Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED55B6V / 65B6V

6347 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED55B6V 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) Rapporterad 9 8,98 (51) Inga priser
LG OLED65B6V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) (TV) 8 8,8 (24) Inga priser
38 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 4 mån sedan
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016 (1744 inlägg) 7 mån sedan
Besviken om byte LG OLED55B6V mot SONY KE-75XH9096 ? (2 inlägg) 2 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 4 år sedan
LG OLED65B6V - problem med missfärg - garanti ärende (0 inlägg) 5 år sedan
Hjälp med setup (4 inlägg) 5 år sedan
LG OLED65B6V Ljudproblem via HDMI ARC Och Optisk (11 inlägg) 5 år sedan
Sony 55XE8505 eller LG 55SJ810V (16 inlägg) 6 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 6 år sedan
LG Oled65b6v IntelNUC "Ogiltig Format" Hjälp !!!!&# (12 inlägg) 6 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 6 år sedan
Suddig bild LG OLED 65B6V (14 inlägg) 6 år sedan
Köp av 65" hjälp (15 inlägg) 6 år sedan
Vilse i hembiodjungeln, vad ska jag välja??? (6 inlägg) 6 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 6 år sedan
Väggmontera Tv på gipsvägg 60 cm CC reglar (9 inlägg) 6 år sedan
Philips 55POS901F eller LG OLED55B6V (7 inlägg) 6 år sedan
Byta ut gammal Panasonic plasma. Har tydligen hänt en del.... (8 inlägg) 6 år sedan
Ny Tv 55-60" (2 inlägg) 6 år sedan
Sommarrea eller Black Friday? 55" OLED (5 inlägg) 6 år sedan
Ljusstark prisvärd 60-65 tums TV? (1 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V Ljust Sträck Över Hela Skärmen !!! Behöver hjälp (5 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 6 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE65KS9505 eller LG OLED65B6V (17 inlägg) 7 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 7 år sedan
TV att köpa idag (11 inlägg) 7 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 7 år sedan
LG 65B6V för 24790kr eller 65E6V för 29990kr? (10 inlägg) 7 år sedan
köpa LG OLED55B6V nu eller vänta till höst? (6 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE65KS9005 eller LG OLED65B6V (2 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 7 år sedan
LG oled55B6V " Instabilt nätverk" (5 inlägg) 7 år sedan
LG OLED eller Sony LCD? (5 inlägg) 7 år sedan
Ny tv??? (13 inlägg) 7 år sedan
Panna VT30 sönder. Vilken tv är bra nog att ersätta? (37 inlägg) 7 år sedan
Ska köpa en OLED, vilken ska jag välja? (8 inlägg) 7 år sedan

#5601

Postad 11 oktober 2017 - 08:48

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Hej jag har två frågor som kanske ni experter här kan svara på

 

1) Hur fungerar detta med HDR egentligen? Jag har sett att det finns en del HDR-material på youtube och netflix, men har inte fattat om jag måste göra något med tvn för att detta ska aktiveras? Jag har hela tiden förutsatt att tvn får nån sorts signal att nu kommer en HDR- eller Dolby Vision ström och aktiverar/deaktiverar sig därefter. Kör man live tv med Tv4 SD är det avslaget men kör man en netflix film med detta så ska tvn slå på detta automatiskt. Har sett det finns i bildmenyn hdr men det är väl inte meningen jag ska slå av och på detta manuellt? 

 

2) Har en LG android telefon. Vi tittar mycket på utländsk streamad film och tv då min fru är asiat. Då tvn inte verkar ha stöd för japanska tecken så man kan skriva och söka efter program med den inbyggda webbläsaren är vi hänvisade till min frus lg g6 telefon. Dessa tjänster har ofta någon html5-spelare som spelar programmen, men vi vill ju se dessa på tvn istället. 

Detta har vi inte lyckats med på nåt bra sätt. När vi använder youtube appen på telefon kommer det upp en liten ikon som man trycker på så visas videon på tvn istället, men när vi tittar på video via chrome finns inte denna. Då är vi tvungna att använda wifi direct eller skärmdelning som det heter i android. Bilden blir fin men hackar och rycker så man nästan får epilepsi. Gissar att detta mer är tänkt för att visa powerpoint och sånt än rörlig film. Måste vi skaffa en chromecast-dongel för att få riktig streaming att fungera, eller finns detta på något sätt inbyggt i tvn? Det jag är ute efter är nån dlna-funktion som bara meddelar tvns inbyggda spelare vilken ström som ska spela, inte som dubblerar hela android.

 

Tack för svar

/S



#5602

Postad 11 oktober 2017 - 09:30

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

 Finns inget sätt att slippa frågan om uppdatering vid påslag eller?

(hoppar denna)

 

-ld99

 

Är det inte bara att stänga av automatiska uppdateringar?

 

Även om man inaktiverar "automatisk uppdatering" får man ändå pop-up notis om ny mjukvara varje gång man slår på skärmen.



#5603

Postad 11 oktober 2017 - 09:41

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

1) Hur fungerar detta med HDR egentligen? Jag har sett att det finns en del HDR-material på youtube och netflix, men har inte fattat om jag måste göra något med tvn för att detta ska aktiveras? Jag har hela tiden förutsatt att tvn får nån sorts signal att nu kommer en HDR- eller Dolby Vision ström och aktiverar/deaktiverar sig därefter. Kör man live tv med Tv4 SD är det avslaget men kör man en netflix film med detta så ska tvn slå på detta automatiskt. Har sett det finns i bildmenyn hdr men det är väl inte meningen jag ska slå av och på detta manuellt? 

 

Kan bara svara på din första fråga...

 

HDR / Dolby Vision aktiveras automatiskt av B6 om källmaterial har denna kodning. Om du använder en extern uppspelare av något slag kan det händ att du måste tala om för den att du har HDR Dolby Vision kompatibel skärmDet dyker upp en pop-upp ruta i bilden som talar om att källmaterialet har denna kodning. Du behöver inte göra något i B6, annat att justera bildinställningar medans själva materialet spelas upp, om du så önskar. Du kommer inte åt dessa specifika inställningar annars. Exempelvis slår B6 automatiskt på "TruMotion" när Dolby Vision spelas upp, vilket du kanske vill stänga av. Givetvis behöver du bara göra detta en gång. Det finns dock "dag" och "natt" lägen även för HDR Dolby Vision så du kan välja vilket beroende på ljuset i ditt rum, t.ex.

 

Det bildläge du själv kan välja som kallas HDR går endast att nyttja på icke ursprungligt HDR Dolby Vision material om du så önskar. Det är ett processat "fejk" läge kan man väl säga. Jag gillar det personligen inte. 



#5604

Postad 11 oktober 2017 - 10:18

kaiserfranz
  • kaiserfranz
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Läste det här på avsforum men har inte testat själv. För att slippa notifieringen om uppdatering.
 
I followed below from avsforum, worked for me.
 
su.lge.com and snu.lge.com
 
add this to parental control on your router to block these sites and the update request on startup goes away


#5605

Postad 11 oktober 2017 - 10:21

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

 

Läste det här på avsforum men har inte testat själv. För att slippa notifieringen om uppdatering.
 
I followed below from avsforum, worked for me.
 
su.lge.com and snu.lge.com
 
add this to parental control on your router to block these sites and the update request on startup goes away

 

 

Måste givetvis testas! TACK!



#5606

Postad 11 oktober 2017 - 17:51

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Finns det något sett att se flashbaserad video via TVns webbläsare? Någon app man kan ladda hem?

#5607

Postad 11 oktober 2017 - 19:11

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Kort fråga; Jag kom precis hem till lillebror. Hans set up är LG 55B6 och LG UP970.

Vi provar Fast & Furious 8, flyttar markören upp till vänster hörn och dubbelklickar. Men där står inget om Dolby Vision.

Står inte sådan information där? Måste det aktiveras i spelaren (hittar inget i menyn)? Kan hans HDMI-kabel vara för dålig?

Alla vill se filmen nu!

#5608

Postad 11 oktober 2017 - 19:22

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

LG-spelaren har väll inte fått DV-patchen än vad jag vet.



#5609

Postad 11 oktober 2017 - 20:00

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Spelaren har inte fått DV update än. Finns ingen bestämd tid när den kommer tyvärr.

#5610

Postad 11 oktober 2017 - 21:51

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Tackar för svaret! Jag förutsatte att det hade kommit nu! Men den borde väl ändå visa info om att den spelas i HDR? För det gör den väl automatiskt

Ytterligare en fundering. I 4K-högen låg även Billy Lynn med 60fps. Spelaren hade dock endast valen 24p respektive 50p. Hur löser ni det?

#5611

Postad 11 oktober 2017 - 22:46

dsirk
  • dsirk
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Aktivera HDR http://www.ljudochbi...ktiverar-du-hdr

Redigerat av dsirk, 11 oktober 2017 - 22:47.


#5612

Postad 12 oktober 2017 - 03:18

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

 

Läste det här på avsforum men har inte testat själv. För att slippa notifieringen om uppdatering.
 
I followed below from avsforum, worked for me.
 
su.lge.com and snu.lge.com
 
add this to parental control on your router to block these sites and the update request on startup goes away

 

Tack för tipset!

Tyvärr är snu.lge.com en https vilket i mitt fall gör den riktigt svår att blockera med min router, gick faktiskt bet på att få till det och mitt enda alternativ blir till att använda en extern dns med möjlighet att blockera där, så passar på denna lösning.

 

Läste också någonstans att om den väl fått för sig att det finns en uppdatering, så tjatar den om detta även om man lyckats blockera dessa domäner och att man får aktivera auto updates när man nu väl är säker på att tv'n verkligen inte når dit för att slippa nag'en.

Kom nu inte så långt som sagt att jag kan verifiera eller dementera detta, lägger ned och hoppas på att LG får tummen ur och släpper en uppdatering med fixar för det de ställde till med i den sista uppdateringen och får till något jag vill lägga på.

 

Det skulle inte heller vara dumt med ett alternativ så man kan slå av "nag'en" om man väljer att inte uppdatera av ena eller andra anledningen i kommande mjukvara.

Iofs. har man kunnat lita på den ofta väldigt sena OTA tillgängligheten som svenska lg stått för men nu i detta fall så är "skyddet" över då den faktiskt nu ligger som OTA med påföljande "nag", men man kan ju alltid drömma/önska om ett sådant val i framtiden  :)

 

Så får nu hoppas ingen trycker fel här hemma även fortsättningsvis när "nag dialogen" dyker upp.

 

-ld99


Redigerat av Unregistered8addaf2c, 12 oktober 2017 - 04:37.


#5613

Postad 12 oktober 2017 - 06:26

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Kan bara svara på din första fråga...

 

HDR / Dolby Vision aktiveras automatiskt av B6 om källmaterial har denna kodning. Om du använder en extern uppspelare av något slag kan det händ att du måste tala om för den att du har HDR Dolby Vision kompatibel skärmDet dyker upp en pop-upp ruta i bilden som talar om att källmaterialet har denna kodning. Du behöver inte göra något i B6, annat att justera bildinställningar medans själva materialet spelas upp, om du så önskar. Du kommer inte åt dessa specifika inställningar annars. Exempelvis slår B6 automatiskt på "TruMotion" när Dolby Vision spelas upp, vilket du kanske vill stänga av. Givetvis behöver du bara göra detta en gång. Det finns dock "dag" och "natt" lägen även för HDR Dolby Vision så du kan välja vilket beroende på ljuset i ditt rum, t.ex.

 

Det bildläge du själv kan välja som kallas HDR går endast att nyttja på icke ursprungligt HDR Dolby Vision material om du så önskar. Det är ett processat "fejk" läge kan man väl säga. Jag gillar det personligen inte. 

 

Tack för svaret! Det vi tittade på var youtube där det stod i texten att det var HDR demo, men inget hände på tvn. Kör med bildläge "expert movie" tror jag det heter.  Då ska vi skaffa en riktig 4k spelare så hoppas jag att tvns hdr kickar igång som den ska.

 

/S



#5614

Postad 12 oktober 2017 - 11:33

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Det vi tittade på var youtube där det stod i texten att det var HDR demo, men inget hände på tvn. Kör med bildläge "expert movie" tror jag det heter.  Då ska vi skaffa en riktig 4k spelare så hoppas jag att tvns hdr kickar igång som den ska.

 

/S

Youtube-appen på B6 stödjer inte HDR.



#5615

Postad 12 oktober 2017 - 15:45

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Youtube-appen på B6 stödjer inte HDR.

Precis, och där kan man ju fråga sig om det är tekniska orsaker, som t.ex. begränsningar i hårdvaran som gör att den inte klarar det, precis som att Dolby Vision är begränsat till 30Hz. Det vore tråkigt om det går att göra, men att LG inte tycker det är värt att få Google att uppdatera appen för att visa HDR...

 

Det blir lite väl dyrt att köpa ny TV "bara" för att få DV i 60Hz och HDR på Youtube ;-)



#5616

Postad 12 oktober 2017 - 19:59

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Många har redan gjort det, men även jag vill varna för 05.30.03

 

Inte upplevt "glowing blacks", men däremot två andra problem på mitt B6-exemplar sedan uppdateringen.

 

Avvikande rörelsehanteringsproblem med eftersläpningar i stillsamma scener och nu senast igår fick min panel plötslig posterization-effekt. Såg hemskt ut. Vid bägge tillfällen fixade återställning problemen. Men begriper inte varför detta händer. Två återställningar på två veckor efter denna uppdatering... något irriterande. Svårt att skälla på nåt annat än mjukvaran (?).



#5617

Postad 12 oktober 2017 - 20:39

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Många har redan gjort det, men även jag vill varna för 05.30.03

Inte upplevt "glowing blacks", men däremot två andra problem på mitt B6-exemplar sedan uppdateringen.

Avvikande rörelsehanteringsproblem med eftersläpningar i stillsamma scener och nu senast igår fick min panel plötslig posterization-effekt. Såg hemskt ut. Vid bägge tillfällen fixade återställning problemen. Men begriper inte varför detta händer. Två återställningar på två veckor efter denna uppdatering... något irriterande. Svårt att skälla på nåt annat än mjukvaran (?).


Ursäkta språket men va*an håller LG på med sina j*vla uppdateringar och förstör folks apparater? Läst hur mycket folk som helst som guidar topp nedgraering av mjukvara, hur man stoppar uppgraderingsrutan från Lgs server.

Snälla Samsung, släpp något bättre än Oled så man slipper sitta på något från LG. Alternativt snälla Sony släpp tv apparater som håller låg input lag och inte 35ms med a1. Blir så trött..

#5618

Postad 12 oktober 2017 - 22:31

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Precis, och där kan man ju fråga sig om det är tekniska orsaker, som t.ex. begränsningar i hårdvaran som gör att den inte klarar det, precis som att Dolby Vision är begränsat till 30Hz. Det vore tråkigt om det går att göra, men att LG inte tycker det är värt att få Google att uppdatera appen för att visa HDR...

Det blir lite väl dyrt att köpa ny TV "bara" för att få DV i 60Hz och HDR på Youtube ;-)

Tvn har bara googles video codec vp9 och man behöver vp9 profile 2 för youtube i hdr. Det är väl svårt att uddgradera det när det inte finns i hårdvaran från början eller nåt. Om det är en mjukvaru sak är det ju möjligt.

#5619

Postad 13 oktober 2017 - 07:52

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ursäkta språket men va*an håller LG på med sina j*vla uppdateringar och förstör folks apparater? Läst hur mycket folk som helst som guidar topp nedgraering av mjukvara, hur man stoppar uppgraderingsrutan från Lgs server.

 

Det undrar jag också!

 

Nu kan jag ju inte svära på att det har med uppdatering 05.30.03 att göra, men eftersom dessa avvikelser uppstod efter denna implementering så är det svårt att inte skylla på den. När jag först såg rörelsehanteringsproblematiken med eftersläpningar i stillsamma scener trodde jag det berodde på min Oppo spelare (tittade på Blu-ray när det uppstod) men sen såg jag det även med Netflix (integrerade appen). 

 

Posterization-effekten var nog allra värst dock.

 

Navigering i meny-systemet är också segare än förut.

 

Fruktar att något annat mysko ska uppstå härnäst, eller tidigare avvikelser ska återkomma... ger inte mycket för LG i denna stund.



#5620

Postad 13 oktober 2017 - 08:25

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

Ursäkta språket men va*an håller LG på med sina j*vla uppdateringar och förstör folks apparater? Läst hur mycket folk som helst som guidar topp nedgraering av mjukvara, hur man stoppar uppgraderingsrutan från Lgs server.

Snälla Samsung, släpp något bättre än Oled så man slipper sitta på något från LG. Alternativt snälla Sony släpp tv apparater som håller låg input lag och inte 35ms med a1. Blir så trött..

 

Vadå, du kan väll köpa en Sony, Panasonic, Philips osv om du inte vill ha LG-OLED? Måste vara något med B-varianten som krånglar, jag har inte upplevt några problem med uppdateringar på min E-modell.



#5621

Postad 13 oktober 2017 - 09:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Vadå, du kan väll köpa en Sony, Panasonic, Philips osv om du inte vill ha LG-OLED? Måste vara något med B-varianten som krånglar, jag har inte upplevt några problem med uppdateringar på min E-modell.


B6 har väl Mediatek chip medans de andra har LG’s egna.

#5622

Postad 13 oktober 2017 - 09:31

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Måste vara något med B-varianten som krånglar, jag har inte upplevt några problem med uppdateringar på min E-modell.

 

Skönt att höra!

 

B6 har väl Mediatek chip medans de andra har LG’s egna.

 

Kanske är det något med detta chip då som inte lirar ihop med senaste uppdateringen...?



#5623

Postad 13 oktober 2017 - 09:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 677 inlägg
  • 0

Skönt att höra!
 

 
Kanske är det något med detta chip då som inte lirar ihop med senaste uppdateringen...?

Kanske,eller så är väl intresset svalt att lägga för mycket tid och jobb på tredjepartsgrunkor.

#5624

Postad 13 oktober 2017 - 10:07

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Kanske,eller så är väl intresset svalt att lägga för mycket tid och jobb på tredjepartsgrunkor.

 

Kan vara så.

 

Å andra sidan sålde LG fler B6 än någon annan 2016 års OLED--modell så en viss ambition bör finnas där kan man tycka. Kanske handlar det om okunskap eller besvär och komplikationer kring detta specifika chip och LG's mjukvara. Who knows? Man kan spekulera i oändlighet. Vi får nog aldrig något svar. Men med tanke på att jag haft strul flera gånger med mitt tidiga exemplar (Maj 2016) som krävt total återställning ett antal gånger efter mjukvaruuppdateringar är det något som spökar nånstans.  



#5625

Postad 13 oktober 2017 - 19:29

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Kanske är LGs plan att förstöra tvn så mycket som möjligt så man ska köpa en b7. Fast nä det tror jag egentligen inte. För då skulle man ju välja ett annat märke i framtiden istället, man får ju trogna kunder igenom att folk är nöjda med produkten.

Redigerat av axion84, 13 oktober 2017 - 19:30.


#5626

Postad 14 oktober 2017 - 20:20

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Tvn har bara googles video codec vp9 och man behöver vp9 profile 2 för youtube i hdr. Det är väl svårt att uddgradera det när det inte finns i hårdvaran från början eller nåt. Om det är en mjukvaru sak är det ju möjligt.

Ja, det är nog hårdvaran som är för klen helt enkelt.



#5627

Postad 15 oktober 2017 - 09:10

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Ja, det är nog hårdvaran som är för klen helt enkelt.


Kan ju inte vara för klen då youtube hdr och HLG går att köra via tex cc ultra.

#5628

Postad 16 oktober 2017 - 15:03

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Kan ju inte vara för klen då youtube hdr och HLG går att köra via tex cc ultra.

Fast då avkodas ju bilden av chromecasten.



#5629

Postad 16 oktober 2017 - 17:30

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Fast då avkodas ju bilden av chromecasten.

 

De är ju faktiskt helt sant. Var trött igår.



#5630

Postad 19 oktober 2017 - 12:08

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Någon som vet om dolby atmos via arc är på gång eller hur status är?



#5631

Postad 19 oktober 2017 - 18:43

Lajo
  • Lajo
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Fästet klara vesa upp till 400x200 och 45 kg.

 

Din tv (65B7V...) har fäste för vesa 300x200 och väger 23 kg...

 

Vad är problemet???  ;)

 

Om inte annat finns ett lite större fäste som kostar 149 kronor. Samma modell. http://www.jula.se/c...ggfaste-929078/

 

Lycka till! 

 

Fästet du länkar till är för 55" 

https://imgur.com/Rz19VA9 det kanske inte spelar någon roll med tanke på vesa fästet men jag kollade bara att det stod för 55"



#5632

Postad 20 oktober 2017 - 13:25

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Någon som vet om dolby atmos via arc är på gång eller hur status är?

Finns ju på 2017 men om det kommer till 2016 är oklart.

Kan ju vara för dålig hårdvara i 2016.

Sedan måste man ju ha en receiver som klarar av det.

 

Här finns en lista på några som klarar av det plus en massa detaljer om det:

http://www.avsforum....r-hdmi-arc.html

 

Och här kan man skriva på om man vill trycka på:

https://www.change.o...2016-lg-oled-tv



#5633

Postad 20 oktober 2017 - 14:51

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 1

Fästet du länkar till är för 55" 

https://imgur.com/Rz19VA9 det kanske inte spelar någon roll med tanke på vesa fästet men jag kollade bara att det stod för 55"

Det han menar, sålänge VESA stämmer och det klarar vikten är det ju inget problem. Det är ju inget annat magiskt som skulle göra att en 56" inte skulle passa :)



#5634

Postad 20 oktober 2017 - 15:17

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Det han menar, sålänge VESA stämmer och det klarar vikten är det ju inget problem. Det är ju inget annat magiskt som skulle göra att en 56" inte skulle passa :)

Exaktemente...  



#5635

Postad 21 oktober 2017 - 09:30

Lajo
  • Lajo
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Det han menar, sålänge VESA stämmer och det klarar vikten är det ju inget problem. Det är ju inget annat magiskt som skulle göra att en 56" inte skulle passa :)

Och det jag menade var att jag inte läste om Vesa-storleken utan läste bara att det stod för 55"

#5636

Postad 21 oktober 2017 - 16:44

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Exaktemente...


Jula fästet - hur blir de med Hdmi kontakterna mot väggen?

#5637

Postad 21 oktober 2017 - 18:18

Lajo
  • Lajo
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Jula fästet - hur blir de med Hdmi kontakterna mot väggen?

Blir nog vinklat kan inte tänka mig något annat

#5638

Postad 22 oktober 2017 - 17:37

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0
Julafästet med hdmiingångarna på vänsterkanten på B6V fungerar bra med vanliga kontakter. Man får bara vika bak kabeln mot tvn sen..

Men det var nog inte din fråga insåg jag, hehe.

Redigerat av weezer, 22 oktober 2017 - 17:38.


#5639

Postad 31 oktober 2017 - 09:53

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Många har redan gjort det, men även jag vill varna för 05.30.03

 

Inte upplevt "glowing blacks", men däremot två andra problem på mitt B6-exemplar sedan uppdateringen.

 

Avvikande rörelsehanteringsproblem med eftersläpningar i stillsamma scener och nu senast igår fick min panel plötslig posterization-effekt. Såg hemskt ut. Vid bägge tillfällen fixade återställning problemen. Men begriper inte varför detta händer. Två återställningar på två veckor efter denna uppdatering... något irriterande. Svårt att skälla på nåt annat än mjukvaran (?).

Någon som har koll?

Tänker LG lämna oss B6 användare på denna något mindre bra FW?

Och därigenom slösa bort en fin försäljningsgrund eller har någon fiskat upp någonting positivt dvs. en nyare bättre fungerande någon gång framledes?

 

Har själv varit lat och inte läst, men trött på att trycka bort nag'en om nuvarande " skräp" FW'n, eller är det till att börja kika efter ny tv/märke som gäller måntro?

 

-ld99



#5640

Postad 31 oktober 2017 - 10:30

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag får fortfarande problem med posterization-effekter ibland. Startar då om tv'n och det försvinner. Grymt irriterande!

 

 

Har hört att 05.30.10 är på gång för våra breddgrader. Vad den eventuellt löser/ställer till med vet jag ej.

 

Nog finns det problem med LG's mjukvara allt! Och det är inte bra...



#5641

Postad 31 oktober 2017 - 11:03

Unregistered8addaf2c
  • Unregistered8addaf2c
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hittat något tror jag i ämnet här av typen på egen risk och kolla/läs mera :)

http://www.hifi-foru...ad-312-550.html

 

Tyvärr inget vidare på tyska så någon som är kanske vågar sig på en "risk bedömning"?

 

-ld99


Redigerat av Unregistered8addaf2c, 31 oktober 2017 - 11:04.


#5642

Postad 31 oktober 2017 - 11:35

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Korea har fått 05.30.15 som innehåller massa bugfixar. Läst på avforums.

Går ju tyvärr inte köra in den i tvn. Men förhoppningsvis så kommer snart en fix för massa bekymmer.

#5643

Postad 31 oktober 2017 - 14:09

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Korea har fått 05.30.15 som innehåller massa bugfixar. Läst på avforums.

Går ju tyvärr inte köra in den i tvn. Men förhoppningsvis så kommer snart en fix för massa bekymmer.

 

Det hoppas vi på! Om typ två månader eller så blir det väl vår tur...  :P :D



#5644

Postad 31 oktober 2017 - 20:04

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Jag stör mig på the glowing blacks. Dom kunde väl i allafall lämnat det absolut svarta svart och höjt upp svärtan i steget just above black.

Nån som vågat backa FW?
Tror man gör så här
https://www.lgwebos....mware-tutorial/

#5645

Postad 31 oktober 2017 - 20:11

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Jag stör mig på the glowing blacks. Dom kunde väl i allafall lämnat det absolut svarta svart och höjt upp svärtan i steget just above black.

Nån som vågat backa FW?
Tror man gör så här
https://www.lgwebos....mware-tutorial/

 

Jag gick tillbaka till 04.30.50 med hjälp av de här instruktionerna, ser ut att vara samma procedur som i din länk.

Funkade utan problem, uppgraderade sedan till 04.31.25 via USB.



#5646

Postad 31 oktober 2017 - 21:10

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag gick tillbaka till 04.30.50 med hjälp av de här instruktionerna, ser ut att vara samma procedur som i din länk.
Funkade utan problem, uppgraderade sedan till 04.31.25 via USB.

Bra gjort. Har följt instruktionerna och det har inte funkat för mig. kanske inte är den senaste  LGDTVUpDater:


Redigerat av axion84, 31 oktober 2017 - 22:58.


#5647

Postad 01 november 2017 - 17:22

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0
Ny uppdatering till tvn fast med samma version som gamla. Utgivningsdatumet visar annat dock.

http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2

#5648

Postad 01 november 2017 - 18:02

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Ny uppdatering till tvn fast med samma version som gamla. Utgivningsdatumet visar annat dock.

http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2

 

 

Det där var intressant... vågar man...?



#5649

Postad 01 november 2017 - 18:08

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Ny uppdatering till tvn fast med samma version som gamla. Utgivningsdatumet visar annat dock.

http://www.lg.com/se...geVisibleFlag=2

 

Skulle tippa att LG bara uppdaterat informationen/releasenotes och att det är därför den fått nytt datum.

Men vem vet...



#5650

Postad 03 november 2017 - 12:05

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

Någon som vet om Viasat's CA-modul funkar i en B6V? Enligt deras hemsida så stödjer B7V men inte B6V. Inte alltid operatörerna har koll på modellerna så därför frågar jag här. Hade varit trevligt att kunna se deras UHD kanal (sport) utan att köpa deras box för dyra pengar.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.