Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV4 Film har reklamavbrott

45 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2011 - 06:26

alewi
  • alewi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Sen i måndags började TV4 avbryta filmerna i TV4 Film för reklamavbrott, finns det många filmkanaler som gör det egentligen? Tror de flesta kollade på kanalen för att slippa reklam och TV4 som gick med över 100 miljoner i vinst förra året borde ha råd att strunta i reklamen. TV4 säger att reklamavbrotten ska ge bättre filmer, men jag tror inte på att det kommer "bättre" filmer, de flesta nya kommer direkt på någon av de större kanalerna. Är det rätt det som TV4 gjort?

Postad 07 October 2011 - 06:44

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Sen i måndags började TV4 avbryta filmerna i TV4 Film för reklamavbrott, finns det många filmkanaler som gör det egentligen? Tror de flesta kollade på kanalen för att slippa reklam och TV4 som gick med över 100 miljoner i vinst förra året borde ha råd att strunta i reklamen. TV4 säger att reklamavbrotten ska ge bättre filmer, men jag tror inte på att det kommer "bättre" filmer, de flesta nya kommer direkt på någon av de större kanalerna. Är det rätt det som TV4 gjort?

Där dog den filmkanalen för mig, själva nycklen i en filmkanal är att det inte ska visas reklam som totalförstör upplevelsen. Tur att de mest visar gamalt skräp!

Postad 07 October 2011 - 08:06

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
VA! Har de?

suck

Postad 07 October 2011 - 09:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tragiskt med reklam i en filmkanal!
Nu har TV4 Film så kass bildkvalitet (SD) så den går ändå bort, men ändå.......

Postad 07 October 2011 - 12:40

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
I am Jack's complete lack of surprise.

Postad 07 October 2011 - 12:48

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Sen när var TV4Film värd att titta på ? :D

Postad 07 October 2011 - 18:25

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Tragiskt med reklam i en filmkanal!
Nu har TV4 Film så kass bildkvalitet (SD) så den går ändå bort, men ändå.......

Ja det är ett hån att kalla en kanal för filmkanal om man har reklamavbrott vilket jag också mailade till TV4.

Postad 07 October 2011 - 22:46

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Märkte också det under någon bondrulle, blev väldigt förvånad.
Nu ser jag inte så mycket på TV4 film men ibland så går något gammalt som man inte sett på väldigt länge.
Men där försvann det med.

Postad 08 October 2011 - 08:45

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Sådär, nu var mitt avtal med TV4 film uppsagt.
Skickade samtidigt ett mejl till:
Publikombudsmannen
och talade om att TV4 film aldrig kommer att finnas hemma hos mig så länge reklamavbrotten finns kvar.

Postad 09 October 2011 - 02:11

Gozer
  • Gozer
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Sådär, nu var mitt avtal med TV4 film uppsagt.
Skickade samtidigt ett mejl till:
Publikombudsmannen
och talade om att TV4 film aldrig kommer att finnas hemma hos mig så länge reklamavbrotten finns kvar.

Jag har gjort detsamma. Ingen mer TV4 Film så länge som det finns reklam. Punkt slut.

Postad 09 October 2011 - 04:38

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Märkte också det under någon bondrulle, blev väldigt förvånad.

Var det drängar & pigor med också?
Då kanske det var till dem reklamen var riktad ?! B)

Postad 09 October 2011 - 08:43

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ha...ha.. he he! :)

Postad 09 October 2011 - 08:51

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

TV4 säger att reklamavbrotten ska ge bättre filmer,

Jag tycker inte dom ska köra "bättre" filmer, dom ska hålla sig till äldre filmer som man såg för 20 år sen och kan vara kul att se igen, tex Brewsters miljoner, svenska polisfilmer, papphammar etc, det är det som gör kanalen bra.

Postad 09 October 2011 - 17:43

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Ja, att kunna visa nyare filmer bara för att förstöra dem med reklam känns dödfött. Men det funkar ju för de andra kanalerna.

Själv bryr jag mig inte så mycket, TV4 Film ingår i det kanalpaket jag har i vilket fall som helst och jag tittar inte på film på tv längre förutom på SVT. Inte ens de separata filmkanalerna låter ju filmerna vara ifred utan fuckar runt med en massa grafik och djävulskap som stör. Det vara bara en tidsfråga innan TV4 Film skulle sjunka ned i samma gyttja. Den är ju trots allt kommersiell.

Postad 10 October 2011 - 12:19

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Hehe, japp, det var en jättedålig film :)

Postad 17 October 2011 - 10:13

Göran J
  • Göran J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

N E J - åter N E J ! Det var den sämsta idé den reklammakarn på TV4 hade hittat på...

Postad 17 October 2011 - 11:15

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
TV4 räknar som vanligt med att kunderna är imbecilla och går på vilka dumheter som helst.

Man kör en betal-HD-kanal där det mesta är uppskalad SD, och nu reklamavbrott i en renodlad filmkanal! :D

Vem f-n vill betala för sån dynga? :P

Postad 17 October 2011 - 11:35

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Vem f-n vill betala för sån dynga? :P

Det är nog inte många, om ens några?, som betalar 'extra' för Tv4Film eftersom den ju ingår i div. paket normalt sett.

Postad 17 October 2011 - 12:45

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Som sagt, den hänger med i andra packet men kanalen är rätt meningslös nu när det är reklam i den :)

Postad 17 October 2011 - 16:37

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Det är nog inte många, om ens några?, som betalar 'extra' för Tv4Film eftersom den ju ingår i div. paket normalt sett.

Precis, men de facto betalar man ju då för kanalen, och nu gör dessutom ALLA det (oavsett om man tittar eller ens har skiten) eftersom vi ju vet var reklampengarna kommer ifrån... :P

Postad 20 October 2011 - 12:20

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0
Och vilka sjuhällvittes reklambrejks de har då!

På en 95 minuters film har de Tablålagt hela TVÅ timmar, dvs 25 min. REKLAM!

Bifogad fil  Scan-111020-0002.jpg   213.48K   5 Antal nerladdningar

Tur man spelat in de Mel Brooks-filmer, som inte finns på DVD, reklamfritt därifrån redan...

Postad 20 October 2011 - 16:35

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Hehe, ja TV4 film zappar jag bara förbi numer, spelar inte så stor roll vad det är för film de visar.
Men de vill väl inte konkurera med Canal+ nu när de äger skiten.

Postad 24 October 2011 - 12:00

alewi
  • alewi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Nu är det klart också att nästa år kommer TV4 Guld och Komedi med reklamavbrott, källa: http://www.dagensmed...icle3296714.ece

Postad 24 October 2011 - 12:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Bara att hoppas det tar det lugnt och främst satsar på den mindre lukrativa reklamen mellan program.

men med Tv4 standard så kommer de väl då starta alla program 3-4 minuter senare än tablån ger och dra över 1-2 minuter och därmed gör inspelning av program svårt.

Postad 24 October 2011 - 12:11

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Bara att hoppas det tar det lugnt och främst satsar på den mindre lukrativa reklamen mellan program.

men med Tv4 standard så kommer de väl då starta alla program 3-4 minuter senare än tablån ger och dra över 1-2 minuter och därmed gör inspelning av program svårt.

Kollar sällan på tv 4 på grund av alla reklamavbrott, detta gör ju inte att jag kommer kolla mer direkt.

Du får ställa in din digitalbox så att den spelar in typ 3 min före och efter programmet, då är inspelning enkelt.

/Fredrik

Postad 24 October 2011 - 12:37

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag har inte kollat på tv hemma på över 1 år, antennkabels sitter inte ens i.Tycker bara det är dokusåpeskit och reklam. När det väl kommer något man vill se tappar jag sugen på all reklam, dålig bild och dåligt ljud.

Postad 24 October 2011 - 13:34

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Och vilka sjuhällvittes reklambrejks de har då!

På en 95 minuters film har de Tablålagt hela TVÅ timmar, dvs 25 min. REKLAM!

Nu är det ju inte fullt så j-vligt. De har ju ganska generösa pauser mellan filmerna där de kör reklam, trailers och rullar tablån. Inte sällan är dessa pauser 15-20 minuter, så de faktiska avbrotten i den aktuella filmen var troligen mindre än 10 minuter.

Postad 24 October 2011 - 17:48

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
– Vi har outnyttjade kanaler. De är små men tittandet är stabilt.

Not anymore :)

Redigerat av Trasan, 24 October 2011 - 17:49.

Postad 25 October 2011 - 05:27

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

De har ju ganska generösa pauser mellan filmerna där de kör reklam, trailers och rullar tablån. Inte sällan är dessa pauser 15-20 minuter, så de faktiska avbrotten i den aktuella filmen var troligen mindre än 10 minuter.

Nu hade jag inte ens läst deras tablå på några månader nu innan de började med reklamen, men före 'några månader' sen så var det iaf väldigt ofta utannonserat ganska exakt tid, dvs var en film t ex 89min., och började 08:00, så började då nästa 09:30, dvs bara en enda minuts skillnad.

Och så var det då även på längre filmer så klart.

Snoka reda på nån tablå för Tv4 Film från t ex våren 2011 så ser du hur korta eventuella 'pauser' var då!

Postad 25 October 2011 - 09:07

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Snoka reda på nån tablå för Tv4 Film från t ex våren 2011 så ser du hur korta eventuella 'pauser' var då!

Nja, det vet jag inte om jag orkar men min minnesbild (brukar väl spela in sisådär en film i halvåret från den kanalen) är att det sedan länge varit ganska mycket luft mellan filmerna. Kan kolla om jag har något gammalt liggande på hårddisken som bekräftar detta.

Postad 18 February 2012 - 01:14

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag noterade detta först för någon vecka sedan, och blev minst sagt förvånad när jag satt och kollade film. Har inte tänkt på det tidigare, men sen kollar jag inte så ofta på tv numera och aktiverade ganska nyligen tv4 film i min box efter ett längre uppehåll.

Jag kan trots allt ha lite förståelse för att man kan behöva mer intäkter i ett försök för att kunna höja kvaliten och för att kunna köpa in flera filmer som tv4 uttrycker sig, så att man kan täcka dom extra kostnaderna på något sätt, om man inte får in tillräckligt med pengar på annat sätt. Och jag kan endå tycka att det fyller sin funktion med lite reklam, fördelen är ju att man då kan springa på toa, fixa en macka eller lite tv-snacks om man behöver det mitt i filmen.

För du kan ju inte pausa en film på tv, på samma sätt som att du kan pausa en film när du kollar på DVD-spelaren istället. Ok, numera finns det ju visserligen folk som har boxar med sk. timeshift, så att man kan pausa/spola o.s.v. mitt i tv-programmen. Men alla kanske inte har den funktionen, och då kan det ju som sagt vara en fördel för dom.

Men samtidigt kan jag hålla med om att det tappar lite sitt syfte att betala för en filmkanal, om man har nästan lika mycket eller kanske mer reklamavbrott än dom "vanliga" kanalerna som t.ex. tv3, tv4, kanal5 o.s.v. För det är ju oftast en av anledningarna till att man väljer att betala för en filmkanal, just för att dra ner på reklamen eller att slippa den helt.

En kompromiss skulle ju kunna vara att ha max ett mindre reklamavbrott mitt i filmen, istället för som idag ca. 3 reklamavbrott per film, och sen kompenserar det ekonomiska bortfallet genom att fylla ut med ett lite längre reklamavbrott mellan filmerna istället. Det skulle iallafall jag kunna acceptera.

Postad 05 March 2012 - 12:11

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ähhh.. jag väntar bara på att Canal+ ska börja visa reklam... Dom har redan börjat fula in reklam på sport-kanalerna med "Matchen presenteras av..."

Postad 05 March 2012 - 12:34

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Ähhh.. jag vÄntar bara på att Canal+ ska börja visa reklam... Dom har redan börjat fula in reklam på sport-kanalerna med "Matchen presenteras av..."

Detta har ju SVT gjort i många år. Fast det "reklamfria" alternativet kallar det sponsring och då är det ju inte reklam, eller?

SVT är rena hycklare.

Postad 05 March 2012 - 13:11

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Det är rätt stor skillnad på "matchen är sponsrad av" och renodlad reklampaus på 5-8 minuter.
kollar man en hockeymatch på canal+ så matas man ju utav rätt mycket "reklam" för de egna kanalerna och deras utbud med mera.
Betalar man tex 149:- i pay per view avgift för en enda match så borde det definitivt inte finnas några som helst reklamavbrott.
Tv kanalerna tar sakta men säkert död på sig själva genom att utöka kanalpaket från tex 2 skapliga kanaler till att ha 5-6 kanaler med 90% meningslösa program.
Kvalitén på sändningsinnehållet blir tyvärr bara sämre och sämre. Själv ser jag endast sport på tv idag. Sevärd film och serier köps eller laddas ner vid behov.

Postad 05 March 2012 - 13:14

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Jag föredrar "Matchen sponsrar av..." framför reklambrott mitt under pågående program

Postad 05 March 2012 - 13:37

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0
Den här listan säger en del om TV4:as populäritet.
http://www.bt.se/noj...pet(3177541).gm

Först som nummer tio kommer TV4 med den sunkigaste Wallander film jag sett. Sett o sett, stängda av skiten efter en kvart.

Postad 05 March 2012 - 13:58

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Är detta lagligt ?
jag är inte så insatt i detta med tv rättigheter och skyldigheter, men det verkar som det inte är lagligt.

Detta är en betalkanal 'antar jag', och då betalar man väl för att slippa reklam ?

Postad 05 March 2012 - 14:23

d_elofson
  • d_elofson
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag föredrar "Matchen sponsrar av..." framför reklambrott mitt under pågående program

Jag föredrar ingen reklam, produktplacering, sponsring eller liknande överhuvudtaget i reklamfria kanaler...

Är detta lagligt ?
jag är inte så insatt i detta med tv rättigheter och skyldigheter, men det verkar som det inte är lagligt.

Detta är en betalkanal 'antar jag', och då betalar man väl för att slippa reklam ?

Det är just i betalkanalerna som reklamen frodas. Jag roar mig själv med att tänka på att jag betalar för att se reklam på tv3, kanal5, discovery alla tv4s nischkanaler (utom Sci-Fi som klarat sig än så länge).
I övriga delar av reklamvärlden får man oftast betalt, eller rabatter för att se reklam, utom på tv, där får du betala för att se det

Postad 05 March 2012 - 14:23

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Det verkar som att det enbart är vissa nyare filmer som har reklam. Spelade in "Hjärtlösa Typer" i helgen och den var helt reklamfri.

Postad 05 March 2012 - 14:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Det verkar som att det enbart är vissa nyare filmer som har reklam. Spelade in "Hjärtlösa Typer" i helgen och den var helt reklamfri.

handlar nog om vilken tid på dygnet det är Spela in på udda tider och risken minskar.
Precis som med vanliga program.

Postad 13 March 2012 - 19:01

GambitSWE
  • GambitSWE
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag tycker att söndagsfilmen kl 21 på fyran är det sämsta som finns. Först avslutar de filmen ett par min innan nyheterna, sedan visas nyheterna som skall följas av vädret. Varför dela upp något som i mångas ögon alltid har varit ihop är ett litet mysterium. Efter nyheterna så måste det hinnas med lite reklam för att sedan följas av vädret. Det i sin tur följs av en reklampaus igen, trots att vädret inte tar lång tid alls.

Har alltid tänkt att jag skall ta tiden, på hur länge avbrottet är i filmen, men glömmer alltid av detta. 15 min, som alla tablåer nämner stämmer ju inte för ett öre, om man räknar in reklamen.

Postad 15 March 2012 - 15:09

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Ser aldrig filmen på söndagar på TV4, som du säger så är det tämligen meningslöst.
Dessutom om det är något man vill se så har man den redan och kan kolla på den på DVD eller BD :)

Redigerat av Trasan, 15 March 2012 - 15:10.

Postad 15 March 2012 - 18:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Det var någon reklamkanal som visade Watchmen för några veckor sedan, och jag slötittade lite trots att jag har filmen på BD.

Rorschach blev avbruten.

"I'm not in here with y..."

Efter reklam om rakhyvlar, tamponger, dubbad chokladkola och livsnödvändiga pokersajter så befann sig filmen kanske 10 sekunder längre in. Rorschach fick aldrig säga klart det vi andra vet att han sa. Den som såg Watchmen för första gången på den kanalen blev blåst på filmens kanske bästa replik.

"I'm not in here with you! You're in here with me!"

Och det är ungefär vad jag säger till reklam-tv. Min vägg är inte deras anslagstavla. Så jag hör till dem som slutat titta på film helt och hållet på dessa kanaler. Det förstör bara filmen om jag senare vill se den på riktigt. Då väntar jag hellre till det tillfället ges.

Varje gång jag slötittar på någon av de kanalerna i väntan på något vettigt på en vettig kanal, så blir jag påmind om hur skönt det är att ha gjort slut med reklamkanalerna när det gäller film. Det beslutet har berikat mitt liv och ökat min IQ.

Postad 15 March 2012 - 21:58

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Jag har inte kollat på tv hemma på över 1 år, antennkabels sitter inte ens i.Tycker bara det är dokusåpeskit och reklam. När det väl kommer något man vill se tappar jag sugen på all reklam, dålig bild och dåligt ljud.

Hur vet du vad som sänds ut via TV-nätet om du inte tittat på över ett år?

Postad 16 March 2012 - 06:52

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Antar att han sett hos bekanta? (läs hans inlägg igen)

Postad 16 March 2012 - 20:07

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

Det finns en gammal uppfinning, tidning kallas den, där kan man ofta läsa vad som sänds på TV.

Är man lite mer modern kan man kolla TV-tablåer med datorn eller sin smartphone.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.