Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Heos AMP vs Sonos AMP

12 svar till detta ämne heos sonos
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 31 mars 2016 - 14:04

MatsNyman
  • MatsNyman
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenheter av sonos AMP och heos AMP ?
Vad är skillnaden förutom 2x55w (sonos) och 2x70w (heos) samt priset som skiljer 1100kr just nu ?
Vilken ska man köpa ?



#2

Postad 31 mars 2016 - 14:16

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Jag äger ingen av dem men har testat båda. Och jag skulle verkligen råda dig att titta in på hifiklubben och få dem demade.

 

Till viss del beror nog valet på vad för källa du vill ha till din musik, men för mig vore största skillnaden att Heos låter mig använda Spotify connect medans Sonos använder sin egna mjukvara. Jag föredrar Spotify Connect, och därmed Heos lösning, men där är nog smaken som baken...

 

Det som oroar mig är vad som händer när Denon släpper en ny version av Heos (eller helt slutar med serien) och spotify "uppgraderar" sitt API. Kommer Denon göra de nödvändiga uppdateringarna, eller kommer man stå med en dyr brevvikt? 

 

Lite samma problem finns med Sonos, men där är systemet ändå lite mer anpassat för att köra lokal musik. 



#3

Postad 31 mars 2016 - 15:48

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Jag äger ingen av dem men har testat båda. Och jag skulle verkligen råda dig att titta in på hifiklubben och få dem demade.

Till viss del beror nog valet på vad för källa du vill ha till din musik, men för mig vore största skillnaden att Heos låter mig använda Spotify connect medans Sonos använder sin egna mjukvara. Jag föredrar Spotify Connect, och därmed Heos lösning, men där är nog smaken som baken...

Det som oroar mig är vad som händer när Denon släpper en ny version av Heos (eller helt slutar med serien) och spotify "uppgraderar" sitt API. Kommer Denon göra de nödvändiga uppdateringarna, eller kommer man stå med en dyr brevvikt?

Lite samma problem finns med Sonos, men där är systemet ändå lite mer anpassat för att köra lokal musik.


Av samma anledning valde jag också bort dessa plus priset.
Själv kör jag produkter med stöd för spotify connect och qualcomm allplay. Det är ju fler än ett företag som använder dessa.

#4

Postad 31 mars 2016 - 19:54

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
HEOS ska ju få Google Cast funktion (om den inte redan har det) då kan man spela vad man vill i princip. Tänkte köpa en HEOS innan, men kör med en chromecast audio nu istället. Spotify, Google Music, SR Play, Mixcloud och SoundCloud är dom apparna jag använder som alla har stöd för Google Cast.

#5

Postad 31 mars 2016 - 20:06

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Kolla på bose sa-5 också bra med kraft och Spotify connect samt snabbval .

#6

Postad 01 april 2016 - 08:51

MatsNyman
  • MatsNyman
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Av samma anledning valde jag också bort dessa plus priset.
Själv kör jag produkter med stöd för spotify connect och qualcomm allplay. Det är ju fler än ett företag som använder dessa.

Har qualcomm allplay AMP? (har tänkt att driva ett på takhögtalare)


HEOS ska ju få Google Cast funktion (om den inte redan har det) då kan man spela vad man vill i princip. Tänkte köpa en HEOS innan, men kör med en chromecast audio nu istället. Spotify, Google Music, SR Play, Mixcloud och SoundCloud är dom apparna jag använder som alla har stöd för Google Cast.

chromecast audio finns inte som AMP ?


Kolla på bose sa-5 också bra med kraft och Spotify connect samt snabbval .

vill ha någon form av AMP som kan driva mina takhögtalare..



#7

Postad 01 april 2016 - 16:59

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Har qualcomm allplay AMP? (har tänkt att driva ett på takhögtalare)

chromecast audio finns inte som AMP ?

vill ha någon form av AMP som kan driva mina takhögtalare..


Bose sa-5 är som en sonos connect men mer kraft egen app etc.

#8

Postad 01 april 2016 - 21:13

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Bose sa-5 är som en sonos connect men mer kraft egen app etc.


Nej, vad jag vet har igen släppt en amp med qualcomm allplay.
Jag har en grammofon från Fon samt en all1 från Panasonic. Går fint att höja sänka volym med telefonen. Så använda någon t-amp som slutsteg hade ju fungerat. Men visst en riktig amp är ju smidigare vid på/av.

Panasonic har stereoanläggningningar med qualcomm allplay som stöd med det hjälper nog inte dig.

#9

Postad 01 april 2016 - 21:42

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

chromecast audio finns inte som AMP ?

Nepp, men du kan koppla den till vilken förstärkare du vill. Eller så köper du en HEOS, eftersom den ska få samma funktion.

#10

Postad 04 april 2016 - 18:16

Veidit
  • Veidit
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Nej, Google Cast (Chromecast) stöd kommer inte komma till Heos, Denon har tagit tillbaka det löftet.



#11

Postad 06 april 2016 - 18:01

Unregistered7cd4e003
  • Unregistered7cd4e003
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Nej, Google Cast (Chromecast) stöd kommer inte komma till Heos, Denon har tagit tillbaka det löftet.

Aha, tack för infon. Tur jag inte köpte en sådan då.



#12

Postad 04 september 2016 - 22:28

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Lyfter tråden lite...
Nu har ju Heos kommit i nya versioner (HS2) där alla enheter bl.a. har inbyggt stöd för blåtand med apt-x vilket ju gör jobbet minst lika bra som Google Cast förutom att avståndet mellan mobilen och Heosen måste var mindre med blåtand. Vill man ändå köra google cast så köper man bara en Chromcast Audio och sätter på en av ingångarna på sin Amp eller vilken högtalare man vill. Det man väljer som ingång på en högtalare kan spelas upp på alla Heos-enheter man har. Systemet fungerar förvånansvärt bra och är smidigt att använda. Appen är väldigt bra jämfört med t.ex. Bluesounds app.



#13

Postad 06 september 2016 - 07:58

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Yamaha har släppt sina motsvarighet med high res stöd . Wxa-50 riktigt tunna och snygga .




Även taggad med heos, sonos

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.