Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmer & Serier på Netflix

3410 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 februari 2020 - 21:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 008 inlägg
  • 0

En säsong är ofta lagom tycker jag.

Postad 13 februari 2020 - 21:48

GriffDeLaGriff
  • GriffDeLaGriff
  • Mästare

• 2 651 inlägg
  • 0

Har du sett Bloodline då?

Nej den har jag inte sett. Jag ser inte heller allting med 3 sesonger slaviskt. Jag följer en del serier och har ganska lite tid som det är och det är en grund til att jag inte kan investera i allt. Film/musik/spel är mina primärintressen men det började ju komma sjukt bra serier som man inte ville missa en tid tillbaka men jag får en känsla av att det översvämmas idag av försök (eller så är det jag som mättats) så jag behöver någon form av filter, och självdöende serier är då ett av de.

Postad 13 februari 2020 - 23:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 1

Låter ärligt talat som ett skitkasst filter :) Många lysande serier har haft ett fåtal säsonger. Borde vara bättre att kolla betyg/recensioner. 

Redigerat av Loco.spk, 13 februari 2020 - 23:47.

Postad 14 februari 2020 - 12:05

GriffDeLaGriff
  • GriffDeLaGriff
  • Mästare

• 2 651 inlägg
  • 0

Absolut, jag går ju regelbundet igenom betyg/recensioner av de serier och de filmer jag inte sett för att se til att jag inte missat något som är bra, men det är ingen brådska för mig att plöjja igenom alla serier som finns på streamingtjänster. De som är bra kommer att vara bra även i framtiden.

Menar ni ärligt att man bör se på alla serier som ligger ut för att delvis se att man inte missar något bra, men även se till att serierna får bra tittarsiffror för att öka chanserna att det blir en andra säsong? Gör ni likadant med filmer och spel då? Ser allt och spelar allt, det har jag lite svårt att tro på och tror mer att dom flesta med jobb och familj faktiskt måste prioritera på något sätt.

Postad 14 februari 2020 - 12:46

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Att man ska se allt var i.a.f. inte i närheten vad jag skrev. Om någon annan har den uppfattningen får det stå för dem.

Men visst ligger det något i att om alla väntar tills det finns mer än X antal säsonger innan de ser på en serie så kommer det aldrig att finnas serier med mer än en säsong.

Postad 14 februari 2020 - 13:43

GriffDeLaGriff
  • GriffDeLaGriff
  • Mästare

• 2 651 inlägg
  • 0

Joda, och jag borde spesifiserat att det var de serier där jag är osäker på om det är för mig som jag nu brukar vänta med, jag startar från starten med serier som jag vill se f.eks The Witcher då jag spelat spelet, Daredevil då jag läste detta som barn/ungdom och Picard då jag är StarTrek-nörd så jag bidrar litegrand ändå. Trådar som denna är också fina för att följa med på tips om serier man missat.

Postad 15 februari 2020 - 16:03

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Eh...om alla ser på allt så får vi bara medioker skit.

Så titta bara på bra serier? Menar du att fler säsonger alltid är en bra måttstock för hur bra en serie är?

Postad 15 februari 2020 - 17:11

GriffDeLaGriff
  • GriffDeLaGriff
  • Mästare

• 2 651 inlägg
  • 0

Nej jag har också sett dåliga serier.

Redigerat av GriffDeLaGriff, 15 februari 2020 - 22:37.

Postad 16 februari 2020 - 17:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 8 075 inlägg
  • 0

Intressant diskussion. Jag skulle säga överlag så ska man inte se de sista säsongerna för kvaliten haltar allt eftersom.  Ju fler säsonger ju bättre gäller denna grova generalisering.

Postad 17 februari 2020 - 01:08

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 617 inlägg
  • 0

Jag kan ofta tycka att det är precis tvärtom. När det väl är bestämt att det ska komma ett slut, brukar författarna skärpa till sig och berättelserna blir mer fokuserade. Inte alltid så klart, men upplever att serier som drar iväg över 5 säsonger och tappar grundhistorien för att man vill prova en massa sidospår som sällan blir bra. Det gäller förstås inte om en serie blir nedlagd efter 3 eller 4 säsonger. 

Sen att väldigt få serier har ett avslut som uppskattas, det är något helt annat.

Postad 17 februari 2020 - 12:29

storfiskarn-81
  • storfiskarn-81
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 1

I helgen kollade jag igenom dom 2 säsonger av Norsemen som finns på Netflix.

Rätt störd humor.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.