Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor

6832 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 september 2019 - 15:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 090 inlägg
  • 0

..

Redigerat av Huddingebo, 26 september 2019 - 16:06.

Postad 03 oktober 2019 - 19:59

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0
Appen för Apple-tv är nu sämre än någonsin, är det ngn som ens kan se TV4?

Postad 03 oktober 2019 - 20:15

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Appen för Apple-tv är nu sämre än någonsin, är det ngn som ens kan se TV4?

Hej

Det kom en uppdatering idag till våran app, kan du kolla så du har senaste versionen? Det kommer ytterligare en uppdatering om några dagar som ska lösa de sista problemen med att appen/kanaler kan låsa sig.

Mvh
Niklas

Postad 03 oktober 2019 - 20:48

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0

Ok den hade inte uppdaterat till dagens, den fungerar lite bättre i vart fall.

Postad 04 oktober 2019 - 06:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 424 inlägg
  • 0
Efter ett gäng år med Canal Digital är det slut den 30/10. I vart fall blir det inget nytt abonnemang hos CD, men funderar på att skaffa s k depositionskort så man kan se SVT via parabolen. TV4 tar jag med app, men kommer väl då inte att kunna se direktsändningar typ Let’s Dance? Någon som har förslag på billig lösning där? Kanske får slänga upp en Boxer-antenn bredvid parabolen och ta fyran den vägen istället? Då behövs å andra sidan inget depositionskort hos CD heller....

Postad 05 oktober 2019 - 21:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 637 inlägg
  • 0
Uppsagt här oxå, appen är tydligen så långt ner på priolistan hos CD att man knappast kan förvänta sig en stabil och någorlunda modern app de närmsta åren.

Postad 06 oktober 2019 - 15:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 617 inlägg
  • 0

Uppsagt här oxå, appen är tydligen så långt ner på priolistan hos CD att man knappast kan förvänta sig en stabil och någorlunda modern app de närmsta åren.

Tycker appen är bättre än HBO-appen. Men riktigt surt att det bara bjuds på 2.0 ljud 2019 (som med SVT och D-Play). Där ligger Netflix, HBO och Viaplay i framkant. 

Postad 06 oktober 2019 - 15:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 024 inlägg
  • 0

Efter ett gäng år med Canal Digital är det slut den 30/10. I vart fall blir det inget nytt abonnemang hos CD, men funderar på att skaffa s k depositionskort så man kan se SVT via parabolen. TV4 tar jag med app, men kommer väl då inte att kunna se direktsändningar typ Let’s Dance? Någon som har förslag på billig lösning där? Kanske får slänga upp en Boxer-antenn bredvid parabolen och ta fyran den vägen istället? Då behövs å andra sidan inget depositionskort hos CD heller....

Ja man kan se det TV4 producerat själva på Play och det gäller även från övriga kanaler 1-12.

Så klarar man sig med att inte kunna se annat än det som är fritt t.ex. många serier och filmer så är det ett alternativ

Redigerat av Leatherface, 06 oktober 2019 - 15:58.

Postad 06 oktober 2019 - 18:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0

Helt oanvändbart i ATV nu, fryser hela tiden med nintendo 8-bitars kvalitet.

Bifogad fil  449C7BD9-77FA-4BAC-84B7-99598FE2B3E5.jpeg   104,49K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av junkan, 06 oktober 2019 - 18:03.

Postad 06 oktober 2019 - 19:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 637 inlägg
  • 0
Växlade över till Cmore och inte haft en enda frysning/låsning så antar att det är lösningen.... när jag tänker efter så är CD den enda appen jag haft problem med på ATV:n, nu har jag inte testat alla utan baserar på de appar jag använder (för streaming är det: Cmore, Netflix, InFuse, Hayu, SVT). Fick 12mån Viaplay så blir till att testa det oxå.

Postad 08 oktober 2019 - 14:03

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Helt oanvändbart i ATV nu, fryser hela tiden med nintendo 8-bitars kvalitet.

attachicon.gif449C7BD9-77FA-4BAC-84B7-99598FE2B3E5.jpeg

Hej

Vi har skickat ut en ny uppdatering idag, testa gärna den och återkoppla hur det fungerar.

Mvh

Niklas

Postad 08 oktober 2019 - 18:32

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0

Bättre men inte 100, vid kanalbyte kan man hamna i samma sirap och blockighet som innan enstaka gånger.

Hopp bakåt i tiden funkar nästan inte alls.

Men långt långt bättre!

Redigerat av junkan, 08 oktober 2019 - 18:35.

Postad 08 oktober 2019 - 19:14

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 1
Lite tröttsamt att det fortfarande trots utfästelser från Niklas inte hänt nåt med EPGn.
Det skulle ju bli mer info efter leverantörsbytet men blev mindre istället.

Dessutom skulle ju rollistan återinföras men av det bidde det inget heller, vad säger CD om saken?

Postad 09 oktober 2019 - 07:57

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Lite tröttsamt att det fortfarande trots utfästelser från Niklas inte hänt nåt med EPGn.
Det skulle ju bli mer info efter leverantörsbytet men blev mindre istället.

Dessutom skulle ju rollistan återinföras men av det bidde det inget heller, vad säger CD om saken?

Hej

Ber om ursäkt för det. Vi var på väg och lansera detta men under våra tester så såg vi att det var några av våra äldre boxar som inte hanterar utökad EPG-information och kraschar pga detta, därför har vi inte kunnat lansera utökad EPG-information på våra ADB-boxar. 

Utökad EPG-information är något som kommer att komma till OnePlace.

Mvh

Niklas

Bättre men inte 100, vid kanalbyte kan man hamna i samma sirap och blockighet som innan enstaka gånger.

Hopp bakåt i tiden funkar nästan inte alls.

Men långt långt bättre!

Hej

Tack för återkoppling. Jag skickar ett PM till dig med mina kontaktuppgifter, skulle vilja se en film på hur problemet ser ut för dig så jag kan skicka det vidare till våra utvecklare.

Mvh

Niklas

Postad 09 oktober 2019 - 08:57

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 1

Hej

Ber om ursäkt för det. Vi var på väg och lansera detta men under våra tester så såg vi att det var några av våra äldre boxar som inte hanterar utökad EPG-information och kraschar pga detta, därför har vi inte kunnat lansera utökad EPG-information på våra ADB-boxar.

Utökad EPG-information är något som kommer att komma till OnePlace.

Mvh
Niklas

Hej

Tack för återkoppling. Jag skickar ett PM till dig med mina kontaktuppgifter, skulle vilja se en film på hur problemet ser ut för dig så jag kan skicka det vidare till våra utvecklare.

Mvh
Niklas

Tack för svar men tråkiga nyheter för mig som aldrig kommer byta till oneplace😥

Postad 09 oktober 2019 - 16:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 167 inlägg
  • 0

Hej

Sorry, den förklaringen håller inte, Innan ni började strula med ny EPG-leverantör och mjukvaruuppdateringar så hade vi mer information i ADB-boxarna än vad ni har idag. Skyll inte på boxarna!

Postad 09 oktober 2019 - 18:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0

Kommer heller aldrig byta till oneplace, skulle få en gratis förra året men tackade nej!

Postad 09 oktober 2019 - 19:32

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
Funderar allvarligt att säga upp Canal digital nu när bindningstiden går ut nästa månad.
Jag är djupt besviken på den neråtgående spiral som pågått i ett par år nu med höjda priser, mindre kanaler, sämre epg och senaste boxen som snart funnits ute i två år som är rena j*vla skämtet.
Är en early adopter och köper alltid senaste boxen men här går gränsen!

Har läst på om Viasat som är billigare för det jag vill ha samt att deras UHD-box Samsung 680 verkar ok, tråden här på min hembio är bara 4 sidor lång vilket är lovande!
Nån som har erfarenhet av både CD och Viasat?

Redigerat av Legion, 09 oktober 2019 - 19:36.

Postad 09 oktober 2019 - 19:53

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Det värsta är en total avsaknad att börja om så det blir rätt.Vad har dom för partners som inte kan lösa tv-tittande?
Är inne på min andra noplace box med samma usla uppförande.
Sketadåligt men kostar gör eländet.

Postad 09 oktober 2019 - 20:27

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Se borde ta smällen och introducera en Replace gratis till alla drabbade.

och då menar jag inte Oneagain!

Postad 09 oktober 2019 - 21:35

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 163 inlägg
  • 0

4,7,9,11 och 12 verkar ju inte vara i HD his Viasat.

Postad 09 oktober 2019 - 21:37

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Ang EPG'n så är den helt konstig på C More First HD f.o.m fredag 11/10 kl 6:30. Samtliga filmer är delade i 2 delar, varav den första är en timme lång och sedan resten av filmen i den andra delen som kommer direkt efter den första.

Så vill jag inte ha det när jag spelar in, finns risk att man missar att spela in den andra halvan samt att det blir ju 2 inspelningar i stället för en där hela filmen finns.

Postad 10 oktober 2019 - 07:57

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Sorry, den förklaringen håller inte, Innan ni började strula med ny EPG-leverantör och mjukvaruuppdateringar så hade vi mer information i ADB-boxarna än vad ni har idag. Skyll inte på boxarna!

Hej

Vi har "long synopsis" och "short synopsis" i våran EPG-data.

Long = Utökad information på alla program de kommande 8 timmarna.

Short = Kort information om alla program sju dagar framåt.

Det är i "short synopsis" som vi skulle aktivera rollista och den utökade mängden data hanterar inte vissa av våra äldre boxar.

Mvh
Niklas

Postad 10 oktober 2019 - 08:02

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

Ang EPG'n så är den helt konstig på C More First HD f.o.m fredag 11/10 kl 6:30. Samtliga filmer är delade i 2 delar, varav den första är en timme lång och sedan resten av filmen i den andra delen som kommer direkt efter den första.

Så vill jag inte ha det när jag spelar in, finns risk att man missar att spela in den andra halvan samt att det blir ju 2 inspelningar i stället för en där hela filmen finns.

Hej

Tack för info R-R ska kolla upp på en gång.

Edit:

Jag får samma problem, ser till att vi åtgärdar problemet.

Edit 2: Problemet är nu löst, det kan ta någon timma innan EPGn är uppdaterad i boxen.

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, 10 oktober 2019 - 10:13.

Postad 10 oktober 2019 - 12:18

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Hej

Edit:

Edit 2: Problemet är nu löst, det kan ta någon timma innan EPGn är uppdaterad i boxen.

Mvh

Niklas

EPG'n i min SMART-box har inte blivit uppdaterad, har gjort den strömlös samt en fabriksåterställning men det är fortfarande den felaktiga EPG'n.

För övrigt så är det fel starttider för filmerna också, filmer som startar kl 21 startar kl 20 enl den felaktiga EPG'n.

Postad 10 oktober 2019 - 13:06

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Den har redan bytt till vintertid ⛷☃️

Postad 10 oktober 2019 - 15:44

Legion
  • Legion
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

4,7,9,11 och 12 verkar ju inte vara i HD his Viasat.

4:an ska vara i HD enligt deras kundtjänst även om det står annat på hemsidan, samma gäller tydligen en del andra kanaler.

Pratade även med lokala tv-installatören som sa att viasat nog var på gång med en övergång så att de flesta kanaler blir i HD.

Nära byte nu...

Postad 10 oktober 2019 - 17:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Hej

Edit:

Mvh

Niklas

Nu har det gått åtskilliga timmar och ingen uppdaterad EPG.

Ser nu också att samma fel finns nu även på C More Hits HD fr.o.m. lördag den 12/10 kl 8:20.

Så i stället för att fixa felet på en kanal såg man till att samma fel finns nu på 2 kanaler.

Postad 11 oktober 2019 - 09:28

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Fortfarande kvarstår EPG-felet på dessa 2 C More kanaler.

Postad 11 oktober 2019 - 20:11

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Nu ställer ni alldeles för höga krav... Fungerande epg år 2019...äh

Postad 11 oktober 2019 - 20:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

En gång i tiden så funkade det i alla fall, t.o.m. Sagem-boxen hade en fungerande EPG :lol:

För övrigt så har EPG'n nu i kväll blivit rätt på C More First men det felar fortfarande på C More Hits.

Postad 13 oktober 2019 - 11:40

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0

En gång i tiden så funkade det i alla fall, t.o.m. Sagem-boxen hade en fungerande EPG :lol:

För övrigt så har EPG'n nu i kväll blivit rätt på C More First men det felar fortfarande på C More Hits.

Hej

Tyvärr inte kunnat följa upp detta mer, vet att det varit problem med filerna som vi fått från C More vilket skapade problemen i fredags.

Mvh

Niklas

Postad 13 oktober 2019 - 13:33

mhbml
  • mhbml
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Epg på TV10 och 3 sport var fel inatt, ingenstans fanns någon Formel 1 i listorna.

Tyfonen i Japan ställde till det med epg tydligen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.