Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3754 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 mars 2020 - 07:41

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 051 inlägg
  • 0

Den där höjningen annonserades för ett tag sedan, och kvalitetssänkningen är uttalat tillfällig.

Så säg helt enkelt upp abonnemanget tills de återställer strömmen, så slipper du ha ångest över det hela.

Jag har ingen ångest. Lägger hellre pengarna på filmer och serier på skiva istället. 

Och måste säga att det är sjukt larvigt att säga upp en tjänst för en tillfällig lösning för att eventuellt kunna hjälpa Europas befolkning i en svår situation, nåt så djävulskt tramsigt!

Om det är tillfälligt löser det sig av sig själv, eller hur? Risken är att om ingen bryr sig om kvaliteten så kommer de inte att höja tillbaka tänker jag.

Postad 30 mars 2020 - 23:16

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0
Genomled precis första avsnittet av Ozark s.3, nästan nere på samma nivå som HBO Nordic, bakgrunden såg bitvis ut att vara målad för hand med bred pensel...

Jah har anat en liten försämring tidigare, men det här funkar inte, särskilt inte som det behövs i Sverige.

Nej, så här kan de inte göra utan att reducera månadskostnaden.

Så var inte svenska nu utan ring och/eller skriv och klaga till Netflix så de inser att vi inte vill betala fullt pris för detta, ni behöver inte säga upp abbonemanget.

Reducerad kvalitet = reducerat pris.

Postad 04 april 2020 - 07:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 051 inlägg
  • 0

Igår kväll var det bättre kvalitet igen. Blir inte klok påt.

Postad 04 april 2020 - 08:20

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 727 inlägg
  • 0

Genomled precis första avsnittet av Ozark s.3, nästan nere på samma nivå som HBO Nordic, bakgrunden såg bitvis ut att vara målad för hand med bred pensel...
Jah har anat en liten försämring tidigare, men det här funkar inte, särskilt inte som det behövs i Sverige.
Nej, så här kan de inte göra utan att reducera månadskostnaden.
Så var inte svenska nu utan ring och/eller skriv och klaga till Netflix så de inser att vi inte vill betala fullt pris för detta, ni behöver inte säga upp abbonemanget.
Reducerad kvalitet = reducerat pris.

Som jag skrev i annan tråd upplever jag inga sådana extrema brister i bilden. Kikade ett par avsnitt av Ozark s3 härom dagen och det enda jag upplevde var lite ”kornig” bild i ljusa partier. Kan inte urskilja om det är pga sänkt bitrate eller om den är filmad så.

Kör Netflix via ATV4K med en Epson 9300 mot en 108” duk.
Comhem 600.

Kan inte hitta något sett att se bitrate info.

Postad 04 april 2020 - 15:01

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0
Efter att du skrev i den andra tråden så kontrollerade jag igår med ett avsnitt på svenska Netflix och det var som en grå hinna över bilden och allt i bakgrunden var väldigt smetigt.

Men det kan ju bero vad man har för ISP så det är nog bäst att man kollar själv hur man upplever bilden.

Har Telenor och de hade hyffsad fart för Netflix i februari åtminstone, de har tydligen inte varit med i mätningarna tidigare.
https://ispspeedinde...country/sweden/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.