Först tyckte jag det verkade kul med en Watch och köpte en. Många undrade vad fasiken jag skulle ha den till och jag blev själv lite tveksam. Nu har jag insett att det inte är så dumt iallafall!
- Först och främst klockan! Hade ingen klocka innan utan plockade upp telefonen varje gång.
- Att se vem ringer utan att ha framme telefonen är utmärkt. Vill jag prata så tar jag självklart telefonen om inte det bara är ett kort meddelande eller för att meddela att jag letar efter luren!
- Sms och mail är bra att snabbt kunna läsa av.
- Nyheter med hjälp av Omni fungerar bra. Går att ställa in vad jag vill få notiser om och plocka bort alla andra nyhetstjänster.
- Att se nästa kalenderbokning och med "tidsresa" se de följande är finemang.
- "Nästa vagn" fungerar bra borde bara gå att välja en alternativ hållplats i närheten!
- Väckarklockan är superb. Lagom signal dessutom. Har den på på natten och laddar under frukost, inga problem med batteritid.
- Navigeringsanvisningar från kartor fungerar riktigt bra.
- Att kunna styra Spotify/TuneIn/Overcast är bra. (Telefonen kan ligga på laddning uppkopplad mot musikanläggningen).
- TV och AppleTV kan styras men där krävs en del uppdateringar!? Tv.nu fungerar ju, tänk om det hade gått att slå på tv:n också!!
- Vädret på olika platser är bekvämt att kunna kontrollera iallafall om man planerar röra lite på sig.
- iTranslate fungerar riktigt bra. Att få klockan att läsa upp översättningen är lite kul!
- Vet inte hur många gånger jag hittat telefonen genom att "pinga" den?
- Känner att klockan gett mig mer tid till annat än att ständigt stirra på/efter telefonen.
Det är väl så långt jag hunnit. Mycket i klockan går säkert att förbättra. Den är inte gratis men vad jag förstår så är många beredda att betala avsevärt mer bara för att läsa av tiden? Designen har jag inget emot. Länken uppfattas som hysteriskt dyr men är nog värd sitt pris och känns bekväm och säker.
Bara Europa kan plocka bort dessa förb.. roamingavgifter snart så det går att "surfa på stan" utan definitiv konkurs!