Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9001

Postad 07 november 2017 - 19:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över sparfiler från huvudkontot till ett underkonto...

Jag har, i detta fallet, spelat en stor del av Horizon - zero Dawn på mitt huvudkonto. Men nu äger liksom mina barn det och jag har mycket liten möjlighet att spela på det kontot.
Men på min konsol (som jag kan utnyttja fullt under veckan som mina barn är hos sin mamma) har jag ju inte spelat det alls. Så där är jag på 0.

Så...kan man dra över sparfilerna till kontot som man kan utnyttja?

#9002

Postad 08 november 2017 - 08:39

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över sparfiler från huvudkontot till ett underkonto...

Jag har, i detta fallet, spelat en stor del av Horizon - zero Dawn på mitt huvudkonto. Men nu äger liksom mina barn det och jag har mycket liten möjlighet att spela på det kontot.
Men på min konsol (som jag kan utnyttja fullt under veckan som mina barn är hos sin mamma) har jag ju inte spelat det alls. Så där är jag på 0.

Så...kan man dra över sparfilerna till kontot som man kan utnyttja?

 

Jag tror det är beroende på spel. Du får helt enkelt prova :)



#9003

Postad 08 november 2017 - 08:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Spar-filerna bör vara länkat till profilen, annars så skulle man ju kunna ladda ner varandras för att ta genvägar till svåra throphys t.ex

#9004

Postad 08 november 2017 - 14:47

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Efter en snabbgoogling så står det klart att det inte går. Det gick på tidigare konsoler för att krypteringen hade knäckts.



#9005

Postad 08 november 2017 - 18:30

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Efter en snabbgoogling så står det klart att det inte går. Det gick på tidigare konsoler för att krypteringen hade knäckts.


Ah..ok. Misstänkte det.
Försökte själv leta upp det men hittade inga svar.
Tack för hjälpen😊

Som tur är så handlar det ju om Horizon -zero dawn. Gör inte så ont att spela om det spelet.

#9006

Postad 14 november 2017 - 08:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1

Min PS4 har blivit mer eller mindre en GretaGris-netflix-maskin för ungarna då jag spelar extremt sällan nu för tiden. 

Igår var jag sugen på att köra nya expansionen till Horizon och det var några saker som slog mig, eller som gjorde mig påmind igen.

 

1. Min PS4 slår troligen någon bottenrekord på uselt WiFi.

2. Gränssnittet har blivit fruktansvärt långsamt, far cry från det snappiga UI från releasen (vad jag minns)

 

 

Då jag inte orkar dra eth-kablage till min PS4 (fel våning) så kanske man ska kasta bort nuvarande PS4 och skaffa en Pro, men det förutsätter att 

1. WiFi är bättre

2. UI är snabbare/smidigare

 

Är det så?



#9007

Postad 14 november 2017 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Då jag inte orkar dra eth-kablage till min PS4 (fel våning) så kanske man ska kasta bort nuvarande PS4 och skaffa en Pro, men det förutsätter att 

1. WiFi är bättre

2. UI är snabbare/smidigare

 

Är det så?

 

Du verkar ha något problem med din PS4 för jag kan inte säga att jag tycker gränssnittet är fruktansvärt långsamt. Nedladdningstiderna är väl mer av ett lotteri iofs. Fast UI:n är lite smidigare på Pro men den är redan bra på PS4 egentligen som sagt, så som du mindes.



#9008

Postad 14 november 2017 - 20:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Det är egentligen bara nätverket som är trögt, otroligt trögt. Många gånger får jag typ 150kb tx/rx på mätningarna. Mäts troligen mot PSN-servrar vilket resulterar i att all går trögt. Främst nedladdning av uppdateringar och öppna store som ibland inte öppnas alls...

 

Sjukt störande...



#9009

Postad 14 november 2017 - 23:46

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Det är egentligen bara nätverket som är trögt, otroligt trögt. Många gånger får jag typ 150kb tx/rx på mätningarna. Mäts troligen mot PSN-servrar vilket resulterar i att all går trögt. Främst nedladdning av uppdateringar och öppna store som ibland inte öppnas alls...

Sjukt störande...


Precis så har min också blivit. Det har varit en långsam försämring och nu kommer jag knappt in på psn längre. Netflix och HBO är bara att glömma att använda

#9010

Postad 23 november 2017 - 10:20

S319
  • S319
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har låtit mitt spelande ligga nere ett par år, men nu suger det i spelatarmen. Det jag undrar är om det är värt att köpa en Ps4 Pro istället för en slim 1TB. Har inge 4K tv eller reciver och inga direkt planer att köpa inom snar framtid. Är Pro modellen värd dom extra pengarna?

#9011

Postad 23 november 2017 - 17:16

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Har låtit mitt spelande ligga nere ett par år, men nu suger det i spelatarmen. Det jag undrar är om det är värt att köpa en Ps4 Pro istället för en slim 1TB. Har inge 4K tv eller reciver och inga direkt planer att köpa inom snar framtid. Är Pro modellen värd dom extra pengarna?

zavvi.com hade en deal med ps4pro och två spel för 299£ är väl runt 3300kr så jag skulle valt en vet att polaren köpte en därifrån...

#9012

Postad 23 november 2017 - 17:42

S319
  • S319
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Okej, kollade även på engelska Amazon. Är det bara en adapter för strömkabeln man behöver fixa eller är det en Euro-kontakt?

#9013

Postad 23 november 2017 - 18:29

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okej, kollade även på engelska Amazon. Är det bara en adapter för strömkabeln man behöver fixa eller är det en Euro-kontakt?

Det är en vanlig apparat kabel.

https://www.kabelgig...38aAulCEALw_wcB


Redigerat av jimjans, 23 november 2017 - 18:31.


#9014

Postad 24 november 2017 - 12:31

S319
  • S319
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen. Det blev köp genom Amazon i England. 3st spel och en ps4 pro för 4100:-

#9015

Postad 02 december 2017 - 21:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

ska de tia så galet lång tid att uppdatera ett spel?  project cars 2 hade en uppdatering på 11,8gb och i skrivande stund ska det ta ca 3 timmar. dock ökar den siffran hela tiden. har Telia 30 mbit internet. 



#9016

Postad 02 december 2017 - 21:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

ska de tia så galet lång tid att uppdatera ett spel?  project cars 2 hade en uppdatering på 11,8gb och i skrivande stund ska det ta ca 3 timmar. dock ökar den siffran hela tiden. har Telia 30 mbit internet. 

 

Prova att pausa och fortsätta nedladdningen.



#9017

Postad 04 december 2017 - 12:23

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa Sony MDR-100 lurar för jag reser en del och behöver bra lurar. Undrar om någon vet om dom även funkar trådlöst med PS4?



#9018

Postad 26 december 2017 - 12:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på dom olika laddstationerna för handkontroller eller kan man köpa vilken som helst och alla funkar lika bra?

 

Jag måste ha en som är horisontal och plats til 2 kontroller och inte mer. Tips?



#9019

Postad 27 december 2017 - 23:01

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0

Installerat PS4 för första gången här hemma(efter många år med ps3). Men blir inte riktigt klok på det här med konton. Loggat in med mitt konto(som har ps+). Sen skapar jag ett konto åt grabben som är 7, det är han som kommer spela för det mesta på den. Man kan sätta restrictions på hans konto, vad han ska komma åt osv. Men sen läser jag något om i diverse forum att det inte går att spela online innan man är 13 år? Hittar inget om det på de officiella kanalerna. Kan det verkligen stämma? Även om det inte är något onlinespelande idag, så kanske det är aktuellt om ett par år. Men det kommer inte gå med hans konto då? Antar att enda lösningen är att ta bort hans konto och skapa ett nytt där man ljuger om åldern?

 

Sen varje gång man ansluter till ett spel med en handkontroll så måste man tydligen välja konto, hur gör ni där? Om grabben vill spela tillsammans med 3 kompisar. Skapar man guestkonton åt dom eller?



#9020

Postad 28 december 2017 - 12:57

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på dom olika laddstationerna för handkontroller eller kan man köpa vilken som helst och alla funkar lika bra?

Jag måste ha en som är horisontal och plats til 2 kontroller och inte mer. Tips?

Jag har denna, är riktigt nöjd.
Matas via 230 så man måste inte ha den i TV-bänken.

https://new.webhalle...-4-Dual-Charger

#9021

Postad 28 december 2017 - 16:21

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag har denna, är riktigt nöjd.
Matas via 230 så man måste inte ha den i TV-bänken.

https://new.webhalle...-4-Dual-Charger

 

Jag har den också sedan releasedagen. Fungerar ypperligt.



#9022

Postad 29 december 2017 - 11:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag såg på den faktiskt. Jag hade igentligen viljat ha en som matas med usb bara på grund av lite brist på plats til flera adaptrar. Det är en sån kontakt med adaper i ett eller hur?



#9023

Postad 29 december 2017 - 13:08

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Jag såg på den faktiskt. Jag hade igentligen viljat ha en som matas med usb bara på grund av lite brist på plats til flera adaptrar. Det är en sån kontakt med adaper i ett eller hur?

Om jag minns rätt är det en först ojordad smal kontakt.
Denna kabel pluggas in i nätadaptern som sedan via ännu en kabel går till laddstationen. Den sista kabeln sitter fast i nätadaptern men pluggas in i laddstationen.

Redigerat av MartinAberg, 29 december 2017 - 13:09.


#9024

Postad 29 december 2017 - 17:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Då kan det funka.

#9025

Postad 30 december 2017 - 14:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Beställde en från komplett med den 200,- sjekken alla fick som kjöpte nått på BF.



#9026

Postad 04 januari 2018 - 22:49

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Hej

 

Sitter med ps4 kopplat till Yamaha rx-A2020 (AV5 ingången).En LG C7 tv kopplad från hdmi 2 arc till hdmi out1 på förstärkaren.ljud & bild funkar men bara 1080p.jag måste ha ps4 direkt till hdmi1 på tv´n och ta optiskt ljud?



#9027

Postad 04 januari 2018 - 23:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hej

Sitter med ps4 kopplat till Yamaha rx-A2020 (AV5 ingången).En LG C7 tv kopplad från hdmi 2 arc till hdmi out1 på förstärkaren.ljud & bild funkar men bara 1080p.jag måste ha ps4 direkt till hdmi1 på tv´n och ta optiskt ljud?

Kunde inte googla så noga, men är säker som på min Onkyo som stödjer 4k passthrough. Att den ej har HDMI och hdcp i tillräckligt nya versioner. Samt max 30hz@4k Så gå direkt till tv är enda alternativet. Dock kanske du kan nyttja Arc ist för optisk? Sparar du en kabel iaf

Redigerat av SKIBBE, 04 januari 2018 - 23:48.


#9028

Postad 07 januari 2018 - 13:41

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 1

Installerat PS4 för första gången här hemma(efter många år med ps3). Men blir inte riktigt klok på det här med konton. Loggat in med mitt konto(som har ps+). Sen skapar jag ett konto åt grabben som är 7, det är han som kommer spela för det mesta på den. Man kan sätta restrictions på hans konto, vad han ska komma åt osv. Men sen läser jag något om i diverse forum att det inte går att spela online innan man är 13 år? Hittar inget om det på de officiella kanalerna. Kan det verkligen stämma? Även om det inte är något onlinespelande idag, så kanske det är aktuellt om ett par år. Men det kommer inte gå med hans konto då? Antar att enda lösningen är att ta bort hans konto och skapa ett nytt där man ljuger om åldern?
 
Sen varje gång man ansluter till ett spel med en handkontroll så måste man tydligen välja konto, hur gör ni där? Om grabben vill spela tillsammans med 3 kompisar. Skapar man guestkonton åt dom eller?


Hej hade samma problem med grabben som e 12 fick deleta hans konto och skapa ett nytt där man fejkar hans ålder för att han ska kunna spela online , men du kan ju fortfarande göra så bara du kan göra ändringar, ja satte hans upp hans ålder rejält för att slippa strul, tycker de är en dålig grej av Sony, låt mig styra vad mitt barn gör på ps4an

#9029

Postad 08 januari 2018 - 07:55

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hej hade samma problem med grabben som e 12 fick deleta hans konto och skapa ett nytt där man fejkar hans ålder för att han ska kunna spela online , men du kan ju fortfarande göra så bara du kan göra ändringar, ja satte hans upp hans ålder rejält för att slippa strul, tycker de är en dålig grej av Sony, låt mig styra vad mitt barn gör på ps4an

 

Det är ett sätt för dem att skydda både barnen men framför allt sig själva. Onlinespelare kan vara rätt brutala och kränkande i sitt språkbruk och de vill inte ha tidningsrubriker som säger att de (Sony) tillåter barn att bli utsatta för detta och mår dåligt. Om det händer nu så kan de peka på t.ex. dig som förälder och säga att det var du som gjorde fel som kringgick deras avtal. Jag anser att de har rätt i sak. Däremot om 13 är en vettig åldersgräns eller inte har jag inte bildat mig någon uppfattning om ännu.



#9030

Postad 08 januari 2018 - 09:07

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

hade varit skönt att få välja vilka åldersgrupper man vill spela med. Låt mig få välja vilka barn jag inte vill spela med!



#9031

Postad 09 januari 2018 - 09:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag har haft min PS4 i fyra år snart och nu har ejectknappen på framsidan helt slutat fungerar. Har provat de standardlösningar som folk tipsar om på olika forum men inget har hjälpt så nu får jag mata ut skivorna via menyn. Någon annan som har samma problem?



#9032

Postad 22 januari 2018 - 13:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Jag har haft min PS4 i fyra år snart och nu har ejectknappen på framsidan helt slutat fungerar. Har provat de standardlösningar som folk tipsar om på olika forum men inget har hjälpt så nu får jag mata ut skivorna via menyn. Någon annan som har samma problem?

Mitt problem var tvärtom, så jag var tvungen att operera bort min.
Öppnat locket och kollat så att plåtblecket får kontakt med kretskortet?

#9033

Postad 23 januari 2018 - 09:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Någon som vet om man bara kan plugga i ps4 med hdmi i en iMac och använda den som skärm ? 😊

#9034

Postad 23 januari 2018 - 09:46

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Någon som vet om man bara kan plugga i ps4 med hdmi i en iMac och använda den som skärm ?

Om den har en HDMI-IN-gång och inte bara HDMI-UT-gång så borde det väl gå, kan jag tycka.


Redigerat av boombaaz, 23 januari 2018 - 09:47.


#9035

Postad 23 januari 2018 - 09:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om den har en HDMI-IN-gång och inte bara HDMI-UT-gång så borde det väl gå, kan jag tycka.


Och hur vet man om det är in eller ut? 😊

#9036

Postad 23 januari 2018 - 12:15

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

https://www.makeuseo...t-display-mode/



#9037

Postad 18 februari 2018 - 22:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Äntligen orkade jag skruva isär gamla bettan och dammsög den.. Såg knappt nå damm alls men sjukt vad tyst den blev.
Nu hörs den knappt vid mer krävande spel.
Tidigare överröstade den ALLT.
Gick knappt att prata i rummet bredvid 😀

#9038

Postad 19 februari 2018 - 22:42

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Tur att den inte gick sönder pga ESD man ska inte dammsuga elektronik anv luft på burk.

#9039

Postad 19 februari 2018 - 22:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njo,då hade de blivit en ps4 pro.

#9040

Postad 03 april 2018 - 21:36

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag har stött på ett problem som jag vet fler har råkat ut för, men jag lyckas inte hitta någon bra lösning på nätet.

 

Min PS4 Pro är kopplad till en Denon AVR-X2400 via HDMI. Inställningarna för ljud i PS4 är PCM 7.1. Jag får ljud i alla kanaler men centern är VÄLDIGT låg (dialogen nästan obefintlig) när jag har receivern inställd på "Multi Ch In" eller motsvarande. Systemet är rätt kalibrerat och fungerar bra med alla andra ljudkällor (inkl ATV4K som också går PCM över HDMI).

 

Väljer jag "Multi Ch Stereo" så stämmer volymen i alla kanaler, men den inställningen ger en för diffus ljudbild för att vara användbar vid spelande.

 

Jag tror att problemet är kopplat till PS4:an som enligt vad jag förstår ibland har svårt att "förstå" ljudsystemets konfiguration (själv kör jag med 5.2.1) då det finns många användare med samma symptom men med olika ljudsystem.

 

Någon som har lyckats lösa motsvarande problem?



#9041

Postad 13 april 2018 - 23:17

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Efter föreningen bestämt att internet ska uppgraderas så har vi fått en router på väggen.

När jag testar internet på min ps4 så får jag upp "routern som används stöder kanske inte ip-fragment kontakta din routertillverkare för mer info"

Efter detta så börja onlinespel lagga ordentligt, googlade men blev inte det minsta klokare.

#9042

Postad 14 april 2018 - 06:24

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Efter föreningen bestämt att internet ska uppgraderas så har vi fått en router på väggen.

När jag testar internet på min ps4 så får jag upp "routern som används stöder kanske inte ip-fragment kontakta din routertillverkare för mer info"

Efter detta så börja onlinespel lagga ordentligt, googlade men blev inte det minsta klokare.

Testat att göra en ny nätverksinställning?

#9043

Postad 14 april 2018 - 09:07

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Testat att göra en ny nätverksinställning?


Yes, första jag prövade

#9044

Postad 14 april 2018 - 17:20

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Om jag ansluter ps4:an direkt till vägguttaget (lägenhetens router) så funkar den kanon med högre hastighet än förrut.

Bekymret är att samma kabel försörjer min mediaspelare och utan router (egna) så får den ingen kontakt...

Så 1. Vägg till Router till ps4 och mediaspelare så går ps4:an dåligt.

2. Vägg till ps4 och mediaspelare så går inte mediaspelaren.

Prövat flytta om, har kanske en ide som jag kan lösa imorgon. Kabel till ps4 pch mediaspelaren via wifi.

#9045

Postad 15 april 2018 - 16:23

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Om jag ansluter ps4:an direkt till vägguttaget (lägenhetens router) så funkar den kanon med högre hastighet än förrut.

Bekymret är att samma kabel försörjer min mediaspelare och utan router (egna) så får den ingen kontakt...

Så 1. Vägg till Router till ps4 och mediaspelare så går ps4:an dåligt.

2. Vägg till ps4 och mediaspelare så går inte mediaspelaren.

Prövat flytta om, har kanske en ide som jag kan lösa imorgon. Kabel till ps4 pch mediaspelaren via wifi.

Vad är det för router de man brukar få med brukar ju inte vara någon höjdare..



#9046

Postad 15 april 2018 - 17:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Yes, första jag prövade

Förutsätter att du får samma problem med wifi som med kabel, eller?

#9047

Postad 15 april 2018 - 19:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Det enklaste är att testa med en annan router.

 

edit: Med "vägg" menar du direkt i routern, eller direkt i nätverksuttaget dvs helt utan router?

 

"direkt till vägguttaget (lägenhetens router)" är lite svårt att tolka..


Redigerat av Ageve, 15 april 2018 - 19:45.


#9048

Postad 16 april 2018 - 06:51

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Kollade upp vad de har förändrat. Tidigare hade vi cat5 kabel in till lägenheten och 1 uttag. Så kopplade våran Asus 66 på den.

Nu har de bytt till fiber hela vägen och har en väggfast dosa med 5uttag, mätte hastigheten via bredbandskollan (datorn kopplad direkt till uttaget/router på väggen) och kom upp i 250mbit.

Fram tills de bytte så fungerade allt som jag ville.

Har iallafall temp löst det genom att datorer går via min egna router och har egen kabel till ps4:an direktkopplad mot vägguttaget. Min mediaspelare går på wifi tills vidare.

Inte prövat köra ps4:an via wifi.

#9049

Postad 16 april 2018 - 08:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Om det är en router du har på väggen så har du nog förklaringen där. Dubbla routrar kan ställa till med en hel del problem.

 

Testa att stänga av DHCP i din Asus router till att börja med, och kontrollera att de ligger i samma subnät men inte har samma IP-adress. men det behövs troligtvis mer. För att det ska fungera ska din Asus enbart vara Wifi-accesspunkt och vanlig nätverksswitch.

 

edit: Om du har fiberkabel in till boxen på väggen så är det troligtvis bara en converter med inbyggd switch, men då borde du å andra sidan inte få de problemen du har.


Redigerat av Ageve, 16 april 2018 - 08:55.


#9050

Postad 21 april 2018 - 08:02

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har första gen av psvr och tänkte köpa ett PS4 pro vilket som jag förstår gör att det ser bättre ut när man spelar vr spel. Men när jag ska köra vanliga spel med hdr så går det inte att ha vr enheten inkopllad. Stämmer detta? Läste nånstans att man måste koppla PS4:an direkt till teven, men går det då att ha en receiver med hdr stöd kopplad mellan?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.