Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play beta-app för smart-tv

523 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2020 - 14:06

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej  Anders. God fortsättning på nya året.  Jo, jag har en Panasonic TV (2019) som köptes under sommar- höst. Uppdaterar sig appen själv eller måste jag söka på den nya versionen, och vad heter versionen (så jag vet om det är den nya)? Tack på förhand för ditt kommande svar på mina frågor.

Tack detsamma! Uppdateringen funkar lite olika på olika plattformar men du bör antingen få den uppdaterad automatiskt, eller få ett meddelande när du försöker starta appen. 

Den nya versionen har ett nytt utseende så har du använt den gamla ser du förmodligen när den har uppdaterats. Ser du en meny till vänster i stället för i överkant har du fått uppdateringen. 

Postad 09 januari 2020 - 14:27

maserik
  • maserik
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Tack detsamma! Uppdateringen funkar lite olika på olika plattformar men du bör antingen få den uppdaterad automatiskt, eller få ett meddelande när du försöker starta appen. 

Den nya versionen har ett nytt utseende så har du använt den gamla ser du förmodligen när den har uppdaterats. Ser du en meny till vänster i stället för i överkant har du fått uppdateringen. 

Har den äldre fortfarande på min Panasonic TV, men kommer säkert. Tack igen.

Postad 09 januari 2020 - 21:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 309 inlägg
  • 0

Diskussioner om Android TV-appen blir lite OT här men skicka gärna PM till mig och utveckla hur du menar att en Android TV-app skulle ha HbbTV-stöd. Och såklart tar jag gärna emot synpunkter på vad du tycker att vi borde förbättra i Android TV-appen.  :)

Off topic hur då? jag har en smart-tv  med android tv det är ju en smart tv hur kan de bli off topic?

om inte en Philips 55pus7181 är en smart tv  med Android tv va är det då?

Både Philips och Sony och många andra Smart-TV tillverkare har Android TV som operativ Off topic är det inte!!!

tråden heter 

Hbb-TV innebär att kollar man på ett tv prog vi säger (Så ska de Låta) så ska Appen  känna av att de programmet går och ska då visa on screen info att man kan hitta mer med samma program på svt play appen och det ska va tex kopplat till en av de färgade knapparna (snabblänk) på fjärrkontrollen  det är så Hbb-TV ska funka...

http://philips-tvcon.../en/Faq/All/418

Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 21:47.

Postad 09 januari 2020 - 21:31

maserik
  • maserik
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Nya versionen finns nu i min Nvidia Shield tv 4k iptv.

Postad 09 januari 2020 - 21:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 309 inlägg
  • 0

Nya versionen finns nu i min Nvidia Shield tv 4k iptv.

hur har du fått in det hittar inget på  app store.... men det får man ju inte prata om här för det gäller ju shield (smart-Box) enligt svt men bara fånigt att de drar Android tv som nån icke Smart tv då det ökar för varje dag i många tv apparater

Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 21:58.

Postad 09 januari 2020 - 21:59

maserik
  • maserik
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

hur har du fått in det hittar inget på  app store.... men det får man ju inte prata om här för det gäller ju shield (smart-Box) enligt svt men bara fånigt att de drar Android tv som nån icke Smart tv då det ökar för varje dag i många tv apparater

Aj Aj då :) Ta bort och om installera appen.

Postad 09 januari 2020 - 22:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 309 inlägg
  • 0

Aj Aj då :) Ta bort och om installera appen.

vist men får in samma app ;) de har inte rullat ut de överallt i såna fall

Redigerat av Duckface21, 09 januari 2020 - 22:29.

Postad 10 januari 2020 - 00:01

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 205 inlägg
  • 0
Inget på gång med profiler och ”fortsätt där du slutade”
Drygt om man tittar nån annanstans och tvunget måste leta sig fram

Postad 10 januari 2020 - 10:56

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Off topic hur då? jag har en smart-tv  med android tv det är ju en smart tv hur kan de bli off topic?

om inte en Philips 55pus7181 är en smart tv  med Android tv va är det då?

Både Philips och Sony och många andra Smart-TV tillverkare har Android TV som operativ Off topic är det inte!!!

tråden heter 

Hbb-TV innebär att kollar man på ett tv prog vi säger (Så ska de Låta) så ska Appen  känna av att de programmet går och ska då visa on screen info att man kan hitta mer med samma program på svt play appen och det ska va tex kopplat till en av de färgade knapparna (snabblänk) på fjärrkontrollen  det är så Hbb-TV ska funka...

http://philips-tvcon.../en/Faq/All/418

Syftet med den här tråden är sedan starten att samla synpunkter om den SVT Play-app SVT har byggt m.h.a. HbbTV-standarden och lanserat på ett antal plattformar som har stöd för den typen av app. Tråden skapades eftersom appen ursprungligen var i Beta-testning och vi behövde ett sätt att hålla nära kommunikation med intresserade användare. SVT Play finns även till andra plattformar, exempelvis Android TV som används på din Philips TV och i Nvidia Shield. Men det är alltså en helt separat app och för att inte röra ihop saker för mycket låter vi denna tråd handla om just den HbbTV-baserade appen. 

Du får gärna komma med synpunkter till oss via https://kontakt.svt.se/guide/kontakt, oavsett om det gäller Android TV eller något annat SVT-relaterat. Du kan också skicka PM till mig för att bolla vad du tycker borde förbättras i Android TV-appen och utveckla dina tankar om hur Android TV och HbbTV hör ihop. 

Postad 10 januari 2020 - 14:26

maserik
  • maserik
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hej Anders. Kan du berätta vad som är nytt i SVT appen förutom layout?

Trevlig helg.

Postad 10 januari 2020 - 14:38

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej Anders. Kan du berätta vad som är nytt i SVT appen förutom layout?

Trevlig helg.

Tanken är att det ska vara lättare att hitta något att titta på i den uppdaterade appen. Några förbättringar:

• Fortsätt titta-lista direkt på startsidan
  • Fler program på startsidan
  • Tydligare indelning av avsnitt i säsonger och liknande
  • Det går att hitta kommande livesändningar
  • Tips om relaterade program

Sen har vi också byggt om appen tekniskt för att smidigare kunna göra förbättringar framöver. 

Postad 10 januari 2020 - 20:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 309 inlägg
  • 0

Syftet med den här tråden är sedan starten att samla synpunkter om den SVT Play-app SVT har byggt m.h.a. HbbTV-standarden och lanserat på ett antal plattformar som har stöd för den typen av app. Tråden skapades eftersom appen ursprungligen var i Beta-testning och vi behövde ett sätt att hålla nära kommunikation med intresserade användare. SVT Play finns även till andra plattformar, exempelvis Android TV som används på din Philips TV och i Nvidia Shield. Men det är alltså en helt separat app och för att inte röra ihop saker för mycket låter vi denna tråd handla om just den HbbTV-baserade appen. 

Du får gärna komma med synpunkter till oss via https://kontakt.svt.se/guide/kontakt, oavsett om det gäller Android TV eller något annat SVT-relaterat. Du kan också skicka PM till mig för att bolla vad du tycker borde förbättras i Android TV-appen och utveckla dina tankar om hur Android TV och HbbTV hör ihop. 

Då tycker jag ni ska samla allt ang SmartTV oavsett Android TV eller andra i denna tråd varför ha utspritt  blir krångligt!!!!

Postad 06 februari 2020 - 19:30

maserik
  • maserik
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Hej Anderas. Idag fick jag nya uppdateringen av SVT Play till min Panasonic TV, måste berömma Er att uppdateringen är snygg och modern men även bättre ljud, bild och layout,  Bra jobbat.  

Postad 07 februari 2020 - 09:09

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej Anderas. Idag fick jag nya uppdateringen av SVT Play till min Panasonic TV, måste berömma Er att uppdateringen är snygg och modern men även bättre ljud, bild och layout,  Bra jobbat.  

Tack så mycket, kul att du uppskattar den!
(Kvalitetsförbättring i ljud och bild är egentligen inte kopplade till just uppdateringen av appen men jag vidarebefordrar det till videokodningsteamet!)

Postad 07 februari 2020 - 13:57

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Det som jag saknar är att sätta på live sport några minuter innan så att det börjar automatisk. Har missat början på alpint några gånger pga seg uppdatering av sidan dvs bläddra fram och tillbaka tills det dyker upp.

Postad 10 februari 2020 - 09:27

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Det som jag saknar är att sätta på live sport några minuter innan så att det börjar automatisk. Har missat början på alpint några gånger pga seg uppdatering av sidan dvs bläddra fram och tillbaka tills det dyker upp.

Har du fått den nya appen? Där kan du gå in på livesändningar innan de startar, Spela-knappen dyker upp när det är dags. 

Postad 10 februari 2020 - 10:21

tTW
  • tTW
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Har du fått den nya appen? Där kan du gå in på livesändningar innan de startar, Spela-knappen dyker upp när det är dags. 

Det Templo efterfrågar är inte en spela-knapp som dyker upp när det är dags, utan samma funktionalitet som funnits på Youtube i snart 10år, vilket även funkar när man castar från dom. Streamen är vald och står i standbyläge tills den startar, då börjar den utan att man behöver göra nånting, som att trycka på en startknapp.

Youtube, likt Yle Areenan, har ju även den självklara funktionen att kunna stänga av auto-play. Kanske nåt ni kan implementera inom några år?

Postad 10 februari 2020 - 10:32

tTW
  • tTW
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Vad gäller tv-kanalerna har vi valt att prioritera andra delar av tjänsten i och med att tv-apparaten redan kan ta emot våra kanaler utan kostnad.

Gäller det även SVT24HD och KunskapkanalenHD(dit ni ofta förpassar direktsända sportevenemang, för att sända viktiga repriser av annat i HD på SVT1/2HD), att dom kan tas emot utan kostnad i TVn?

Sen kanske du är ny på jobbet, men anledningen att ni som enda public service-aktör i Europa "valde" att inte ha med linjära kanalerna i, ursprungligen AppleTV- och AndroidTV-appen, och nu även SmartTV-appen, var för att SVT av princip inte ville medverka till att erbjuda dom linjära kanalerna till dom som använde en ATV eller AndroidTV-enhet ihop med en monitor utan tuner, för att slippa TV-licensen, fick du inte det PMet på den tiden? Stod ju förvisso även  i PMet att om nån frågade om anledningen så skulle ni bara hänvisa till att det var ett beslut som hade fattats, utan att gå in på varför beslutet hade fattats.

Postad 10 februari 2020 - 11:34

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0

Jag har den nya appen men kunde inte hitta aktuella sändningar i Live delen överhuvudtaget förrän de hade börjat. Ska testa igen till helgen.

Redigerat av Templo, 10 februari 2020 - 11:37.

Postad 26 mars 2020 - 21:18

potlach
  • potlach
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Upplever nu att SVTplay är otroligt buggigt. Aktuellt spelar t ex bara upp första 2:30 minuter och sen vill övergå till Kultur. Andra avsnitt står bara "Sändning börjar strax" osv.
Har Philips 854 samt Huawei P20 Pro och de följer exakt samma mönster oavsett om jag använder hemmanätverket eller endast 4G-uppkoppling.

Kan så klart bero på att så många tittare följer detta och överbelastar servrar, men inte tusan skall vanlig analog rv-sändning vara överlägset detta idag, eller??

Postad 27 mars 2020 - 09:07

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Överlägsen är väl att ta i men bättre är den fortfarande, men skillnaden minskar. Det finns fortfarande mer fördelar med ”antennmottagning” tycker jag.

Postad 01 april 2020 - 09:33

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Upplever nu att SVTplay är otroligt buggigt. Aktuellt spelar t ex bara upp första 2:30 minuter och sen vill övergå till Kultur. Andra avsnitt står bara "Sändning börjar strax" osv.
Har Philips 854 samt Huawei P20 Pro och de följer exakt samma mönster oavsett om jag använder hemmanätverket eller endast 4G-uppkoppling.
Kan så klart bero på att så många tittare följer detta och överbelastar servrar, men inte tusan skall vanlig analog rv-sändning vara överlägset detta idag, eller??

Märkte det i går kväll när jag försökte se på DNA på SVT Play. Det blev tvärnit efter bara några sekunder. SVT Playappen på VIP4032. Fick i stället strömma via androidappen och Chromecast. Och när får vi DD5.1?
Tillägg:
Försökte i går att se avsnitt 2 av DNA via appen på VIP4032. Gick bra i 20 min sedan la ljudet av så jag fick återgå till att streama igen.
Ser helst att ni nu koncentrerar er på att göra appen stabil innan ni går vidare med andra önskemål!

Redigerat av Krutrök, 02 april 2020 - 08:47.

Postad 01 april 2020 - 19:54

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 205 inlägg
  • 0

Anders. Har ni lyft frågan om att man kan skapa profiler i appen-apparna. Så man kan fortsätta där man slutade oavsett device.

Postad 02 april 2020 - 19:12

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Anders, LgB7,barnskydd går inte att stänga. Avaktiverat i inställningarna och trycker visa inte igen men det kommer ändå hela tiden. Varför?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.