Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Arcam AV Receivers och AV Processor

1557 svar till detta ämne Dirac
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Arcam AV40 (Surroundförsteg) 0 0 (0) 44 990:-
Arcam AV860 (Surroundförsteg) 9 10 (1) Inga priser
Arcam AVR10 (Surroundförstärkare) 0 0 (0) 29 990:-
Arcam AVR20 (Surroundförstärkare) 0 0 (0) 38 990:-
Arcam AVR30 (Surroundförstärkare) 0 0 (0) 62 990:-
Arcam FMJ AVR390 (Surroundförstärkare) 6 8,67 (3) 19 990:-
Arcam FMJ AVR400 (Surroundförstärkare) 3 8,25 (4) Inga priser
Arcam FMJ AVR550 (Surroundförstärkare) 10 9,57 (7) Inga priser
Arcam FMJ AVR850 (Surroundförstärkare) 5 9 (2) Inga priser
Arcam FMJ SR250 (Stereoförstärkare) Rapporterad 0 0 (0) Inga priser
10 relaterade trådar

Postad 28 november 2020 - 13:31

Trassleriet
  • Trassleriet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Eac är nog det vanligaste programmet när det kommer till att rippa skivor.

Och Flac vs wave/original är så nära varandra det bara går.

När formatet släpptes för ett gäng med år sedan sa puristerna att allt som är komprimerat är dåligt.

Men till skillnad mot mp3 så är det stört på omöjligt att höra skillnad.

Tack för hjälpen. Jättesnällt. då ska jag fixa det.

Redigerat av Trassleriet, 28 november 2020 - 13:31.

Postad 28 november 2020 - 13:35

Trassleriet
  • Trassleriet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tack för Johan. Uppskattar det.

Postad 28 november 2020 - 14:03

Trassleriet
  • Trassleriet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej Hinken. Vet själv inte vad det du har. Har inte lyssnat på Nad. Vet väl lite om Arcam efter va inne på min 2 på 10 mån. 
trivdes djäkligt bra med 550, kanske lite för höga förväntningar på 20. Sen vet jag ju inte om de hyss 20 har för sig här är bara hos mig. Inte hört någon annan med dessa fel. Den låter inte dåligt på nåt sätt, absolut inte. Personligen är jag övertygad ev. mjukvara fel kommer bli lösta av Dirac.

Så min kritik ska du nog ta med en nypa salt i nuläget. 
Som du kanske läst var jag en en Pioneer varelse förut. Men efter hört 550 så behövde jag inte ens lyssna på på den nya Pioneeren. Har ju avverkat några kan man säga, och med erfarenhet så kan de låta kanon, mycket teknik o lull lull. Men i slutändan är det väl det ljudet man är ute efter, och inte massa ljudbilder i oändlighet och flashig bios. Med det skrivet tror iaf jag i min enfaldighet att det man jagat med Linn, Arcam, McIntosh, Meridian m.m m.m. står sig längre än dylika mängdupplagor. 

Postad 28 november 2020 - 16:01

Bubben141
  • Bubben141
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Tack för Johan. Uppskattar det.

Tror du har fått ett PM, men du kanske inte läser dem?

Postad 28 november 2020 - 19:00

Trassleriet
  • Trassleriet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Har jag inte sett eller vet vars jag ska kika. Ledsen. Ska se nu om jag hitta det. Tyvärr, min dumhet o vad man nu vill sätter stopp att jag ska hitta meddelande. Hittar inlägg 

Redigerat av Trassleriet, 28 november 2020 - 19:09.

Postad 28 november 2020 - 19:17

Erik_N
  • Erik_N
  • Beroende

• 1 132 inlägg
  • 0

Längst upp på sidan under sökrutan så står ditt användarnamn, till vänster om det ett brev. Om du har ett meddelande som väntar så ska det stå en siffra på brevet. Klickar du på brevet så kommer du till dina meddelanden (PM).

Postad 28 november 2020 - 20:05

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 336 inlägg
  • 0

Hej Hinken. Vet själv inte vad det du har. Har inte lyssnat på Nad. Vet väl lite om Arcam efter va inne på min 2 på 10 mån.
trivdes djäkligt bra med 550, kanske lite för höga förväntningar på 20. Sen vet jag ju inte om de hyss 20 har för sig här är bara hos mig. Inte hört någon annan med dessa fel. Den låter inte dåligt på nåt sätt, absolut inte. Personligen är jag övertygad ev. mjukvara fel kommer bli lösta av Dirac.
Så min kritik ska du nog ta med en nypa salt i nuläget.
Som du kanske läst var jag en en Pioneer varelse förut. Men efter hört 550 så behövde jag inte ens lyssna på på den nya Pioneeren. Har ju avverkat några kan man säga, och med erfarenhet så kan de låta kanon, mycket teknik o lull lull. Men i slutändan är det väl det ljudet man är ute efter, och inte massa ljudbilder i oändlighet och flashig bios. Med det skrivet tror iaf jag i min enfaldighet att det man jagat med Linn, Arcam, McIntosh, Meridian m.m m.m. står sig längre än dylika mängdupplagor.

En äldre Integra 40:1 ca 30t när det begav sig. Vincent 234 kostar 20t nu och har bla HT-passthrough.

Var inte din kritik jag reagera på utan ett forum på nätet som hade masakerat både den och NAD med bla hög distorsion och problem att driva med externa slutsteg.

Postad 28 november 2020 - 23:42

Trassleriet
  • Trassleriet
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Ok. 
Var absolut inte så jag tog det. Det behöver du inte tänka på. 
Ok, den har jag inte läst. Gick bra att driva mitt gamla Proton, tycker 550 gjorde ett kanonjobb, den här satte jag aldrig på nån seriösare testning. Men efter vad jag förstått var det väl likvärda på det sättet. Men inte satt mig ner o jämfört. Men nog tyckte det lät bra nog för mig när nya var inspelad. 

Tack Erik. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.