Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony projektor bildbehandling/rörelsehantering

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 mars 2015 - 08:13

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Hej,

 

Var på demo igår och blev förälskad i en alldeles för dyr proj. Frågan är om dess lillebror kan leverera de (för mig) viktiga aspekterna. Jag är väldigt känslig för hack och artifakter i bilden. Artifakterna kommer ju oftast via dålig signal, men hackande panoreringar fanns inte tillstymmelse till på VW500ES, kanske inte konstigt för det priset. Säljaren hävdade att lillebror, HW40 skulle kunna leverera en liknande lugnt flytande bild. Sedan finns ju också HW55ES...

 

Vad är er uppfattning om just rörelsehantering/flyt i bilden på dessa projektorer? Det finns massor av andra sapekter att ta hänsyn till, men förutsätt optimala förhållanden, bra kablar, signal etc.

 

/Pontus



#2

Postad 28 mars 2015 - 08:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Bra kablar? :)

Men ja, Sonys projektorer har rent allmänt under flera år uppvisat riktigt snygg rörelsehantering så jag tror du kommer gilla HW40/55 i det avseendet.


Redigerat av pacman, 30 mars 2015 - 09:51.


#3

Postad 28 mars 2015 - 09:17

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Bra kablar? :)

Men ja, Sonys projektorer har rent allmänt under flera uppvisat riktigt snygg rörelsehantering så jag tror du kommer gilla HW40/55 i det avseendet.

Ja, lite OT men någon hävdade här i en annan tråd att dåliga HDMI kablar kan orsaka ryckighet i bilden, då pga de inte kunde hantera signalen korrekt. Skrev det för att slippa diskussioner kring annat än just projjarna. :)

 

Varför jag undrar är för att de (HBB) hade en HW40 som de demade, den hackade och visade inga exceptionella bildegenskaper där och då i alla fall. De pratade också om dålig kabel, vilket fick mig att undra varför man demar en maskin under dess fulla kapacitet... Hade fullt upp med andra frågor så missade att ta upp det då. Kanske borde ge HW40/55 en chans till, jag är bra sugen på större bild.



#4

Postad 28 mars 2015 - 09:19

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Förmodligen demade man från en dator. 



#5

Postad 28 mars 2015 - 09:29

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Förmodligen demade man från en dator. 

Så kan det ju varit. Vad, i din uppfattning, skulle kunnat orsaka ryckigheten, när filmen spelas upp från dator? Det scenariot kan ju inte uteslutas, varför jag helst skulle vilja se ett flyt även i det fallet. Jag börjar i alla fall med samlad information förstå att HW40/55 är riktigt kompetenta och skall be om en demo till, denna gången med BluRay, DVD samt HD digital-tv signal vilket är vad jag kommer använda. Nästa sak är ju duken... Jag har ganska ljust i mitt rum, är det automatiskt en sk högkontrast duk jag bör ha då?



#6

Postad 28 mars 2015 - 09:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Kanske datorns grafikkort inte orkar med att rendera högupplösta bilder. När det gäller datorer så kan vad som helst hända. När det gäller dukar så är jag inte rätt person att prata med. Det enda jag tycker är att man ska optimera sitt biotittande. Det innebär mörka väggar och tittande på kvällen. Då får du ut det bästa projektorn orkar med. Allt det ljusa i ditt rum kommer tillbaks på duken och "förstör" svärtan. Men det tror jag du redan förstår.



#7

Postad 28 mars 2015 - 09:50

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Kanske datorns grafikkort inte orkar med att rendera högupplösta bilder. När det gäller datorer så kan vad som helst hända. När det gäller dukar så är jag inte rätt person att prata med. Det enda jag tycker är att man ska optimera sitt biotittande. Det innebär mörka väggar och tittande på kvällen. Då får du ut det bästa projektorn orkar med. Allt det ljusa i ditt rum kommer tillbaks på duken och "förstör" svärtan. Men det tror jag du redan förstår.

Ok, då är jag med. Fast återigen märkligt med så begränsande omständigheter med kapabla projektorer...


Tack alla så här långt! Blir säkert mer frågor vad det lider, men nu är det en ny demo som gäller. :)



#8

Postad 28 mars 2015 - 11:26

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Sony är duktiga på rörelsehantering och är en av de främsta anledningarna till att jag valt Sony framför andra, är själv inne på min tredje Sony proj nu och alla har uppvisat samma fina bildflyt. Och då är det både från övre & undre prisklassen så jag tror absolut du kommer att uppskatta bilden från HW40.

#9

Postad 28 mars 2015 - 12:39

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Att dema en fullhdprojektor med något annat än bd låter ju heltossigt.

/r

#10

Postad 28 mars 2015 - 13:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Hej,

 

Var på demo igår och blev förälskad i en alldeles för dyr proj. Frågan är om dess lillebror kan leverera de (för mig) viktiga aspekterna. Jag är väldigt känslig för hack och artifakter i bilden. Artifakterna kommer ju oftast via dålig signal, men hackande panoreringar fanns inte tillstymmelse till på VW500ES, kanske inte konstigt för det priset. Säljaren hävdade att lillebror, HW40 skulle kunna leverera en liknande lugnt flytande bild. Sedan finns ju också HW55ES...

 

Vad är er uppfattning om just rörelsehantering/flyt i bilden på dessa projektorer? Det finns massor av andra sapekter att ta hänsyn till, men förutsätt optimala förhållanden, bra kablar, signal etc.

 

/Pontus

Är det sonys interpolering teknik du tyckte om ? Sonys effekt ger mindre soap effekt och är inte lika extrem  har även mycket mindre artifakter än de andra tillverkarna om man nu gillar sånt.

Eller är det uppspelning med allt avslaget? 


Redigerat av jimjans, 28 mars 2015 - 13:40.


#11

Postad 28 mars 2015 - 14:13

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Det är väl bara att åka tillbaks till butiken och be dem dema alla tre med bra material från en BD-spelare, eller ?


Redigerat av ljudnisse, 28 mars 2015 - 16:21.


#12

Postad 28 mars 2015 - 18:02

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Sony är duktiga på rörelsehantering och är en av de främsta anledningarna till att jag valt Sony framför andra, är själv inne på min tredje Sony proj nu och alla har uppvisat samma fina bildflyt. Och då är det både från övre & undre prisklassen så jag tror absolut du kommer att uppskatta bilden från HW40.

Ja, håller med! Var på demo idag igen och har bestämt mig för en HW40. Nu är ju bara frågan om vilken duk jag skall ha (behöver), men det är kanske en annan tråd


Är det sonys interpolering teknik du tyckte om ? Sonys effekt ger mindre soap effekt och är inte lika extrem  har även mycket mindre artifakter än de andra tillverkarna om man nu gillar sånt.

Eller är det uppspelning med allt avslaget? 

Ja, det är det. Helt avslaget hackade det för mycket för min smak, men "low" gav väldigt fint resultat. :)



#13

Postad 28 mars 2015 - 18:08

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Det är väl bara att åka tillbaks till butiken och be dem dema alla tre med bra material från en BD-spelare, eller ?

Japp, gjorde detta och nu återstår frågan om duk... Blev rekommenderad en för 20k... trodde de var billiga *hick*



#14

Postad 28 mars 2015 - 18:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Japp, gjorde detta och nu återstår frågan om duk... Blev rekommenderad en för 20k... trodde de var billiga *hick*

Gissar att du skall ha den i vardagsrum då och att du blev rekommenderad en högkontrastduk eller har jag fel? Kolla bara ordentligt innan du köper en sådan duk, har mycket bieffekter men man vinner bättre svärta och kontrast...



#15

Postad 28 mars 2015 - 18:31

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Gissar att du skall ha den i vardagsrum då och att du blev rekommenderad en högkontrastduk eller har jag fel? Kolla bara ordentligt innan du köper en sådan duk, har mycket bieffekter men man vinner bättre svärta och kontrast...

Ja, det stämmer. Så jag är (om jag inte är alldeles ute o cyklar) inne på en vanlig vit duk att börja med. Vad jag förstått finns en viss beg. marknad för dukar, så kan ju uppgradera till högkontrast om jag inte blir nöjd.



#16

Postad 29 mars 2015 - 16:08

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Finns någonstans hur en projektor presterar i olika zoomat läge, liknande för kameror? Om jag räknat rätt kommer jag köra nära maximal zoom på HW40:an, troligen inte optimalt med tanke på skärpa, eller har jag fel?



#17

Postad 29 mars 2015 - 20:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Finns någonstans hur en projektor presterar i olika zoomat läge, liknande för kameror? Om jag räknat rätt kommer jag köra nära maximal zoom på HW40:an, troligen inte optimalt med tanke på skärpa, eller har jag fel?

Troligen inte optimalt nej, men sen är ju frågan hur mycket man upplever att det tar från skärpan. Jag har nästan alltid kört med max zoom på mina projar på grund av att jag velat ha så stor bild så möjligt med ett ganska kort kastavstånd och jag kan inte säga att jag märker nån skillnad alls på skärpa i min vs. max zoomläge.



#18

Postad 29 mars 2015 - 23:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Det är nog ett större problem om du vill ha en högkontrastduk då får du nog satsa på en mindre duk.

Där skall det helst vara 1.8 gånger dukens bred mellan lins och duk även sittposition är bra att få långt bak för att slippa hotspott.



#19

Postad 30 mars 2015 - 09:47

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Ja, frågan är hur stor duk jag kan ha... Vägg till vägg har jag 3,72 meter, vita väggar och tak, så högkontrast är väl vad jag borde ha i alla fall. Jag vill med andra ord inte tvinga projjen att visa en skräpig bild, och mindre än 90" tycker jag inte är rimligt för de pengar det handlar om... Svår ekvation det här!



#20

Postad 30 mars 2015 - 10:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ja, lite OT men någon hävdade här i en annan tråd att dåliga HDMI kablar kan orsaka ryckighet i bilden, då pga de inte kunde hantera signalen korrekt. Skrev det för att slippa diskussioner kring annat än just projjarna. :)

 

Varför jag undrar är för att de (HBB) hade en HW40 som de demade, den hackade och visade inga exceptionella bildegenskaper där och då i alla fall. De pratade också om dålig kabel, vilket fick mig att undra varför man demar en maskin under dess fulla kapacitet... 

Ja just ja. I dåliga kablar kan enskilda bildrutor fastna i kabeln. De klibbar lixom fast i de undermåliga kopparledningarna. Bara vissa bildrutor når fram till displayen och bilden upplevs ryckig.

 

Ett jäkla gissel det där för om kabeln dessutom är dåligt isolerad så kan de bildrutor som fastnat läcka ut och kleta ner väggar och tak. Det uppskattas att mer än 50% av RUT-avdragspengarna går till städare som måste skrapa bort bildrutor i hemmen med specialrengöring. Speciellt v1.3-kablar är en riskfaktor. Det finns teorier om samarbete mellan Polska städfirmor och HDMIs licensorgan men ingen har lyckats bevisa nått. Alternativt så har de som grävt i frågan råkat ut för mystiska bilolyckor.

 

Infact, om detta är det sista inlägg ni ser från mig här så vet ni varför.  :ph34r:



#21

Postad 30 mars 2015 - 10:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ärligt talat...Kablar kan man lägga väldigt långt ner på listan över misstänkta i det här sammanhanget. ;)

 

Ryckig återgivning ("hack") tyder på att nått är fatalt FEL nånstans. Oftast ligger felet i källan/uppspelaren för idag klarar de flesta projjar (iaf efter att inställningarna fått sig en översyn) att återge inkommande signal rätt. Är det en dator (HTPC, Headache and Terror PC) inblandad så är det varningsklockor direkt, som regel notoriska bovar i sammanhanget.

 

Lösningen här är inte som många tycks tro att försöka hitta en display som på nått magiskt sätt trollar bort felet. Lösningen är att skaffa prylar som gör RÄTT (Sony HW-serien gör, vad jag vet, rätt).

 

I en kedja där signalen hanteras rätt hela vägen är normalt tydliga "hack" inget direkt problem. Däremot finns det, även om vi jämför två setuper som båda gör rätt, gradskillnader i hur pass "snyggt" rörelser hanteras. Men nu pratar vi gradskillnader, inte tydliga hack av/på. Och det är i just dessa sammanhang som Sony, historiskt, av många upplevs snäppet "snyggare" än andra.



#22

Postad 30 mars 2015 - 11:07

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Ärligt talat...Kablar kan man lägga väldigt långt ner på listan över misstänkta i det här sammanhanget. ;)

 

Ryckig återgivning ("hack") tyder på att nått är fatalt FEL nånstans. Oftast ligger felet i källan/uppspelaren för idag klarar de flesta projjar (iaf efter att inställningarna fått sig en översyn) att återge inkommande signal rätt. Är det en dator (HTPC, Headache and Terror PC) inblandad så är det varningsklockor direkt, som regel notoriska bovar i sammanhanget.

 

Lösningen här är inte som många tycks tro att försöka hitta en display som på nått magiskt sätt trollar bort felet. Lösningen är att skaffa prylar som gör RÄTT (Sony HW-serien gör, vad jag vet, rätt).

 

I en kedja där signalen hanteras rätt hela vägen är normalt tydliga "hack" inget direkt problem. Däremot finns det, även om vi jämför två setuper som båda gör rätt, gradskillnader i hur pass "snyggt" rörelser hanteras. Men nu pratar vi gradskillnader, inte tydliga hack av/på. Och det är i just dessa sammanhang som Sony, historiskt, av många upplevs snäppet "snyggare" än andra.

Finns det kabel cleaner? ;) *skojar nu* Jag uppskattar verkligen din hjälp och kunskap här, så hoppas du orkar med någon fråga till framöver! Det här med dålig kabel kommer härifrån, https://www.minhembi...21#entry4187169, och har ju inte direkt med proj att göra förstås, lätt att dra felaktiga paralleller när man lär sig nya grejjer. Det lär bli en HW40ES, om nu avståndet anses lämpligt map önskad minsta dukstorlek.



#23

Postad 30 mars 2015 - 11:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Finns det kabel cleaner? ;) *skojar nu* Jag uppskattar verkligen din hjälp och kunskap här, så hoppas du orkar med någon fråga till framöver! Det här med dålig kabel kommer härifrån, https://www.minhembi...21#entry4187169, och har ju inte direkt med proj att göra förstås, lätt att dra felaktiga paralleller när man lär sig nya grejjer. Det lär bli en HW40ES, om nu avståndet anses lämpligt map önskad minsta dukstorlek.

Skall du använda en vit duk så är det inga problem med en 90" duk. Vill du därimot ha en högkontrastduk blir det för stort på det avståndet om du inte satasar på en DNP duk men de är svindyra gissar att den du sett är React.

 

Vet inte vilken kalkylator du använt med i några ändlägen med en 90" duk hamnar du inte ..

http://www.projector...culator-pro.htm


Redigerat av jimjans, 30 mars 2015 - 11:27.


#24

Postad 30 mars 2015 - 11:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Finns det kabel cleaner? ;) *skojar nu* Jag uppskattar verkligen din hjälp och kunskap här, så hoppas du orkar med någon fråga till framöver! Det här med dålig kabel kommer härifrån, https://www.minhembi...21#entry4187169, och har ju inte direkt med proj att göra förstås, lätt att dra felaktiga paralleller när man lär sig nya grejjer. Det lär bli en HW40ES, om nu avståndet anses lämpligt map önskad minsta dukstorlek.

Tror det svåraste är att vi pratar om olika hack de som finns helt naturligt i en film med 24hz du kan se ett lätt judder i panoreringar, olika tv och projektor tillverkare försöker hitta motmedel mot genom olika typer interpoleringstekniker .

De flesta brukar dock stänga av dessa funktioner pga av att du alltid får artifakter plus ett onaturligt flyt i bilden som inte känns naturligt när det kommer till film.

 

Du har även hack som uppkommer när film sänds via tv då är den oftast konverterad från 24hz till 50hz eller 60hz eller folk som ställer in sin blu ray htpc m.m. fel.

 

Det enda kabeln kan påverka är att du inte får signal när det är för långa stäckor pga av undermålig kvalite och då kan det bli i fallet som du länkade till du får bild i 24hz men inte i 60hz pga av att det krävs mindre bandbredd när det gäller 24hz kontra 60.



#25

Postad 30 mars 2015 - 11:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Det här med dålig kabel kommer härifrån, https://www.minhembi...21#entry4187169, och har ju inte direkt med proj att göra förstås, lätt att dra felaktiga paralleller när man lär sig nya grejjer. 

Hehe, ok. I det fallet tycks det vara så att användaren körde 50 Hz material i 25 eller möjligen 24 Hz - det ingår utan tvekan i kategorin FEL ja. :)



#26

Postad 30 mars 2015 - 11:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Ärligt talat...Kablar kan man lägga väldigt långt ner på listan över misstänkta i det här sammanhanget. ;)

 

Ryckig återgivning ("hack") tyder på att nått är fatalt FEL nånstans. Oftast ligger felet i källan/uppspelaren för idag klarar de flesta projjar (iaf efter att inställningarna fått sig en översyn) att återge inkommande signal rätt. Är det en dator (HTPC, Headache and Terror PC) inblandad så är det varningsklockor direkt, som regel notoriska bovar i sammanhanget.

 

Lösningen här är inte som många tycks tro att försöka hitta en display som på nått magiskt sätt trollar bort felet. Lösningen är att skaffa prylar som gör RÄTT (Sony HW-serien gör, vad jag vet, rätt).

 

I en kedja där signalen hanteras rätt hela vägen är normalt tydliga "hack" inget direkt problem. Däremot finns det, även om vi jämför två setuper som båda gör rätt, gradskillnader i hur pass "snyggt" rörelser hanteras. Men nu pratar vi gradskillnader, inte tydliga hack av/på. Och det är i just dessa sammanhang som Sony, historiskt, av många upplevs snäppet "snyggare" än andra.

Nu skall du inte vara elak mot htpc konceptet det är oftast skit bakom spakarna när man inte får en bra bild genom en htpc det är krångligare med en htpc men möjligheterna är enorma.

Tror det i dagsläget fler som svär och får huvudvärk över sina android mediaspelare...



#27

Postad 30 mars 2015 - 11:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Det är i princip alltid skit bakom spakarna. Om inte i hemmet så på fabriksgolvet eller på kontoret hos Herr Ingenjör. I värsta fall är det skit hela vägen... ;)



#28

Postad 30 mars 2015 - 16:59

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Skall du använda en vit duk så är det inga problem med en 90" duk. Vill du därimot ha en högkontrastduk blir det för stort på det avståndet om du inte satasar på en DNP duk men de är svindyra gissar att den du sett är React.

 

Vet inte vilken kalkylator du använt med i några ändlägen med en 90" duk hamnar du inte ..

http://www.projector...culator-pro.htm

Jag använde samma kalkylator, sedan pratade jag med HBB idag som sa att på 372 cm, kastavstånd 320 cm, skulle jag kunna ha en 104" ramspänd React 3.0 duk. Jag menar inte att ställa ord mot ord här, av ren nyfikenhet, hur skulle redan 90" kunna vara för stort?



#29

Postad 30 mars 2015 - 17:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

En duk blir för stor när man glömt planera. Det är lätt att glömma att man kanske vill ha plats för en centerhögtalare under duken. När det inte går så måste man börja tänka på ljudtransparenta dukar. Man kommer lätt tillbaks till ruta ett igen om man inte planerar noga.



#30

Postad 30 mars 2015 - 17:43

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

En duk blir för stor när man glömt planera. Det är lätt att glömma att man kanske vill ha plats för en centerhögtalare under duken. När det inte går så måste man börja tänka på ljudtransparenta dukar. Man kommer lätt tillbaks till ruta ett igen om man inte planerar noga.

Ok, då är jag med. Förstår ju att planering är A och O så innan jag beställer skall jag göra några enkla måttsatta skisser av min vägg, projektorplacering samt rummet uppifrån för att förhoppningsvis undvika de största misstagen.



#31

Postad 30 mars 2015 - 18:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jag använde samma kalkylator, sedan pratade jag med HBB idag som sa att på 372 cm, kastavstånd 320 cm, skulle jag kunna ha en 104" ramspänd React 3.0 duk. Jag menar inte att ställa ord mot ord här, av ren nyfikenhet, hur skulle redan 90" kunna vara för stort?

Klart du kan projicera en bild på 104" från det avståndet men skall du ha en react så rekommenderas ett avstånd 1.8 ggr dukbredden både när det gäller titt och projektoravstånd för att slippa bieffekten hotspot detta borde väl också affären upplyst om..

 

Exempel på fenomenet hotspot det blir ljust i mitten och mörkare i hörnen...

 

Bifogad fil  ladda ned.jpg   3,33K   1 Antal nerladdningar


Redigerat av jimjans, 30 mars 2015 - 18:20.


#32

Postad 30 mars 2015 - 18:47

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Klart du kan projicera en bild på 104" från det avståndet men skall du ha en react så rekommenderas ett avstånd 1.8 ggr dukbredden både när det gäller titt och projektoravstånd för att slippa bieffekten hotspot detta borde väl också affären upplyst om..

 

Exempel på fenomenet hotspot det blir ljust i mitten och mörkare i hörnen...

 

attachicon.gifladda ned.jpg

Usch. Ja, det var en tydlig beskrivning, så vill jag ju förstås inte ha det. Nu har jag mätt bredden på väggen och det jag max får plats med är en 95" duk, vilken då blir 220 bred - väggen är 230 så det kan ju se en smula knepigt ut, men tänkte försöka maskera detta med dukskydd/draperi som när jag tittar får täcka dörrposterna på vardera sidan om. Vore det inte för dem skulle jag troligen valt 104" ist. Jag pratade med HBB i tfn innan och de säger att hotspot inte skall vara ett problem i och med v3.0 React dukar. Jag köper ju ett kit av projektor och duk de rekommenderar så om jag trots det skulle få problem med hotspot tar vi det då, det skall med på kvittot hur som helst.



#33

Postad 30 mars 2015 - 19:24

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Jag pratade med HBB i tfn innan och de säger att hotspot inte skall vara ett problem i och med v3.0 React dukar.

:o It´s magic... 

 

Eller kanske försäljning... ;)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#34

Postad 30 mars 2015 - 19:29

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

:o It´s magic... 

 

Eller kanske försäljning... ;)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Eller avis ;)



#35

Postad 30 mars 2015 - 19:30

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

:o It´s magic... 

 

Eller kanske försäljning... ;)

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Haha, nja, magi kanske passar bättre i the Hobbit eller så. Jag förstår ju att det är ett fenomen att ta på allvar, och lovar de något får de ju också stå för det, men än har jag ju inte handlat. :)



#36

Postad 30 mars 2015 - 19:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Haha, nja, magi kanske passar bättre i the Hobbit eller så. Jag förstår ju att det är ett fenomen att ta på allvar, och lovar de något får de ju också stå för det, men än har jag ju inte handlat. :)

Alla är vi olika vissa ser inte äns fenomenet , nu tog jag även en blå bild blir mycket tydligare då.

Men det jag ville säga är kolla ordentligt innan du köper...  



#37

Postad 30 mars 2015 - 20:07

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 1

Eller avis ;)

På tillverkaren då, som har konstruerat det omöjliga? Eller du syftar på att jag skulle vara avundsjuk på HBB för att de skulle sälja en duk?

 

Oavsett vilket du menar, så tycker jag man som säljare bör ta upp både för och nackdelar med produkter, även om det inte alltid gynnar en själv och innebär ett "sälj".

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#38

Postad 30 mars 2015 - 20:09

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Alla är vi olika vissa ser inte äns fenomenet , nu tog jag även en blå bild blir mycket tydligare då.

Men det jag ville säga är kolla ordentligt innan du köper...  

Ja, det uppskattas verkligen! :) Jag är ganska petig, så hoppas jag inte ser det, men skadar inte att vara medveten om risken



#39

Postad 30 mars 2015 - 20:19

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 714 inlägg
  • 0

Ja, det uppskattas verkligen! :) Jag är ganska petig, så hoppas jag inte ser det, men skadar inte att vara medveten om risken

Fast nu när du är medveten kommer du inte kunna låta bli att testa med en blå bakgrund där hemma.. och efter det kommer du att se det när du vet vad du ska titta efter. ;)



#40

Postad 30 mars 2015 - 20:39

Unregistered784e0d5d
  • Unregistered784e0d5d
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Fast nu när du är medveten kommer du inte kunna låta bli att testa med en blå bakgrund där hemma.. och efter det kommer du att se det när du vet vad du ska titta efter. ;)

Hehe, lätt att säga, men skall försöka låta bli... :)



#41

Postad 30 mars 2015 - 20:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Ja om det inte hänt något revolutionerande med 3.0 materialet (bättre än dnp i så fall) så borde det ju vara samma avstånd som med 2.1 materialet det borde ju Marcus kunna svara på. 

Och om det är samma rekommenderade avstånd som 2.1 blir man ju smått besviken på hbbs kompetens.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.