Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9008 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 november 2017 - 19:05

karlnr9
  • karlnr9
  • Forumräv

• 936 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över sparfiler från huvudkontot till ett underkonto...

Jag har, i detta fallet, spelat en stor del av Horizon - zero Dawn på mitt huvudkonto. Men nu äger liksom mina barn det och jag har mycket liten möjlighet att spela på det kontot.
Men på min konsol (som jag kan utnyttja fullt under veckan som mina barn är hos sin mamma) har jag ju inte spelat det alls. Så där är jag på 0.

Så...kan man dra över sparfilerna till kontot som man kan utnyttja?

Postad 08 november 2017 - 08:39

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 634 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns någon möjlighet att föra över sparfiler från huvudkontot till ett underkonto...

Jag har, i detta fallet, spelat en stor del av Horizon - zero Dawn på mitt huvudkonto. Men nu äger liksom mina barn det och jag har mycket liten möjlighet att spela på det kontot.
Men på min konsol (som jag kan utnyttja fullt under veckan som mina barn är hos sin mamma) har jag ju inte spelat det alls. Så där är jag på 0.

Så...kan man dra över sparfilerna till kontot som man kan utnyttja?

Jag tror det är beroende på spel. Du får helt enkelt prova :)

Postad 08 november 2017 - 08:42

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 4 142 inlägg
  • 0
Spar-filerna bör vara länkat till profilen, annars så skulle man ju kunna ladda ner varandras för att ta genvägar till svåra throphys t.ex

Postad 08 november 2017 - 14:47

boombaaz
  • boombaaz
  • Forumräv

• 634 inlägg
  • 0

Efter en snabbgoogling så står det klart att det inte går. Det gick på tidigare konsoler för att krypteringen hade knäckts.

Postad 08 november 2017 - 18:30

karlnr9
  • karlnr9
  • Forumräv

• 936 inlägg
  • 0

Efter en snabbgoogling så står det klart att det inte går. Det gick på tidigare konsoler för att krypteringen hade knäckts.

Ah..ok. Misstänkte det.
Försökte själv leta upp det men hittade inga svar.
Tack för hjälpen😊

Som tur är så handlar det ju om Horizon -zero dawn. Gör inte så ont att spela om det spelet.

Postad 14 november 2017 - 08:46

morlock
  • morlock
  • Über-Guru

• 14 725 inlägg
  • 0

Min PS4 har blivit mer eller mindre en GretaGris-netflix-maskin för ungarna då jag spelar extremt sällan nu för tiden. 

Igår var jag sugen på att köra nya expansionen till Horizon och det var några saker som slog mig, eller som gjorde mig påmind igen.

1. Min PS4 slår troligen någon bottenrekord på uselt WiFi.

2. Gränssnittet har blivit fruktansvärt långsamt, far cry från det snappiga UI från releasen (vad jag minns)

Då jag inte orkar dra eth-kablage till min PS4 (fel våning) så kanske man ska kasta bort nuvarande PS4 och skaffa en Pro, men det förutsätter att 

1. WiFi är bättre

2. UI är snabbare/smidigare

Är det så?

Postad 14 november 2017 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 35 324 inlägg
  • 0

Då jag inte orkar dra eth-kablage till min PS4 (fel våning) så kanske man ska kasta bort nuvarande PS4 och skaffa en Pro, men det förutsätter att 

1. WiFi är bättre

2. UI är snabbare/smidigare

Är det så?

Du verkar ha något problem med din PS4 för jag kan inte säga att jag tycker gränssnittet är fruktansvärt långsamt. Nedladdningstiderna är väl mer av ett lotteri iofs. Fast UI:n är lite smidigare på Pro men den är redan bra på PS4 egentligen som sagt, så som du mindes.

Postad 14 november 2017 - 20:42

morlock
  • morlock
  • Über-Guru

• 14 725 inlägg
  • 0

Det är egentligen bara nätverket som är trögt, otroligt trögt. Många gånger får jag typ 150kb tx/rx på mätningarna. Mäts troligen mot PSN-servrar vilket resulterar i att all går trögt. Främst nedladdning av uppdateringar och öppna store som ibland inte öppnas alls...

Sjukt störande...

Postad 14 november 2017 - 23:46

alka
  • alka
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Det är egentligen bara nätverket som är trögt, otroligt trögt. Många gånger får jag typ 150kb tx/rx på mätningarna. Mäts troligen mot PSN-servrar vilket resulterar i att all går trögt. Främst nedladdning av uppdateringar och öppna store som ibland inte öppnas alls...

Sjukt störande...

Precis så har min också blivit. Det har varit en långsam försämring och nu kommer jag knappt in på psn längre. Netflix och HBO är bara att glömma att använda

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.