Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One X

2266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 2017 1TB (Spelkonsoler) 9 8,56 (74) 3 499:-
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition 2017 (Spelkonsoler) 4 9,25 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#1901

Postad 13 februari 2018 - 14:28

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 1

Spelade PS4 för första gången sen X släpptes idag och det första som slog mig var vilken vidrig kontroll PS4 har. Väger knappt nåt och styrspakarna på fel ställe. Nä tacka vet ja min elite kontroll.


En av de största anledningarna till att jag blivit xbox trogen trots att nästa alla vänner kör ps4

#1902

Postad 13 februari 2018 - 14:51

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

En av de största anledningarna till att jag blivit xbox trogen trots att nästa alla vänner kör ps4


Festligt det där. Kontrollen var en stor anledning till varför jag också fortsatte med Xbox istället för att byta till PS4 som mina vänner gjorde.

#1903

Postad 13 februari 2018 - 15:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Ljudnivån på fläkten i PS4 är ju inte att leka med. Inte så kul med en hårtork. Men men bara härda ut medans jag tar mig igenom HZD.



#1904

Postad 13 februari 2018 - 17:38

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0

ljudnivå och känslan i handkontroll + att dator och one-lir går före ps4 gjorde att jag sålde min efter 1år.

 

//Lorryquai



#1905

Postad 16 februari 2018 - 14:59

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0
Xbox One 1440p Support For Xbox One S and Xbox One X To Arrive “Very Soon”, Microsoft Engineer Confirms

https://wccftech.com...port-xb1s-xb1x/ 



#1906

Postad 16 februari 2018 - 15:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Xbox One 1440p Support For Xbox One S and Xbox One X To Arrive “Very Soon”, Microsoft Engineer Confirms
https://wccftech.com...port-xb1s-xb1x/


Fan jag som inte orkade vänta 😋 men eg nästan sak samma då det inte finns så många vettiga med freesync och normal prisklass

#1907

Postad 18 februari 2018 - 10:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nu är väl inte detta just en fråga ang X men brukar ni som kör standby-läget starta om era boxar ordentligt med jämna mellanrum eller så?
Kör själv standby jämt och fick en skum bugg där inte GWG-spelen hade bytts ut den 16:e som dom skulle.
Efter en riktig omstart så byttes spelen ut och blev rätt, trist om man råkar missa nån rea pga av en sån grej.

#1908

Postad 18 februari 2018 - 10:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nej, men hade liknade i början på månaden ändå. Avstängningen funkar sådär för mig,extern hdd håller på att varvar upp massa gånger och ibland stängs xboxen inte ens av utan startar upp direkt.

Så går nu för tiden via settings och väljer full shutdown, det verkar funka.

#1909

Postad 18 februari 2018 - 12:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Ok, tycker överlag det inte varit några problem med standby men det känns som Xboxen mår nog bra av en riktigt omstart då och då. Det är skönt att slippa tråkiga uppdateringar så det är väl den största anledningen att jag kör i standby.

#1910

Postad 18 februari 2018 - 12:55

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Har väl möjligvis haft problem som lösts med omstart ett par gånger, så sällan att jag inte kommer ihåg. Har båda Xboxarna i standby, startar om dem när jag behöver koppla ur dem eller det kommer en systemuppdatering.

#1911

Postad 26 februari 2018 - 13:31

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Hur var det nu - Xbox One X har bara stöd för Freesync 2?



#1912

Postad 26 februari 2018 - 13:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hur var det nu - Xbox One X har bara stöd för Freesync 2?


Just nu inget stöd alls vad jag vet. För mig jag läst att freesync 2 är bakåtkompatibelt med 1. Jag köpte nämligen en skärm med 30-60 typish i freesync så hoppas jag skall kunna nyttja det när det väl rullas ut. Men 1440p verkar ju vara det som kommer först.

Redigerat av SKIBBE, 26 februari 2018 - 13:40.


#1913

Postad 26 februari 2018 - 14:15

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Jag föredrar nämligen att spela på sonens skärm (Lenovo L24q-10) jämfört mot vardagsrummets 65" Oled (B6V). Inte gällande bildkvalitet, men flyt. Ofta registreras knapptryckningar dubbelt (vansinnigt irriterande i menyval) och bilden hackar för mycket. Men bara ibland!? 

Gissar att det är någon interpolation eller annat som stör även om jag har alla bildmässiga features avslagna. Börjar därför bli mer och mer övertygad om att skaffa dedikerad skärm för Xbox One X.

 

Hur som helst. Sonen vill inte att pappan ockuperar hans rum och jag hittade den här skärmen som jag inbillar mig kan vara relevant:

 

Eller skulle den tidigare nämna AOC-skärmen vara minst lika bra om än större format men mycket billigare:



#1914

Postad 26 februari 2018 - 15:38

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Hittar även HP Envy 27s som är en 4k-skärm (IPS) med FreeSync.

Går att köpa direkt på HP-store för 4,491:- om man applicerar rabattkoden HPSECRET

 

Vet dock inte säkert om det är FreeSync 2, men det står så på Power's websida iaf.



#1915

Postad 26 februari 2018 - 15:45

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Här verkar det stå en del om FreeSync 2 och Xbox One X över HDMI 2.1. Hinner inte läsa nu, måste tydligen jobba  :(  :unsure:  :angry:  :mellow:  <_<

 

https://www.windowsc...e-about-hdmi-21 



#1916

Postad 27 februari 2018 - 00:14

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 1

Grabben på 3,5år fick prova Super Luckys tale och han var så grym efter ett tag så han vill bara spela nu. Trodde aldrig att en 3åring kunde vara så duktig som han är. Han hoppar på små stustsmattor ut på små öar nästan utan problem. Aldrig sett han så lycklig som när han har Xbox kontrollen i näven. Men sen när det ska stängas av är det inte lika roligt längre, skriker typ konstant i 30min. Envis liten kille.



#1917

Postad 27 februari 2018 - 03:05

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Grabben på 3,5år fick prova Super Luckys tale och han var så grym efter ett tag så han vill bara spela nu. Trodde aldrig att en 3åring kunde vara så duktig som han är. Han hoppar på små stustsmattor ut på små öar nästan utan problem. Aldrig sett han så lycklig som när han har Xbox kontrollen i näven. Men sen när det ska stängas av är det inte lika roligt längre, skriker typ konstant i 30min. Envis liten kille.


😂😂

#1918

Postad 27 februari 2018 - 08:57

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Fråga från novis på spelkonsoler: går det bra att gömma undan Xbox One X bakom stängd dörr i mediamöbeln och ändå styra den med den controller som följer med? Behövs ej fri sikt? (letade lite på nätet efter svar men fann inget, konstigt nog...)



#1919

Postad 27 februari 2018 - 09:42

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Fråga från novis på spelkonsoler: går det bra att gömma undan Xbox One X bakom stängd dörr i mediamöbeln och ändå styra den med den controller som följer med? Behövs ej fri sikt? (letade lite på nätet efter svar men fann inget, konstigt nog...)

 

Med tanke på värmen är det nog bättre köra med öppen dörr.



#1920

Postad 27 februari 2018 - 09:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kontrollerna använder sig av wifi-direkt så fri sikt krävs ej.

Men som tidigare post skriver så är det inget att rekomendera, öppen rygg och luftspalt så mår den lite bättre.
Men den kommer snabbt bli varm och få kortare livslängd om fläkten behöver snurra som ett Jetplan hela tiden.

Redigerat av SKIBBE, 27 februari 2018 - 09:54.


#1921

Postad 27 februari 2018 - 09:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Här verkar det stå en del om FreeSync 2 och Xbox One X över HDMI 2.1. Hinner inte läsa nu, måste tydligen jobba  :(  :unsure:  :angry:  :mellow:  <_<

 

https://www.windowsc...e-about-hdmi-21

 

 

Frågan är om MS någonsin kommer lägga in supporten för detta, jag tror man var ute på hal is när man utannonserade Freesync stödet och det är något man inte kommer fokusera sig på. 

Eller så kanske MS håller på och utvecklar en egen skärm med hjälp av AMD. 

Vi Vet ju att Nvidia håller på att utveckla egna gamingskärmar för 4k och 120hz.



#1922

Postad 27 februari 2018 - 09:56

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Med tanke på värmen är det nog bättre köra med öppen dörr.

 

Kontrollerna använder sig av wifi-direkt så fri sikt krävs ej.

Men som tidigare post skriver så är det inget att rekomendera, öppen rygg och luftspalt så mår den lite bättre,men den kommer snabby bli varm och få ner kortad livslängd om fläkten behöver snurra som ett Jetplan (du kommer märka om den går för varmt, för fläkten är inte tyst när drn måste jobba hårt)

 

Bra, då vet jag! Tyvärr var jag rädd för just detta, men det är som det är! TACK till er bägge!  :)



#1923

Postad 27 februari 2018 - 09:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Frågan är om MS någonsin kommer lägga in supporten för detta, jag tror man var ute på hal is när man utannonserade Freesync stödet och det är något man inte kommer fokusera sig på.
Eller så kanske MS håller på och utvecklar en egen skärm med hjälp av AMD.
Vi Vet ju att Nvidia håller på att utveckla egna gamingskärmar för 4k och 120hz.


Kan väl inte vara svårt att lägga till,problemet nu är att det finns väldigt få skärmar med freesync över hdmi, eller vettig range som passar en konsol.
Hoppas dom har deals med tillverkare som snart kommer på marknaden.

#1924

Postad 27 februari 2018 - 10:11

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Tror jag släpper eventuell Freesyncfunktion och fokuserar på nån 1440p eller 4k skärm när det väl blir dags.

Måste först lösa problemet "var fan skall jag då sitta och gejma om det inte sker i soffan framför tvn"...

Ja ja, bor ju ändå på 114 kvadratmeter så nåt hörn borde jag kunna belägra.



#1925

Postad 01 mars 2018 - 14:40

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 1

Grabben på 3,5år fick prova Super Luckys tale och han var så grym efter ett tag så han vill bara spela nu. Trodde aldrig att en 3åring kunde vara så duktig som han är. Han hoppar på små stustsmattor ut på små öar nästan utan problem. Aldrig sett han så lycklig som när han har Xbox kontrollen i näven. Men sen när det ska stängas av är det inte lika roligt längre, skriker typ konstant i 30min. Envis liten kille.

KAnske ska låta min 3 åring pröva snart då.

Hon tycker det är lite svårt med den stora kontrollen än men lite fifa fick hon spela med pappa häromdagen.

Ett-åringen har hittat tv-spelsskåpet och kan öppna det. Snacka om lycklig kille när han har tagit pappas kontroll och sitter i soffan. Även om ingen tv/konsoll är på slagen. Han blir nog en gamer :-)



#1926

Postad 01 mars 2018 - 18:15

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

KAnske ska låta min 3 åring pröva snart då.

Hon tycker det är lite svårt med den stora kontrollen än men lite fifa fick hon spela med pappa häromdagen.

Ett-åringen har hittat tv-spelsskåpet och kan öppna det. Snacka om lycklig kille när han har tagit pappas kontroll och sitter i soffan. Även om ingen tv/konsoll är på slagen. Han blir nog en gamer :-)

 

Mitt dilemma är snarare att dottern slår på både X och PS4:an så fort hon får tag på kontrollen... (inte gammal nog att göra något vettigt därefter dock)



#1927

Postad 02 mars 2018 - 13:38

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Då har utrullningen av 1440p stöd börjat iom spring update, dock bara till testgrupper men det är lysande för de som kör med den aktuella upplösningen :)

https://news.xbox.co...te-rolling-out/ 



#1928

Postad 02 mars 2018 - 13:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Då har utrullningen av 1440p stöd börjat iom spring update, dock bara till testgrupper men det är lysande för de som kör med den aktuella upplösningen :)
https://news.xbox.co...te-rolling-out/


Om man nu inte råkar sitta med en 1440p-skärm redan så ser jag inte riktigt anledningen varför man skulle välja att köpa en 1440p framför en 4K-skärm? Prismässigt är det vad jag sett ingen större skillnad alls, du vinner ju inte heller någon prestandaökning.
Eller är jag helt ute och cyklar? Känns ju klart mer som en grym update för dom som delar sin 1440p-skärm med datorn.

#1929

Postad 02 mars 2018 - 13:58

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Jag tänker att det finns fler IPS-skärmar i 1440p än 4k till rimliga pengar.

Det finns 3 st 4k IPS-skärmar under fyra tusen spänn enligt prisjakt, medan det finns 36 st 1440p IPS-skärmar under samma prisgräns.

Då är ändå 4 lakan många pengar för de flesta.


Redigerat av skrotfot, 02 mars 2018 - 13:59.


#1930

Postad 02 mars 2018 - 14:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Jag tänker att det finns fler IPS-skärmar i 1440p än 4k till rimliga pengar.
Det finns 3 st 4k IPS-skärmar under fyra tusen spänn enligt prisjakt, medan det finns 36 st 1440p IPS-skärmar under samma prisgräns.
Då är ändå 4 lakan många pengar för de flesta.


Sant. Men hur mycket fördelar förutom tittvinklar har du med IPS egentligen?

#1931

Postad 02 mars 2018 - 14:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag tolkade det som att spelen skulle renderas i 1440p men det kommer väl krävas separata patchar, så låter bökigt. Annars skulle ju det ge prestanda ökning mot 4k och ändå vara högre än fhd (men sen är ju extremt få spel native 4k, och kör dynamisk upplösning)

Jag ser inte grejen med att skala uppåt, då så få spel är 4k. Däremot skala neråt blir alltid en vinst i bildkvalité och priset är lägre.

#1932

Postad 02 mars 2018 - 15:11

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Sant. Men hur mycket fördelar förutom tittvinklar har du med IPS egentligen?

Färger. Men vad vet jag egentligen - har ju aldrig haft en TN-skärm någonsin tror jag.

Eller joförresten, fjutten (yngsta sonen) hade nån gammal Philips för några år sen.

 

Sen tänker jag att 1440p kanske kan köras i 60hz i vissa titlar?

Och om 1080p har supersampling borde väl 1440p också ha det.

 

Men jag är ju inte proffset som begriper all teknik...



#1933

Postad 02 mars 2018 - 16:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

KAnske ska låta min 3 åring pröva snart då.
Hon tycker det är lite svårt med den stora kontrollen än men lite fifa fick hon spela med pappa häromdagen.
Ett-åringen har hittat tv-spelsskåpet och kan öppna det. Snacka om lycklig kille när han har tagit pappas kontroll och sitter i soffan. Även om ingen tv/konsoll är på slagen. Han blir nog en gamer :-)


Min dotter på 5år är helt ointresserad av att spela tv-spel, hon vill bara spela på surfplattan.

#1934

Postad 04 mars 2018 - 18:53

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Hittade lite intressant info på Rtings recension av Samsung CHG70:

https://www.rtings.c...s/samsung/chg70 

 

 

 

The CHG70 is a great gaming monitor. It has very little input lag, and its high refresh rate, image flicker and relatively quick response times make for very sharp and fluid motion. Its HDMI 2.0 input makes it a particularly good choice for those that also want to use their monitor with an Xbox One X.

 

 

 

The Samsung CHG70 is likely to be the best choice for a monitor to match with the Xbox one X since the console can make use of its higher resolution, variable refresh rate and HDR related features.

 

Synd att det är en VA och inte en IPS.

https://www.prisjakt...t.php?p=4348856 



#1935

Postad 05 mars 2018 - 18:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Sant. Men hur mycket fördelar förutom tittvinklar har du med IPS egentligen?

 

 

Färg, kontrast, och betraktningsvinklar. Bilden är bättre helt enkelt.

 

Det finns bra och dåliga TN-paneler. De bästa är helt ok, och de sämsta hittar man i billiga laptops, där bilden blir helt inverterad i vinkel, och rakt framifrån är bilden ojämn och dassig.



#1936

Postad 06 mars 2018 - 13:04

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 1

Gamereactor kör en liten benchmark mellan X och S:

https://www.gamereac... vs Xbox One X/ 



#1937

Postad 06 mars 2018 - 16:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Färg, kontrast, och betraktningsvinklar. Bilden är bättre helt enkelt.

 

Det finns bra och dåliga TN-paneler. De bästa är helt ok, och de sämsta hittar man i billiga laptops, där bilden blir helt inverterad i vinkel, och rakt framifrån är bilden ojämn och dassig.

 

Men jag antar att det finns sämre IPS-skärmar också som med allt annat? Något specifikt man ska undvika eller kolla efter om man kikar skärm?



#1938

Postad 06 mars 2018 - 22:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0

Ja, fast en dålig IPS är ändå bättre än de bästa TN-panelerna. Sen handlar det ju om priset med. 4K IPS med G-sync eller Freesync är inte billiga, men det finns varianter med TN-panel som är helt ok. 

 

Har själv en 28" 4K-skärm med G-sync och TN panel, samt en 34" Ultrawide (3440x1440) med IPS-panel och 100Hz G-sync. Sida vid sida är det betydligt bättre bild på den senare, men sen kostar den ju nästan dubbelt så mycket med.

 

Något som alltid brukar vara bra med TN-paneler är responstiden. Äldre IPS var lite slöa, men det är inget problem nuförtiden.



#1939

Postad 07 mars 2018 - 06:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Ja, fast en dålig IPS är ändå bättre än de bästa TN-panelerna. Sen handlar det ju om priset med. 4K IPS med G-sync eller Freesync är inte billiga, men det finns varianter med TN-panel som är helt ok.

Har själv en 28" 4K-skärm med G-sync och TN panel, samt en 34" Ultrawide (3440x1440) med IPS-panel och 100Hz G-sync. Sida vid sida är det betydligt bättre bild på den senare, men sen kostar den ju nästan dubbelt så mycket med.

Något som alltid brukar vara bra med TN-paneler är responstiden. Äldre IPS var lite slöa, men det är inget problem nuförtiden.


Frågan är ju lite hur mycket man ska bry sig om Freesync när man bara ska ha skärmen till One X? Funktionen har ju inte kommit än och det är oklart om det finns någon information om när det ens kommer implementeras. Visst som en något mer framtidssäkrad skärm så kanske det är bra, problemet är väl att funktionen oftast inte går mellan 30-60fps som konsolerna använder.

#1940

Postad 07 mars 2018 - 14:05

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Frågan är ju lite hur mycket man ska bry sig om Freesync när man bara ska ha skärmen till One X? Funktionen har ju inte kommit än och det är oklart om det finns någon information om när det ens kommer implementeras. Visst som en något mer framtidssäkrad skärm så kanske det är bra, problemet är väl att funktionen oftast inte går mellan 30-60fps som konsolerna använder.

Exakt, många skärmar med Freesync opererar från 48hz och uppåt, och för att hitta varje skärm's intervall måste man läsa på om varje skärm. En bra hjälp här är att kolla på Amd's websida över skärmar med Freesync: https://www.amd.com/...eesync-monitors 

Men jag börjar mer luta mig mot att köra med icke-freesync. Ena sonen har en Lenovo 1440p skärm jag kan använda ibland, frun har en bra Dell 1080p och själv spelar jag oftast på Oled B6V som inte alltid funkar helt stabilt för spelande även om HDR är ljuvligt.

Tror jag släpper skärmjakten för en stund.



#1941

Postad 07 mars 2018 - 15:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Exakt, många skärmar med Freesync opererar från 48hz och uppåt, och för att hitta varje skärm's intervall måste man läsa på om varje skärm. En bra hjälp här är att kolla på Amd's websida över skärmar med Freesync: https://www.amd.com/...eesync-monitors
Men jag börjar mer luta mig mot att köra med icke-freesync. Ena sonen har en Lenovo 1440p skärm jag kan använda ibland, frun har en bra Dell 1080p och själv spelar jag oftast på Oled B6V som inte alltid funkar helt stabilt för spelande även om HDR är ljuvligt.
Tror jag släpper skärmjakten för en stund.


Smidig sida så man kan sortera bort ointressanta upplösningar osv.
Iiyama? Någon som använt sig av deras skärmar? 27” IPS med 40-60 Hz freesync och 1440p lät ju ändå helt ok.

#1942

Postad 08 mars 2018 - 15:40

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Hittade en länk som kan vara informativ för den som letar dedikerad skärm till One X.

Lägger in den så jag inte glömmer bort att läsa den själv.

 

http://denwereview.c...e-x-ps4-pro-pc/



#1943

Postad 12 mars 2018 - 00:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Freesync 2 stöd över hdmi kommer i nästa Insider update för dom som är med i rätt ring.

Källa: Insider Xbox.

Sen är ju frågan hur man skall nyttja det o spel som har 30 låst. Inga nuvarande skärmare går lägre än 30, och det är ju dom spelen som behöver det mest imo. Få titlar som siktar på låst 60. Men najs att dom trycker ut nya features frekvent.

#1944

Postad 12 mars 2018 - 07:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Freesync 2 stöd över hdmi kommer i nästa Insider update för dom som är med i rätt ring.

Källa: Insider Xbox.

Sen är ju frågan hur man skall nyttja det o spel som har 30 låst. Inga nuvarande skärmare går lägre än 30, och det är ju dom spelen som behöver det mest imo. Få titlar som siktar på låst 60. Men najs att dom trycker ut nya features frekvent.


Det kommer väl mer eller mindre bara hjälpa spel som dippar från 60 eller?

#1945

Postad 12 mars 2018 - 08:17

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Det kommer väl mer eller mindre bara hjälpa spel som dippar från 60 eller?


Japp eller om dom börjar med val som uncapped frame rate på nuvarande låsta 30 spel.

#1946

Postad 12 mars 2018 - 13:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Japp eller om dom börjar med val som uncapped frame rate på nuvarande låsta 30 spel.

 

Bra funktion men då kan man ju hoppas skärmtillverkarna börjar göra "konsol-versioner" för annars blir ju funktionen rätt menlös. Finns det ens nån skärm som går under 30 OCH via HDMI? Har inte sett någon iaf.



#1947

Postad 12 mars 2018 - 14:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nej inte under över hdmi iaf, jag har 30-60hz på min,ska bli kul att testa, men bf1 på S är nog det enda jag kommer på som jag äger och dippar under 60, på min x droppar det inte under vad jag märker av direkt.

#1948

Postad 13 mars 2018 - 01:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Men va fan....
Efter bara 4 dagar, så har min blivit redigt ostabil. Startade upp den från sleep mode, och den kan inte logga in. Får felkod och att "det tog för lång tid" bla bla bla.

Försöker gå in i settings. Samma resultat. Försöker starta om den. Då fastnar den på en grå skärm. Jag kör en reset på maskinen, bootar om den, men det blir samma problem. Prövade att boota om den flera gånger. Till slut lossnade det. Men den är fortfarande redigt seg i menyerna emellanåt.

Kanske hjälper att rensa maskinen å börja om från början? Men ser verkligen inte fram emot att ladda hem och installera om alla spel. Visst är den lite snabbare än original modellen och S, men själva systemet är ju buggigare nu.

Har man fått ett måndags ex. Eller är den helt enkelt så här brutalt buggig?

#1949

Postad 13 mars 2018 - 08:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Min är varken seg eller buggig så du har troligtvis något knas med din X.

#1950

Postad 13 mars 2018 - 09:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0
Okej. Ska pröva att fabriks återställa maskinen, och se om det hjälper, annars får det bli att byta ut den.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.