Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung UE75JU7005 vad tror ni om denna?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 juni 2016 - 01:00

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej. Hittade denna samsung till ett acceptabelt pris. Nån som vet hur den är? Nån som äger den?

Hjälp mig med för och nackdelar.
Och låt oss gärna hålla oss vid 75" erfarenheter först och främst

Tack på förhand
/Västeråssnubben

#2

Postad 28 juni 2016 - 09:49

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 2
Tja, du får ju länkar (ovan) till sju andra trådar som nämner apparaten, du kanske borde börja där ?

#3

Postad 28 juni 2016 - 16:45

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Tja, du får ju länkar (ovan) till sju andra trådar som nämner apparaten, du kanske borde börja där ?


Det var just där jag började, dock inte så många självupplevda upplevelser där, men tack för tipset iaf =)

#4

Postad 28 juni 2016 - 19:50

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 1

Jag köpte denna tv för ungefär en månad sedan men än så länge har dottern och vi bara kollat barnprogram på Netflix.

 

Anledningen till att jag köpte den var för:

 

Storleken, lågt input lag och 4K.



#5

Postad 29 juni 2016 - 10:02

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Har du spelat på den Pip ?
duger den till spel ?
 



#6

Postad 29 juni 2016 - 18:33

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 1

Lägger in mitt inlägg om tv:n från en annan tråd, kanske det hjälper någon:

 

Ger tv:n knappt godkänt  ska jag sätta poäng så får mitt exemplar 6 av 10 poäng. Den har clouding och har väldigt dålig svärta ifall man slår av smart led. Har man smart led på så ökar ljuset så fort tex undertexter visas på tv:n.  Den så kallade local dimming funktionen (smart led) är ju inte så bra, tror tv:n bara har 2 st zoner.

 

Tv kan visa väldigt bra bild då och då såsom med Blu-ray och Netflix 4K främst i ljusa scener. Den är också bra att spela på.

Storleken på 75" gör att man kan förlåta en del av bristerna.

 

Den får duga tills Oled har gått ner i pris.

Är dock ganska petig har ägt en Pioneer Kuro plasma och även haft en 55 oled hemma på test.



#7

Postad 29 juni 2016 - 20:00

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Lägger in mitt inlägg om tv:n från en annan tråd, kanske det hjälper någon:

 

Ger tv:n knappt godkänt  ska jag sätta poäng så får mitt exemplar 6 av 10 poäng. Den har clouding och har väldigt dålig svärta ifall man slår av smart led. Har man smart led på så ökar ljuset så fort tex undertexter visas på tv:n.  Den så kallade local dimming funktionen (smart led) är ju inte så bra, tror tv:n bara har 2 st zoner.

 

Tv kan visa väldigt bra bild då och då såsom med Blu-ray och Netflix 4K främst i ljusa scener. Den är också bra att spela på.

Storleken på 75" gör att man kan förlåta en del av bristerna.

 

Den får duga tills Oled har gått ner i pris.

Är dock ganska petig har ägt en Pioneer Kuro plasma och även haft en 55 oled hemma på test.

 

Så egentligen ingen tv du skulle rekommendera? är den helt kass på vanlig tv, hd kanaler?



#8

Postad 29 juni 2016 - 20:37

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Tyvärr det är svår för mig att rekommendera denna tv för jag har ingen aning om vilka krav du eller någon annan har.

Mitt exemplar lider av clouding syns klart och tydligt i mörka partier med ett dämpat ljus i rummet.

Har du tur så får du en tv med minimal clouding. Tänder du några lampor eller tittar på tv i ett väldigt ljust rum så kommer du inte lida så mycket om tv:n har clouding.

HD kanaler ser bra ut särskilt i ljusa partier, digital tv så där. Vet dock inte vad du menar med vanlig tv, ifall det är analog tv du menar så kan jag tänka mig att bilden kommer att se skitdålig ut bla med tanke på storleken på tv:n.



#9

Postad 29 juni 2016 - 21:08

Västeråssnubben
  • Västeråssnubben
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Tyvärr det är svår för mig att rekommendera denna tv för jag har ingen aning om vilka krav du eller någon annan har.

Mitt exemplar lider av clouding syns klart och tydligt i mörka partier med ett dämpat ljus i rummet.

Har du tur så får du en tv med minimal clouding. Tänder du några lampor eller tittar på tv i ett väldigt ljust rum så kommer du inte lida så mycket om tv:n har clouding.

HD kanaler ser bra ut särskilt i ljusa partier, digital tv så där. Vet dock inte vad du menar med vanlig tv, ifall det är analog tv du menar så kan jag tänka mig att bilden kommer att se skitdålig ut bla med tanke på storleken på tv:n.

 

Tack för att du tar dig tid föresten!

Digitaltv menade jag, visste inte att man kunde se analogt fortfarande eller jo, men inte att nån gjorde det =)

Jäkligt trist det där med clouding men det verkar ju vara ett lotteri oavsett vad man köper idag,



#10

Postad 01 juli 2016 - 14:20

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Har du spelat på den Pip ?
duger den till spel ?
 

Jodå, spelat PS3 och NES på den ännu så utmärkt till det.

 

Vad gäller clouding så har jag inte märkt av något dock har jag bara kollat på Panasonic G20 och Samsung A556 innan.

Kollar till 95% på Netflix och det är helt underbar kvalitet på det. Skulle jag köpt om den idag nu när jag använt den i 1mån? Helt klart.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.