Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital Sverige - Feedback, information, nyheter och frågor

7064 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 februari 2020 - 13:24

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Beställde familjepaketet med Viasat film och en onepalce box hos min lokala tv hanlare igår. Kör en så länge bara med streaming i väntan på att parabolen ska installeras.

Men Viasat Film Premiere fungerar inte står att jag inte har ett abonnemang på kanalen med det har jag. Fler som har samma problem? Eller beror det på att jag kör via streaming en så länge?

Samtliga Viasat filmkanaler funkar här. Skulle undvikit Oneplace-boxen om jag vore du och kört med valfri tv/box med ca-modul, då deras box är rena dyngan tyvärr.

Postad 16 februari 2020 - 13:35

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0

Samtliga Viasat filmkanaler funkar här. Skulle undvikit Oneplace-boxen om jag vore du och kört med valfri tv/box med ca-modul, då deras box är rena dyngan tyvärr.

Det var konstigt. Får nog helt enkelt vänta tills jag har fått parabolen installerad. En så länge har jag inge ont av boxen förutom att inte kunna göra riktiga favoritlistor. Men vi får se hur jag känner längre fram.

Skulle nog kunna bero på att det är så nytt så att paketet inte ens finns på hemsidan och att alla på kundcervice inte ens vet att det går att beställa.

Redigerat av 91robe, 16 februari 2020 - 13:39.

Postad 17 februari 2020 - 16:21

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Beställde familjepaketet med Viasat film och en onepalce box hos min lokala tv hanlare igår. Kör en så länge bara med streaming i väntan på att parabolen ska installeras.

Men Viasat Film Premiere fungerar inte står att jag inte har ett abonnemang på kanalen med det har jag. Fler som har samma problem? Eller beror det på att jag kör via streaming en så länge?

Hej

Det verkar vara något problem med just den kanalen, har skapat en felanmälan så förhoppningsvis har vi löst problemet imorgon.

Mvh
Niklas

Postad 17 februari 2020 - 22:21

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Niklas, hur lång tid tar det att få ett depositionskort? Skickade in min ansökan för en vecka sen, inget har hänt sen.

Postad 18 februari 2020 - 15:59

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Hej
Det verkar vara något problem med just den kanalen, har skapat en felanmälan så förhoppningsvis har vi löst problemet imorgon.
Mvh
Niklas

Nu funkar den kanalen som den ska hos mig.

Postad 18 februari 2020 - 16:01

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Nu funkar den kanalen som den ska hos mig.

Hej

Det stämmer att problemet nu är löst. 

Mvh

Niklas

Niklas, hur lång tid tar det att få ett depositionskort? Skickade in min ansökan för en vecka sen, inget har hänt sen.

Hej

Skicka ett PM med personnummer/kundnummer så ska jag kolla upp.

Mvh

Niklas

Postad 18 februari 2020 - 17:20

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som saknar möjligheten att skapa profiler i Canal Digital-appen? Detta gäller generellt över samtliga plattformar. Netflix, C More och Viaplay har det. Varför inte Canal Digital?

Niklas: Är detta kanske på gång?

Postad Igår, 17:54

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0

Har nu fått parabolen installerad. Men nu kan jag inte se på Viasat Film premiere, family, hits och action. Men viasat series funkar. Enligt kunservice är det för jag kör genom parabolen nu och kanalerna finns para på streaming, men det känns inte riktigt som det stämmer. Är det fler som har det så?

Postad Igår, 18:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Har nu fått parabolen installerad. Men nu kan jag inte se på Viasat Film premiere, family, hits och action. Men viasat series funkar. Enligt kunservice är det för jag kör genom parabolen nu och kanalerna finns para på streaming, men det känns inte riktigt som det stämmer. Är det fler som har det så?

Hahaha lyssna inte på kundtjänst, kontakta Nicklas från canaldigital på forumet så hjälper han dig. Jag ringde kundtjänst först när jag skulle beställa Viasat film-kanalerna och dom hade inte en aning om vad jag pratade om. Kontaktade Nicklas via pm och han hjälpte mig direkt och alla kanaler fungerar via satellit.

Postad Igår, 21:12

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Vad får du för signalsyrka och kvalite på Svt1 HD med alla nya original prylar?

Postad Igår, 22:21

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Hej

För att få tillgång till kanalerna linjärt så behöver man teckna sig för Viasat film och serier, dessa kanaler fungerar både över satellit och över streaming. Skicka PM med kundnummer så kan jag kolla upp vad du har för paket.

Mvh

Niklas

Någon mer än jag som saknar möjligheten att skapa profiler i Canal Digital-appen? Detta gäller generellt över samtliga plattformar. Netflix, C More och Viaplay har det. Varför inte Canal Digital?

Niklas: Är detta kanske på gång?

Hej

Bra önskemål, ska kolla upp om det finns några planer på detta. 

Mvh

Niklas

Redigerat av Canal Digital Sverige, Igår, 22:22.

Postad Idag, 08:18

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0

Vad får du för signalsyrka och kvalite på Svt1 HD med alla nya original prylar?

Tror det var ca 16db kvalité och ca 22 styrka med klart väder. Mycke bra värden enligt installatören.

Hej

För att få tillgång till kanalerna linjärt så behöver man teckna sig för Viasat film och serier, dessa kanaler fungerar både över satellit och över streaming. Skicka PM med kundnummer så kan jag kolla upp vad du har för paket.

Mvh
Niklas

Hej

Mvh
Niklas

Ringde en gång till till kundservice på kvällen, det visade sig att min box inte var aktiverad så hon aktiverade den då hoppade kanalerna igång.

Postad Idag, 09:10

Canal Digital Sverige
  • Canal Digital Sverige
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Tror det var ca 16db kvalité och ca 22 styrka med klart väder. Mycke bra värden enligt installatören.

Ringde en gång till till kundservice på kvällen, det visade sig att min box inte var aktiverad så hon aktiverade den då hoppade kanalerna igång.

Tack för info, skönt att det löste sig!

Mvh

Niklas

Postad Idag, 13:44

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

När kan man beställa viasat film på sidan då?   hittar inget 

Postad Idag, 17:47

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

När kan man beställa viasat film på sidan då? hittar inget

Ring kundtjänst eller skicka pm till Niklas.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.