Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Harmony -> RF (tex nexa)

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 juni 2013 - 13:28

bonq
  • bonq
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Tänkte fixa till fjärrkontrolls****t hemma. Plus lägga till lite mer jävelskap ;)

Vill ha följande.

1. En app till telefon/ipad där jag kan styra allt allt allt.
2. En fjärr där "det mesta" går att styra. (Face it, behöva låsa upp telefonen för att sänka är inte ok.)
3. Den ska kunna styra, det vanliga, Stereo, Mac-mini, Apple-tv, etc. Mao ska man kunna lägga till styrning av stora produkter utan att krångla.
4. Kunna styra ett antal IR LED lampor jag har. (Mao ska det gå att lära systemet IR)
5. Kunna skicka ut RF för tex, duk, starktrömst-switchar etc.
6. Gärna vara kompatibelt med Philips Hue och LivingColors. (För framtiden).

Vad jag kan se så är det Logitech Harmony Ulitmate som kan vara närmast. Har fjärr med touch och en lös sändare som ska vara kompatibel med Hue. Dock har dom inte satt in RF i den, vilket jag inte förstår alls.

Så en IR-RF brygga eller liknande behövs ju då. Och en som kan lära signalerna till tex en china-no-name-clas-ohlson-brytare.

Possible?

#2

Postad 10 juni 2013 - 13:22

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 1
Jag använder ena halvan av en "IR remote link" tillsammans med Nexa-brytare och en harmony touch och det fungerar riktigt bra.
Det ska finnas en installationsguide här i forumet men jag kommer inte ihåg vad tråden heter. Enheten man väljer i harmonys konfigurationsprogram är NEXA PAR-1000.
Jag tror dock inte du behöver så mycket mer information än detta och hur man "lär" nexa-brytaren vilken/vilka koder den ska reagera på...

De övriga kraven du har utesluter harmony touch, men ultimate verkar ju vara riktigt kompetent. Hade jag vetat att den var på väg hade jag väntat istället för att köpa en touch...

#3

Postad 29 juni 2013 - 22:29

Johan_Enstam
  • Johan_Enstam
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Om du ska ha allt du säger så ska du nog satsa på Logitech.

Först ska du ha en Hub:
http://www.logitech....ate-hub?crid=60

Och sen ska du ha en multifjärr.
http://www.logitech....harmony-remotes

#4

Postad 07 februari 2014 - 13:59

Unregistered85a5a8e0
  • Unregistered85a5a8e0
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej jag håller på med troligen samma som du och har strul som fan.Jag vill styra mina nexa saker via min logitech harmony 900. Har skaffat en memote link oxå från kjell ocompany..snälla hjälp mig... vad ska jag ställa in min fjärkontroll på för att det ska bli rätt med signalerna till min remote link....


skicka gärna till min mail...

[email protected]


//Pontus

Redigerat av Unregistered85a5a8e0, 07 februari 2014 - 14:24.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.