Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora rumpskakar/buttkickertråden, alla modeller

359 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 februari 2020 - 16:21

madeby666
  • madeby666
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej igen.

Nu har jag kopplat in två y-split kablar från min huvudförstärkare.

SUB MAIN - y-split till 2 subwoofers

SUB 2 - y-split till 2 rca - 2 rca in i förstärkare 2 som jag hittade hemma (Onkyo TX-NR616) ingång BD/DVD.

Från förstärkare 2 har jag sen kopplat från front höger + till + på bass shaker 1, - bass shaker 1 till + på bass shaker 2, - på bass shaker 2 till - på front höger.

Det kommer inget från bass shakerna... Vad har jag missat/gjort fel? Behöver jag göra någon inställning i huvudförstärkaren eller i förstärkare 2??

Postad 23 februari 2020 - 16:56

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0
Är Sub 2-utgången aktiverad? Provat att dra upp volymen på förstärkare 2 rejält?

Postad 23 februari 2020 - 17:41

madeby666
  • madeby666
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Är Sub 2-utgången aktiverad? Provat att dra upp volymen på förstärkare 2 rejält?

Tidigare har jag haft 1 SUB i vardera uttag och fått ut ljud...

Vad menar du med rejält??

Måste man göra någon inställning på förstärkare 2?

Har haft den som huvudförstärkare tidigare och bara dragit ut sladdarna och ställt den åt sidan...

Redigerat av madeby666, 23 februari 2020 - 17:50.

Postad 24 februari 2020 - 12:06

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 966 inlägg
  • 0

Tidigare har jag haft 1 SUB i vardera uttag och fått ut ljud...

Vad menar du med rejält??

Måste man göra någon inställning på förstärkare 2?

Har haft den som huvudförstärkare tidigare och bara dragit ut sladdarna och ställt den åt sidan...

Jag menar om du provat att höja volymen helt enkelt. :) Förstärkare 2 kanske behöver ha volymen uppskruvad högre än när du hade högtalare kopplad till den. I övrigt behöver man bara välja korrekt ljudingång.

Som felsökning kan du även prova att koppla in skakarna var för sig. Den ena på Left och den andra på Right.

Postad 24 februari 2020 - 15:24

drue
  • drue
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Kanske är det så att förstärkare 2 är inställd med delning så att de frekvenser du är ute efter skärs bort från högtalar-outputen? Och istället skickas till subben som inte är inkopplad i den. Gör en fabriksåterställning på Onkyon och testa sen igen.

Postad 24 februari 2020 - 22:21

madeby666
  • madeby666
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tack för tipsen, ska prova inom kort :)

En annan sak som jag tänkte på... Använt mig av någon tunn jäkla högtalarsladd som jag hade liggande... Kan det bero på den? Att den inte räcker till?

Postad 24 februari 2020 - 22:52

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 850 inlägg
  • 0

Tack för tipsen, ska prova inom kort :)

En annan sak som jag tänkte på... Använt mig av någon tunn jäkla högtalarsladd som jag hade liggande... Kan det bero på den? Att den inte räcker till?

Du kanske vänt den jäkla högtalarsladden i fel flödesriktning  :lol:  :D  B)

Postad 25 februari 2020 - 07:39

madeby666
  • madeby666
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Du kanske vänt den jäkla högtalarsladden i fel flödesriktning  :lol:  :D  B)

Hahahah.... va?

Hursomhelst det funkar nu :) TACK FÖR HJÄLPEN!!!

Gjorde en fabriksåterställning, drog ner delning till 40 och drog på ljudet - häftig liten extraeffekt!!!

MEN!!!... nu sitter jag och har 2st 3-plats reclainer (se gärna bild i galleri) där jag monterat 2 bass shakers på en av dem (köpt 4st), placerat dem dem ganska långt fram/nere på det fasta mittenpartiet mellan sättena. De sitter så att säga längst ner, långt fram på mitten konstruktionen riktad in mot mittensättet och likadant från andra sidan... Känns riktigt bra i sidorna men lite väl lite i mittensätet... TIPS!!?? 

Själv funderar jag på om jag ska hitta en position längre upp mot rumpa/rygg... men behöver jag verkligen köpa 4 till?

En annan fråga... har ytterligare 2 surroundhögtalare liggande... kan jag koppla in dem till förstärkare 2 på surround utan problem och placera dem mellan de surroundhögtalare som sitter på plats och bakhögtalarna? Extraförstärkaren är en Onkyo TX-NR616... 

Postad 29 februari 2020 - 11:06

anttoon
  • anttoon
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag installerade 2st reckhorn BS-200i igår i en 2sits soffa från jysk och driver dom med ett slutsteg från en Andersson sub.
Herrej*vlar vad bra det blev. Man får ju en bra massage. Jag upplevde inte att don hamnade efter tidsmässigt

Postad 17 oktober 2020 - 20:16

anttoon
  • anttoon
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Någon som moddat reckhorn BS-200? De ser ju inte riktigt likadan ut som Sinus.

Kan man sätta en vikt med en bult genom magneten? Man lär ju få slipa av skallen så den inte tar i spolen

Bifogad fil(er)

Redigerat av anttoon, 17 oktober 2020 - 22:17.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.