Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Crackdown 3

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 augusti 2015 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Detta är ju intressant, nu börjar de använda servrarna som de sa att de skulle göra.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rFWIpAPvF-Q&feature=youtu.be

 

Med servrarna (molnet) har de kommit upp i 13 gånger beräkningskraften i en Xbox One. Resultatet är rätt häftigt om det funkar i praktiken sedan.

 

Dock undrar jag hur det ska funka i singleplayer, för i Crackdown ska man ju hoppa efter orbs, förstör man vissa byggnader borde det ju inte gå. De kan ju inte ha en värld där allt är förstört efter ett tag, antingen får de bygga upp det igen eller så får de bara ha det i multiplayer.

 

ThunderousAlienatedIbisbill.gif

GlossyTautBufeo.gif


Redigerat av Zoiler, 05 augusti 2015 - 16:43.


#2

Postad 06 augusti 2015 - 18:59

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 2 733 inlägg
  • 0

"Power of the Cloud" är verklighet. Aldrig har en sådan förstörbarhet varit möjlig på konsol tidigare. 

 

 

 

While the offline single-player game plays out like the Crackdown of old, it's in multiplayer - set in an entirely separate city - where the game flexes its next-gen muscles. It works off of a startlingly simple conceit - the city is divided into distinct sections, each governed by a single server. When you start destroying things in an area, the physics calculations are sent to its server, and the results are sent back to your Xbox, which resolves that into everything from a single bullethole to a skyscraper tumbling down.

 

If you, say, blow a chunk off of a building, which then flies into an adjacent area and smashes the window of the tower block next door, that neighbouring server then helps the original to resolve this. Destruction is persistent, and every piece of rubble remains interactive, and can continue to be shot, blown up or pushed around. Servers can be piled on servers to keep this working - in our demo, we saw 11 being used at once. Producer, Dave Jones, assured me that that was the tip of the digital iceberg.

 

ou'd think this would require an immense internet connection to keep it rolling, not least when four players (this is the current maximum size for a multiplayer party, although it could increase) are doing the same thing in four separate corners of the city, but the relative ease of swapping information between Xbox and server means the strain is fairly small. Jones says that his team are optimising the game for a 2-4mbps connection.

 

So, I ask the question - does this technology make the Xbox One more powerful? Jones nods. Does it, effectively, make it the most powerful console ever made while those servers are running? Jones nods. While Crackdown utilises it purely for physics, the opportunity here is clear. Who knows what another company could make with this, given the time? For the moment, though, I'm not entirely bothered - I just knocked a penthouse balcony off its moorings and watched it take 20 others out on its way to the ground. I'm still smiling.

http://www.gamesrada...sole-ever-made/


Alla haters kan gå och lägga sig. ;) 

https://www.youtube.com/watch?v=s1b97RAZUBE

 

Mer ingående om hur det fungerar.

https://www.youtube.com/watch?v=rFWIpAPvF-Q


Redigerat av Zerox_no1, 06 augusti 2015 - 18:57.


#3

Postad 06 augusti 2015 - 19:55

wickerman
  • wickerman
  • Veteran

  • 2 453 inlägg
  • 0

"Power of the Cloud" är verklighet. Aldrig har en sådan förstörbarhet varit möjlig på konsol tidigare. 

 

 


Alla haters kan gå och lägga sig. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=s1b97RAZUBE

 

Mer ingående om hur det fungerar.

https://www.youtube.com/watch?v=rFWIpAPvF-Q

 

Fysikberäkningarna sker alltså server side, woop deee fucking doooh. 

 

Inte direkt en revolution, NEXT! 



#4

Postad 06 augusti 2015 - 19:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 337 inlägg
  • 0

Detta är vad man får om Michael Bay fått utveckla ett spel... ;)

 

Vi spränger ALLT!


Redigerat av masse70, 06 augusti 2015 - 20:00.


#5

Postad 06 augusti 2015 - 20:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Fysikberäkningarna sker alltså server side, woop deee fucking doooh. 

 

Inte direkt en revolution, NEXT! 

Err.. hur trodde du det skulle fungera?

 

Och varför postar Zerox om samma video som finns i det enda inlägget i tråden -_-? Jag menar, hur missar man det? Det är omöjligt.



#6

Postad 06 augusti 2015 - 20:18

wickerman
  • wickerman
  • Veteran

  • 2 453 inlägg
  • 0

Err.. hur trodde du det skulle fungera?

 

Och varför postar Zerox om samma video som finns i det enda inlägget i tråden -_-? Jag menar, hur missar man det? Det är omöjligt.

 

Ser bara inte varför vi ska bli exalterade. Ett speciellt spelläge som egentligen verkar gå ut på att allt går sönder jättelätt. Som masse70 sa, Michael Bay the game. :D

 

Hade detta betytt ett coolare Halo 5, Quantum Break och Scalebound hade det varit intressant. Nu är det en småtrist gimmick i _ETT_ spel som jag inte tror är SÅ svår att klona för en annan studio. 

 

Frågan är ju hur bra spelkänslan blir med när så mycket körs server side, inte övertygad av lite fallande byggnader helt enkelt. Köper hellre min Xbone för Quantum Break. Ya bitches! :P 



#7

Postad 06 augusti 2015 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Ser bara inte varför vi ska bli exalterade. Ett speciellt spelläge som egentligen verkar gå ut på att allt går sönder jättelätt. Som masse70 sa, Michael Bay the game. :D

 

Hade detta betytt ett coolare Halo 5, Quantum Break och Scalebound hade det varit intressant. Nu är det en småtrist gimmick i _ETT_ spel som jag inte tror är SÅ svår att klona för en annan studio. 

 

Frågan är ju hur bra spelkänslan blir med när så mycket körs server side, inte övertygad av lite fallande byggnader helt enkelt. Köper hellre min Xbone för Quantum Break. Ya bitches! :P

 

Well, därför att videon ovan är ju ett demo av ny och spännande användning av teknik för konsoler och spelet är ett spel som använder den extra beräkningskraften till att förstöra miljöerna, i multiplayer ska sägas. De spränger en massa enbart för att visa hur mycket prestanda man kan tjäna. Vapnen är mycket kraftfullare än de ska vara för det ändamålet.

 

Men det kan användas till mycket annat också. Om det fungerar som det avses i praktiken så innebär det att vi helt plötsligt får flera gånger mer beräkningskraft, till fysikberäkningar. Läs gärna om andra exempel här. Finns fler exempel på nätet. Själv ser jag gärna spel där man kan förstöra olika material realistiskt, som när han skjuter sönder väggen i början. Det har jag velat ha länge, lite tröttsamt att inte kunna skjuta sönder lampor ens i vissa spel. Jag är ingen expert, men tycker att det borde kunna gå att användas i simuleringar av t ex vätska och hår också?

 

Detta är i alla fall något MS har satsat hårt på med väldigt mycket pengar (som de sa under E32013), servrar, så att klona det är inte så lätt nej. Då måste man lägga in resurserna som krävs eller betala andra för det.

 

Återstår att se hur mycket det kommer utnyttjas den här generationen då det är i sin linda, precis som onlinespelande var på första Xbox, men det är förstås något som kommer att användas och utvecklas i framtida generationer också om det visar sig fungera. Vilket jag antar att det gör så mycket som de har investerat i det.



#8

Postad 07 augusti 2015 - 01:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 2 733 inlägg
  • 0

lol, wickerman. Nämn något annat spel där fler och fler servar kallas in dynamiskt allteftersom mer kraft behövs? Här användes som mest elva servrar för att klara av förstörbarheten.

 

Särskild "cloud gaming" tech bakom Crackdown 3.

http://www.cloudgine...technology.html

 

PS4 till vänster. ;)

 

Rätt stor prestandaförbättring.

https://www.youtube.com/watch?v=MJfEUJ57qD8


Redigerat av Zerox_no1, 07 augusti 2015 - 01:49.


#9

Postad 07 augusti 2015 - 10:00

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 246 inlägg
  • 0

Ja som PS4 ägare blev man ju småavis  :ph34r:



#10

Postad 07 augusti 2015 - 12:11

wickerman
  • wickerman
  • Veteran

  • 2 453 inlägg
  • 0

lol, wickerman. Nämn något annat spel där fler och fler servar kallas in dynamiskt allteftersom mer kraft behövs? Här användes som mest elva servrar för att klara av förstörbarheten.

 

Särskild "cloud gaming" tech bakom Crackdown 3.

http://www.cloudgine...technology.html

 

PS4 till vänster. ;)

 

Rätt stor prestandaförbättring.

 

Jag håller med om att teknologin är intressant och säkert kommer användas mer och mer i framtiden. Här är Crackdown försäljningsargumentet såklart. Ps4 till vänster? Detta är inte Ps4 vs Xbox.

 

Ja som PS4 ägare blev man ju småavis  :ph34r:

 

Cloudgine verkar vara ett fristående företag och inte bundet till Microsoft? Varför tror ni detta skulle vara MS exklusivt? Läs på deras webbsida, de vill ha fler partners. Om en månad kanske Sony eller Santa Monica Studios logga finns med där.

 

Well, därför att videon ovan är ju ett demo av ny och spännande användning av teknik för konsoler och spelet är ett spel som använder den extra beräkningskraften till att förstöra miljöerna, i multiplayer ska sägas. De spränger en massa enbart för att visa hur mycket prestanda man kan tjäna. Vapnen är mycket kraftfullare än de ska vara för det ändamålet.

 

Men det kan användas till mycket annat också. Om det fungerar som det avses i praktiken så innebär det att vi helt plötsligt får flera gånger mer beräkningskraft, till fysikberäkningar. Läs gärna om andra exempel här. Finns fler exempel på nätet. Själv ser jag gärna spel där man kan förstöra olika material realistiskt, som när han skjuter sönder väggen i början. Det har jag velat ha länge, lite tröttsamt att inte kunna skjuta sönder lampor ens i vissa spel. Jag är ingen expert, men tycker att det borde kunna gå att användas i simuleringar av t ex vätska och hår också?

 

Detta är i alla fall något MS har satsat hårt på med väldigt mycket pengar (som de sa under E32013), servrar, så att klona det är inte så lätt nej. Då måste man lägga in resurserna som krävs eller betala andra för det.

 

Återstår att se hur mycket det kommer utnyttjas den här generationen då det är i sin linda, precis som onlinespelande var på första Xbox, men det är förstås något som kommer att användas och utvecklas i framtida generationer också om det visar sig fungera. Vilket jag antar att det gör så mycket som de har investerat i det.

 

Håller med om att det är en intressant teknologi just för fysik och AI. Men detta är bara en naturlig evolution där gränsen mellan server och klientsidan suddas ut långsamt men det har faktiskt pågått ett tag nu. World of Warcraft hade skadeberäkning, AI osv server side för många år sen redan. Nu har man mer beräkningskraft och det blir bättre. 


Redigerat av wickerman, 07 augusti 2015 - 12:12.


#11

Postad 07 augusti 2015 - 13:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 246 inlägg
  • 0

Jag håller med om att teknologin är intressant och säkert kommer användas mer och mer i framtiden. Här är Crackdown försäljningsargumentet såklart. Ps4 till vänster? Detta är inte Ps4 vs Xbox.

 

 

Cloudgine verkar vara ett fristående företag och inte bundet till Microsoft? Varför tror ni detta skulle vara MS exklusivt? Läs på deras webbsida, de vill ha fler partners. Om en månad kanske Sony eller Santa Monica Studios logga finns med där.

 

 

Håller med om att det är en intressant teknologi just för fysik och AI. Men detta är bara en naturlig evolution där gränsen mellan server och klientsidan suddas ut långsamt men det har faktiskt pågått ett tag nu. World of Warcraft hade skadeberäkning, AI osv server side för många år sen redan. Nu har man mer beräkningskraft och det blir bättre. 

Jaho! Ja men då så :D Då tycker jag PS4an är bäst igen då!



#12

Postad 07 augusti 2015 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Håller med om att det är en intressant teknologi just för fysik och AI. Men detta är bara en naturlig evolution där gränsen mellan server och klientsidan suddas ut långsamt men det har faktiskt pågått ett tag nu. World of Warcraft hade skadeberäkning, AI osv server side för många år sen redan. Nu har man mer beräkningskraft och det blir bättre. 

 

Jag menar, liknande teknik har använts till omärkbara småsaker tidigare, men magnituden här är ju av en helt annan skala och något som är så märkbart att vi inte hade kunnat göra det utan att vänta flera generationer av konsolhårdvara.

 

Det är som att säga att bara för att grafen används i tennisracket nu så ska vi inte imponeras när det senare används i datorer för att lyfta prestandan avsevärt mot dagens datorer, eller att vi inte ska imponeras när vi lyckas bota cancer hos människor för att vi har lyckats hos bakterier :)

 

OM det nu fungerar som de säger och presenterar i praktiken, jag avvaktar tills jag spelar det hemma hos mig innan jag tror på det fullt ut. I just det här spelet är det inte så spännande dock, används bara i MP. Men i framtiden så...

 

 

Om en månad kanske Sony eller Santa Monica Studios logga finns med där.

 

Cloudgine är bara en "molnteknik". Sony har inte samma serverinfrastruktur på långa vägar. Så då behöver de hyra både Cloudgine och servrar, börjar bli dyrt. Sony har inte i närheten av pengarna som MS har och inte heller kunskapen om mjukvara. De kan ju knappt hålla PSN uppe.

 

För övrigt, den som leder Cloudgine är skaparen av Crackdown så de har nog ett väldigt nära samarbete med MS.

 

 

Här är en bättre förklaring:

 

The tricky part, and the part that a ton of people keep ignoring, is the not-so-simple task of replicating Cloudgine's software/tools/engine. I can't imagine that anyone will be able to just walk in and reproduce what they're doing here immediately. Especially with the number of years MS has been pouring research into this area.

Of course, Sony (and other companies) have brilliant programmers - but you need more than that. You need investment and time...and this still being a niche area for gaming, I doubt most companies are devoting the kinds of development resources that MS and Cloudgine are putting in.

And there's always the possibility that Cloudgine's tech could be licensed...but if you're renting compute time/power from a cloud provider AND licensing cloud processing tech for games, I'm sure the economic feasibility for this diminishes quickly.

 


Redigerat av Zoiler, 07 augusti 2015 - 14:11.


#13

Postad 18 augusti 2015 - 17:40

wickerman
  • wickerman
  • Veteran

  • 2 453 inlägg
  • 0

Jag muttrar vidare i skägget om hur detta inte är imponerande så så får vi som du säger se hur det är i vardagsrummet. ;) 

 

Men lite har du övertygat mig, det kanske är ett större steg än vad jag vill tro. Beräkningskraft är dock inte så dyrt hos Amazon nuförtiden, men visst är det så att eftersom MS har ett eget moln kan de använda överbliven kapacitet och därmed minimera kostnaden. Det blir ju även så att alla inloggade på servern delar den kapaciteten, därför det lämpar sig så bra i MP. 

 

Den som lever får se, ska se till att ha ett Xbone tills detta släpps om än av andra anledningar. :) 



#14

Postad 23 februari 2019 - 22:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Jag muttrar vidare i skägget om hur detta inte är imponerande så så får vi som du säger se hur det är i vardagsrummet. ;)

 

Det är så imponerande att de inte lyckades leverera vad de visat upp ens 4 år senare ;)

 

 

MBH:s recension



#15

Postad 23 februari 2019 - 22:35

GalaxDödaren
  • GalaxDödaren
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Trist. Crackdown 1 var ju riktigt kul om jag inte minns helt fel.



#16

Postad 24 februari 2019 - 00:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Veteran

  • 1 983 inlägg
  • 0
Skulle ju vara intressant att veta vad som gått så fel i utvecklingen. Sen har jag inte testat 3:an själv ännu men man förstår ju att det knappast är nån 10 poängare. MS har ju stängt ner andra spel som visat sig vara skräp typ Fable Legends, Scalebound (såg iaf trist ut)...hur kunde detta få leva vidare?

Dock kanske jag ändå kommer testa detta oavsett vid nån tidpunkt. Det handlar om att prioritera och just nu är inte detta högst upp på listan direkt.

#17

Postad 24 februari 2019 - 01:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

MS har ju stängt ner andra spel som visat sig vara skräp typ Fable Legends, Scalebound (såg iaf trist ut)...hur kunde detta få leva vidare?

 

Kanske för att det hade med molnet att göra eller nåt, prestige typ. Sen vet man inte hur dåliga de andra spelen var när de skrotades, men det jag såg av Fable Legends så skulle jag 10x hellre spela Crackdown 3. Det finns ju skräp och skräp. Crackdown varvade vi i alla fall, det är ju spelbart. Vissa tycker till och med det är kul. Kanske skulle kört på easy istället för näst svåraste, men en utvecklare tipsade om att inte köra easy eller normal.

 

Jag läste på lite inför recensionen och Crackdown 1 hade liknande problem under utvecklingen. Lång utvecklingstid och de som testade det innan släpp tyckte inte det var bra. Så de bundldade det med Halo 3-betan för att få upp intresset. Kunde ju lagt ner det också annars. Sen blev ettan bra, men det har ju gått några år sedan dess.

 

Fable kommer ju i ny tappning för övrigt (av FH-utvecklarna) och det verkar som att Scalebound eventuellt kommer släppas på Switch (dock bara rykte). 



#18

Postad 15 september 2019 - 11:57

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Aktiverade gamepass nyss även om jag är motståndare mot konceptet "Betala månadsavgift men du äger inte ett skit". Men för 20:- i två månader så blev det som det blev, kommer avaktivera innan ordinarie pris aktiveras.

 

Efter att ha klarat Gears 5 så drog jag igång utskällda Crackdown 3 och efter att ha lirat bra många timmar så har jag faktiskt grymt roligt med det. Trodde faktiskt inte det. Grafiken är oväntat bra och det känns som 4K majoritet av tiden även om det ska vara dynamisk upplösning. Blev även grymt imponerad av HDR i spelet, lätt bland det bästa jag sett. Neonljusen och alla fylliga färger överlag ger en härlig upplevelse och man sugs in i den färggranna världen. Även surroundljudet är riktigt bra med bra tryck. Tycka vad man tycka vill om MS exklusiva spel med det audiovisuella brukar ju rocka, i alla fall på Xbox One X som jag kör på.

 

Inget jag skulle köpa för fullpris men väl värt att lira genom p g a ösig action, bra ljud, skarp grafik och fantastisk HDR!



#19

Postad 15 september 2019 - 12:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 753 inlägg
  • 0

Aktiverade gamepass nyss även om jag är motståndare mot konceptet "Betala månadsavgift men du äger inte ett skit". Men för 20:- i två månader så blev det som det blev, kommer avaktivera innan ordinarie pris aktiveras.

 

Personligen har jag inga problem med det, bara jag får upplevelsen så kommer jag ju ihåg den. Jag spelar i stort sett aldrig om spel. För MP-spel är det lite annorlunda förstås.

 

Man kan ju få rabatt på spel man vill köpa via gamepass, men det viktigaste imo är att man kan testa spel man annars inte hade testat eller är osäker på, som Crackdown i ditt fall. Jag har testat många spel som jag aldrig hade köpt, och vissa av dem har varit riktigt bra. Jag tänker t.ex. inte köpa MS Flight Simulator, men tack vare GP så behöver jag inte utan kan testa fullversionen ändå - för en spottstyver eftersom det ofta kommer erbjudanden om billiga månader. Ordinare pris skulle jag dock inte betala.



#20

Postad 15 september 2019 - 13:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Veteran

  • 1 983 inlägg
  • 0

Aktiverade gamepass nyss även om jag är motståndare mot konceptet "Betala månadsavgift men du äger inte ett skit". Men för 20:- i två månader så blev det som det blev, kommer avaktivera innan ordinarie pris aktiveras.

Efter att ha klarat Gears 5 så drog jag igång utskällda Crackdown 3 och efter att ha lirat bra många timmar så har jag faktiskt grymt roligt med det. Trodde faktiskt inte det. Grafiken är oväntat bra och det känns som 4K majoritet av tiden även om det ska vara dynamisk upplösning. Blev även grymt imponerad av HDR i spelet, lätt bland det bästa jag sett. Neonljusen och alla fylliga färger överlag ger en härlig upplevelse och man sugs in i den färggranna världen. Även surroundljudet är riktigt bra med bra tryck. Tycka vad man tycka vill om MS exklusiva spel med det audiovisuella brukar ju rocka, i alla fall på Xbox One X som jag kör på.

Inget jag skulle köpa för fullpris men väl värt att lira genom p g a ösig action, bra ljud, skarp grafik och fantastisk HDR!


Körde själv igenom spelet för ett tag sen, hade också kul med det. Röjigt och hjärndöd action till max. Enda jag knappt lade en minut på var fordonsåkandet.
Nya glide-suit eller vad det nu var man fick var också riktigt nice.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.