

Postad 02 mars 2021 - 19:59

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Första  försöket funkar inte..

Hon sa att Viaplay Film och sport försvinner och därav så försvinner våra paket..... Hade en lång diskussion, via chatten bad till slut att jag vill bli uppringd av någon imorgon, mend å skulle jag ringa upp.. och förmodligen hamna på kundtjänst igen som har noll befogenheter.....

 

Men det är som att de inte fattar just det att vi har mail där det står att vårt paket har bytt namn till Viaplay total och då kan det ju inte försvinna som hon menar på bara för att det idag kostar mer än 199??

 

Men jag hade inte förväntar mig inte att lyckas heller även om jag skulle ringa.... Antingen får jag behålla för 199 eller så kör jag utan Viaplay.. F1 kan jag se via F1 totals egna tjänst. filmerna på Viaplay, tja det är sällan man kollar...


Redigerat av Bulldog76, 02 mars 2021 - 20:01.


#2702

Postad 02 mars 2021 - 20:24

Ibymafayhas
  • Ibymafayhas
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0

Bäst support verkar företag ha på forum / social medier. Vet inte om det finns någon sida som skriver mycket om streamingtjänster men testa att lägga upp villkoren och skriva ett inlägg på FB eller twitter. Gör tillräckligt många det så börjar vanliga sega media vakna också så de inte kan gömma sig under en sten.

 

Första  försöket funkar inte..

Hon sa att Viaplay Film och sport försvinner och därav så försvinner våra paket..... Hade en lång diskussion, via chatten bad till slut att jag vill bli uppringd av någon imorgon, mend å skulle jag ringa upp.. och förmodligen hamna på kundtjänst igen som har noll befogenheter.....

 

Men det är som att de inte fattar just det att vi har mail där det står att vårt paket har bytt namn till Viaplay total och då kan det ju inte försvinna som hon menar på bara för att det idag kostar mer än 199??

 

Men jag hade inte förväntar mig inte att lyckas heller även om jag skulle ringa.... Antingen får jag behålla för 199 eller så kör jag utan Viaplay.. F1 kan jag se via F1 totals egna tjänst. filmerna på Viaplay, tja det är sällan man kollar...



#2703

Postad 02 mars 2021 - 21:19

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu i Expressen https://www.expresse...-mejlutskicket/

#2704

Postad 02 mars 2021 - 22:12

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Har skickat en del av mailen från Viaplay från tidigare år till journalisten på Expressen.

#2705

Postad 02 mars 2021 - 22:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Nu i Expressen https://www.expresse...-mejlutskicket/

Här pratar man bara sportpaketet men som nämnt tidigare vi är många som har total och inte sport och aldrig bara haft sport.

#2706

Postad 02 mars 2021 - 23:34

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

Varit trogen kund sedan 2013. Lovad 199.- tills jag säger upp tjänsten och har Total-paketet. Luktar kontraktsbrott.

 

//Lorryquai



#2707

Postad 02 mars 2021 - 23:42

FST
  • FST
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Ja så här såg det ut när jag hoppade på tåget 2011. Det var initialt ingen trevlig upplevelse och massor med problem. Man fick råd som att uppgradera från 10Mbit/s till 100Mbit/s med rejält ökade kostnader, utan förbättring. Mitt fokus har alltid varit Formel 1 så det har jag kört via/genom många olika plattformar under åren. Nu på sistone genom Apple TV och det har väl ändå fungerat rätt bra.

Om detta blir verklighet så finns det ju andra alternativ för Formel 1 så jag kan lämna Viaplay utan större problem, så att de andra inte behöver känna sig så orättvist behandlade. Tack Viaplay för en fin avslutning och all hjälp och feedback vi fick ge Er under de inledande åren. Nu behöver Ni oss inte längre.

 

MVH FST.

 

 

Hej!

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-09-09

Vi hoppas att du kommer att få glädje av all underhållning på Viaplay.se.
Om du behöver information eller hjälp, tveka inte att besöka vår hjälpsektion på Viaplay.se
eller kontakta oss på 0771-52 23 00 eller via e-mail: [email protected].
För att ta del av de allmänna villkoren för ditt köp klicka här: Viaplay

Med vänliga hälsningar
Viaplay


Det här är ett systemgenererat e-mail. Det går inte att svara på detta meddelande.



#2708

Postad 03 mars 2021 - 08:09

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Varit trogen kund sedan 2013. Lovad 199.- tills jag säger upp tjänsten och har Total-paketet. Luktar kontraktsbrott.

 

//Lorryquai

Minns inte när jag började men det var dör eler ännu tidigare. 

 

Ja så här såg det ut när jag hoppade på tåget 2011. Det var initialt ingen trevlig upplevelse och massor med problem. Man fick råd som att uppgradera från 10Mbit/s till 100Mbit/s med rejält ökade kostnader, utan förbättring. Mitt fokus har alltid varit Formel 1 så det har jag kört via/genom många olika plattformar under åren. Nu på sistone genom Apple TV och det har väl ändå fungerat rätt bra.

Om detta blir verklighet så finns det ju andra alternativ för Formel 1 så jag kan lämna Viaplay utan större problem, så att de andra inte behöver känna sig så orättvist behandlade. Tack Viaplay för en fin avslutning och all hjälp och feedback vi fick ge Er under de inledande åren. Nu behöver Ni oss inte längre.

 

MVH FST.

 

 

Hej!

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-09-09

Vi hoppas att du kommer att få glädje av all underhållning på Viaplay.se.
Om du behöver information eller hjälp, tveka inte att besöka vår hjälpsektion på Viaplay.se
eller kontakta oss på 0771-52 23 00 eller via e-mail: [email protected].
För att ta del av de allmänna villkoren för ditt köp klicka här: Viaplay

Med vänliga hälsningar
Viaplay


Det här är ett systemgenererat e-mail. Det går inte att svara på detta meddelande.

Håller med F1 kan man ju nummer streama via F1s egna tjänst, kommer dock att sakna tjatande från Janne och Co.



#2709

Postad 03 mars 2021 - 08:35

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Har haft mitt sedan 2011-10-15:

Detta är en bekräftelse på att du nu abonnerar på TV+Film+Sport-paketet på Viaplay. Inom kort får du också ett email med ett kvitto på ditt köp.

Valt paket: TV+Film+Sport-paketet
Beställninsdatum: 2011-10-15

#2710

Postad 03 mars 2021 - 09:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Vi är "körda", allt har ett slut som tidigare skrevs. Kom på att det räcker för mig med en stream åt gången.

Redigerat av mcmike, 03 mars 2021 - 10:35.


#2711

Postad 03 mars 2021 - 10:51

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vi är "körda", allt har ett slut som tidigare skrevs. Kom på att det räcker för mig med en stream åt gången.

Varenda gång i den här tråden när det dryftas välförtjänt kritik mot Viaplay så försöker du släta över det och låtsas som att det där är inget att bry sig om eller kritisera, sakfrågorna i sig om alla hundratalet solklara brister med Viaplay som dom aldrig åtgärdar vill du aldrig diskutera.

Föga förvånande försöker du nu i två inlägg ge skenet av att det är kört med att behålla det utlovade priset, trots att det redan förts fram i tråden att det går att tjata sig ur höjningen, och detta vore busenkelt att vinna med en stämning i marknadsdomstol mot Nent, faktumet att dom tidigare låtit priset vara kvar och klargjort att man får behålla priset så länge man inte säger upp det utgör bevis för att dom själva ansett sig varit skyldiga att göra så enligt sina egna överenskommelser. Nu försöker Nent sig en fuling som dom inte har på benen för, för att testa hur många som orkar stå upp emot det, och genast är du där och försöker få folk att acceptera prishöjningen som ofrånkomligt, trots att så bevisligen inte är fallet. Genomskinligt.



#2712

Postad 03 mars 2021 - 11:18

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Självklart vill jag betala 449kr istället för 199kr du har känslan verkligen..Alla ska väl naturligtvis driva sitt intresse, det gjorde jag utan framgång.. JAG är körd!

#2713

Postad 03 mars 2021 - 11:32

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Viaplay svarar mig nyss att mitt paket upphör och att jag är välkommen tillbaka och teckna Viaplay Total så har då svarat att det är det paketet jag redan har och skickat bild från mitt konto så får se vad dom svarar nu.

#2714

Postad 03 mars 2021 - 11:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Viaplay svarar mig nyss att mitt paket upphör och att jag är välkommen tillbaka och teckna Viaplay Total så har då svarat att det är det paketet jag redan har och skickat bild från mitt konto så får se vad dom svarar nu.


Hoppas på ett positivt svar🙏

Redigerat av mcmike, 03 mars 2021 - 11:35.


#2715

Postad 03 mars 2021 - 11:46

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Nu svarar man:

Du har ett paket som heter Film+serier+sport för 199:-, och det är det som kommer att upphöra. Därefter är du välkommen att teckna Total.

Skickade då över bild på mailet om namnbytet på paketet från 2016.

#2716

Postad 03 mars 2021 - 12:47

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Nu svarar man:

Vi förstår att du reagerar på justeringen. Men nu har vi informerat dig om vad som gäller och jag behöver hänvisa dig till våra tidigare svar helt enkelt.

#2717

Postad 03 mars 2021 - 12:53

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Så Viaplay hävdar att vi fortfarande har Film+serier+sport när vi faktiskt från 2016 har ett paket vid namn Viaplay total, samma paket man hänvisar mig att teckna i juli 2021...

Tror inte dom räknat med att vi skulle ha en massa gamla mail kvar för de blev ju tyst sen ifrån Viaplay.

#2718

Postad 03 mars 2021 - 13:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Jag tog en skärmdump från telefon ifall de går in och ändrar, man vet aldrig! Ni ger mig lite hopp trots allt.

Bifogad fil(er)


Redigerat av mcmike, 03 mars 2021 - 13:00.


#2719

Postad 03 mars 2021 - 16:46

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Visade upp mcmike bild för Viaplay och fick detta svar:

Enligt svensk lagstiftning och våra villkor har vi rätt att avsluta ditt paket. Om något känns oklart så kan du läsa våra villkor på viaplay.se/terms.

#2720

Postad 03 mars 2021 - 18:32

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

De kommer inte att ge sig med tjat till kundtjänst. Enda sättet är om några går in och tar till jurister om avtalsbrott. Hursomhelst, tror jag att Viaplay förlorar mer än de tjänar på detta tilltag. För många är nog i den sitsen att 199 var rätt ok att betala för sitt strötittande. Medan man får ha ett jäkla stort intresse för att betala 449 i månaden för det. Typ en viss liga i fotboll eller motorsport etc. Då är det inte värt längre.

Jag tros tt de som att inte kommer att ge sig, du har fått samma svar som jag och många andra. De struntar i om det står Viaplay total hos oss och de själva har sagt att det är det vi har.

Jag säger inte upp abonnemanget, det får självdö. Det kanske händer något positivt att vi får ha kvar det i slutändan,. Men jag tvivlar starkt på det.

PS, värst vad många som sitter med 199 abonnemang. Läser man på twitter och forum så är det fler än en liten skara.


Redigerat av Bulldog76, 03 mars 2021 - 18:32.


#2721

Postad 03 mars 2021 - 20:16

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Nja men kanske blir man less av att man tjatar till kundtjänst och ger sig, de är väl drömmen men annars så låter jag också de bara självdö...

#2722

Postad 04 mars 2021 - 08:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
De har ju samtidigt höjt film/serier till 129kr, återstår och se om det blir höjning på total paketet. De räknar säkerligen med att ta igen en del från oss, dvs om alla stannar kvar. Var i terms villkoren står det att de har rätt att säga upp avtal utan vidare, kikat men?

Personligen så känns det otroligt märkligt att man bara kickar iväg trogna kunder, förmodligen enda alternativet för att bli av med priset?

Redigerat av mcmike, 04 mars 2021 - 08:15.


#2723

Postad 04 mars 2021 - 09:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

De har ju samtidigt höjt film/serier till 129kr, återstår och se om det blir höjning på total paketet. De räknar säkerligen med att ta igen en del från oss, dvs om alla stannar kvar. Var i terms villkoren står det att de har rätt att säga upp avtal utan vidare, kikat men?

Personligen så känns det otroligt märkligt att man bara kickar iväg trogna kunder, förmodligen enda alternativet för att bli av med priset?


Hur är kvaliten på filmerna och serierna? Inte som itunes och disney+ Gällande bild och ljud?

#2724

Postad 04 mars 2021 - 09:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Nej inte i närheten. Finns bara sdr material! Bara och testa Gratis 2 veckor och bilda dig en egen uppfattning.

Redigerat av mcmike, 04 mars 2021 - 09:16.


#2725

Postad 04 mars 2021 - 09:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Nej inte i närheten. Finns bara sdr material! Bara och testa Gratis 2 veckor och bilda dig en egen uppfattning.


Nä men usch... nä tack, litar direkt på en kräsen forumit som dig , så hoppar 👀😄👍

#2726

Postad 04 mars 2021 - 09:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nä men usch... nä tack, litar direkt på en kräsen forumit som dig , så hoppar


Finns de som tycker kvalitén är riktigt bra, så du ska nog lita på dina egna ögon vem vet🤓

Redigerat av mcmike, 04 mars 2021 - 09:26.


#2727

Postad 04 mars 2021 - 09:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Finns de som tycker kvalitén är riktigt bra, så du ska nog lita på dina egna ögon vem vet🤓

Tycker det är gränsfall med netfilx på projektorn ju 👀😄
Deras egna 4k material är dock bättre än deras ”inköpta” 1080p
Hbo ska vi inte tala om, deras teknikutvecklare måste haft semester sen 2010 👀

Redigerat av Garrett, 04 mars 2021 - 09:31.


#2728

Postad 04 mars 2021 - 09:54

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Nä, kvaliteten på Viaplay är inte mycket att hurra för. Har dock Viaplay på köpet då jag har kanalerna via kabel-TV. Undantaget är V Sport Ultra HD. Dock är den kanalen betydligt bättre via DVB-C än strömmad via Viaplay.

 

HBO har jag vägrat då jag hört så mycket kasst om kvaliteten. Förhoppningsvis blir det bättre när HBO Nordic byts ut mot HBO Max kommer senare i år.



#2729

Postad 08 mars 2021 - 00:21

sewage84
  • sewage84
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1

En del av oss "trogna kunder" som har fått detta mail om försök till avtalsbrott har startat en Facebook-grupp där vi försöker kraftsamla. Vi börjar bli ganska många medlemmar nu på mindre än en vecka. Är någon av er sugna att haka på så skicka PM så löser vi det. Vi kommer inte att ge oss utan strid.


Redigerat av sewage84, 08 mars 2021 - 00:22.


#2730

Postad 10 mars 2021 - 20:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

En del av oss "trogna kunder" som har fått detta mail om försök till avtalsbrott har startat en Facebook-grupp där vi försöker kraftsamla. Vi börjar bli ganska många medlemmar nu på mindre än en vecka. Är någon av er sugna att haka på så skicka PM så löser vi det. Vi kommer inte att ge oss utan strid.


Riktigt bra initiativ👋👋

Redigerat av mcmike, 10 mars 2021 - 20:59.


#2731

Postad 11 mars 2021 - 20:09

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

En del av oss "trogna kunder" som har fått detta mail om försök till avtalsbrott har startat en Facebook-grupp där vi försöker kraftsamla. Vi börjar bli ganska många medlemmar nu på mindre än en vecka. Är någon av er sugna att haka på så skicka PM så löser vi det. Vi kommer inte att ge oss utan strid.

Jag har nog missat en del, men vad är det som hänt med Viaplay?



#2732

Postad 12 mars 2021 - 15:52

xerez
  • xerez
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har nog missat en del, men vad är det som hänt med Viaplay?

Det som har hänt är att gamla trogna kunder har haft Viaplay Total för 199:- och skulle få behålla detta pris tills vi själva valde att säga upp abonnemanget.

Nu har Viaplay tvärvänt och meddelar att vill vi fortfarande ha samma abonnemang får vi betala 449:- istället för att det ska vara rättvist.



#2733

Postad 12 mars 2021 - 15:58

xerez
  • xerez
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Så första mailsvaret kom tillbaka med hänvisning bara till den sidan med frågor och svar om 199kr, dvs den som länkas till mailet vi fick tidigare idag. Så jag chattade, var arg blev till slut uppringd av någon typ av Teamlead och efter mkt om och men där jag hänvisade till mitt ”bevis” där det stod att jag har kvar 199/månad till JAG själv avslutar så har jag nu kvar mitt pris.. Puh en riktig pärs detta så ring/chatta är min rekommendation

Var hittar ni chatten/telefonnummer till Viaplay? Har bara skickat mail till dem som de hänvisar att de utskick som de gjort är det som gäller. Har inget sportpaket, utan Viaplay Total för 199:-

 

Ditt sportpaket upphör   Vi genomför nu ändringar i vårt utbud av abonnemang på Viaplay.
Du har idag ett abonnemang på ett sportpaket till priset av 199 SEK per månad. Vi tar nu bort detta abonnemang ur vårt produktsortiment vilket innebär att din prenumeration kommer upphöra per automatik 30 dagar efter din sista betalning i juni 2021.

Har du frågor kring ändringarna kan du läsa mer hos kundservice.

Hälsningar,
Viaplay


Redigerat av xerez, 12 mars 2021 - 15:58.


#2734

Postad 18 mars 2021 - 20:42

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Det som har hänt är att gamla trogna kunder har haft Viaplay Total för 199:- och skulle få behålla detta pris tills vi själva valde att säga upp abonnemanget.

Nu har Viaplay tvärvänt och meddelar att vill vi fortfarande ha samma abonnemang får vi betala 449:- istället för att det ska vara rättvist.

 

Inte för att vara dryg, men det känns ju väldigt orealistiskt att ett företag ska kunna hålla samma pris för en tjänst tills kunden väljer att säga upp tjänsten (eller dör). Det kan ju ta över 60 år och mycket kan hända på den tiden.



#2735

Postad 18 mars 2021 - 20:50

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Inte för att vara dryg, men det känns ju väldigt orealistiskt att ett företag ska kunna hålla samma pris för en tjänst tills kunden väljer att säga upp tjänsten (eller dör). Det kan ju ta över 60 år och mycket kan hända på den tiden.

Må så vara, men då skriver man inte in det i ett avtal med kunder heller.

Hur man än vänder och vrider på det så har faktiskt Viaplay gjort på detta vis och då bör det gälla.


Redigerat av somoene2, 18 mars 2021 - 20:50.


#2736

Postad 19 mars 2021 - 10:01

xerez
  • xerez
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1

Inte för att vara dryg, men det känns ju väldigt orealistiskt att ett företag ska kunna hålla samma pris för en tjänst tills kunden väljer att säga upp tjänsten (eller dör). Det kan ju ta över 60 år och mycket kan hända på den tiden.

Kanske sant, men många streamingtjänster brukar höja priserna för nya abonnenter, men gamla brukar få behålla sitt gamla pris.

Dessutom när man får ett skriftligt avtal där det står att ni behåller ert pris på 199:- så länge ni abonnerar på tjänsten.

299:- kanske man hade kunnat acceptera men att höja från 199:- till 449:- är lite för mycket, dessutom när de påstår att abonnemanget du har kommer att försvinna, skitsnack från Viaplay, då jag har Viaplay Total för 199:-, utan det är ett sätt för dem att försöka höja priset för att som har de förmånliga 199:-



#2737

Postad 22 mars 2021 - 19:06

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Kanske sant, men många streamingtjänster brukar höja priserna för nya abonnenter, men gamla brukar få behålla sitt gamla pris.

Dessutom när man får ett skriftligt avtal där det står att ni behåller ert pris på 199:- så länge ni abonnerar på tjänsten.

299:- kanske man hade kunnat acceptera men att höja från 199:- till 449:- är lite för mycket, dessutom när de påstår att abonnemanget du har kommer att försvinna, skitsnack från Viaplay, då jag har Viaplay Total för 199:-, utan det är ett sätt för dem att försöka höja priset för att som har de förmånliga 199:-

Hade det varit OK om de tagit bort Viaplay Total och samtidigt lanserat en ny tjänst som heter Viaplay Total2?



#2738

Postad 24 mars 2021 - 16:53

xerez
  • xerez
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hade det varit OK om de tagit bort Viaplay Total och samtidigt lanserat en ny tjänst som heter Viaplay Total2?

Menar mer att de påstår att de tar bort sportpaketet som inte längre ska finnas kvar och om vi fortfarande vill vara kunder ska vi teckna om oss till Viaplay Total som vi redan har för 199:- 

Det hade varit mer okej att de faktiskt tagit bort paketet som vi har och hänvisat oss till Viaplay Total.

Nu försöker de göra en fuling och säga upp vårt Viaplay Total och sedan be oss bli kunder igen och teckna samma abonnemang vi redan har för mycket högre månadskostnad. Det tycker jag inte är okej, speciellt eftersom de har garanterat oss att aldrig höja priset så länge vi är kunder som abonnerar på tjänsten.



#2739

Postad 26 mars 2021 - 20:31

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Kanske sant, men många streamingtjänster brukar höja priserna för nya abonnenter, men gamla brukar få behålla sitt gamla pris.

 

Vilka streamingtjänster gör så? Netlix hade något liknande i något år, men sedan fick alla kunder det högre priset.



#2740

Postad 26 mars 2021 - 21:42

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Inte för att vara dryg, men det känns ju väldigt orealistiskt att ett företag ska kunna hålla samma pris för en tjänst tills kunden väljer att säga upp tjänsten (eller dör). Det kan ju ta över 60 år och mycket kan hända på den tiden.

Det är inte frågan om att du är dryg, det år frågan om att du är okunnig. Det finns två sorters priser på tjänster enligt svensk lagstiftning, rörligt med tillsvidare-avtal, som säljaren kan ändra priset på hur den vill, varvid kunden har rätt att säga upp avtalet innan prisändringen träder i kraft, och fasta bundna priser, där priset är bundet enligt överenskommen tidsperiod, vilket i detta fallet är till abonnenten väljer att säga upp avtalet, enligt Viaplay's egna ord. Vill man bryta ett sånt avtal så köper man ut den andre parten, med pengar från samma kassa där man har hundratals miljoner elelr miljarder att köpa ut chefer med, dela ut mångmiljon-bonusar från, eller köpa miljardrättigheter ifrån.

Företaget har inga som helst rättigheter i detta fallet, och dom ljuger rakt upp och ner i sina fula mail där dom skriver att dom har rätt att säga upp avtalet, det har dom inte. Vilken individ som helst som läst avtalsrätt kan upplysa dig om det faktumet. Dom har ingen rättighet till vinst, inga rättigheter till finnas kvar som företag, dom har rättigheten att gå i konkurs om dom satt sig själva i klistret, men om du tänker till lite och kollar på Kinneviks-sfärens omsättning och NENT, som dom delat upp det i för att kunna flytta vinster/förluster/intäkter mellan olika kolumner för att fula sig och blåsa staten på skatteintäkter och borgenärer och aktieägare på utbetalningar, så ser du att dom har inga som helst problem att bibehålla priset, dom skulle tvärtom kunna sänka priset på samtliga Viaplay Total-abonnemang till 199kr och ändå klara sig, även om servrarna skulle gå än mer på knäna, och dom där utgifterna för att uppgradera serverparken som dom sliter för att slippa, genom ett hela tiden höja ordinariepriset med lögner om ökade rättighetskostnader, så antalet abonnemang går ner, och därmed serverbelastningen, medan dom som stannar kvar får betala mer.

Enda fallet där en tjänsteleverantör har rätt att höja priset bortom avtalat pris är om dom fått oväntade prishöjningar, men det har aldrig i hela historien skett att kostnaden för sporträttigheter gått upp så mycket över en natt utan förvarning så man behöver höja priset med över 100%. Glöm det, glöm dina tankegångar, och dina försök till jämförelser. Du har fel från början till slut, svårare än så är det inte.

Avtalen det rör härstammar från 2010-11-12 om jag minns rätt, men det specifika mailet som kommer sänka NENT om dom är så dumma så dom låter det gå till domstol är ett mail som gick ut nån gång runt 2014-15-16, där det ordagrant stod att man behåller priset för deras största paket tills man själv säger upp avtalet. Jag minns när jag läste det mailet, det postades i denna tråden eller på nåt annat forum och jag sa till mig själv, "den där formuleringen kommer dom aldrig ur". Frågan är bara om dom som inte går med på detta hittar en vettig advokat som vågar sabba sin framtida karriärs chanser till att få jobba åt Kinneviks-sfären, det är inte alltid det lättaste.
 

Att Viaplay försöker försvara sina svinerier nu med ord som "rättvist" är ett hån, rättvisa är att hålla sina löften och avtal. Att skylla på att dom bytt namn på abonnemang till Total är ännu ynkligare, i synnerhet som namnbytet följt med för dom äldsta kunderna det berör, inte för att det hade spelat nån roll i domstol, det som avtalat är största paketet Viaplay erbjuder med alla sport och film-rättigheter. men Viaplay försöker sig på en fuling för att se om det funkar, varvid kanske 5.000 kunder tar hjälp av advokat och får behålla priset i tysthet, resten åker på det höjda eftersom dom inte kämpar emot.

 

Sverige är trots allt det landet i västvärlden som har dom mest slätstrukna mesiga idiotiska tjänstekonsumenterna som existerar, vilket bevisas av att flera miljoner svenska hushåll betalar för reklamfinansierade baskanaler i sina utbud, något som sänds FTA i HD i alla jämförbara västländer, men dom är bra TV-företagen på att prata ihop sig på sina STOP-möten, om hur dom ska höja priserna gemensamt och införa gemensamma avgifter och hur dom gemensamt avstår från att erbjuda några större mängder FTA-kanaler, och hur dom sätter stopp för mindre operatörer som vill göra just detta, med gemensamt framtagna lögner om att innehållsleverantörerna kräver kodning eller kort-parning.

Intressant hade däremot varit att från konsumentsidan tvinga det till domstol för att även pröva att dom delat upp priset för MMA-sändningarna, vilket berördes för några månader sen i tråden.

Du bör vara försiktig med att okunnigt försvara företags solklart sviniga agerande gentemot privatpersoner, risken är att du framstår som den sortens av företaget i fråga betalda troll som alltid huserar i sådana här trådar, som alltid försöker sopa kritik mot företaget under mattan och aldrig någonsin vill diskutera berättigad kritik kring tjänsten, utan istället snabbt fyller på tråden med nonsens.
 

Hade det varit OK om de tagit bort Viaplay Total och samtidigt lanserat en ny tjänst som heter Viaplay Total2?

Nej, det hade inte varit ok oavsett hur dom döper om det. Så länge dom erbjuder ett sportpaket och ett filmpaket, så ska dom två ingå för 199kr. Det är avtalet.



#2741

Postad 28 mars 2021 - 18:34

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Du bör vara försiktig med att okunnigt försvara företags solklart sviniga agerande gentemot privatpersoner, risken är att du framstår som den sortens av företaget i fråga betalda troll som alltid huserar i sådana här trådar, som alltid försöker sopa kritik mot företaget under mattan och aldrig någonsin vill diskutera berättigad kritik kring tjänsten, utan istället snabbt fyller på tråden med nonsens.

Trevlig nivå på det här inlägget! Jag förstår att det är jobbigt när folk utmanar ens uppfattade verklighet, men det är ju trist att du inte verkar klara av det.



Nej, det hade inte varit ok oavsett hur dom döper om det. Så länge dom erbjuder ett sportpaket och ett filmpaket, så ska dom två ingå för 199kr. Det är avtalet.

Så alla Viaplays olika sportpaket måste kosta 199 för befintliga prenumeranter?

 

Jag tror att de säljer extratjänster som MMA-matcher och liknande som man måste betala extra för, är det inte heller OK enligt dig?



Intressant hade däremot varit att från konsumentsidan tvinga det till domstol för att även pröva att dom delat upp priset för MMA-sändningarna, vilket berördes för några månader sen i tråden.

 

Det kanske vore något för dig? Om du vinner måste ju Viaplay/Nent betala dina domstolskostnader!


Redigerat av tuna74, 28 mars 2021 - 18:36.


#2742

Postad 28 mars 2021 - 18:41

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Enda fallet där en tjänsteleverantör har rätt att höja priset bortom avtalat pris är om dom fått oväntade prishöjningar, men det har aldrig i hela historien skett att kostnaden för sporträttigheter gått upp så mycket över en natt utan förvarning så man behöver höja priset med över 100%. Glöm det, glöm dina tankegångar, och dina försök till jämförelser. Du har fel från början till slut, svårare än så är det inte.

Avtalen det rör härstammar från 2010-11-12 om jag minns rätt, men det specifika mailet som kommer sänka NENT om dom är så dumma så dom låter det gå till domstol är ett mail som gick ut nån gång runt 2014-15-16, där det ordagrant stod att man behåller priset för deras största paket tills man själv säger upp avtalet. Jag minns när jag läste det mailet, det postades i denna tråden eller på nåt annat forum och jag sa till mig själv, "den där formuleringen kommer dom aldrig ur". Frågan är bara om dom som inte går med på detta hittar en vettig advokat som vågar sabba sin framtida karriärs chanser till att få jobba åt Kinneviks-sfären, det är inte alltid det lättaste.
 

Jag vill inte vara dryg, men det verkar inte som du är helt insatt i juridiken kring tjänste-avtal och konsumenträtt. Om du har rätt så bör det inte alls vara svårt att hitta en advokat som kan ta detta fall till domstol. Men då måste man vara beredd på att betala Viaplay/Nent om man förlorar.



#2743

Postad 28 mars 2021 - 20:24

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Trevlig nivå på det här inlägget! Jag förstår att det är jobbigt när folk utmanar ens uppfattade verklighet, men det är ju trist att du inte verkar klara av det.


Så alla Viaplays olika sportpaket måste kosta 199 för befintliga prenumeranter?

 

Jag tror att de säljer extratjänster som MMA-matcher och liknande som man måste betala extra för, är det inte heller OK enligt dig?


 

Det kanske vore något för dig? Om du vinner måste ju Viaplay/Nent betala dina domstolskostnader!

Nej, du utmanar inte någonting hos mig, dina analyser av mitt skrivsätt är helt irrelevanta, utöver felaktiga och osakliga. Jag har dock problem med när företag beter sig svinigt emot konsumenter och bryter löften, eller när företag skickar ut troll i trådar för att skapa osäkerhet hos dom som utsatts, genom att försöka konstruera falska argument emot konsumenternas ståndpunkt.

Jag är inte intresserad av dina halmgubbar, vet inte hur du definierar "olika sportpaket" eller "befintliga prenumeranter". Däremot måste den sport och film/serier som Viaplay erbjuder kosta 199kr/mån för dom prenumeranter som fått ett skriftligt löfte om att den sport och film/serier Viaplay erbjuder ska kosta 199kr/mån, tills dom själva väljer att säga upp det, har du svårt att förstå den enkla självklarheten?

Nej, precis som jag sa, just faktumet att NENT bröt ut MMA ut sportpaketet är något som skulle vara extremt intressant att pröva i domstol, för det går nämligen emot andan av det ursprungliga löftet, att den "sport" Viaplay erbjuder ska ingå för 199kr/mån.

Annars skulle Viaplay kunna snirkla sig ur det hela genom att bryta ut alla sporter till enskilda lösa månads/PPV-paket, så det inte fanns något övergripande sportpaket kvar längre(oavsett vad man kallar det), varvid 199kr/mån-kunderna inte har något att se på, och månaden efter att alla dom abonnemangen slutligen avskaffats, så börjar Viaplay sälja sport igen för 499kr/mån. En domstol skulle mycket väl kunna resonera att PPV-eventen med MMA-sport ska ingå för 199kr/mån-kunderna, eftersom den solklara juridiska andan av löftet var att ALL SPORT Viaplay erbjöd i sin tjänst skulle ingå, oavsett hur priserna eller paketen utvecklas eller döps om för senare kunder, som inte berörs av löftet. Men du kanske vill föregå domstolen på den punkten?
 

 

Jag vill inte vara dryg, men det verkar inte som du är helt insatt i juridiken kring tjänste-avtal och konsumenträtt. Om du har rätt så bör det inte alls vara svårt att hitta en advokat som kan ta detta fall till domstol. Men då måste man vara beredd på att betala Viaplay/Nent om man förlorar.

Du är inte dryg, du är osaklig och okunnig. Du kritiserar mig och mina kunskaper om konsumenträtt(som du inte vet någonting om), utan att ge ett hum om vad du syftar på, dvs osaklig och innehållslös kritik, som omöjligt går att bemöta. Det är inte att var dryg, det är per definition att trolla. Att säga att nån har fel utan att resonera kring hur.

Men jag noterar intressant att du försöker skapa osäkerhet genom att meningslöst belysa det hos allmänheten välkända faktumet att förlorande parten i tvistemål får betala advokatkostnaderna, en extrem rättslig orättvisa som gör spelplanen lika sluttande som ett berg till företagens fördel och konsumenternas nackdel. Kinnevik/NENT omsätter över 20 miljarder och har utan problem råd att förlora 5 miljoner på advokatkostnader för att försöka trycka till konsumenterna, medan dom privatpersoner som inte välkomnar en orättvis svinig löftesbrytande prishöjning på runt 130% generellt har inte råd att sumpa ens 5k i advokatkostnader, vilket inte är i närheten av vad det skulle kosta.

Står man på konsumenternas sida så behöver man inte dryga sig med det välkända faktumet, då föreslår man snarare att dom utsatta istället ska börja räkna på vad det kan kosta och hur många man behöver vara i ett tvistemål för att ha råd att stå upp emot NENT, vilket redan sker. Men problemet kvarstår att det ändå tvärsemot vad du okunnigt försöker föra fram, inte alls är lätt att hitta en advokat eller advokatfirma som vill gå emot Kinnevik-sfären.

Sen ska tilläggas att det har hänt förut att företag förlorat större tvistemål genom såna enkla småsaker som att dom skickat ut PM internt och frågat om några av deras anställda är medlemmar på olika forum där deras tvistemål diskuteras, och ifall dom kan tänka sig ge sig in där och sprida osäkerhet och osaklighet, och dra bort fokus från vilka löftesbrytande svin företaget är, eller släta över brister i deras produkter, vilket domstolar har bedömt utgör bevis för att företaget var medvetna om att dom hade juridiskt fel från första början.



#2744

Postad 28 mars 2021 - 21:48

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Till tTW: Att "anklaga" mig för att vara betald av Viaplay/Nent samt att smäda mig ("osaklig och okunnig). är ju rätt trist debatt-teknik.

 

Vidare, om det är som du påstår, dvs att det inte är juridiskt OK för Viaplay att höja priset för sin tjänst så vore ju det bästa att föra en grupptalan i domstol. Jag delar inte alls din uppfattning att advokater skulle vara rädda för Kinnevik-koncernen, men det skulle vara intressant att veta varför du tror det.

 


Sen ska tilläggas att det har hänt förut att företag förlorat större tvistemål genom såna enkla småsaker som att dom skickat ut PM internt och frågat om några av deras anställda är medlemmar på olika forum där deras tvistemål diskuteras, och ifall dom kan tänka sig ge sig in där och sprida osäkerhet och osaklighet, och dra bort fokus från vilka löftesbrytande svin företaget är, eller släta över brister i deras produkter, vilket domstolar har bedömt utgör bevis för att företaget var medvetna om att dom hade juridiskt fel från första början.

 

Skulle du kunna ge något exempel på där detta hänt?
 



#2745

Postad 28 mars 2021 - 22:28

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Till tTW: Att "anklaga" mig för att vara betald av Viaplay/Nent samt att smäda mig ("osaklig och okunnig). är ju rätt trist debatt-teknik.

 

Vidare, om det är som du påstår, dvs att det inte är juridiskt OK för Viaplay att höja priset för sin tjänst så vore ju det bästa att föra en grupptalan i domstol. Jag delar inte alls din uppfattning att advokater skulle vara rädda för Kinnevik-koncernen, men det skulle vara intressant att veta varför du tror det.

 


 

Skulle du kunna ge något exempel på där detta hänt?
 

Dina fantasier lämnar jag därhän, men jag är inte intresserad av vad du tycker är kul eller trist, även om det är intressant att gnällandet kommer från individen som valde att osakligt försöka psykoanalysera mig, istället för att diskutera sakfrågan, något du nu helt droppat, sakfrågan.

Jag sa att du är osaklig, vilket du är, när du väljer att påstå att någon har fel utan att ens försöka skapa ett argument kring varför den har fel, som går att bemöta. Det är osaklighet per definition.

Än en gång lägger du fram halmgubbar, påståendet är att det inte är tillåtet för företag att bryta ingångna avtal med bundet pris. Priset för Viaplays sport, film & serier är enligt skriftligt löfte från Viaplay bundet till 199kr för en skara kunder. Viaplay har själva klargjort skriftligt att det priset gäller tills kunden väljer att säga upp abonnemanget. Svårare än så är det inte, även om jag märker att du inte vill diskutera dom fetade delarna.

Mitt problem är att Viaplay svinigt väljer att bryta ett skriftligt löfte och ingånget avtal, ditt problem verkar vara att folk som förväntar sig att löften ska hållas ifrågasätter detta, vilket du försöker dra fokus ifrån genom att snirkla in dig i meningslösa filosofiska resonemang om vad som enligt dig subjektivt är rimligt, nästan uteslutande gällande dina egna halmgubbar, inte vad som faktiskt ligger på bordet, för att försöka försvara Viaplays löftesbrott, eller att du belyser hur snedvridet rättssystemet är till företagens fördel.

Dina försök förändrar absolut ingenting om vad Viaplay har lovat skriftligt eller hur avtalsrätt fungerar kring bundna priser. Det finns omständigheter då företag får ändra priset på ett bunden tjänst, men inget av dom kriterierna råder i detta fallet.

Dina uppfattningar om dina egna halmgubbar intresserar mig inte, starta en ny tråd om avtalsjuridik om du vill diskutera ämnet.



#2746

Postad 29 mars 2021 - 18:16

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Om det nu är så att Nent har juridiskt fel så borde ju vara enkelt att dra dem till domstol och få ersättning från dem. Det borde väl inte vara så svårt att få ihop en grupptalan mot Nent om juridiken är uppenbar?

 

Sedan har jag inga halmgubbar, vad skulle jag med sådana till?



#2747

Postad 17 april 2021 - 08:47

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Gå ner några tonlägen i debatten.
Ni har, sedan länge, bevisat att ni kan hålla en diskussion på en sansad nivå, sabba det inte genom att kalla folk för troll, ifrågasätta deras läs- och förståelseförmåga, etc.

Redigerat av frollic, 18 april 2021 - 07:39.


#2748

Postad 17 april 2021 - 12:28

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Har inte följt tråden men jag har abonnemang på viaplay för serier/film.
Kan inte påstå att jag tittar så mycket på den och det mesta har man ju redan sett.
Vi upplever att både bild/ljudet är så dåligt ibland och även om det står HD så är det många gånger bara stereo man får.
Det är samma sak med film man betalar och hyr. Tycker det är skamligt av dom och i alla fall så kommer vi att säga upp ett överprisat abonnemang.

#2749

Postad 25 april 2021 - 11:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Jag kan bara hålla med dig angående bilden. Tycker den håller lite för låg bildkvalitet vilket syns väl i mörka partier. Dock finns DD ljud till det mesta genom Atv:n.

Ja tre månader kvar som Viaplay kund, vägrar betala 399kr för sporten även om det finns utbud som passar mig.

Redigerat av mcmike, 25 april 2021 - 11:55.


#2750

Postad 25 april 2021 - 18:56

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Var kass bild och ljud på helgens UFC-sändning.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.