Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor

5643 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juni 2018 - 00:31

flovv
  • flovv
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Nu när det är VM blir det mycket matcher, har lyckats se 3 av de 4 som sänds, men är dock väldigt besviken med kvaliteten på sändningen på matcherna!

SVT brukar ha bra bild, men invigningsmatchen var katastrof tyckte jag. TV4 hade bättre bild på Egypten Uruguay, men borde ändå varit bättre än det var. Spanien Portugal på SVT kändes bättre än första matchen, men inte jättebra.

Detta gäller då parabol. Har kollat tv:n, boxen och båda fungerar som de skall och ger rätt bild.

Är det någon mer som känner liknande, eller har jag blivit för kräsen på äldre dagar? Känns som för låg bitrate, speciellt på SVT.

Postad 16 juni 2018 - 10:20

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 139 inlägg
  • 1
Instämmer bilden från VM på SVT har varit halvbra inte mer

Postad 16 juni 2018 - 21:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 511 inlägg
  • 0

SVT1 HD snittar nu på 7 Mbit/s SVT 2 HD på 6 Mbit/s och TV4 HD på 8 Mbit/s

Postad 18 juni 2018 - 13:36

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

SVT1 HD snittar nu på 7 Mbit/s SVT 2 HD på 6 Mbit/s och TV4 HD på 8 Mbit/s

Hej

Bitraten är rörlig på transpondern där vi har svt´s kanaler, bitraten har varit uppe på 11.4mb som högst sist jag kollade. Så problemet ska inte ha med bitraten att göra. 

Hur upplever ni bilden just nu på sveriges match tex?

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 18 juni 2018 - 13:36.

Postad 18 juni 2018 - 18:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 511 inlägg
  • 0

Hej

Bitraten är rörlig på transpondern där vi har svt´s kanaler, bitraten har varit uppe på 11.4mb som högst sist jag kollade. Så problemet ska inte ha med bitraten att göra. 

Hur upplever ni bilden just nu på sveriges match tex?

Mvh

Niklas

På den transpondern som SVT flyttade från låg medel på 10 Mbit/s för SVT1 och 7 Mbit/s på SVT 2

Så det sparas en hel del på bitraten på SVT´s nya transponder. Vilken innehåller 4 HD kanaler + 9 SD kanaler på utrymmet 55,7 Mbit/s

På den tidigare transpondern var det 5 HD kanaler som delade på de 55,7 Mbit/s 

Postad 18 juni 2018 - 20:16

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hur ser ni vad den ligger på för Mbit/s?

Postad 18 juni 2018 - 20:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

På den transpondern som SVT flyttade från låg medel på 10 Mbit/s för SVT1 och 7 Mbit/s på SVT 2

Så det sparas en hel del på bitraten på SVT´s nya transponder. Vilken innehåller 4 HD kanaler + 9 SD kanaler på utrymmet 55,7 Mbit/s

Man bytte till effektivare encoding med bla AAC ljud för stereo ljudet.

Redigerat av Leatherface, 18 juni 2018 - 20:57.

Postad 18 juni 2018 - 21:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

Hur ser ni vad den ligger på för Mbit/s?

Genom en dator med TV kort eller en Linuxbox t.ex.

Postad 18 juni 2018 - 21:16

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 511 inlägg
  • 0

Man bytte till effektivare encoding med bla AAC ljud för stereo ljudet.

Siffrorna gäller video bitraten, ljudet ligger utanför dessa siffror 

Redigerat av lindo, 18 juni 2018 - 21:16.

Postad 19 juni 2018 - 02:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

Siffrorna gäller video bitraten, ljudet ligger utanför dessa siffror 

Jag vet ljudet är bara liten del även om det är inräknat.

Menade bara att man allmänt effektiviserar encoding så man inte behöver lika hög bitrate.

SD versionerna av SVT motsvarar 2 HD kanaler så finns fortfarande utrymme för bra bitrate.

Kanske det finns nån dublett kvar som inte släckts ner än?

Sen kan det vara dålig bild av olika andra anledningar med utöver bitraten.

Redigerat av Leatherface, 19 juni 2018 - 02:53.

Postad 19 juni 2018 - 08:41

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 241 inlägg
  • 0

Är det H264 eller H265 på dessa transpondrar?

Postad 19 juni 2018 - 11:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 1

Det är bara 4K kanaler som kör med H265 i dagsläget.

Finns vissa ställen där dom börjat köra 1080p i H265 bla i Tysklands marknät.

Man skulle kunna öka bandbredden på själva transpondern med runt 20% genom att öka symbolraten till 30000 istället för 25000.

Redigerat av Leatherface, 19 juni 2018 - 11:28.

Postad 19 juni 2018 - 13:22

Svenna72
  • Svenna72
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

För mig blinkar bilden nu under VM, ibland ljudet, speciellt märkte jag detta igår när gräsmattan blev dassig grön till riktigt grön. Vissa matcher har bilden hackat, speciellt med kamerorna långt uppe på långsidan (dom primära) någon mer som sett detta? (Har en OnePlace)

Postad 19 juni 2018 - 14:10

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Hej

Vi har ett problem som gör att vi inte skickar inte ut någon EPG (TV-guide) och vi har även problem med SVT´s lokala kanaler och TV8 HD.

Mvh
Niklas

Postad 19 juni 2018 - 14:20

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Även sjuan å tv10 sänder i sd.

Postad 21 juni 2018 - 23:25

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Men nej! Inte Travel Channel!
Kom som chock för en som haft abonnemanget pausat några månader.
Kommer sakna Bizarre Foods!
Men behåll hästkanalen som ingen jag känner ser på eller ens vet om att den existerar...*bitter*

Postad 22 juni 2018 - 13:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Guru

• 6 916 inlägg
  • 0

Även sjuan å tv10 sänder i sd.

Nej dom finns numera i HD.

SD versionerna kommer släckas ner i Augusti.

Postad 23 juni 2018 - 17:52

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 1
Fler som upplever att bilden flimrar å hackar på tv4 nu under VM? .. Ofta när d e stillbilde.detta har tagits upp tidigare i tråden,märkt d endast på tv4 å kanal 5. Smart box.

Redigerat av homery, 23 juni 2018 - 17:53.

Postad 26 juni 2018 - 20:56

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Är det inte väldigt dålig läppsynk på TV4? Inte bara på senare tid....

Postad 27 juni 2018 - 08:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 241 inlägg
  • 0

Fler som upplever att bilden flimrar å hackar på tv4 nu under VM? .. Ofta när d e stillbilde.detta har tagits upp tidigare i tråden,märkt d endast på tv4 å kanal 5. Smart box.

Ja, men jag tror det är TV4 som har problemen. Såg i morse när de körde VM snacket med den stora skärmen (skärmarna) i studion. Då pixlade sig bilden i studion på skärmarna, när de sen la ut samma bild i sändning så gjorde den samma sak.

Jag tror att det bara är i Nyhet- och sportsändningar detta förekommer, eller?

Redigerat av Melmac, 27 juni 2018 - 08:33.

Postad 27 juni 2018 - 13:00

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Även under presentation till nästkommande program har jag sett.

Redigerat av homery, 27 juni 2018 - 13:02.

Postad 28 juni 2018 - 06:25

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 241 inlägg
  • 0
Såg även nu när de direktrapporterade från Berlin.

Postad 28 juni 2018 - 08:15

flovv
  • flovv
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Tycker att bilden har blivit bättre på VM nu. Var nog de första matcherna, speciellt Rysslands första match som var riktigt dålig. Gissar att det var källmaterialet och inte sändning som var felet.

Gillar inte att det varit en massa problem med EPG på SVT1 det senaste. Har läst om det här tidigare, men aldrig märkt något, inte förrän häromdan när VM-matcherna blir fel inlagda för inspelning och vissa får fel namn. Fel namn är inte hela världen dock. Tur att jag såg Sverige matchen i lördags hos en vän och inte i efterhand (som många blir för mig) hemma, då timern var ställd till att spela in på söndag :blink:

Postad 06 juli 2018 - 14:45

Michael08
  • Michael08
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 1

Lite frågor om Canal digital appen antingen på android / Samsung Smart TV / Apple TV.

Ganska nybliven kund då jag nappade på Canal Digital erbjudandet på elgiganten.

Nu är min fråga  - Jag vill bara ha en satellit box - på andra TVn i huset räcker med att köra Play funktionen.

1 - funkar det bra med Live och alla kanalare om man köper en helt ny Samsung Smart TV - funkar Canal Digital appen i denna smart Tv med alla kanaler och inga offsynch problem när man kör 1an 2an osv...

2 - Går det köra oneplay boxen utan kort och bara streama play funktionen eller måste man ha ett extra tv abbonemang (tvilling kort)

3 - Eftersom inte Chromcast / Nvidia Shield funkar - om man köper en Apple TV 4k Box funkar den bra med Canal Digital och live TV?

Vad rekommenderar ni Ny Samsung QLED TV / Extra Oneplay box om det funkar utan tvillingkort / Android TV för att enkelt kunna se Canal Digital via Play tjänsten?

Känns väldigt tråkigt att Canal Digital inte har några bra boxar eller appar som funkar 100% och att man måste köpa massa utrustning om man vill att det skall funka. 

Som bakgrund / feedback om Canal Digital.

Med facit i han kan jag väl även säga att familjen är rejält besviken då det inte går att se netflix via oneplay boxen så innebär att dom måste gå in i Smart TVn och starta upp appen därifrån (Samsung 8 serie 55" 2014). Dom tyckte att gamla Boxer tv abbonemanget var mycket bättre enkelt samt köra Netflix och youtube via tvn smart funktion var enkelt för alla familje medelemmerna. Oneplay boxen krånglar bara till eftersom den inte funkar till alla appar som te.x Netflix....

Andra TV rummet har vi en Samsung 8a serie 48" 2013 modell - tanken var att köra Chromcast och casta med det funkar inte då Canal Digtal appen är helt kass då visningen ligger 30-60 min offsynch när man Castar.

Köpte då en Nvidia Shield 2017 modell och tänkte köra där istället men det gick heller inte enkelt då Canal Digital inte har någon Android TV anpassad app och familjen fixar inte sideloadade program men konstiga musprogram så Nvidi Shield som är fantastisk bra funkar inte för Canal Digital Live TV heller :(

Så med facit i hand så skulle jag kört Viasat istället dom har bra playtjänst via Viaplay och finns även en mycket bra Android TV anpassad version vi testade detta system under två veckor men lämnade tillbaka och tog Canal Digital istället pga bättre ljud och alla kanaler.

Nu sitter man fast med Canal Digital (

Postad 06 juli 2018 - 21:40

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 511 inlägg
  • 0

För mig blinkar bilden nu under VM, ibland ljudet, speciellt märkte jag detta igår när gräsmattan blev dassig grön till riktigt grön. Vissa matcher har bilden hackat, speciellt med kamerorna långt uppe på långsidan (dom primära) någon mer som sett detta? (Har en OnePlace)

Även under presentation till nästkommande program har jag sett.

Vad sysslar CD med? Det måste vara något fel eller ska det vara så här nu. Besparingar på inkommande signaler från teve kanalerna?

Någon från CD som vill uttala sig om detta?

Har som tur även TV från Telia också,så jag kör fortbolls VM med betydligt bättre bild därifrån och inga störningar på bilden på TV4HD 

Postad 15 juli 2018 - 18:36

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 032 inlägg
  • 0
Sanslöst dålig bildkvalitet på SVT1 nu 20180715 19:30
Ser ju ut som vi gått tillbaka till 80-talet!

Bättre bild via Apple TV.

Redigerat av junkan, 15 juli 2018 - 18:45.

Postad 05 augusti 2018 - 08:08

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Back-knappen skiftar inte längre mellan nuvarande och senast tittade kanal. Irriterande. Kan ni inte fixa detta snabbt Canal Digital?

Sedan några dagar tillbaka fungerar detta igen. Har det kommit en uppdatering till boxen?

Postad 05 augusti 2018 - 13:39

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Jag har märkt samma sak👍 sen några veckor fungerar back-knappen som innan den olycksaliga uppdateringen för nåt år sen.
samtidigt är jag tveksam till om det kommit nån uppdatering till ADB/smart-boxen.
Däremot har jag haft boxen strömlös två gånger när den transporterats till och från sommarstugan,kan det spelat nån roll?

Redigerat av Legion, 05 augusti 2018 - 13:42.

Postad 05 augusti 2018 - 20:56

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Jag har varit på semester och inte kollat TV på några veckor så osäker på när detta ändrade sig. Har inte haft boxen strömlös som du haft. Gött är det i vart fall!

Postad 07 augusti 2018 - 15:05

Hesis
  • Hesis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 1

Finns det någon speciell anledning varför det inte finns en Canal Digital Go applikation för Android TV. Då Sony TV, Philips TV, Nvidia Shield, Xiaomi Mi box etc.. alla har Android TV.

Er nya Oneplace box är baserad på Android TV och där har ni en App så det borde inte vara allt för svårt att få ut en app.

För mig känns det logiskt att göra en Android TV app då ni får så stor täckning av apparater med en app.

Ni har ju stöd för enskilda Samsung TV och Apple TV.

Redigerat av Hesis, 08 augusti 2018 - 08:23.

Postad 08 augusti 2018 - 12:22

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Finns det någon speciell anledning varför det inte finns en Canal Digital Go applikation för Android TV. Då Sony TV, Philips TV, Nvidia Shield, Xiaomi Mi box etc.. alla har Android TV.

Er nya Oneplace box är baserad på Android TV och där har ni en App så det borde inte vara allt för svårt att få ut en app.

För mig känns det logiskt att göra en Android TV app då ni får så stor täckning av apparater med en app.

Hej Hesis.

Vi har en så länge bara kommit överens med Samsung(Smart TV årsmodell 2015 -uppåt) för att använda våran app. Jag ska framföra dina synpunkter vidare, så får vi se hur det blir i framtiden :) .

Mvh
Christos 

Redigerat av Canal Digital Sverige, 09 augusti 2018 - 18:43.

Postad 08 augusti 2018 - 12:41

somoene2
  • somoene2
  • Beroende

• 1 454 inlägg
  • 0

Samsung kör Tizen som är Linux baserad precis som Android. Det är två olika system.

Postad 09 augusti 2018 - 01:27

flovv
  • flovv
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Detta har det frågats om flertalet gånger tidigare, av mig för några månader sedan bla. Har både Philips TV med Android TV och Nvidia Shield. Det går att side-load:a, men blir inte så bra då den versionen som finns är för vanliga android (ej TV) som är gjort för touch-screen, men funkar trots allt. Tycker inte det borde vara så svårt att få det att fungera med en fjärrkontroll istället för touch-screen, speciellt när jag pratade med en bekant som gjort just anpassningar för android tv appar, och han sa att det går rätt fort.

Kan vara att tillverkarna ställer till det för CD dock, som Christos skriver att det bara är Samsung dom kommit överens med. Låter dock lite konstigt att tillverkarna inte vill ha en app som gynnar deras TV dock.

Postad 09 augusti 2018 - 13:14

Hesis
  • Hesis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Detta har det frågats om flertalet gånger tidigare, av mig för några månader sedan bla. Har både Philips TV med Android TV och Nvidia Shield. Det går att side-load:a, men blir inte så bra då den versionen som finns är för vanliga android (ej TV) som är gjort för touch-screen, men funkar trots allt. Tycker inte det borde vara så svårt att få det att fungera med en fjärrkontroll istället för touch-screen, speciellt när jag pratade med en bekant som gjort just anpassningar för android tv appar, och han sa att det går rätt fort.

Kan vara att tillverkarna ställer till det för CD dock, som Christos skriver att det bara är Samsung dom kommit överens med. Låter dock lite konstigt att tillverkarna inte vill ha en app som gynnar deras TV dock.

De ska inte behöva ha något samarbete med någon tillverkare, då Android TV ska fungera likadant som Android för mobiler. För jag tror knappast att dom har kommit överens med varenda mobiltillverkare för att deras mobilapplikation ska fungera på alla olika tillverkare som har tillgång till appen via google play store.

Och de ska inte behöva anpassa något för fjärrkontroll då det redan finns en applikation anpassad för fjärrkontroll till deras egna Android TV produkt "Oneplace".

Som somoene2 skriver så har Samsung sin egna programvara, "Tizen OS" i sina tv apparater som är också baserat på Linux. Men har inget att göra med Android TV som är utvecklat av Google.

Postad 09 augusti 2018 - 15:58

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Deras svar på Fejjan.....

För tillfället är appen tillgänglig för Samsung Smart TV och Apple Smart TV. Det täcker huvuddelen av marknaden, men vi är naturligtvis ute efter att inkludera den i fler TV-apparater i framtiden och alltid utveckla något annat / bättre för framtiden.

Just nu kan du annars casta (chromecast) till din Smart TV eller koppla HDMI kabel direkt från datorn till TV:n.

Mvh,
Dennis

Redigerat av Stefan S, 09 augusti 2018 - 15:59.

Postad 10 augusti 2018 - 19:27

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 032 inlägg
  • 0
Vad händer egentligen med bildkvaliten på SVT hos CD, den är ju så dålig att det är plågsamt att titta!

Jämförde källorna idag
CD via sattellit är otittbart dålig, grynig, suddig och enormt mycket kompressionsartefakter
CD via apple-tv är snäppet bättre men dålig
Via antenn i marknätet är bilden ganska bra
SVT play via apple-tv är absolut bäst vad gäller skärpa, upplösning men hanterar rörelser sämre.

Testade sattellit både via inbyggd mottagare i TV och extern box från CD med samma usla resultat.

Redigerat av junkan, 10 augusti 2018 - 19:51.

Postad 10 augusti 2018 - 20:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 103 inlägg
  • 0

Vad händer egentligen med bildkvaliten på SVT hos CD, den är ju så dålig att det är plågsamt att titta!

Jämförde källorna idag
CD via sattellit är otittbart dålig, grynig, suddig och enormt mycket kompressionsartefakter

Eftersom jag är lat kollar jag oftast på SD-versionerna av SVT (så slipper jag hålla på och byta för att se mina lokala nyheter och tidigare var bilden helt OK), där har det definitivt hänt något. Är bilden lite "stökig", exempelvis lövverk i vinden, med mycket rörelse i bakgrunden så grötar det till sig med någon sekunds mellanrum. Syns även tydligt vid animerad grafik på väderrapporten.

Spelade in både HD och SD versionen av samma program en gång för jämförelse. På HD kunde jag skönja problem någon gång men det var sju resor värre på SD. Och lokala sändningar verkar ha tappat än mer i kvalitet.

Jag kan inte säga exakt när detta började, men det gjordes väl en omläggning som berörde SVT för någon månad sedan, jag fick i alla fall fippla om favoritlistan och ställa in alla serieinspelningar igen.

Funderar på om det inte även är så att Text-TV slutat fungera under lokala sändningar, vill bestämt minnas att det funkade tidigare.

Postad 10 augusti 2018 - 23:37

flovv
  • flovv
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

De ska inte behöva ha något samarbete med någon tillverkare, då Android TV ska fungera likadant som Android för mobiler. För jag tror knappast att dom har kommit överens med varenda mobiltillverkare för att deras mobilapplikation ska fungera på alla olika tillverkare som har tillgång till appen via google play store.

Och de ska inte behöva anpassa något för fjärrkontroll då det redan finns en applikation anpassad för fjärrkontroll till deras egna Android TV produkt "Oneplace".

Som somoene2 skriver så har Samsung sin egna programvara, "Tizen OS" i sina tv apparater som är också baserat på Linux. Men har inget att göra med Android TV som är utvecklat av Google.

Du "låter" rätt arg när du skriver det, hoppas det är på CD och inte på mig, med tanke på att du citerar mig. Tror i så fall att du inte läste vad jag skrev eller tolkat det som en klant. Vi är på samma sida, har eftersökt den jäkla appen sen jag skaffade min Philips-tv, våren 2016. Även Amazon-appen.

Amazon har inte släppt någon app till Philips TV som kör Android TV (finns i vissa delar av världen nu har jag för mig, men inte här), men denna finns till både Sony Android TV och Nvidia Shield. Philips har tydligen inte fått till någon deal med Amazon.

I detta fall är det bakvänt, och tror inte att någon tillverkare, som jag tidigare skrev, skulle neka ett till app som gynnar deras TV, om det hänger på tillverkarna.

EDIT: Prime Video finns nu till Philips Android TV även här, såg detta precis nu, vet dock inte när den kom :)

Redigerat av flovv, 12 augusti 2018 - 22:37.

Postad 11 augusti 2018 - 06:41

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Jämförde källorna idag
CD via apple-tv är snäppet bättre men dålig
Via antenn i marknätet är bilden ganska bra
SVT play via apple-tv är absolut bäst vad gäller skärpa, upplösning men hanterar rörelser sämre.
Testade sattellit både via inbyggd mottagare i TV och extern box från CD med samma usla resultat.

Kan bara instämma. Något är fel med bildkvaliteten på SVT.

Postad 12 augusti 2018 - 09:40

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 179 inlägg
  • 1

Deras svar på Fejjan.....

För tillfället är appen tillgänglig för Samsung Smart TV och Apple Smart TV. Det täcker huvuddelen av marknaden, men vi är naturligtvis ute efter att inkludera den i fler TV-apparater i framtiden och alltid utveckla något annat / bättre för framtiden.

Just nu kan du annars casta (chromecast) till din Smart TV eller koppla HDMI kabel direkt från datorn till TV:n.

Mvh,
Dennis

Huvuddelen av marknaden är väl att ta i? En snabb Googling visar att Samsung har en marknadsandel på ca 20% år 2017, medan endast Sony och TCL som båda har Android-TV tillsammans har 30%. Lägg sedan till flera märken och enheter som kör Android-TV så bör ju dess marknadsandel inte vara obetydande. Hur många som har en Apple TV vet jag inte, men många % kan det väl inte vara?

Detta visar väl ändå på att Canal-digital I alla högsta grad bör vara betjänt av en Android-TV app. Visst funkar det att Casta till samtliga Android-TV enheter, men det är inte vad man önskar som every day use.

Vi bytte till exempel från Cmore till Viasat enbart för att Cmore saknar app till Android-TV.

Hoppas efter alla års tjat om detta att Canal-digital tar sitt förnuft till fånga och lägger ner den lilla resurs som krävs.

Redigerat av Vispen74, 12 augusti 2018 - 09:42.

Postad 13 augusti 2018 - 14:32

Hesis
  • Hesis
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 1

Du "låter" rätt arg när du skriver det, hoppas det är på CD och inte på mig, med tanke på att du citerar mig. Tror i så fall att du inte läste vad jag skrev eller tolkat det som en klant. Vi är på samma sida, har eftersökt den jäkla appen sen jag skaffade min Philips-tv, våren 2016. Även Amazon-appen.

Amazon har inte släppt någon app till Philips TV som kör Android TV (finns i vissa delar av världen nu har jag för mig, men inte här), men denna finns till både Sony Android TV och Nvidia Shield. Philips har tydligen inte fått till någon deal med Amazon.

I detta fall är det bakvänt, och tror inte att någon tillverkare, som jag tidigare skrev, skulle neka ett till app som gynnar deras TV, om det hänger på tillverkarna.

EDIT: Prime Video finns nu till Philips Android TV även här, såg detta precis nu, vet dock inte när den kom :)

Ber hemskt mycket om ursäkt om jag jag kom över som arg. Och absolut inte på dig. Ville bara inte citera alla tre, så det blev din post som blev citerad då jag tog upp lite olika punkter från dig, Christos och somoene2.

Postad 13 augusti 2018 - 22:49

flovv
  • flovv
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Ber hemskt mycket om ursäkt om jag jag kom över som arg. Och absolut inte på dig. Ville bara inte citera alla tre, så det blev din post som blev citerad då jag tog upp lite olika punkter från dig, Christos och somoene2.

thumbs-up-sign_1f44d.png

Postad 14 augusti 2018 - 17:17

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

LRLx5u5.png

Redigerat av Boxman81, 14 augusti 2018 - 17:27.

Postad 15 augusti 2018 - 21:14

ruva
  • ruva
  • Veteran

• 2 407 inlägg
  • 0

LRLx5u5.png

Är det för att C missar allsvenskan nästa år? Men personligen har jag inget till överst för Viasat som har PL och CL. Slutade kolla på fotboll efter VM. Blev liksom för mycket med allt maskande och fusk. Fotboll gå idag ut på att först göra mål, sedan ska helst resten av matchen vara en långsam plågsam död för motståndaren och dess fans. Sedan att fotboll inte längre är en kontaktsport gillar jag inte. Dagens spelare har en sådana fart att de flyger omkull och vrider sig i plågor vid minsta kontakt.

Skulle kunna tänka mig gå över till att se ishockey istället men 1200 grundspelsmatcher, där 50 % går vidare till ett slutspel ger ingen vidare spänning säsongen ut (kan inget om hockey så kan ha fel där). 

Handboll kanske, men har hört att de bara drar sönder tröjor i den sporten men damhandboll, nope - inga trasiga tröjor där, ryktas vara roligare att se än herrarnas serie. Japp, blir att gå över till att kolla damhandboll. Visar C-More damhandbollen: SM, EM och VM samt CL?

Redigerat av ruva, 15 augusti 2018 - 21:16.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Mitt vardagsrum
    BampJ
    2018-08-15 14:37:09
  • Vision72
    2018-08-15 08:03:41
  • Simz
    2018-08-11 22:30:10
  • Nya högtalarkablar, Anticables Reference Level 3
    malerasjon
    2018-08-11 11:57:07
  • Rundberg1988
    2018-08-07 17:47:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.