Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TBS5880 USB DVB-T2/T/C CI TV Box

301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 september 2012 - 08:34

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 1

Vad jag förstått så innebär CI+ "pairing" med stb (extra kryptering med privat nyckel i stb). Ingen hårdvara till PC är/får certifieras med CI+. Men eftersom boxer (ännu) inte kör med pairing så ska det vara bakåtkompatibelt med vanlig CI. Det bör alltså fungera om inte TBS tunern har några kompabilitetsbroblem med just boxers cam! Tunern verkar vara ganska ny så jag kan inte hittta nån info om den är testad med boxers CI+ cam.

Det som verkar vara lovande med TBS-tuners är att till skillnad från anysee verkar finnas ett levande forum och drivrutiner till både windows och linux.

Om det finns någon som vågar chansa att beställa så rapportera gärna hur det fungerar!

Såg just på TBS forum att någon öppnat tunern och konstaterat att hårdvaran i princip är en klon av T2C! Kolla här:
http://www.tbsdtv.co...php?f=82&t=8025
Kanske därför Anysee har problem med hårdvaruleverantörerna!?!?


Nu har jag beställt TBS5880 ifrån Hong Kong.
Jag tog DHL frakt för att få den snabbare men det verkar vara några helgdagar under kommande vecka så vi får se när den skickas...

#2

Postad 30 september 2012 - 17:56

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt TBS5880 ifrån Hong Kong.
Jag tog DHL frakt för att få den snabbare men det verkar vara några helgdagar under kommande vecka så vi får se när den skickas...

vad kosta den med frakt?

#3

Postad 30 september 2012 - 19:17

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det gick på 1100 kr med DHL frakt (3 dagar).
Men det återstår att se när den dyker upp i och med de kinesiska helgdagarna som är nästa vecka...

#4

Postad 01 oktober 2012 - 14:01

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Har också beställt en, blir ca 1100:- med DHL-frakt. Ska bli spännande och se hur den är deklarerad och om man åker på någon moms...

#5

Postad 02 oktober 2012 - 13:09

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Verkligen nyfiken på hur det går för er med era TBS5880. Jag var inne på TBS hemsida för att kolla lite info och status på drivrutiner m.m. Hittade inget! Alla andra av deras modeller verkar finnas med under downloads-sektionen. Mysko...
Förhoppningsvis är produkten bara så ny att den inte hunnit komma med där.

#6

Postad 08 oktober 2012 - 11:19

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Fick precis info om att min TBS5880 är skickad med DHL.
Leveranstid är mellan 3-5 dagar...

#7

Postad 08 oktober 2012 - 11:47

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Hoppas absolut på en rapport när du fått den! ;)

Jag kan nämna att jag skickade dom en fråga om var drivers ligger och fick svar från En Jessica som skickade vidare till [email protected]. Så förhoppningsvis får vi svar på det. Jag frågade också om dom ev kunde skänka en burk till utvecklaren av NextPVR som då skulle kunna utveckla native stöd för CI-sloten direkt i programmet. Frågade Anysee samma sak med fick aldrig något svar...
NextPVR är fär övrigt ett mediacenter-program av högsta kvalitet som fått alldeles för lite uppmärksamhet här. Fungerar även med Popcorn Hour och XMBC som plugin. Kolla dina inspelade program i popcorn eller xmbc enkelt uttryckt. Kostar gratis. Ok, ok, Off topic! Sorry! :)

#8

Postad 08 oktober 2012 - 12:27

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Hoppas absolut på en rapport när du fått den! ;)

Jag kan nämna att jag skickade dom en fråga om var drivers ligger och fick svar från En Jessica som skickade vidare till [email protected]. Så förhoppningsvis får vi svar på det. Jag frågade också om dom ev kunde skänka en burk till utvecklaren av NextPVR som då skulle kunna utveckla native stöd för CI-sloten direkt i programmet. Frågade Anysee samma sak med fick aldrig något svar...
NextPVR är fär övrigt ett mediacenter-program av högsta kvalitet som fått alldeles för lite uppmärksamhet här. Fungerar även med Popcorn Hour och XMBC som plugin. Kolla dina inspelade program i popcorn eller xmbc enkelt uttryckt. Kostar gratis. Ok, ok, Off topic! Sorry! :)

Det verkar inte helt enkelt att hitta drivrutiner eller information om produkten på deras hemsida.
Tack för tipset angående NextPVR, jag har faktiskt en gammal Popcorn Hour (första versionen) liggande hemma...

#9

Postad 09 oktober 2012 - 10:01

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Jag har haft kontakt med Sub på NextPVR och han har delvis redan byggt in native CI stöd i NextPVR för TBS tuners. Dock så fanns inte DVB-C varianten med CI klar än (det är den som nu heter TBS5880!) så han kunde inte göra klart jobbet och testa av det då han bara har kabelanslutning hemma. Men nu har han just fått ett fri utvecklingsenhet med TBS5880 gratis skickad till sig så jobbet kan göras klart.

Anysee som både jag och Sub har stött på för att få loss gratis burkar för utveckling har aldrig besvarat eposten... Med TBS är det andra bullar. Ser lovande ut!

Redigerat av Barsk, 10 oktober 2012 - 09:28.


#10

Postad 14 oktober 2012 - 18:26

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Hej,
nån som testat tbs5880 tv-kort för boxer?
har beställt 2st från buydvd.net.
skall tydligen vara likadana som anysee E7 T2C

#11

Postad 15 oktober 2012 - 10:22

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Har precis fått och tryckt i ett i min TV-server (MediaPortal). Återkommer!

#12

Postad 15 oktober 2012 - 11:03

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Har precis fått och tryckt i ett i min TV-server (MediaPortal). Återkommer!

Hur lång tid tog leveransen? kör du med smartwi?

#13

Postad 15 oktober 2012 - 17:04

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Leveransen tog ca en vecka när de väl skickade burken, var visst några helgdagar som kom ivägen. Jag kör med SmartWii och det lär inte vara några problem.

Som väntat var det inget CI-stöd i MediaPortal, vad som är lite jobbigare är att jag verkar ha kvaddat min DVBLink-installation som jag har till AnySee-mottagaren. Den ska stödja TBS också men just vill den inte vara med alls... Har inte mycket tid den här veckan, får bli nya tag till helgen.

#14

Postad 15 oktober 2012 - 22:40

dst6se
  • dst6se
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag fick mitt TBS5880 idag !
Kör det i en ubuntu 12.04
Får in samtliga kanaler med boxer ci+ ca modul i läsaren !
Hade dock lite problem med att söka kanaler i med scan , eller w_scan , fick söka upp kanallistan med mitt NOVA-TD kort, sen funkar det under vdr !

kör jag via xvdr protocol så funkar det som det ska, kör jag över vnsi till xbmc så får jag dock inget ljud
på de kodade HD kanalerna.

När jag hade problem med sökningen så provade jag koppla det till en win7 burk och söka kanaler i deras medföljande mjukvara , där hittade den kanalerna utan problem.

Man fick med en skiva med drivrutiner till både windows och linux.

#15

Postad 16 oktober 2012 - 07:51

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Ok, tack för infot. Ser bra ut! Jag har oxo beställt en som är på väg genom världen med Singapore Post. Får hoppas den droppar in om en vecka ungefär...

#16

Postad 16 oktober 2012 - 19:12

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har problem med min TBS5880, jag får ingen signal i DVBLink, men jag lyckas scanna kanaler i DVBDream...
Jag har installerat 64-bit drivrutiner för TBS5880 för DVB-T2 och jag har en frekvenslista som skall fungera men DVBLink hittar inga kanaler, den säger att det inte är någon signal...

Någon som har något tips?

#17

Postad 17 oktober 2012 - 08:35

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Prova med 32-bitarsdrivrutinerna. Om DVBLink är en 32bitars app så är det de drivisarna du ska installera - även om OS är 64 bitar.

Sub som utvecklar NextPVR har också problem att få ut signal ur tunern. Det utvecklingskit han fick hade inte med
CD-skivan med orginaldrivrutinerna. Det skulle hjälpa mycket om jag kunde få en kopia på Windows-drivrutinerna.
Jag PM'ar dsd så kanske vi kan lösa det....

#18

Postad 17 oktober 2012 - 09:22

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Prova med 32-bitarsdrivrutinerna. Om DVBLink är en 32bitars app så är det de drivisarna du ska installera - även om OS är 64 bitar.

Sub som utvecklar NextPVR har också problem att få ut signal ur tunern. Det utvecklingskit han fick hade inte med
CD-skivan med orginaldrivrutinerna. Det skulle hjälpa mycket om jag kunde få en kopia på Windows-drivrutinerna.
Jag PM'ar dsd så kanske vi kan lösa det....


Tack för tipset, jag skall prova med 32-bitars drivrutinerna istället.
Jag har även svarat på PM och lagt upp innehållet för CD:n så det går att ladda ner.

Jag har haft lite mail kontakt med tillverkaren, de verkar vara snabba på att svara på frågor vilket är bra.
Den version som följer med på CD:n som är version 1.0.0.1 för DVB-T2 är den senaste versionen som finns enligt tillverkaren.

Jag frågade också om TBS5880 stöds av DVBLink.
De svarade att de kommer att ta kontakt med DVBLogic och skicka ett exemplar till dem av TBS5880 så de kan stödja den på bästa sätt.

#19

Postad 21 oktober 2012 - 09:34

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Tack för drivrutinerna som du tipsade om. Det hjälpte Graeme att få igång tunern.

Senare har vi hittat än nyare versioner. Se tråd här:
http://www.tbsdtv.co...t=8025&start=20

Samt version 1.0.0.2 (beta) av senate drivrutinerna daterade 18/10.
https://hotfile.com/...121018.zip.html

Graeme (Sub) jobbar med TBSDTV för att försöka lösa några problem runt CI-hanteringen, I hans setup så funkade det uselt med CI, men det kan ha att göra med att hans CAM-moduler inte lirar med drivrutinerna. Det var dock inte Viaccess-CAMs så det kan funka bättre för oss som kör Boxer.
Förhoppningsvis löser deras samarbete CI hanteringen overall.

#20

Postad 21 oktober 2012 - 19:26

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Tack för länken till den nya drivrutinen.
Dessvärre är allt fortfarande helt dött när jag försöker att skanna efter kanaler i DVBLink...
När jag skannar utanför i DVBDream så hittar den alla vanliga kanaler ej HD.
Någon som vet om man behöver ställa in något för att DVB-T2 skall användas?

Redigerat av dsd, 21 oktober 2012 - 19:26.


#21

Postad 24 oktober 2012 - 19:00

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Hej

Jag har också köpt en tbs5880 för att få hd kanalerna och har samma problem som du jag får inte in svt1hd svt2hd eller nägon annan i den muxen. Skilnaden är att jag bor i stockholm så frekvensen är 778000hz måste vara något som skiljer dom två t2 muxarna åt.

#22

Postad 24 oktober 2012 - 19:14

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Ok, jättebra att veta! Jag har kontakt med utvecklarna så jag kan vidarebefordra detta. Det bör vara drivrutinrelaterat m.a.o.
Tack!

Bara som info, den drivrutinen enligt ovan hade ingen effekt på detta problemet.

Redigerat av Barsk, 24 oktober 2012 - 19:15.


#23

Postad 24 oktober 2012 - 20:41

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Provade drivrutinen som du länkade till och nu får jag inte in någon av t2 muxarna när jag scanar. Synd att det blev sämmre.

#24

Postad 25 oktober 2012 - 17:33

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Status just nu är att jag har kontakt med en utvecklare på TBSDTV och en på NextPVR.
För att få det att funka med HD-kanalerna på mux 6 i Boxers nät så måste en bug lösas.
För att få det att funka i NextPVR med CI-hanteringen måste ett tajmingproblem lösas.
Jag har skickat TBSDTV en massa data om DVB-T2 specarna som används i Norden så förhoppningsvis löser det sig snarast.

#25

Postad 25 oktober 2012 - 19:32

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
har testat 2 boxar tillsammans med w7 mediacenter men tyvärr så hänger det sig
och tappar kodningen på betalkanaler missar inspelningar etc. har testa alla olika drivrutiner men alla lika ostabila hoppas det kommer nån ny stabil drivrutin annars får man väl ge upp htpc med boxer.

#26

Postad 26 oktober 2012 - 13:05

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Någon som fått TBS5880 att fungera ihop med DVBLink?

#27

Postad 27 oktober 2012 - 15:09

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Nej, jag får bara att det inte finns någon signal. Jag hoppas att Barsk arbete (tack för det!) ska smitta av sig även på DVBLink. Jag hjälper dig att ligga på i forumet (http://forum.dvblogi...78fe4c901109ac2), finns det fler DVBLink-användare får ni gärna hjälpa till!

#28

Postad 27 oktober 2012 - 23:01

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Nej, jag får bara att det inte finns någon signal. Jag hoppas att Barsk arbete (tack för det!) ska smitta av sig även på DVBLink. Jag hjälper dig att ligga på i forumet (http://forum.dvblogi...78fe4c901109ac2), finns det fler DVBLink-användare får ni gärna hjälpa till!


Verkar som DVBLogic börjat att intressera sig för TBS5880, vi får hoppas att de löser problemet med att skanna efter kanaler.

#29

Postad 28 oktober 2012 - 11:55

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
DVBLogic verkar ha hittat problemet med att det inte är någon signal överhuvudtaget i DVBLink.
Enligt dem skall det vara rättat i nästa version 4.5.2 som släpps i mitten av november.

Nu är det bara att hoppas att TBS släpper bättre drivrutiner för DVB-T2 tills dess.

#30

Postad 28 oktober 2012 - 20:16

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Ja får verkligen hoppas det kommer bättre drivrutiner snart så man får användning av boxarna.

#31

Postad 28 oktober 2012 - 20:25

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Ja får verkligen hoppas det kommer bättre drivrutiner snart så man får användning av boxarna.


Prova att maila TBS ([email protected]), de svarar väldigt fort.
Ju fler som ber om bättre DVB-T2 drivrutiner desto bättre... :)

#32

Postad 29 oktober 2012 - 11:12

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Kommer avkodningen av betalkanalerna också att funka i den nya DVBLink versionen eller måste man köra mdapi ?

Någon som vet om två TBS5880 boxar kan dela på en cam och ett kort så att båda boxarna kan avkoda betalkanaler sammtidigt, som anysee e7 T2C boxen.

#33

Postad 29 oktober 2012 - 11:25

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Hej, jag har läst nånstans att TBS har skickat DVBLink en gratis TBS5880 för att reda ut drivrutinsproblmen. Det är väl det som har burit frukt nu.
Har inte hört nåt mer om nya drivrutiner till DVB-T2 ännu, men vad jag förstår jobbar dom på det och har lovat återkomma så snart det finns en lösning.

Vad gäller status på NextPVR så är det lite låst, vi behöver en version av CI-apiets dll med debuglog för att lösa de problemen som verkar vara tajmingrelaterade.

@Jare
Jag frågade Graeme på NextPVR om han kunde se om TBS5880 kunde dela på en CAM, men han kunde inte se något stöd för det i API:et så min gissning är nej. Men det kanske går att fixa om vi ligger på lite och ber om det. Handlar om mjukvara...

#34

Postad 29 oktober 2012 - 13:23

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Någon som vet om två TBS5880 boxar kan dela på en cam och ett kort så att båda boxarna kan avkoda betalkanaler sammtidigt, som anysee e7 T2C boxen.

Jag vet inte var ryktet kommer ifrån att flera T2C ska kunna dela cam? Många påstår att det ska fungera men ingen har bekräftat att det fungerar eller hur det fungerar!?
- Är det någon som vet hur det fungerar så dela gärna med er om den informationen!

Om jag få gissa så kommer ryktet ifrån +modellerna (T2C CI+ OBS! Blanda inte ihop med CI plusstandarden, olyckligt att de heter samma sak men har inte alls med varandra att göra!) som även har ett smartcard-slot utöver CI-slotten (typ phoenix) och då kan man ju dela kort med softcam, men då är det ju problem med mpeg4 och HD.

Har själv 2st T2C en CI+ modell och en CI och använder mig av clone+ och 2 boxer CI+ cammar för att dela programkort...

#35

Postad 01 november 2012 - 09:27

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med TBS angående att DVBLogic har gjort ändringar i DVBLink och frågade om de kommer att ha sin DVB-T2 drivrutin åtgärdad när nästa version av DVBLink släpps i mitten av november.

Jag fick följande svar ifrån TBS, lite oroväckande:

"We haven't found a way to fix the problem yet,but we have new module,could you help us test it?
It use new hardware design,new chips.If it work with Sweden T2 signal,we will switch new 5880 for you."

Redigerat av dsd, 01 november 2012 - 09:41.


#36

Postad 01 november 2012 - 10:00

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Hupp! Så intressant!
Jag har inte hört nada från dom sen jag skickade dom en massa teknisk info från http://www.nordig.org/ då dom tackade för den och lovade återkomma så snart dom har en lösning.

Graeme och jag har också försökt få dom att släppa en version av CI apiets dll med debuginfo - vilket dom haft en ute förut, men inte fått nån respons. Hmm.

#37

Postad 01 november 2012 - 10:17

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Jag skickade ett nytt e-mail till dem nu och frågade om de menar att den TBS5880 som jag har nu inte kommer att fungera och att jag i så fall behöver ny hårdvara... Jag fick följande svar:


"We still can't confirm what cause 5880 can't lock Swedish T2 signal,so it's an other way to test.
And we will send you new driver later.
Sorry about that,but we will try our best to solve this problem."

#38

Postad 02 november 2012 - 09:42

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Jag har fått en ny driver, version 1.0.0.3 vilket återigen gör att mux 7 fungerar. Däremot fungerar inte mux 6 fortfarande med t.ex TV 4HD och SVT HD. Så det är ingen förbättring tyvärr. Skillnaden mot 1.0.0.1 är att den nya rapporterar quality och strength korrekt.

#39

Postad 02 november 2012 - 10:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Har börjat leta efter en bra DVB-T2 mottagere (usb box eller kort) som ska användas
med Openelec. Hur det med denna? Kan man räkna med att den (eller annan TBS)
blir lätt att installera i Linux? Förutom att drivern ska börja funka helt också.

#40

Postad 02 november 2012 - 14:44

Jare
  • Jare
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Vad händer nu , Ska dom fortsätta jobba på drivrutinen eller är det bara att skika tillbaka motagaren ? Vad är det med den T2 utsändningen vi har i sverige som är så speciel så det inte funkar ? Jag trodde det fans en standard för T2 sändning.

#41

Postad 02 november 2012 - 15:23

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Jag har fått en ny driver, version 1.0.0.3 vilket återigen gör att mux 7 fungerar. Däremot fungerar inte mux 6 fortfarande med t.ex TV 4HD och SVT HD. Så det är ingen förbättring tyvärr. Skillnaden mot 1.0.0.1 är att den nya rapporterar quality och strength korrekt.

Jag kör med 1.0.0.2 mux 7 fungerar men inte mux 6 kan du lägga upp 1.0.0.3 så kan jag testa den hos mig.

#42

Postad 02 november 2012 - 15:34

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Vad händer nu , Ska dom fortsätta jobba på drivrutinen eller är det bara att skika tillbaka motagaren ? Vad är det med den T2 utsändningen vi har i sverige som är så speciel så det inte funkar ? Jag trodde det fans en standard för T2 sändning.

Dom jobbar på den. Jag har fått lite debugverktyg att testa med och ge dom feedback via.

DVB-T2 standarden är rätt komplex. Den består av en massa parametrar och varianter som kan kombineras olika. Säkert har dom testat mot de DVB-T2 sändningar de har kommit över, men den svenska standarden måste innehålla nåt som inte lirar. Mux 7 i vårt nät funkar, men inte mux 6. Båda är DVB-T2, men förmodligen med nån detalj i skillnad. PLP är en komponent i standarden som kan vara det som strular.
För den vetgirige: http://www.nordig.org/

#43

Postad 04 november 2012 - 22:29

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Jämför man värdena för MUX 6 och 7 så ser man att både FEC och Guard Interval är olika så det är säkert en hel del varianter man måste hantera. Hårdvaran verkar dock låsa på och läsa MUXen utan problem så jag tror inte att det är ett hårdvaruproblem. Jag har också skickat data till dem från CrazyScan2, hoppas att de får ut något av det.

#44

Postad 05 november 2012 - 08:57

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Du också? :)
Jag har också skickat CrazyScan screenshots. Dom frågade om jag kunde fixa en remote access dator som dom kunde testa på, så jag ska fixa det ikväll. Då kan dom ju scanna och se själva vad som händer. Globalt samarbete. :)
Kommer nog att sätta upp en helt standalone dator utanför mitt nät, med en fresh win 7 install så kan dom labba bäst dom vill.

Så länge som det inte är nåt hårdvarustrul som sätter käppar i hjulet så borde den här vägen nå framgång. Håll tummarna.

#45

Postad 06 november 2012 - 17:51

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
fungerar det problemfritt för er förutom t2 kanalerna? jag kör med 2st tbs5880, smartwi, mce och en nyinstallation av win7 pro
men det låser sig och hänger sig hela tiden och när jag försöker starta om datorn står den bara och snurrar på windows avslutas och jag måste stänga av med huvudbrytaren.

#46

Postad 06 november 2012 - 18:02

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Nja. När jag har testat med TBSViewer så har den nån gång hängt sig när jag försökt koppla ner så jag har fått stänga ner bryskt med strömbrytaren. När jag har testat i NPVR så har jag inte upplevt det problemet. Den konfig du kör har jag dock inte testat med.
Så jag vet för lite för att kunna dra nån slutsats.

#47

Postad 07 november 2012 - 08:35

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Som en liten statusrapport så skulle jag sätta upp en remote maskin åt dom så dom kunde testa själva via fjärrlogin. Hade en maskin konfad och klar när den dog - förmodligen pga strömaggregatet. Så det tar lite tid att få upp allt. Hav tålamod :)

#48

Postad 11 november 2012 - 22:43

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
nån som hört nått om nån ny mjukvara?
eller är det bara o packa in boxarna i förrådet och försöka hitta några andra mottagare?

#49

Postad 12 november 2012 - 08:56

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en dator uppe nu efter lite krångel med nätverk, som TBS accessar över RDP (remote desktop). Så vi får snart svaren på vad strulen beror på. Det KAN bero på att de chip som sitter i TBS5880 inte stödjer den DVB-T2 standard som mux 6 kör i Sverige. Dock så har TBS byggt en ny prototyp med en senare version av chippet som de ska testa här. Om den fungerar, och en hårdvarufix är det enda som hjälper, så kommer de att byta ut chippen i TBS5880 mot dessa nyare. Hur vi som har problem i Sverige får hjälp är inte utrett, men jag kan anta att det går via garantin.

Men som sagt, vi avvaktar deras tester innan vi drar några slutsatser.

Redigerat av Barsk, 12 november 2012 - 08:56.


#50

Postad 12 november 2012 - 23:39

Revolty
  • Revolty
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
SVT1/2 HD på mux 6 (Uddevalla, Herrestad, 730 Mhz) fungerar under Tvheadend, dock finns inget stöd för CAM. Mediaportal hittar alla kanaler under mux 6 men kan inget visa. Då beror det väll inte på chipet utan drivrutin/mjukvara?

btw Media Center & TBSViewer hittar inga HD kanaler hos mig, testat alla drivrutiner.

Redigerat av Revolty, 13 november 2012 - 00:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.