Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för TVsmart.se

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 juli 2015 - 07:08

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte fått tillbaka mina 4000kr efter 1.5 månad. Svarar aldrig i telefon och väldigt kort på mejl.

Har polisanmält dom idag och hoppas på det viset få tillbaka mina pengar.

Beställde en projektor den 15 maj. Den 21 maj får jag reda på att det tar en vecka då dom ska uppdatera mjukvaran! 25 maj efter att jag frågar när den kommer säger dom att dom har problem med mjukvaran och måste skicka tillbaka alla till tillverkaren. Nya skulle komma om ca en vecka. Den 1 juni avbryter jag köpet då jag inte får svar på mina frågor. Återbetalningar görs bara på den första vardagen i månaden av en extern firma för dom tycker det är för dyrt att återbetala kundens pengar direkt! Den 3 juli inga pengar, mejlar dom och får svar att det fixas på måndagen den 6 juli. 8 juli inga pengar och mejlar dom med hot att polisanmäla dom och ta hjälp av Paypal. Får svar" Hej, okej".

10 juli fortfarande inga pengar, polisanmäler och kontaktar Paypal.

Väldig oseriös firma!

Redigerat av peterv, 04 oktober 2015 - 17:11.

Postad 12 juli 2015 - 19:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 11 483 inlägg
  • 0

kontakta din KK-utgivare, och kräv pengarna tillbaka den vägen, om du betalade med ett sådant.

Postad 21 juli 2015 - 17:52

Dark Lord
  • Dark Lord
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Inte för att strö salt i såret men... i dagens samhälle så ska man aldrig förskottsbetala. Faktura är det som gäller, annars letar men helt enkelt vidare efter en återförsäljare som erbjuder det.

Har du betalat med kort så reklamera hos din bank. Då får du tillbaka pengarna.

Postad 20 september 2015 - 18:39

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Fick mina pengar den 22 Juli tack vare Paypal! Polisanmälan lades ner ganska snabbt men Paypal agerade och jag fick mina pengar.

Nu vill tvsmart att jag tar bort denna tråd...!?

Redigerat av peterv, 22 september 2015 - 11:51.

Postad 21 september 2015 - 08:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 11 483 inlägg
  • 0

Risken är att det ska hända, är nog ganska liten ;)

Kul att höra att det löste sig till slut.

Redigerat av frollic, 21 september 2015 - 08:35.

Postad 22 september 2015 - 15:32

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 255 inlägg
  • 6

Det kommer inte att hända. Information är viktigt i samhället och denna tråd bär ett viss informationsvärde i sig :)

Skönt att det löste sig för dig till slut!

Postad 22 september 2015 - 15:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 002 inlägg
  • 0

Fick mina pengar den 22 Juli tack vare Paypal! Polisanmälan lades ner ganska snabbt men Paypal agerade och jag fick mina pengar.

Vilka oseriösa tomtar, hoppas denna tråd varnar andra från att ha med dom att göra.

Skönt att det löste sig!

Postad 01 oktober 2015 - 19:35

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nu har dom mejlat mig flera gånger och hotat med att polisanmäla och stämma mig i tingsrätten för förtal och ekonomiska förluster pga denna tråd!?

Redigerat av peterv, 01 oktober 2015 - 19:43.

Postad 01 oktober 2015 - 20:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 002 inlägg
  • 0

Nu har dom mejlat mig flera gånger och hotat med att polisanmäla och stämma mig i tingsrätten för förtal och ekonomiska förluster pga denna tråd!?

Bara trams och skrämseltaktik, tragiskt.
Inget du ska böja dig för, snarare tvärtom.

Hota med motåtgärder om inte annat.
Om dom beter sig så här fjantigt och oproffsigt är det bara rätt att hänga ut dom högt.

Redigerat av masse70, 01 oktober 2015 - 20:07.

Postad 01 oktober 2015 - 20:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 193 inlägg
  • 0

Sedan går det inte att ta bort en tråd, en sak för moderatorer isf

Postad 01 oktober 2015 - 20:31

Bergman123
  • Bergman123
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 1

Har fortfarande inte fått tillbaka mina 4000kr efter 1.5 månad. Svarar aldrig i telefon och väldigt kort på mejl.

Har polisanmält dom idag och hoppas på det viset få tillbaka mina pengar.

Väldig oseriös firma!

Eftersom det inte finns någon bakgrund bakom ditt inlägg finns det ju egentligen inte mycket värde i tråden . . .  

Postad 01 oktober 2015 - 21:54

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 644 inlägg
  • 6

Eftersom det inte finns någon bakgrund bakom ditt inlägg finns det ju egentligen inte mycket värde i tråden . . .  

Det krävdes en tråd här och att Paypal stötte på för att han skulle få sina pengar. Därmed finns det all anledning att ha tråden kvar, så att vi andra varnas för ett oseriöst företag.

Postad 01 oktober 2015 - 22:27

Unregistered114
  • Unregistered114
  • Mästare

• 2 941 inlägg
  • 0

Håller med. Är man oseriös ska man ju få veta det också.

Postad 02 oktober 2015 - 08:02

Bergman123
  • Bergman123
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 0

Det krävdes en tråd här och att Paypal stötte på för att han skulle få sina pengar. Därmed finns det all anledning att ha tråden kvar, så att vi andra varnas för ett oseriöst företag.

Håller med er till fullo. Men om det ska finnas någon substans i påståenden behöver de vara underbyggda, helst av fakta eller åtminstone en bakgrund.

Om tråden ska vara vägledande eller värdefull för läsare behövs tillräcklig med information för att kunna ta ställning till om påståendet är riktigt eller ej. Bristen av information i denna tråd gör att ingen läsare kan göra en rättvis bedömning om vem som har rätt eller fel. Jag efterlyser alltså mer information för att tråden ska fylla sitt syfte, jag påstår alltså inte att tråden ska raderas. 

Man bör vara källkritisk annars kan vem som helst påstå vad som helst utan att ifrågasättas. 

Edit: Svar från intellektuellt obegåvade individer undanbedes.

Postad 02 oktober 2015 - 15:03

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 1

Jag har ingen lust att dra hela historien och tycker att det som jag skrivit i tråden bara visar hur oseriösa dom är. Sen får folk själv dra slutsatsen om dom vill handla där eller inte. Jag tänker definitivt inte handla där igen och kommer att använda Paypal så mycket som möjligt då det var tack vare dem jag fick tillbaka mina pengar!

Postad 02 oktober 2015 - 18:00

Bergman123
  • Bergman123
  • Veteran

• 1 671 inlägg
  • 0

Synd eftersom det skulle skapa mervärde i tråden. Av nyfikenhet, varför vände du dig inte till ARN? Att få detta företag på "svarta listan" skulle ju förhindra att fler råkade illa ut. 

Postad 04 oktober 2015 - 17:12

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Synd eftersom det skulle skapa mervärde i tråden. Av nyfikenhet, varför vände du dig inte till ARN? Att få detta företag på "svarta listan" skulle ju förhindra att fler råkade illa ut. 

Första tråden uppdaterad!

Postad 14 oktober 2015 - 11:29

Crewizo
  • Crewizo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

VARNING!! för Tvsmart.se. Beställde en Mini Seqway från Tvsmart.se den 25/9-15 och betalade den 26/9-15 till Tvsmart.se. Enligt Tvsmart.se så fanns produkten i lager och var ingen beställningsvara. Jag kontaktade Tvsmart.se efter en vecka då jag inte hade hört någonting om när leverans skulle ske men fick inget svar varpå jag sökte runt på nätet om Tvsmart.se och fick reda på att det inte bara var jag som har problem med företaget. Efter ytterligare mejl då det var helt omöjligt att komma fram via deras chatt eller telefonnummer så svarade Tvsmart.se att varan inte hade levererats på grund av defekta batterier och att Tvsmart.se skulle få en ny leverans av Mini Seqway i slutet på förra veckan. Idag onsdag har leverans fortfarande inte skett från Tvsmart.se. VARNING!! VARNING!! Handla inte något från detta företag. 

Postad 14 oktober 2015 - 11:34

tompa76
  • tompa76
  • Forumräv

• 945 inlägg
  • 0

VARNING!! för Tvsmart.se. Beställde en Mini Seqway från Tvsmart.se den 25/9-15 och betalade den 26/9-15 till Tvsmart.se. Enligt Tvsmart.se så fanns produkten i lager och var ingen beställningsvara. Jag kontaktade Tvsmart.se efter en vecka då jag inte hade hört någonting om när leverans skulle ske men fick inget svar varpå jag sökte runt på nätet om Tvsmart.se och fick reda på att det inte bara var jag som har problem med företaget. Efter ytterligare mejl då det var helt omöjligt att komma fram via deras chatt eller telefonnummer så svarade Tvsmart.se att varan inte hade levererats på grund av defekta batterier och att Tvsmart.se skulle få en ny leverans av Mini Seqway i slutet på förra veckan. Idag onsdag har leverans fortfarande inte skett från Tvsmart.se. VARNING!! VARNING!! Handla inte något från detta företag. 

räcker väl o gå in på sidan så ser man hur oseriösa dom är,fattar inte ens hur man kan betala i förskott till en sån bluff-butik överhuvudtaget! 

Postad 07 november 2015 - 12:05

peterv
  • peterv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Trodde det hade lagt sig men igår kom ett mejl från dom där dom vill ha mina fyra sista nummer( dom menar väl siffror). Har inte svarat och tänker inte göra det heller!  

Får väl se om dom tänker stämma mig!?

Tack Crewizo, det är skönt att höra att inte bara jag har haft problem med dom.

Postad 07 november 2015 - 22:53

Vincent Qvarfordt
  • Vincent Qvarfordt
  • Mästare

• 3 396 inlägg
  • 0

Hej. Hur hittade du detta forum och denna tråd? Tänkte eftersom det är ditt första inlägg.

Postad 26 oktober 2016 - 08:32

Silferkrona
  • Silferkrona
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tack för att du gjorde detta inlägg.

TVSmart som drivs av Christian Eng i Örebro. TVSmart är en riktig skämtfirma som jag också verkligen vill varna för.

Christian är en mytoman som ljuger och förfalskar och inte står för sina garantier.

Allt som han säljer är lågpris produkter från Kina. Vad ni än gör så undvik den mannen + allt han försöker sälja.

Hans marknadsföring är 100% ljug så tro inte på ett ord av det som beskrivs. :angry:

Postad 26 oktober 2016 - 08:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 002 inlägg
  • 0

Känns väl lite sådär va...?

Bifogad fil  Namnlös.jpg   90,61K   4 Antal nerladdningar

Postad 10 januari 2017 - 13:14

Silferkrona
  • Silferkrona
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Känns väl lite sådär va...?

attachicon.gifNamnlös.jpg

Han har bytt namn på firman och kallar sig nu för http://www.brasmart.se. Det är ju humor att han använder ordet smart i sina verksamheter. Jag kan lugnt säga att det är inte ett ord man förknippar med den där idioten! Vad ni än gör, KÖP ABSOLUT INGENTING från den firman. Han kommer bara lura er. Allt han säljer är billigt Kina-skit som du kan beställa för 1/3 del av hans priser själv på alibaba.com

Postad 13 januari 2017 - 00:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 644 inlägg
  • 0
Silferkrona: Den där hemsidan existerar inte.

Postad 13 januari 2017 - 10:16

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 034 inlägg
  • 0

Silferkrona: Den där hemsidan existerar inte.

Det har bara smugit sig in en extra punkt i den postade länken.

Postad 13 januari 2017 - 15:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 644 inlägg
  • 0

OK. Jag satt med telefonen inatt och då är inte sånt lika lätt att se.

Postad 17 januari 2017 - 10:40

Ageve
  • Ageve
  • Mega-Guru

• 8 467 inlägg
  • 0

Förstår inte hur någon kan handla från en sådan sida. Det är helt uppenbart att det är bluff. Produkterna är ju kina-skit, så trådskaparen ska vara glad för att det gick som det gick, dvs att paypal återbetalade pengarna.

"Här får du en riktig värstingprojektor med inbyggd dator"

http://www.brasmart....rojektor-544514

Haha, jovisst. Dessa kina-projektorer har värdelös optik, värdelös upplösning, värdelös ljusstyrka och värdelös byggkvalitet.

Här är en "test". Förstår inte ett ord, men kolla på 3D-glasögonen. De är tvåfärgade, som på 1950-talet  :lol:

Redigerat av Ageve, 17 januari 2017 - 10:40.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.