ex.
b&w 602 S3 - 4300:-
b&w 603 S3 - 7000:-
b&w 604 S3 - 9000:-
etc, upp till dyrare Nautilusmodeller. En riktig knäpp på näsan till Hifiklubben onekligen. Kanske kan vara värt att kolla upp för er som går i högtalartankar??
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 January 2003 - 16:51
På www.qxl.se så har ett företag (eller privatperson men det verkar osannolikt) som heter audioseb ett antal aktioner ute på receivers, högtalare etc. med riktigt attraktiva slå-till-pris.
ex. b&w 602 S3 - 4300:- b&w 603 S3 - 7000:- b&w 604 S3 - 9000:- etc, upp till dyrare Nautilusmodeller. En riktig knäpp på näsan till Hifiklubben onekligen. Kanske kan vara värt att kolla upp för er som går i högtalartankar?? Postad 28 January 2003 - 16:54
Jag har också sett annonserna.. men kan inte riktigt se trovärdigheten i det hela. Eller så är jag bara feg
Postad 28 January 2003 - 17:00
Låter ju väldigt bra, någon som vet hur det går till när man handlar där?
edit: låter lite skumt Postad 28 January 2003 - 17:09
quote:Originally posted by torulf1
Låter ju väldigt bra, någon som vet hur det går till när man handlar där? edit: låter lite skumt Jag har bara sålt en gång via qxl och det funkade bra, säljaren står för provisionen så det tillkommer ingenting mer. Grejerna är nya i kartong och killen har sitt/ett telefonnummer. Om han har kapat en lastbil med b&w högtalare så så är han knappast fiffig om han annonserar det hela, så det BORDE var OK på så sätt. Det som kan bli tjall är väl garantin om killen försvinner - men å andra sidan skall ju knappast ett par spritt nya högtalare haverera inom 2 år iaf. Såg dessutom att jag skrev fel pris, 604 kostar 9500....... Postad 28 January 2003 - 17:10
Skulle nog inte handla från dem. Varje vara de säljer inleds med "REA!!!" Stora bokstäver på allt osv. Hur respektingivande är det??
Sen är det nog inte så roligt om det händer något med dem. Visst, de säger att det är garanti osv. Jag ska tex antagligen köpa ett par DM602 S3 i dagarna för 4995 spänn från Hifi-klubben. Ska jag köpa dessa från audioseb för 4300 plus frakt?? Tror inte det.... Rätta mig om jag har fel och om någon har köpt grejer från dessa "lirare" från Helsingborg. Postad 28 January 2003 - 17:12
Tror inget seriöst företag använder hotmail som e-mail adress. Så det är bara se upp!!
Postad 28 January 2003 - 17:13
B&W säljer inte sina saker över nätet. Köper man dom över nätet så har man brutit alla garantier och möjligheter med att få servis på högtalarna..
MVH samuel rönnqwist Postad 28 January 2003 - 17:20
Iaf alla möjligheter till service så länge den personen orkar eller likn. Väldigt stor chansning och kanske inte nåt direkt att rekommendera.
Postad 28 January 2003 - 17:21
tober: han har förmodligen kört sneimport för Tyskland eller liknande redan där är det kört..
Postad 28 January 2003 - 18:34
quote:
Jag ska tex antagligen köpa ett par DM602 S3 i dagarna för 4995 spänn från Hifi-klubben. Ska jag köpa dessa från audioseb för 4300 plus frakt?? Tror inte det.... 602 S3 kostar 5 696 på hifiklubben, dom höjde för ett tag sedan... Postad 28 January 2003 - 19:02
quote:Originally posted by Petesapie
Skulle nog inte handla från dem. Varje vara de säljer inleds med "REA!!!" Stora bokstäver på allt osv. Hur respektingivande är det?? Sen är det nog inte så roligt om det händer något med dem. Visst, de säger att det är garanti osv. Jag ska tex antagligen köpa ett par DM602 S3 i dagarna för 4995 spänn från Hifi-klubben. Ska jag köpa dessa från audioseb för 4300 plus frakt?? Tror inte det.... kostar ju faktiskt 5700:-, numera Rätta mig om jag har fel och om någon har köpt grejer från dessa "lirare" från Helsingborg. Postad 28 January 2003 - 19:23
quote:Originally posted by _AvATAr_
quote: Jag ska tex antagligen köpa ett par DM602 S3 i dagarna för 4995 spänn från Hifi-klubben. Ska jag köpa dessa från audioseb för 4300 plus frakt?? Tror inte det.... 602 S3 kostar 5 696 på hifiklubben, dom höjde för ett tag sedan... Jag sa att JAG skulle köpa dem för 4995 spänn. Vem säger att det är omöjligt att pruta på Hifi-klubben??[ Postad 29 January 2003 - 01:23
Bra prutat isåfall [
Postad 30 January 2003 - 22:41
Har pratat med killen i fråga och han har kontakt med en firma i tyskland som han får special priser av. När han har fått in tillräkligt många beställningar kör han ner och hämtar hem beställningarna... Låter kanske inte helt seriöst......
Postad 31 January 2003 - 09:38
quote:Originally posted by _AvATAr_
Bra prutat isåfall [ Ikke helt umulige. Jeg plejer også at kunne handle mig frem til en bedre pris i HiFiKlubben. Da jeg købte min Denon 3802 viste jeg dem blot prisen hos TapeConnection - så fik jeg en bedre pris[ Senest fik jeg en bedre pris på en DVD-afspiller - selv om den allerede var nedsat[ - Men det kan selvfølgelig være, at det kun er i Danmark, de er villige til at "prutte" om prisen! Postad 31 January 2003 - 10:20
quote:Originally posted by freddynilsson
Har pratat med killen i fråga och han har kontakt med en firma i tyskland som han får special priser av. När han har fått in tillräkligt många beställningar kör han ner och hämtar hem beställningarna... Låter kanske inte helt seriöst...... Asså, vad är seriöst och inte seriöst? Om man skall kunna pressa priserna så måste man ju göra någonting annorlunda mot traditionella butiker. Finns många "seriösa" handlare som går i KK samtidigt som det finns många källarkiosker som finns kvar år ut och år in. Bluemarx bedömdes ju av många vara seriösa, iaf är det många som handlat därifrå pga av att de hade en hemsida och bra priser. Om den här killen i Helsingborg fixade en hemsida, skickade mot postförskott etc., blir han seriös då? Han har helt enkelt upptäckt att hifi är för dyrt i Sverige och försöker göra något åt det, ge honom en klapp på axeln istället för att racka ner på killen! Sen att han saknar avtal/tillstånd från återförsäljaren i Sverige är en annan femma men vågar folk köpa begagnat utan orginalkvitto (inte ovanligt) så är ju detta ett klipp för nya grejer där iaf chansen finns att kontakta ursprungbutiken i Tyskland om något skulle krångla. Vad är felprocenten på B&W högtalare? Samuel - man behöver ju inte köpa dem på auktionen på QXL, endast ringa killen, köpa i hans "butik". Från början har ju han köpt dem i Tyskland och det är ju den försäljningen som räknas - inte konstigare än att köpa 3 månader begagnade grejer från någon som köpt dem på Hifiklubben - och då kvarstår ju alla garantier, även om högtalarna bytt ägare? Måste väl vara samma princip som om jag själv är på semester i Tyskland, köper ett par 603:or och tar med hem - har jag inga garantier över huvud taget då? Om han skriver "begagnade B&W, nyskick och ouppackade säljes" - löser vi alla problem då? Inte konstigare än att köpa andra begagnade prylar. Postad 31 January 2003 - 10:58
Väl talat Luderspunk! Så länge det inte visar sig att det är frågan om en renodlad lurendrejare eller liknande borde ju killen hyllas för att han försöker kränga prylar till låga priser. Mycket gnäll i denna tråd...
Postad 31 January 2003 - 19:31
Är inte ute efter att klaga eller "racka" ner på killen.
Självklart är det bra om man kan skapa lite mer konkurens på marknaden speciellt här i Sverige, men man bör ändå vara uppmärksam och kolla ordentligt, det är trots allt en privatperson som säljer och inte ett etablerat företag. Sen kan man ju sälvklart jämföra med bluemarx och liknande, enligt min mening bör man vara minst lika uppmärksam på sådana företag som den här privatpersonen i Helsingborg. Postad 31 January 2003 - 21:51
quote:Originally posted by freddynilsson
Sen kan man ju sälvklart jämföra med bluemarx och liknande, enligt min mening bör man vara minst lika uppmärksam på sådana företag som den här privatpersonen i Helsingborg. Just det som var min poäng, inte värre att köpa från den killen än av vilken annan privatperson. Det jag vände mig mot var personer som hävdar att alla garantier ryker eftersom det inte är sanktionerat, B&W säljer inte över nätet etc. Men i grunden är de ju de facto köpta från auktoriserad återförsäljare - alla garantier gäller. Om nu inte hans källa i Tyskland köpt dem över nätet från Italien lr nåt... [ Postad 31 January 2003 - 23:41
Håller med dig om det Luderspunk. Om det är så som den här personen i Helsingborg säger så gäller själklart garantierna och skulle det vara så att något händer med de inköpta produkterna får man ju kontakta den tyska firman...
Postad 03 April 2003 - 12:28
Hotmail adress och ett mobilnummer som lika gärna kan gå till en kontantkorts telefon verkar inte seriöst. Det krävs mer substans för att tro på vad killen säger. Har någon fått fram killens namn och adress via mobilnumret?
Postad 03 April 2003 - 12:53
quote:Originally posted by masur
Hotmail adress och ett mobilnummer som lika gärna kan gå till en kontantkorts telefon verkar inte seriöst. Det krävs mer substans för att tro på vad killen säger. Har någon fått fram killens namn och adress via mobilnumret? Jag såg en tråd i forumet där ngn hade köpt nya 604 för 9500 från nån som hämtade grejerna i Tysklad - kan nästan bara vara samma person. Hittar inte trådrackarn igen....dök upp när jag sökte efter nåt konstigt. Ser man honom bara som en privatperson som kränger nya grejer tycker jag inte intrycket är oseriösare än många andra privata säljare. Du får ju de facto hämta grejerna hos honom i Helsingborg - ta en polaroid bild vettja. Dessutom gäller garantin via det kvitto han har från ÅF i Tyskland, så allt snack om oauktoriserad näthandel faller platt. Inte jobbigare att utnyttja garantin än vad det är för alla som beställer från MCP lr Pricejapan etc. Skulle jag ha b&w hade valet inte varit svårt - 604 + 602 för nästan samma pris som endast 604 på Hifiklubben.... Postad 03 April 2003 - 12:54
Jodå, jag har mailat honom till en "riktig" adress. Betalning vid leverans som jag förstått det, så man ligger inte ute med stålar. Men är det någon annan som verkligen har beställt? Det är ju onekligen lockande med priserna, men som sagt känns lite risky om något skulle paja.
Postad 03 April 2003 - 14:02
"Dissa" inte killen om ni inte vet att han är skum. [}
Han har ju i stort sett samma affärsidé som såväl Hembiobutiken, Fyndbörsen och Apparat. [ Postad 03 April 2003 - 14:21
Precis JB, och det finns väl inget olagligt i det han gör, eller? Nå, ingen som har beställt av honom alltså? Nähäpp, då får väl jag leka försökskanin dårå...
Postad 03 April 2003 - 14:56
Skattmasen vill alltid ha sin beskärda del av vinsten och är volymen stor kan det säkert betraktas som en form av näringsverksamhet. Men det är ju inte köparens problem.
Postad 03 April 2003 - 15:00
jag är det som har köpt av honom frontar 604 9500kr och center 600.3500kr (special pris för att jag har hjälpt han att fixa bästa billigaste frakten så att köparen slipper betala extra) Jag har mailat och ringt, han har alltit svarat och servicen är perfekt. Men är man osäker köpt då från hifiklubben. Men B&W är ju kvalitet vad gå fel?
Postad 03 April 2003 - 15:12
Om bara skattmasen hade resurser hade han/hon haft mycket att göra inom det så kallade direktimporträsket. Det gäller inte enbart elektronik utan likaväl bilar, kläder m.m.
Och vill det sig illa kan det faktiskt bli så att det är köparen som får stå för momsen om den inte är betalad vid införseln. Skulden följer nämligen med varan. Men skattmasen har tillräckligt med arbete med alla bilimportörer så det är nog ingen större risk att åka dit på en reciver. Postad 03 April 2003 - 16:53
Köpte en Yamaha RX-V630 RDS av honom, hämtade den direkt nere i Helsingborg eftersom jag hade vägarna förbi. Inga problem och betalning vid leverans.
Postad 03 April 2003 - 16:59
roger.n > kan du inte berätta mer om hur själva köpet etc gick till? hur lång tid det tog mm ?
Postad 03 April 2003 - 17:31
pala > Ändra ditt inlägg och skriv med små bokstäver hädan efter. Vi skriker inte på forumet tack!
Postad 03 April 2003 - 17:33
jag ringde han o pratade om att jag skulle köpa nya högtalare ,men först skulle jag sälja mina egna . Han sa hör av dig när du ska beställa så fixar jag vad du vill ha. Efter någon vecka beställde jag frontarna, han skulle hämta en leverans nästa vecka så han sa att han skulle försöka fixa högtalarna åt mig. Jag tror två dagar ringde jag han och fråga om centern , det kan jag nog ordna sa han sen pratade vi om frakten med posten skulle det kosta över 1000 kr så jag sa att jag skulle se om det fanns billigare leveranser.
Så nu är det bussgods som gäller pris ex mlmö - luleå där jag bor kolliet 81 kg 451 kr (tog fyra dagar att få paketet många omlastningar) du betalar när du löser paketet, så min leverans tog ungefär 2 veckor.ring han hälsa från roger luleå P.S jag kommer beställa mina bakhögtalare av honom senare vad rekomenderar ni ? Postad 03 April 2003 - 17:41
Hur funkar det med ev service etc senare? står han för frakten då?
Fick du möjlighet att testa dom och se dom innan om du så nu skulle velat det ifall du bott i närheten? Postad 03 April 2003 - 17:59
jag ringde han och frågade han sa att han står för alla kostnader jag visadee även forumet så han va in o kollade topicet kanske kommer han att svara men jag sa att han måste vara medlem först så vi får se om han dycker upp men tober ring han kolla qxl för nummer.
Postad 03 April 2003 - 18:02
Är mest intresserad av priser etc så har du det och kan maila så vore det skitschysst. Det finns fler som han i landet som säljer B&W själva. Bla en några mil utanför Sthlm vilket skulle vara närmare ifall det skulle bli aktuellt
Postad 07 April 2003 - 14:23
hälsar alla vällkommna,
hej på er roger.n och antwar[ det är jag som är den liraren från helsingborg som säljer b&w till bra priser. finns det några frågor om b&w och min privat import skall jag gärna svara på. ni kan även skriva på [email protected] eller ringa 0733 31 41 02 Postad 07 April 2003 - 14:41
Vad jag förstått så köper du in högtalare efter beställning tar en del själv i vinst och säljer högtalaren till den personen som kontaktat dig?
Postad 07 April 2003 - 14:52
tober: Seb har ju blivit omdiskuterad i tråden, är det inte ok att han besvarar det då, liksom t.ex spooky gör åt ultimate ibland? Dessutom har han inte gjort reklam utan hänvisat till mail och telefonkontakt för ytterligare frågor & svar.
Är någon nyfiken kan jag besvara hur det gick till när jag beställde.. Postad 07 April 2003 - 15:04
Jo vi låter den vara tillsvidare. Dock så tycker jag perosnligen att det är skillnad mellan att diskutera tex parallell import i sig mot att vara mer säljande med "kontakta mig för bra priser på b&w".
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |