Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dela ut Viasat's HD kanaler i huset via Tvserver + Vu+ Duo?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 september 2011 - 14:39

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Hej, jag har ett Canal Digital abbonemang och har nu skaffat även ett Viasat abonnemang. Finns det något smart sätt att dela ut båda abbonemangen i huset så att jag även kan se Viasats HD kanaler i hela huset?

Jag har en Tv-server i nuläget som jag tar imot CD till och delar ut kortet till en Vu+ Duo box i vardagsrummet. Samt kör Mediaportal Tv-server och streamar till två st AppleTv som kör XBMC -PVR.

Tänkte först att jag bara kunde trycka in även Viasat-kortet i Tv-servern, men som jag fattar det så kan man inte dela ut HD-kanalerna. Kan jag sätta in Viasat-kortet i min Vu+ Duo och dela ut det den vägen eller måsta jag koppla in Viasats jä*la skitbox för att kunna se HD-kanalerna?
Tänkte mest på ifall jag kan se HD kanalerna på Vu+ Duo boxen iaf. om jag går den vägen.

Alternativet är väll att man skiter i HD-kanalerna på Viasat och bara delar ut som vanligt.

Någon som har någon annan idé?

Redigerat av cliff666, 16 september 2011 - 14:44.


#2

Postad 16 september 2011 - 14:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Kan aldrig tänka mig att man får diskutera kortdelning i ett öppet forum som detta

Men svaret på din fråga är Nej

Jag lånade ett viasat kort av en kollega när jag bodde i utlandet och försökte det du nu försöker att göra och det var helt omöjligt. Hade en Linuxbox liknande din och kunde inte ens se viasats HD kanaler på den. Däremot gick det smärtfritt att se alla HD kanaler från den leverantör jag hade i utlandet på samma box

Redigerat av MalcomX, 16 september 2011 - 14:57.


#3

Postad 16 september 2011 - 14:55

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Man får ju tydligen diskutera cardsplitters så jag förstår inte varför detta inte skulle tillåtas isåfall. Man åstadkommer samma sak med lite olika metoder

#4

Postad 16 september 2011 - 14:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
okey, det visste jag inte

Men svaret är i alla fall Nej

Tro mig, jag var helt desperat efter svenska kanaler och frågade samma frågor som dig
på alla forum jag kunde finna

#5

Postad 16 september 2011 - 18:40

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Så det slutgiltiga svaret är altså att jag inte kan dela ut Viasats HD-kanaler i hemmet utan måste köra med deras box för att det ska funka?

#6

Postad 17 september 2011 - 07:39

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Viasats HD kanaler är "kopplade" till deras boxar. Du måste ha en Viasat HD box för att titta på de kanalerna.

#7

Postad 17 september 2011 - 21:39

cliff666
  • cliff666
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Jo har fått det bekräftat nu dock med ett undantag då det finns 2 sätt att lyckas med det jag vill ändå.

1. Om man är dator-snille/hacker så går det att löda loss eeprom:en ur viasats box och extrahera nyckeln på något sätt. Det verkar finnas ett flertal som lyckats men det verkar vara väldigt svårt att hitta exakta instruktioner då dom flesta vill hålla det hemligt. Och jag tvivlar på att jag skulle klara av det även om det fanns.

2. Hittar man på en sådan person som har en Payserver så går det lätt att fixa. Dock svårt att hitta någon sådan server.

Så mitt alternativ blir helt enkelt att skippa viasats box och nöjja mig med CD´s HD kanaler. Tacka vet jag Canal Digital som låter sina kunder använda valfri box.

#8

Postad 12 oktober 2011 - 22:46

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hej,

Är helt grön på detta. Ska flytta till radhus och tänkt att ha en box med CD och viasat. Jag har förstått att det går men att viasats hd kanaler inte funkar. Om jag nu köper en sådan här box är det bara att stoppa in cd + viasatkorten och köra? Eller måste det pillas å trixas för att det ska fungera?

/Knutte

#9

Postad 14 oktober 2011 - 13:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Det går att streama alla kanaler från Dreambox till tex Ipad inom Wifi nätverket, men det funkar ju inte 100% men det går. Det borde i såna fall bara vara att köpa en Apple TV för att skicka bilden vidare till TVn ?
Appen finns att köpa på Apple store, tror den heter något med Dreambox Live, detta funkar utan en massa inställningar, men du måste ju ha configat din Dreambox med en valfri Image och softcam.

#10

Postad 14 oktober 2011 - 13:44

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
dreambox live är en riktigt bra app. det går dock inte att streama svt 1 och 2 samt hd kanaler med denna app då dom kräver mer bandbredd än vad som går att få stabilt på en wifi uppkoppling med ipad/iphone.
annars är den klockren :) perfekt att streama utan behovet att ha en dator igång (som man behöver med tex air video) och den utnyttjar jag ofta i jobbet då jag reser mycket och spenderar nätter på hotell.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.