Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prey (2017)

47 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Prey (PC-spel) 0 9 (3) 199:-
Prey (Xbox One-spel) 0 10 (1) 137:-
Prey (PS4) (PlayStation 4-spel) 0 10 (1) 148:-

#1

Postad 14 mars 2011 - 17:01

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 160 inlägg
  • 0
Samma utvecklare som gjorde ettan, kommer till PC/Xbox 360/PS3. Använder id Tech 5-motorn vilket Rage och Doom 4 också gör.

"We are thrilled to be working with Bethesda on Prey 2," said Chris Rhinehart, project lead. "Prey 2 will provide gamers the opportunity to explore a new facet of the Prey universe, one that offers fast-paced action in an open, alien world. We're excited to show gamers the title we have been working on and hope they will be as excited by this title as we are."

http://pc.ign.com/ar.../1155347p1.html

Ännu ett storspel i Doom-genren! Duke Nukem Forever, Doom 4 och Prey 2 - monsterskjutare lever vidare :D

Lite oroande att det står "in an open, alien world" dock... det ska vara små rum och trånga korridorer i en rymdbas, inte en stor och öppen värld som i Rage >_<

#2

Postad 05 augusti 2011 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Nice. Ser ut som ett mörkare ME.

#3

Postad 05 augusti 2011 - 23:51

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 160 inlägg
  • 0
Trodde det var ME först faktiskt. Ser mer ut som ett RPG än FPS. Men borde dyka upp några filmer snart. Bra grafik i alla fall.

#4

Postad 06 augusti 2011 - 01:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

Trodde det var ME först faktiskt. Ser mer ut som ett RPG än FPS. Men borde dyka upp några filmer snart. Bra grafik i alla fall.

Finns redan filmer, konceptet är helt annat nu. Man är prisjägare.

#5

Postad 06 augusti 2011 - 11:30

humming
  • humming
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Med tanke på hur meh Prey var ser detta förvånande bra ut.

#6

Postad 06 augusti 2011 - 12:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 560 inlägg
  • 0
Undrar om den är lika läskig som 1:an :)

#7

Postad 07 augusti 2011 - 05:57

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Det är inte samma motor som Rage och Doom 4 utan det är samma som Doom 3 (id Tech 4) fast kraftigt modifierad.

Kolla in trailern, riktigt j*vla bra. Trevligt val av låt med.


Verkar bli ett riktigt bra spel.

#8

Postad 13 augusti 2011 - 13:34

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Onekligen ser spelet lovande ut, här är en "intervju" med projekt lead Chris Rhineheart QuakeCon 11: Alien Noire Interview HD

#9

Postad 05 juni 2013 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

Following Prey 2’s impressive showing at E3 2011, Bethesda, pleased with the team’s work, promised Human Head a development extension of six months to one year – all the time it needed to populate the mostly complete game world with missions, polish what rough edges remained, and ship Prey 2 in 2012 as planned. “That’s when Bethesda decided to play hardball and buy the studio,” said one source familiar with the situation. Another person close to Bethesda and Human Head shared a similar story.

In the following months, a source claimed, "Bethesda denied further funding of the project, and started failing milestones,” asking for changes and fixes without following through on its previous promise to give the team more time. The promise, however, was not inked on the contract, so Bethesda had no legal obligation to fulfill it. In addition, a source said, Bethesda was likely concerned with the "dated planning, tools, and techniques" Human Head was using. Meanwhile, the contract didn’t give the creative team any leverage: Prey 2 was the only game Human Head was legally allowed to develop on its own until the agreement expired -- to fill time and keep the lights on, the studio supported the development BioShock Infinite and Defiance. If it were to ever release, the team needed more cash and time to meet the rising demands to adjust Prey 2, which "needed a lot of work" and was "lackluster" from the publisher's perspective.

Conflict erupted – Human Head asked Bethesda to provide additional time and money, while Bethesda asked Human Head to meet the criteria agreed upon by their existing agreement. At this point, Bethesda "thought they could bully [Human Head] into a corner,” a source said, and the publisher made a move to buy Human Head. “It was one of few studios that could work with and improve id Technology. They wanted to buy us at a sweet price,” but the developer denied the buyout[/b]. Human Head didn't want to permanently marry itself to a publisher that was "bleeding Human Head dry." This would limit the studio's ability to work on its own creative endeavors down the line, potentially with other publishers.

In November 2011, in a play to keep Bethesda from purchasing Human Head, and as a result of the contract dispute, development stopped. One source called it a strike. In the following months, Bethesda and Human Head communicated sporadically, “but the conversation was very one sided. The studio made reasonable offers, but nothing came to fruition. Nothing moved in 2012.”

Bethesda appeared to wait out Human Head. The contractual agreement between the two eventually came to term, Bethesda got its game back without spending any more money, and Human Head went on its way – the team is currently working with a new publisher on another open-world game.


Fy faen.

Bethesda is now forcing Arkane Austin to make the game despite them not wanting to.

Men.. eh..

Redigerat av Zoiler, 05 juni 2013 - 19:59.


#10

Postad 07 juni 2013 - 00:17

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Man kan alltid lita på att struthåriga kostymnissar kommer och förstör när dom får chansen.

#11

Postad 04 augusti 2016 - 22:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 1

Nu så, 2017 kommer det. Ser intressant ut, gillar monstershooters trots allt.

 

 

 

Coolt.

 

33IESw4.png

Al7f3VV.png


Redigerat av Zoiler, 04 augusti 2016 - 22:20.


#12

Postad 14 augusti 2016 - 03:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 1

- 7 Minutes of gameplay that included environmental navigation
- Similar to BioShock in dystopian setting and how weapons/powers are used in a story based environment
- Morgan Yu (main character) is being experimented on with alien DNA on a space station; space station gets lost, aliens unleashed
- Player can use alien powers like "mimic," which allows both the player and aliens to take the shape of anything that is "not bolted down," like a trashcan or chair. For example, the player can get passed a locked door by turning into a cup and rolling through a vent.
- Mimics are only told when to spawn, but can take over whatever they want to in the environment.
- Weapons will have alternate firing modes. The GLOO Cannon, for example, can fire foam that will freeze enemy aliens, and then ignite them with a flamethrower or napalm like function.
- Weapons and abilities can be used for environmental traversal. For example the foam firing mode on the GLOO Cannon was used to create a path on a wall that the player can walk on to reach a balcony.
- Weapons can combo, for example using grenades and shockwaves that can "freeze time."
- Looting and crafting system. Loot bodies to get materials that you can craft in a 3D printer-type machine. For example, he used a Zero-G Propulsion suit to help him navigate the outside of the space station.
- The space station (Talos 1) is "open," meaning you can go where you want to inside or outside of the station. There will be progression blocks to halt progress at times.
- Only one main mission/goal in the game, the rest are optional side missions that the player can encounter throughout Talos 1.

 

 

 

Detta låter amazing. Jag vill ha en Half-Life-ish shooter nu.



#13

Postad 19 augusti 2016 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

 

En speedrunners dröm att kunna förvandla sig till olika buggade saker =P



#14

Postad 02 december 2016 - 18:56

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0



#15

Postad 16 mars 2017 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 1

Oj, visste inte att Mick Gordon (DOOM) gjorde musiken till detta. Nice!

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1352872



#16

Postad 16 mars 2017 - 13:49

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0

Låter bra som fn.



#17

Postad 13 april 2017 - 00:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0

Den 27 april släpps en begränsad demoversion av spelet till Playstation 4 och Xbox One.

https://www.fz.se/ny...y-innan-slappet



#18

Postad 27 april 2017 - 11:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 463 inlägg
  • 0

Kanske skulle döpa om namnet på tråden till "Prey (2017)", och plocka bort produkt länkarna till Prey 2, som inte längre existerar ;)



#19

Postad 27 april 2017 - 11:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

Sådär  :)

 

Fast det är ju egentligen Prey 2. Andra delen i spelserien. Har väl iofs inte något med ettan att göra men gillar inte när de låtsas som om första spelet inte finns.



#20

Postad 07 maj 2017 - 16:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0

Blir att rikta in sig på stealth! :D



#21

Postad 07 maj 2017 - 17:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Ännu en som fattat System Shock 2s storhet :D. Jag såg lite för långt dock varning för spoilers som sagt. 

Nu blev man bra hypad.



#22

Postad 22 maj 2017 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Kort och gott, något att fundera på för de som gillade spel som typ System Shock 2, Bioshock, Dishonored eller Alien Isolation.



#23

Postad 23 maj 2017 - 10:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0
Check, check, check och check då :D

#24

Postad 24 maj 2017 - 12:59

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0



#25

Postad 24 maj 2017 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

^

Onödigt av mig att lägga 50 timmar när jag kunde gjort det på 5 minuter =/



#26

Postad 25 maj 2017 - 14:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Testade demot på ps4an, jäklar vilket inputlag i styrningen! Stängde av nästan direkt, hatar när det är så, styrningen ska f*n svara direkt, annars kan det va... finns det demo nånstans till PC istället? :ph34r:


Redigerat av Garrett, 25 maj 2017 - 14:46.


#27

Postad 25 maj 2017 - 16:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

Testade demot på ps4an, jäklar vilket inputlag i styrningen! Stängde av nästan direkt, hatar när det är så, styrningen ska f*n svara direkt, annars kan det va... finns det demo nånstans till PC istället? :ph34r:

 

I och för sig ska du spela detta på PC ändå om du kan välja, det är givet för att slippa laddningstiderna.

 

Men inputlaggen på konsol fixade de i en patch så om du skaffar det på PS4 så kommer det inte att vara som i demot.



#28

Postad 25 maj 2017 - 16:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

I och för sig ska du spela detta på PC ändå om du kan välja, det är givet för att slippa laddningstiderna.

 

Men inputlaggen på konsol fixade de i en patch så om du skaffar det på PS4 så kommer det inte att vara som i demot.

 

Ja, kan skaffa det på pc... har ett 1060 kort och i5-4690@3.50 16gig ram... det borde man kunna köra detta på high väl? :)

Får leta efter demo till PC :)



#29

Postad 25 maj 2017 - 16:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 1
Köper du via steam har du 2h demo

#30

Postad 26 maj 2017 - 00:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 463 inlägg
  • 0

Ja, kan skaffa det på pc... har ett 1060 kort och i5-4690@3.50 16gig ram... det borde man kunna köra detta på high väl? :)

Får leta efter demo till PC :)

 

Körde i 1080p/60 med all grafik maxat på ett GTX980, så det kommer inte att bli nåt problem.

Du får ju en bättre grafisk upplevelse, och högre fps, jämfört mot PS4 versionen :)

 


Redigerat av Svante Skoog, 26 maj 2017 - 00:09.


#31

Postad 27 maj 2017 - 10:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Film om Prey 2 och dess story många bra idéer undrar var de snubblade.

 



#32

Postad 27 maj 2017 - 10:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Körde i 1080p/60 med all grafik maxat på ett GTX980, så det kommer inte att bli nåt problem.

Du får ju en bättre grafisk upplevelse, och högre fps, jämfört mot PS4 versionen :)

 

 

 

Nice :)

Men verkar ju inte finnas demo till pc...  man kan väl göra som Oquist skrev... köpa på steam och lämna tillbaks om man inte gillar det innan det gått 2h... men vet inte om jag orkar krångla med det...



#33

Postad 27 maj 2017 - 11:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 463 inlägg
  • 0

Nice :)

Men verkar ju inte finnas demo till pc...  man kan väl göra som Oquist skrev... köpa på steam och lämna tillbaks om man inte gillar det innan det gått 2h... men vet inte om jag orkar krångla med det...

 

Det är hur simpelt som helst att ångra köpet. Bara att klicka på refund och välja orsak till att man ångrar sig, bland ett gäng options, å sen är det klart :)



#34

Postad 27 maj 2017 - 11:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Det är hur simpelt som helst att ångra köpet. Bara att klicka på refund och välja orsak till att man ångrar sig, bland ett gäng options, å sen är det klart :)


Hmmm, kanske värt ändå... ☺
Men sen är det ju det med nerverna på såna här spel... om jag pallar det 👀😄

#35

Postad 29 maj 2017 - 11:35

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 890 inlägg
  • 0
Jag ska först få bollar till Alien Isolation...

#36

Postad 29 maj 2017 - 13:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0
Fixa ai med förlamad alien. Tillräckligt för jävligt ändå :)

#37

Postad 29 maj 2017 - 17:09

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 890 inlägg
  • 1
Hahaha, ska prova easy först. Var egentligen svårighetsgraden som stoppade mig sist. Kom inte förbi första mötet. Älgen var snudd på målsökande.

#38

Postad 03 juni 2017 - 13:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Börjat känna lite på det. Noll överraskad så här långt så ja lite samma problem som de nya alien rullarna :). Men när man springer runt med skiftnyckeln och de styltiga animationerna ger ju lite retro system shock 2 känsla iaf. 

 

Vet inte om det är något fel på aan i spelet men upplösningarna känns ju som taget från förra generationens konsoler. Måste gå med näsan mot skyltar för att de ska börja se vettiga ut. Minns inte att Dishonored hade så låga textur upplösningar men det hade de väl säkerligen. Testar med SMA 2x ska testa stänga av aan och köra vida nvidias drivrutiner istället. 



#39

Postad 31 december 2017 - 16:06

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Damma av det igen nu med 4K OLED och jag måste ta tillbaka de där med upplösningarna. Det här ser riktigt skarpt ut men kommer från Wolfenstein 2 som kör med 640x480p texturer på bra mycket. Finns en del här också men de mesta är skarpt och fint. Hoppas hitta någon hud mod bara blir lite nervös över den permanenta hudden nere till vänster.

 

Interfacet jag förstår inte hur de har tänkt. Man får inte använda mus någonstans utan man ska memorera 4 tangentbordskombinationer i lager och de fungerar inte smidigt alls. De verkar inte va något skjuta alls så man kanske klarar sig med gamepad.

 

Hittills har de inte samma problemlösning som dishonored, inte samma atmosfär som system shock 2. Inte samma skjutande som bioshock, inte samma skräck som alien isolation mimics gör inget för mig. Vverkar va lite sämre på allt men de kan nog växa på en kanske.



#40

Postad 02 januari 2018 - 01:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Interfacet fungera klart bättre med gamepad. One more turn syndromet gör sig påmint...



#41

Postad 06 januari 2018 - 00:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Vart hittas Josh Dalton? Satt han på personal tracker och tyckt jag vart runt i alla krokar i

Spoiler
där han ska hålla till. Har vart inom 10 meter som närmast men antagligen på annat plan :P Detta ledde mig tillbaks till Talos I lobbyn och den har blivit ett brinnande **** nu :P. Misstänker att de är end game som är tänkt att utspela sig dära så som de spawnats.

 

Har inte den mest effektiva karaktären. Vägrat uppdatera hälsa, vapen, psi så man är fattig på de mesta. All recycling går till neuromods och i värsta fall blir de lite ammunition när inte de går längre. Leverage fungerar inte särskilt bra att slåss med heller finns psi krafter som gör samma sak men massor mer skada men har hjälpt ibland med att ta sig runt. Nästan bättre än att utveckla hacking.



#42

Postad 11 januari 2018 - 00:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Går sisådär med att städa upp. Hittar hela sessioner man missat? Josh Dalton hittad nu sökes Kirk Remmer. Har inte många kvar nu man inte hittat. Kirk är svår då man inte får någon tracker. Tycker mig vart på hela life support avdelningen och fått upp alla dörrar men ingen Kirk. Kan fortfarande spåra honom han ska komma upp som röd om han är död tror jag?

 

Har en pod med några lik i som kräver repair 3 har förhoppningar han kan va där annars vete gudarna.

 

Det här utvecklar sig till en modern klassiker :)



#43

Postad 11 januari 2018 - 08:32

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 890 inlägg
  • 0
Vågar man spela det här även om man pausat Alien Isolation (i två år) pga för mycket läsk?

#44

Postad 11 januari 2018 - 09:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0
Ja de är väl den kritik jag kan ge jag tycker av någon anledning att det inte är skrämmande alls har inte samma täta atmosfär som system shock 2.

Alien isolation är ju bara orättvist :P

Redigerat av oqvist, 11 januari 2018 - 09:17.


#45

Postad 11 januari 2018 - 10:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 35 725 inlägg
  • 0

Går sisådär med att städa upp. Hittar hela sessioner man missat? Josh Dalton hittad nu sökes Kirk Remmer. Har inte många kvar nu man inte hittat. Kirk är svår då man inte får någon tracker. Tycker mig vart på hela life support avdelningen och fått upp alla dörrar men ingen Kirk. Kan fortfarande spåra honom han ska komma upp som röd om han är död tror jag?

 

Jag gjorde vad jag kunde för att hitta så många som möjligt men till slut så fick det bli var man för sig själv, för mänsklighetens skull. Vissa är väldigt bra på att gömma sig, det kunde de ha haft nytta av innan.

 

Vågar man spela det här även om man pausat Alien Isolation (i två år) pga för mycket läsk? 

 

 

Det är inte lika läskigt som Isolation, här har man ju liksom motmedel medan älgen är 10 gånger bättre än en själv på allt. Det är mer att man hoppar till ibland av jump scares, jag iaf. Men man lär sig knepen med tiden.



#46

Postad 11 januari 2018 - 20:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Kirk Jemmer vet inte om man bara måste ha tur att han ska spawnas. Eller så har man dödat honom men på något sätt misslyckats att loota. Men det händer typ aldrig och borde sprungit på de flera gånger i sådana fall med all backtracking.

 

Strular lite med mikhailas quest. Tog transfer file för att läsa den i mitt kontor med mikhaila men väl där så har jag inte den audio logen att lyssna på men quest arrow borde ju inte leda mig dit om jag missat att plocka upp någon separat transcribe eller något. Trodde de var den jag lyssnade på...

 

Sen begrep jag aldrig det där med smuggler ring vad är de jag ska banka 3 gånger på. Jag följde till och med någon walkthrough där de peka att en var precis utanför bredvid igwe men jag hitta då ingenting att banka på... Får kolla youtube orkar nog inte göra den.

 

Treasure hunt ska man väl försöka göra. Rätt kul grej de hitta på där. PSI i vatten grejen hade ju kunnat va användbar men den verkar inte gå att spåra via tracker heller.



#47

Postad 13 januari 2018 - 21:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 128 inlägg
  • 0

Så fixat slutet Vet inte om jag fick bästa slutet dock.

 

Spoiler



#48

Postad 14 januari 2018 - 00:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Veteran

  • 2 436 inlägg
  • 0
Sen begrep jag aldrig det där med smuggler ring vad är de jag ska banka 3 gånger på. Jag följde till och med någon walkthrough där de peka att en var precis utanför bredvid igwe men jag hitta då ingenting att banka på... Får kolla youtube orkar nog inte göra den.

 

Treasure hunt ska man väl försöka göra. Rätt kul grej de hitta på där. PSI i vatten grejen hade ju kunnat va användbar men den verkar inte gå att spåra via tracker heller.

 

Spoiler
:D







0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Leverans
    tberacing
    2018-05-27 07:19:50
  • Fujifilm X-T2
    Tomme
    2018-05-25 14:12:07
  • Dynaudio Special 40
    lengmo
    2018-05-25 10:35:36
  • Dynaudio Special 40
    lengmo
    2018-05-25 10:30:35
  • Känns konstigt med svart tak men det blir ett väldigt lugn av det :)
    ers
    2018-05-25 06:50:54
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.