Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmer & Serier på Netflix

3561 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 maj 2021 - 11:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 903 inlägg
  • 0

Börjat kolla på:
Shadow and Bone som hade premiär idag och den verkar riktigt bra

https://www.imdb.com/title/tt2403776/

Kikade klart på den igår, helt klart värd att spendera tid på, även om jag inte alltid tycker berättelsen är helt logisk.

Kommer säkerligen en S2 ;)

Postad 18 maj 2021 - 15:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 356 inlägg
  • 0

Såg till slut Umbrella Academy S2. Jag har dragit mig för det eftersom jag hade hört mest negativt om den. Jag älskade S1 och S2 är tyvärr klart sämre, men inte jättedålig. Vissa saker är usla (främst de svenska trillingarna) men helheten är ändå sevärd. Grabben som spelar 5 är ju fantastisk och Elliot/Ellen Page är alltid bra.

Postad 21 maj 2021 - 08:23

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 903 inlägg
  • 0

Släpptes en Army of the Dead på Netflix idag, bra betyg på IMDB, än så länge iaf ;)

https://www.imdb.com/title/tt0993840/

Postad 21 maj 2021 - 08:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 356 inlägg
  • 0

Spenser Confidential var dålig.

Postad 21 maj 2021 - 09:20

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 386 inlägg
  • 0

Vem dödade Sara tycker jag var en rätt bra serie. Säs2 släpptes nyligen. Värd att se.

Postad 21 maj 2021 - 10:08

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Släpptes en Army of the Dead på Netflix idag, bra betyg på IMDB, än så länge iaf ;)

Märkligt... Filmen finns inte och går ej att söka efter i appen på min LG-tv (C8) men dyker upp direkt på förstasidan om jag går in med browsern på datorn? Appen är uppdaterad.

Lade den i min lista i browsern och då går den att se i tv-appen... 

Redigerat av STiFLR, 21 maj 2021 - 10:08.

Postad 22 maj 2021 - 05:03

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 190 inlägg
  • 0

Den var grym. Mycket underhållande

Postad 22 maj 2021 - 19:48

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 2 949 inlägg
  • 0

Den var grym. Mycket underhållande

Jag såg den igår och har helt motsatt uppfattning. Det är som vanligt när Netflix gör en film, ett dåligt hopkok av det som verkar ha sålt i andra filmer, fast lite(mycket?) sämre. Zombiland, oceans 11, och Rick and Mortys "One Crew Over the Crewcoo's Morty"?

"you sonoffabitch" ;)

Jag ser att den som förväntat störtdyker i betyg på imdb.

Redigerat av Loco.spk, 22 maj 2021 - 19:51.

Postad 24 maj 2021 - 12:10

drue
  • drue
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Jag såg den igår och har helt motsatt uppfattning. Det är som vanligt när Netflix gör en film, ett dåligt hopkok av det som verkar ha sålt i andra filmer, fast lite(mycket?) sämre. Zombiland, oceans 11, och Rick and Mortys "One Crew Over the Crewcoo's Morty"?

"you sonoffabitch" ;)

Jag ser att den som förväntat störtdyker i betyg på imdb.

Jag skrev min recension i den andra filmtråden, men håller i princip med rakt av. Uselt manus och ganska dåligt skådespel med okej action ger en godkänd men inte mer film.

Postad 20 juni 2021 - 20:52

tTW
  • tTW
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

I den mån någon är intresserad, jag är själv extremt tacksam över att något lika extremt märkligt dykt upp i Netflix utbud(ivarjefall för den svenska regionen, osäker på andra), dom har lagt till, till dags dato, hela 97st klassiska Italienska filmer från 1951-1987. Aldrig varit med om något liknande.

Går att hitta i browser i denna kategorin(kräver att man är inloggad):

https://www.netflix..../81417798?so=yr

..som default sorterar sidan på "rekommenderas för dig", varvid jag inte fick upp en enda en, men när jag ändrade sorteringen till årtal blev det massivt resultat, med den äldsta från 1951 längst ner.

Jag har personligen ingen större fascination för just specifikt Italienska filmer, men jag gillar allt som är från 80-talet och äldre oavsett region, så detta utbud ska plöjas, och eftersom det är så extremt många filmer så har jag redan satt upp som regel att jag ska ta en om dagen, i den mån dom helt plötsligt utgår med "bara" 30 dagars förvarning(vilket jag numera får i mina appar).

Om det är nån som finner detta utbud intressant så passa på, jag hade tre bekanta som jag visste hade kärlek till Italien och dess kultur, dom blev samtliga eld och lågor nyss! :)

Postad 21 juni 2021 - 19:56

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2 052 inlägg
  • 0

Jag skrev min recension i den andra filmtråden, men håller i princip med rakt av. Uselt manus och ganska dåligt skådespel med okej action ger en godkänd men inte mer film.

Ja den var ingen höjdare.

Var alldeles för tydliga kopior av andra filmer, var rätt mycket som var hämtat från Aliens.

Att låna idéer har jag inget emot men att göra copy/paste till en ny röra var ett fail i detta fall.

Postad Igår, 13:30

tTW
  • tTW
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Mera gammalt!

Netflix har fyllt på katalogen med ytterligare några dussin gamla Europeiska filmer utöver dom 97st Italienska från 1951-1989. En handfull ytterligare italienska, 26st franska från 1955 till 1994, 15st brittiska från 1928 till 1956 inkl en gammal Dalek-film med Doctor Who, och en tysk från 1980. Missa inte att även Rosalie shoppar på krita från 1989 finns sen tidigare.

Jag blir glad. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.