Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny serie från Klipsch - Reference Premiere

1066 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Klipsch Reference Premiere RP-150M (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 0 9 (1) 4 990:-
Klipsch Reference Premiere RP-160M (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 3 9,71 (7) 5 490:-
Klipsch Reference Premiere RP-240S (Stativhögtalare & surroundhögtalare) 9 10 (2) 3 000:-
Klipsch Reference Premiere RP-250C (Centerhögtalare) 8 10 (1) 3 990:-
Klipsch Reference Premiere RP-250F (Golvhögtalare) 0 9 (1) 7 900:-
Klipsch Reference Premiere RP-260F (Golvhögtalare) 4 9,17 (6) 7 900:-
Klipsch Reference Premiere RP-280F (Golvhögtalare) 57 9,38 (13) 12 490:-
Klipsch Reference Premiere RP-280FA (Golvhögtalare) 0 0 (0) 27 900:-
Klipsch Reference Premiere RP-450C (Centerhögtalare) 32 9,44 (9) 5 990:-
18 relaterade trådar
KLIPSCH-klubben (2283 inlägg) 11 tim sedan
Marants SR4003 | Vincent SP-996 (6 inlägg) 19 dagar sedan
Nya golvare, men vilka XTZ 95.44, Klipsch RP-260P eller Wharfedale Diamond? (6 inlägg) 29 dagar sedan
Klipsch RP system vilka surround hade ni valt och varför ?? (11 inlägg) 2 mån sedan
Klipsch R-26F vs Klipsch RP-260F (10 inlägg) 3 mån sedan
Klipsch rp-160 CENTER hemmabio. (0 inlägg) 7 mån sedan
Uppgradering utav mina RF-82 II (14 inlägg) 9 mån sedan
Klipsch RP-280F eller Canton GLE 496 (8 inlägg) 1 år sedan
Rf82 eller rp160 (8 inlägg) 1 år sedan
Vilken receiver driver ni era klipsch med? (11 inlägg) 1 år sedan
B&W 685 s2 eller Dynaudio Emit M20 (5 inlägg) 1 år sedan
B&W 685s2 eller Klipsch RP-150M för ett 5.1 system? (24 inlägg) 1 år sedan
Klipsch rc-64 vs klipsch rp-450 (15 inlägg) 2 år sedan
Högtalare till litet rum (33 inlägg) 2 år sedan
Bättre högtalare än Klipsch Reference Premiere RP-280F? (24 inlägg) 2 år sedan
Ska jag byta ner till mindre högtalare? (5 inlägg) 2 år sedan
Bästa högtalarna du hört! Lista dina tre favoriter! (75 inlägg) 2 år sedan
Problem med nya hemmabiosystem. För klen förstärkare? (33 inlägg) 2 år sedan

Postad 14 januari 2017 - 12:26

Mcrave
  • Mcrave
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

https://youtu.be/JoVzA37qAxU

Under CES mässan presenterades nya RF 7 III ;)

Kan bli nått att hålla under uppsikt framöver.

Priset ska tydligen vara samma som dagens RF 7 II.

Ska även komma en passande center samt 15" bas till dessa med.

Redigerat av Mcrave, 14 januari 2017 - 14:16.

Postad 03 februari 2017 - 13:49

Ladiesman_217
  • Ladiesman_217
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hallå. Läst mycket i recensioner om att klipsch nya serie ska vara super bra. Sålde av mig mitt gamla och behövde ju nytt. Lyssnat på rp 260 på både The Rock och även media markt. Tyckte dom var tunna och saknade bas.men det var fel omständigheter.The Rock med hemmabio förstärkare och media markt i ett stort varuhus. så jag beställa ändå ett par rp-280. Tyckte det fattades något men jag körde ju med en hemmabio förstärkare (pioneer sc-lx75) funkade jätte bra till film och till musik tycker jag man ska ha 2 kanalare.Gillar varmt ljud och alltid varit nöjd med marantz. Men ville testa nytt så blev en rörhybrid förstärkare pga att dom ska vara varma i ljudet så beställde en kora Explorer 150sb(finns på blocket nu) efter att jag lyssnat på rehifi på den. Alltså allt man läser är att dom är bas tunga och hifi rätt osv. Alltså mina är bas klena och skrikiga i toppen så det skär i öronen. Rörig musik som hårdrock blir ännu rörigare, basfattig och skrikig. Pratade med The rock som alltid ger en super bra hjälp,dom sa att dom behöver många timmars inspelning, läste 300timmar på ett forum.Så ska prova att spela in dom längre. Jag har spelat typ några dagar,dom har fått stå och spela i ett bio rum på 16kvm så är rätt litet. Basen har iaf börjat släppa, där är bas men känns som den spelar så fint och inte fläskar på, höjer man kommer basen och diskanten kommer skärande.så dom får stå och dunka 1-2v i biorummet så får vi se. Lite inne på att prova ny förstärkare -marantz pm8005,bladelius tyr,Vincent, naim,Hegel, primare. Köpte även en ny dac (moon 300d finns på blocket nu) och vinyl spelare (rp3 +rega fono 2),hjälpte lite.får vänta lite nu med att bygga vidare med systemet till bio. Ska spela in dom och se om jag blir nöjd annars lutar det åt en marantz 2 kanals stärkare,har en förkärlek till maran.Funkar inte det så hittar ni dom på blocket. Har lite kontakter man skaffat via blocket och ska försöka samverka med dom med lyssning test. Jag bor i Malmö om någon mer är intresserad.

Redigerat av Ladiesman_217, 03 februari 2017 - 14:37.

Postad 03 februari 2017 - 16:44

Mcrave
  • Mcrave
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Att de blir bättre med tiden är helt klart sant, spelar mina rp280 nästan dagligen både musik och film och hör helt klart att basen blir bättre och bättre.

Sen så har jag ju dubbla 15" med så de bidrar ju till enormt tryck med.

Postad 03 februari 2017 - 19:09

philippg
  • philippg
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
All respekt till dem som gillar klipsch. Dock så hade jag hellre gått upp en prisklass och satsat på svs ultra.
Men det är min åsikt :)

Postad 04 februari 2017 - 01:08

Mcrave
  • Mcrave
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

All respekt till dem som gillar klipsch. Dock så hade jag hellre gått upp en prisklass och satsat på svs ultra.
Men det är min åsikt :)

SVS ultra ser intressanta ut :) Speciellt nya basen. Men som sagt är ju en helt annan prisklass :/

Postad 04 februari 2017 - 11:24

Ladiesman_217
  • Ladiesman_217
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ställt in mina högtalare i mitt hus nu. Stod ute i ett biorum på 16kvm och lät illa.samma utrustning fast inne i huset nu... herregud vad dessa högtalare är bra. Men hur f#n löser man detta.

Redigerat av Ladiesman_217, 04 februari 2017 - 12:16.

Postad 04 februari 2017 - 21:54

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Ställt in mina högtalare i mitt hus nu. Stod ute i ett biorum på 16kvm och lät illa.samma utrustning fast inne i huset nu... herregud vad dessa högtalare är bra. Men hur f#n löser man detta.

Ditt så kallade biorum, hur ser det ut? Har du över dämpat det eller är det bara betong väggar?
Förklara lite skillnaderna på rummen.

Postad 04 mars 2017 - 10:03

widde
  • widde
  • Beroende

• 1 161 inlägg
  • 0

Rummet högtalarna står i spelar extremt stor roll hur högtalarna låter.
I mitt vardagsrum lät mina Klipsch hur bra som helst, rejält med bas och bra avvägd diskant. Öppnade upp mellan kök och vardasgrum och nu låter de inte lika bra längre, tunnare bas och något skrikigare.. I hela ens setup så är nog rummet det viktigaste att se till att det är ok för högtalarna, annars låter det illa.

Postad 14 november 2017 - 04:33

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hej
Har en fundering på klipsch rp-140sa.?
Ni som köpt den har ni testat att ha den högt upp på väggen mot taket på sidan utav lysnings positionen bakom och framför.? eller använder ni den bara på fronthögtalarna som studshögtalare och funkar bara för atmos på det viset ..?
Testat att fått upp dom i taket..?
Var och hur tycker ni dom Passar bäst..?
Blivit rekommenderad ELAC WS1425 att montera i taket annars vad tror ni om det i hop med klipsch RP-serien..?

Tacksam för alla svar och hjälp.

Mvh

Postad 14 november 2017 - 12:00

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Hej
Har en fundering på klipsch rp-140sa.?
Ni som köpt den har ni testat att ha den högt upp på väggen mot taket på sidan utav lysnings positionen bakom och framför.? eller använder ni den bara på fronthögtalarna som studshögtalare och funkar bara för atmos på det viset ..?
Testat att fått upp dom i taket..?
Var och hur tycker ni dom Passar bäst..?
Blivit rekommenderad ELAC WS1425 att montera i taket annars vad tror ni om det i hop med klipsch RP-serien..?

Tacksam för alla svar och hjälp.

Mvh

Hej! Jag har provat att ha dem som ”studsande” högtalare och det upplevde jag var alltid en kompromiss. Man hörde att det ”läckte” mycket ljud ifrån dem på fel sätt.

Så jag hängde upp dem på väggen så nära taket som möjligt och det blev en stor förbättring.
Dock så hördes inte de främre höjd högtalarna utan bara de bakre pga avståndet.

Så nu har jag hängt dem i taket på rätt plats och nu förstår jag hur det verkligen ska låta. Nu är ljudbubblan komplett.

Redigerat av Crille99, 14 november 2017 - 12:01.

Postad 14 november 2017 - 14:15

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Okej
Så då funkar dom som tak högtalare också då..? Tänkte om dom var endast framtagna för att fungera som studshögtalare.

Postad 14 november 2017 - 14:54

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Okej
Så då funkar dom som tak högtalare också då..? Tänkte om dom var endast framtagna för att fungera som studshögtalare.

Jodå, de fungerar som surround likaså. De är inte de ”kraftigaste” högtalarna men jag satsade på likadana högtalare för surround och tak, för bästa ljud.
Vet att Klipsch avråder att sätta dem i taket men tror det är endast för att de inte har upphängning till det.

Gjorde en specialare för att sätta dem i taket, så tänk på att det medföljer ingen adapter eller så.

Redigerat av Crille99, 14 november 2017 - 14:56.

Postad 14 november 2017 - 15:42

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Jodå, de fungerar som surround likaså. De är inte de ”kraftigaste” högtalarna men jag satsade på likadana högtalare för surround och tak, för bästa ljud.
Vet att Klipsch avråder att sätta dem i taket men tror det är endast för att de inte har upphängning till det.

Gjorde en specialare för att sätta dem i taket, så tänk på att det medföljer ingen adapter eller så.

Okej tack för svar
Kan du tipsa på hur du fick fast dom i taket..? Bilder kanske..?

Mvh

Postad 14 november 2017 - 19:44

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Här kommer bilder.
Hänger man den bara i nyckelhålet med skruv så faller den ner en bit framåt. Så därav vinkeljärnet som pressar upp den.

Klossen på baksidan har funktionen att den inte ska jobba sig ut ifrån nyckelhålet och håller hela högtalarn på plats.
Det kan säkert göras mycket snyggare men här var det funktion före skönhet.

Bifogad fil(er)

Postad 14 november 2017 - 20:33

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Här kommer bilder.
Hänger man den bara i nyckelhålet med skruv så faller den ner en bit framåt. Så därav vinkeljärnet som pressar upp den.

Klossen på baksidan har funktionen att den inte ska jobba sig ut ifrån nyckelhålet och håller hela högtalarn på plats.
Det kan säkert göras mycket snyggare men här var det funktion före skönhet.

Tack så mycket..:-)
Du är nöjd med Dolby Atmos då..? Det var värt böckandet att få till med tak högtalare tycker du, det blev det ett lyft i ljudet..?

Postad 14 november 2017 - 22:43

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Tack så mycket..:-)
Du är nöjd med Dolby Atmos då..? Det var värt böckandet att få till med tak högtalare tycker du, det blev det ett lyft i ljudet..?

Ja, absolut. Märker direkt att det blir en helt annan grej med att ha dom i taket. Som jag sa tidigare så hamnar man i en riktig bubbla. Så kan du sätta dem i taket så kör!

Postad 14 november 2017 - 23:01

jaxon1
  • jaxon1
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Ja, absolut. Märker direkt att det blir en helt annan grej med att ha dom i taket. Som jag sa tidigare så hamnar man i en riktig bubbla. Så kan du sätta dem i taket så kör!

Tack för info

Ska till och köpa atmos högtalare. Står mellan klipsch rp-140sa eller Elac ws1425 som är 20x20 och bara 9cm tjocka och har montering för tak.
Men känns som man vill köra klipsch när man ändå har det på dom andra högtalarna..:-)
Tack för bilderna man fick lite funderingar på hur man kan sätta upp dom nu.

Mvh

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.