Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra val på 75"? Samsung, LG eller vad?

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE46D8005 (TV) 7 8,52 (32) Inga priser
Samsung UE75JU7005 (TV) 9 8,67 (5) Inga priser
LG 75UH780V (TV) 5 8 (3) Inga priser
25 relaterade trådar
Samsung UHD-tv 2015 (961 inlägg) 3 år sedan
Spela in på tvn, storlek på USB osv? (19 inlägg) 6 år sedan
Ny 75" 4K (2 inlägg) 6 år sedan
OLED 4K 65" med HDR eller Led 4K 75" utan HDR? (62 inlägg) 7 år sedan
Vad är fel på mina 2 tv-apparater? Samsung UE48J6375 och Samsung UE75JU7005 (6 inlägg) 7 år sedan
75" prisvärt? (17 inlägg) 7 år sedan
Nytt eller Beg?? (26 inlägg) 7 år sedan
Köpråd gällande LG 75UH855V (24 inlägg) 7 år sedan
bästa 4K-75 tummaren (18 inlägg) 7 år sedan
75 tum som lämpar sig för spel (22 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE75JU7005 vad tror ni om denna? (9 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE65JS9500 vs Sony KDL-75W855C (4 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE75JU7005 vs Samsung UE75KS8005 (1 inlägg) 7 år sedan
Köpa 75" nu eller vänta? (6 inlägg) 8 år sedan
65" Samsung UHD VS Samsung 75" Full HD (9 inlägg) 8 år sedan
Mellandagsrean 2015 - TV (38 inlägg) 8 år sedan
Hur står dig en dyrare tv som är några år mot en nyare billig? (5 inlägg) 8 år sedan
Sämre bild med kortmodul? (6 inlägg) 8 år sedan
Röstning. Ni som köpt Samsung LCD D8005 i 46 alt 50 " har ni (109 inlägg) 9 år sedan
Samsung UE46D7005 och UE46D8005 (1003 inlägg) 10 år sedan
Panasonic VT30 vs. Samsung D8005 (132 inlägg) 12 år sedan
TH-42PX70EA vs UE46D8005 (3 inlägg) 12 år sedan
TV-modeller med inbyggd DVB-T2 (41 inlägg) 12 år sedan
Samsung UE46D8005 och ljud på HD-kanaler Boxer? (14 inlägg) 12 år sedan
Samsung D65XX vs D7XXX vs 8XXX vs other (1 inlägg) 12 år sedan

#1

Postad 24 augusti 2016 - 16:13

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Har länge funderat på en större tv. Har idag Samsung UE46D8005 som jag varit nöjd med i några år, men nu vill jag upp i storlek rejält.

Självklart vill ja köpa en tv som håller några år och som har en passande pris. 
Min prisgräns är runt 25.000kr, max 30.000kr, billigare gör så klart inget.

 

Har dålig koll på vad jag bör kolla efter men 4K och UHD känns ju som nåt man bör ha med om tvn ska hänga med ett tag, eller? (Samsungen saknar UHD)

OLED känns ju som framtiden men det lär väl dröja något år innan priset blir mer ok (för mig) i riktigt stora storlekar. Runt 75" känns som det jag är ute efter.

 

Har tittat på dessa 2 men skulle önska lite feedback, både på dessa men också gärna på andra. Vilken är bästa valet av dom här?

 

Samsung UE75JU7005

LG 75UH780V

Vad hade ni andra lagt era ca 25.000kr på för 75"-tv idag?

Tjänar ja nåt på att vänta någon månad?

 

Ni som har koll får gärna berätta hur ni tänker :)

Tack på förhand för er hjälp!



#2

Postad 24 augusti 2016 - 20:14

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Har länge funderat på en större tv. Har idag Samsung UE46D8005 som jag varit nöjd med i några år, men nu vill jag upp i storlek rejält.

Självklart vill ja köpa en tv som håller några år och som har en passande pris. 
Min prisgräns är runt 25.000kr, max 30.000kr, billigare gör så klart inget.

 

Har dålig koll på vad jag bör kolla efter men 4K och UHD känns ju som nåt man bör ha med om tvn ska hänga med ett tag, eller? (Samsungen saknar UHD)

OLED känns ju som framtiden men det lär väl dröja något år innan priset blir mer ok (för mig) i riktigt stora storlekar. Runt 75" känns som det jag är ute efter.

 

Har tittat på dessa 2 men skulle önska lite feedback, både på dessa men också gärna på andra. Vilken är bästa valet av dom här?

 

Samsung UE75JU7005

LG 75UH780V

Vad hade ni andra lagt era ca 25.000kr på för 75"-tv idag?

Tjänar ja nåt på att vänta någon månad?

 

Ni som har koll får gärna berätta hur ni tänker :)

Tack på förhand för er hjälp!

 

Hade jag 25 000 kr och skulle satsa på en 75" Tv idag.

 

Hade jag köpt SAMSUNG UE75JU7005.

 

Det är för att den är platt och ej kurvad, klarar 4K och är mellan klass LCD som verkar prestera bra och ser svårt att hitta något bättre alternativ i dagens läge.

 

Skulle köpt så fort som möjligt innan den är slutsåld och ej går att hitta längre för detta fantastiska pris.


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 24 augusti 2016 - 20:14.


#3

Postad 25 augusti 2016 - 13:39

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hade jag 25 000 kr och skulle satsa på en 75" Tv idag.

 

Hade jag köpt SAMSUNG UE75JU7005.

 

Det är för att den är platt och ej kurvad, klarar 4K och är mellan klass LCD som verkar prestera bra och ser svårt att hitta något bättre alternativ i dagens läge.

 

Skulle köpt så fort som möjligt innan den är slutsåld och ej går att hitta längre för detta fantastiska pris.

Men den saknar ju HDR, är det inget man behöver bry sig om? De har ju tex LGn, men i övrigt är den kanske sämre?


Redigerat av danne_king, 25 augusti 2016 - 13:52.


#4

Postad 26 augusti 2016 - 10:12

HasseE
  • HasseE
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på exakt samma fråga. Men hittar inga recensioner på LG:n.



#5

Postad 26 augusti 2016 - 11:54

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Webhallen har superpris på Samsung UE75JU7005 nu.



#6

Postad 26 augusti 2016 - 18:39

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Sitter och funderar på exakt samma fråga. Men hittar inga recensioner på LG:n.

 

Ingen verkar ha koll på LGn tyvärr... Har försökt att göra jämförelser mellan dom men är inte helt hemma för att avgöra vilken som är bäst.

 

Webhallen har superpris på Samsung UE75JU7005 nu.

 

Ja nu börjar de bli ännu mer intressant. Frågan är om det kan bli ännu lägre eller om den försvinner helt istället.

Ordinarie pris på Webhallen är 43990kr och nu 19990kr, Media Markt mfl tar 24990kr. 

Tänk om den bara hade haft HDR så hade jag inte behövt tveka...



#7

Postad 26 augusti 2016 - 18:49

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Är HDR en prioritet så ska man inte köpa denna tv. Har själv haft en och provat att köra UHD-filmer tex the Marsian. HDR fungerar inte på denna tv för den har bara 2 zoner.

 

Om inte HDR är ett måste och man kan leva med dålig lokal dimming funktion och eventuell clouding/ljusgenomsläpp så är 19990 kr ett fyndpris.

Tv:n passar också mycket bra för spel.



#8

Postad 26 augusti 2016 - 19:53

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Är HDR en prioritet så ska man inte köpa denna tv. Har själv haft en och provat att köra UHD-filmer tex the Marsian. HDR fungerar inte på denna tv för den har bara 2 zoner.

 

Om inte HDR är ett måste och man kan leva med dålig lokal dimming funktion och eventuell clouding/ljusgenomsläpp så är 19990 kr ett fyndpris.

Tv:n passar också mycket bra för spel.

Har du haft just den här tvn?

Bilden bör ju va bättre än på den tv jag har idag (Samsung UE46D8005)? Och direkt dålig bild bör de väl inte vara?

Tvn finns tyvärr inte inom hyfsat avstånd för att åka och kolla på den.

För mig är 20.000kr mycket pengar och tvn ja köper ska hänga med i några år så vill inte köpa nåt som är dåligt.

Clouding har jag en del av på den jag har nu också, speciellt i hörnen, och de är väl Samsungs "specialitet" vad jag förstått.

 

EDIT: Och nåt som inte riktigt hör hit men är den gamla tvn värd nåt begagnad?


Redigerat av danne_king, 26 augusti 2016 - 19:57.


#9

Postad 27 augusti 2016 - 00:26

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hej hopp,

 

Jag har själv suttit och tänkt precis som många här gör ang. HDR, pris osv... osv... men sen har jag tänkt -" det kommer alltid något nytt man vill ha" nu är det HDR och om 1½ år från nu så sitter vi och funderar på att köpa UE75KS8005 som då kommer att ligga på 20-25k MEN tänker fan nästa TV har ju xxx funtionen och så håller man på. Jag sitter just nu med en 50" Samsung Plasma som jag haft i 8½år och varit nöjd med så för mig kommer denna uppgradering vara ENORM på alla plan med eller utan HDR.

 

Jag hade lovat mig själv att den dagen UE75JU7005 går under 20k så slår jag till, var dock beredd att till Black Friday så skulle den gå under 20k men blev glatt överraskad att den redan nu gick under 20k, så nu är den beställd på från Webhallen :)

 

Tror inte det finns så mycket mer dom kan sänka den, har man tur OM den finns kvar vill säga till Okt-Nov så kanske man kan få den för 1-2k billigare men vill inte chansa, ser att lagret minskar markant nu hos ex. Webhallen och gissar på att den är slut i Nov.

 

Nu har man TV 8 år till igen ;)



#10

Postad 27 augusti 2016 - 09:08

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hej hopp,

 

Jag har själv suttit och tänkt precis som många här gör ang. HDR, pris osv... osv... men sen har jag tänkt -" det kommer alltid något nytt man vill ha" nu är det HDR och om 1½ år från nu så sitter vi och funderar på att köpa UE75KS8005 som då kommer att ligga på 20-25k MEN tänker fan nästa TV har ju xxx funtionen och så håller man på. Jag sitter just nu med en 50" Samsung Plasma som jag haft i 8½år och varit nöjd med så för mig kommer denna uppgradering vara ENORM på alla plan med eller utan HDR.

 

Jag hade lovat mig själv att den dagen UE75JU7005 går under 20k så slår jag till, var dock beredd att till Black Friday så skulle den gå under 20k men blev glatt överraskad att den redan nu gick under 20k, så nu är den beställd på från Webhallen :)

 

Tror inte det finns så mycket mer dom kan sänka den, har man tur OM den finns kvar vill säga till Okt-Nov så kanske man kan få den för 1-2k billigare men vill inte chansa, ser att lagret minskar markant nu hos ex. Webhallen och gissar på att den är slut i Nov.

 

Nu har man TV 8 år till igen ;)

Ja tycker det är skitsvårt. Visst kommer de nytt hela tiden så när man väl har köpt nåt så lär man ju inte kolla på apparater på ett tag då det garanterat finns bättre, eller till bättre pris. Men när man väl köper vill man ju ha de bästa.
Kollade du nåt på LGn?

Mycket billigare lär ju inte den här Samsungen bli så ska man ha den så lär man göra som dig och beställa nu.

Jag är dock egentligen nöjd med den tv jag har, förutom att ja vill ha en större. 20.000kr är enormt mycket pengar för mig (och för att få tjejen att fatta varför man inte köper nåt för max 5000kr är en kamp i sig :) ) så jag vill vara säker på att jag inte blir missnöjd när den väl kommer hem.

 

Köpte en Panasonic plasma för en massa år sen (när plasma var hyfsat nytt) för 26.000kr. Den skulle va grymt bra men jag blev aldrig nöjd med den och fick leva med en tv jag tyckte var skit i många år, så de vill jag undvika nu.

 

Har försökt att hitta tvn på youtube men antingen är jag dålig på att söka eller så finns den inte. Vill se så mycket som möjligt av den på nätet och vad den klarar då jag inte kan se den live innan ev beställning.

Hur smart är fjärrkontrollen (röstkommando som tex kan användas för sökning på Google som med mobilen), kan man koppa in tangentbord till tvn, och vilket väggfäste skulle funka som inte är dyrt (Media Markts kostar 2200kr vilket känns mycket) osv.

 

Berätta vad du vet, och visa gärna upp den när du får hem den :)


Redigerat av danne_king, 27 augusti 2016 - 09:51.


#11

Postad 28 augusti 2016 - 03:52

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Ja tycker det är skitsvårt. Visst kommer de nytt hela tiden så när man väl har köpt nåt så lär man ju inte kolla på apparater på ett tag då det garanterat finns bättre, eller till bättre pris. Men när man väl köper vill man ju ha de bästa.
Kollade du nåt på LGn?

Mycket billigare lär ju inte den här Samsungen bli så ska man ha den så lär man göra som dig och beställa nu.

Jag är dock egentligen nöjd med den tv jag har, förutom att ja vill ha en större. 20.000kr är enormt mycket pengar för mig (och för att få tjejen att fatta varför man inte köper nåt för max 5000kr är en kamp i sig :) ) så jag vill vara säker på att jag inte blir missnöjd när den väl kommer hem.

 

Köpte en Panasonic plasma för en massa år sen (när plasma var hyfsat nytt) för 26.000kr. Den skulle va grymt bra men jag blev aldrig nöjd med den och fick leva med en tv jag tyckte var skit i många år, så de vill jag undvika nu.

 

Har försökt att hitta tvn på youtube men antingen är jag dålig på att söka eller så finns den inte. Vill se så mycket som möjligt av den på nätet och vad den klarar då jag inte kan se den live innan ev beställning.

Hur smart är fjärrkontrollen (röstkommando som tex kan användas för sökning på Google som med mobilen), kan man koppa in tangentbord till tvn, och vilket väggfäste skulle funka som inte är dyrt (Media Markts kostar 2200kr vilket känns mycket) osv.

 

Berätta vad du vet, och visa gärna upp den när du får hem den :)

Nej kollade inte på LGn alls, jag tycker även TVn är en möbel och Samsung TV känns ganska ohotade i snygghet för mig iaf :)

 

Hahaha skrattade gott åt din kamp mot tjejen :) jag kom hem igår och berättade för min fru att jag köpt ny TV och jag fick ett aha och sen var det inget mer med det lol.

 

Jag hade en Samsung 50" Plasma som jag köpte Jan 2008 för 24k, funkar ännu oklanderligt och är fortfarande en rätt snygg möbel i vardagsrummet men ska nu bli skönt att byta, ger bort den till brorsan så den kommer till lite mer användning innan den ger upp om 1-2 år gissar jag.

 

Jag har oxå kollat Youtube om TVn me precis som du så hittar jag inget vilket är rätt märkligt, nästan så jag själv blir sugen på att lägga upp ett klipp.

 

Jag kommer att lämna en "review" efter jag fått den och om jag orkar lägga upp en amatör video på Youtube :)



#12

Postad 28 augusti 2016 - 09:53

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Nej kollade inte på LGn alls, jag tycker även TVn är en möbel och Samsung TV känns ganska ohotade i snygghet för mig iaf :)

 

Hahaha skrattade gott åt din kamp mot tjejen :) jag kom hem igår och berättade för min fru att jag köpt ny TV och jag fick ett aha och sen var det inget mer med det lol.

 

Jag hade en Samsung 50" Plasma som jag köpte Jan 2008 för 24k, funkar ännu oklanderligt och är fortfarande en rätt snygg möbel i vardagsrummet men ska nu bli skönt att byta, ger bort den till brorsan så den kommer till lite mer användning innan den ger upp om 1-2 år gissar jag.

 

Jag har oxå kollat Youtube om TVn me precis som du så hittar jag inget vilket är rätt märkligt, nästan så jag själv blir sugen på att lägga upp ett klipp.

 

Jag kommer att lämna en "review" efter jag fått den och om jag orkar lägga upp en amatör video på Youtube :)

Tjejen hade en typ en 20" tjocktv när vi träffades och tyckte min 42" plasma var enorm :)

Egentligen skiter hon i vad jag köper, så länge det inte är dyrt haha :) Lär få köpa en soffa till henne sen som kompensation (nåt hon tjatat om länge :)

 

Ja de e konstigt att man inte kan hitta några klipp på tvn, lär väl vara ganska vanlig ändå. Kanske heter nåt annat i utlandet?

Håller med om att Samsungs apparater brukar se lite bättre ut. Den jag har nu är riktigt fin faktiskt med silverram osv och ser inte så plastig ut som många andra. Dock är ja lite orolig att man inte ska bli nöjd när den nya väl sitter på väggen så det gäller att veta vad det är man köper...

 

Lägg upp allt du kan, bilder, videos... allt. Men vänta helst för länge då den kanske inte går att köpa så länge till :)

Jag väntar med spänning!



#13

Postad 28 augusti 2016 - 12:41

HasseE
  • HasseE
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Slog till på Samsungen, svårt att motstå priset på webhallen!

#14

Postad 28 augusti 2016 - 14:06

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Slog till på Samsungen, svårt att motstå priset på webhallen!

Även du får väldigt gärna berätta allt du ser, hör och vet om tvn :)



#15

Postad 28 augusti 2016 - 14:38

HasseE
  • HasseE
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Även du får väldigt gärna berätta allt du ser, hör och vet om tvn :)

 

Jupp :)



#16

Postad 28 augusti 2016 - 17:36

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Funderade på att åka 10 mil (enkel resa) för att kolla på tvn i morgon men såg nu att de bara finns 1 kvar i butiken så känns ju inte som någon idé, surt att komma dit och den är slut eller inte visas. Samtidigt rullar de på fort på webben från 36 st i går förmiddag till 8 nu...

Har lyckats få med tjejen på de hela till slut så nu gäller de att få till det snabbt om det ska bli nåt :)

 

Visst ska den funka med kortmodul för Canaldigital?

 

 

EDIT: Blev ett köp... så nu behöver ja inte tjata med en massa frågor. Hoppas nu att man blir nöjd :)

Ni som får den före mig får ändå berätta hur fantastisk bra den är tills jag får se det själv :)

 

Förresten, vad har ni valt för väggfäste? För inte ska ni väl ha den på fot?


Redigerat av danne_king, 28 augusti 2016 - 18:03.


#17

Postad 28 augusti 2016 - 19:24

metalman73
  • metalman73
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Tänk på att priset på samsungen på webhallen endast gäller till midnatt ikväll, sedan är helgkampanjen över.

Om ni nu hade tänkt att köpa den =)



#18

Postad 29 augusti 2016 - 08:06

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Ja nu är den åter på 24.990:- på Webhallen :( jädrans va många som såldes under helgen! Tur man han, få se när min dyker upp jag gissar på imorgon Tisdag eller Onsdag! :)

 

Svar till danne_king: Jag köpte inget väggfäste eftersom jag har en rätt stor bänk redan och nya TVn får utan problem plats på den, samt så har jag massor av nytta av bänken där man har PS4 stående på m m m m... :) Väggen bakom är betong så jag orkar inte ens borra huvvamejja hehehe


Redigerat av SysOp, 29 augusti 2016 - 08:10.


#19

Postad 29 augusti 2016 - 09:55

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Ja nu är den åter på 24.990:- på Webhallen :( jädrans va många som såldes under helgen! Tur man han, få se när min dyker upp jag gissar på imorgon Tisdag eller Onsdag! :)

 

Svar till danne_king: Jag köpte inget väggfäste eftersom jag har en rätt stor bänk redan och nya TVn får utan problem plats på den, samt så har jag massor av nytta av bänken där man har PS4 stående på m m m m... :) Väggen bakom är betong så jag orkar inte ens borra huvvamejja hehehe

Ja dom gick åt väldigt fort, 36st på nätet på ca 1 dygn samtidigt som flera butiker sålde slut. Nuvarande pris får gärna vara kvar nu så man får känna att man gjort ett klipp :)

 

Jag skulle vilja få upp tvn lite då jag har en hund som gärna sätter sin nos emot tvn när det är nåt intressant som visas :)

Har också en tvbänk som min nuvarande tv står där jag även har förstärkare, tvspel osv som ska få stå kvar. Tänkte få upp tvn ca 30 cm så kan jag även ställa min centerhögtalare under tvn.

Frågan är vad man ska ha för väggfäste? Har aldrig haft tv på väggen och har noll koll på de, men bör väl inte va så kompilserat att få upp. Har någon form av trävägg så slipper jobbet att borra i betong :)

 

Måste få iväg min gamla tv också... skitsvårt att veta vad man kan sätta för pris på den. Är ju en grymt bra tv fortfarande även om man jämför med nya.



#20

Postad 29 augusti 2016 - 12:32

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Köpt själv min Samsung för 30 000kr och inte ångrat mig en sekund.

 

Pendlade själv mellan en annan LG och UE75JU7005.

 

Mina tankar gick som sådant att jag ville ha passiv 3D till splitcreen spelande men fördelarna var många på Samsungen där i bland:

 

Lågt inputlag (21ms)

Bättre bildkvalitet

och väldigt praktiskt att ha en extern box för Hdmi-kablar (slipper man flera kablar upp till tvn)



#21

Postad 29 augusti 2016 - 14:24

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Köpt själv min Samsung för 30 000kr och inte ångrat mig en sekund.

 

Pendlade själv mellan en annan LG och UE75JU7005.

 

Mina tankar gick som sådant att jag ville ha passiv 3D till splitcreen spelande men fördelarna var många på Samsungen där i bland:

 

Lågt inputlag (21ms)

Bättre bildkvalitet

och väldigt praktiskt att ha en extern box för Hdmi-kablar (slipper man flera kablar upp till tvn)

Vart läser du om Låg inputlag, har missat dom siffrorna. Ingen jag vanligtvis har koll på men kan va intressant att se och lära sig nåt nytt :)

Kör alla HDMI (PS4, Bluray) i förstärkaren (och kortmodul i tvn) så blir bara 1 HDMI till tvn den vägen.

 

Har du satt upp din på väggen?

Hur är bilden med vanligt tv tittande (ja kör Canaldigital parabol).

Kom på idag att jag inte vet om jag kan se Netflix 4K då vi har ganska segt internet (10mb) så de får väl bli att köpa film istället om man ska se i just 4K.



#22

Postad 29 augusti 2016 - 17:20

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

http://www.displaylag.com/  Amerikanska modellen heter 7500.

 

Min sitter på väggen..

 

Kollar 95% bara på netflix (Ej 4k) och det ser ruggit bra ut.



#23

Postad 29 augusti 2016 - 18:21

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

http://www.displaylag.com/  Amerikanska modellen heter 7500.

 

Min sitter på väggen..

 

Kollar 95% bara på netflix (Ej 4k) och det ser ruggit bra ut.

Hittar inget på den sidan :)

 

Vad har du för väggfäste?

 

Är det de vanliga på Netflix då lär de gå bra :)

Testade idag att se 4k på min nuvarande tv och de såg inte alls bra ut haha :)



#24

Postad 29 augusti 2016 - 20:02

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Ja dom gick åt väldigt fort, 36st på nätet på ca 1 dygn samtidigt som flera butiker sålde slut. Nuvarande pris får gärna vara kvar nu så man får känna att man gjort ett klipp :)

 

Jag skulle vilja få upp tvn lite då jag har en hund som gärna sätter sin nos emot tvn när det är nåt intressant som visas :)

Har också en tvbänk som min nuvarande tv står där jag även har förstärkare, tvspel osv som ska få stå kvar. Tänkte få upp tvn ca 30 cm så kan jag även ställa min centerhögtalare under tvn.

Frågan är vad man ska ha för väggfäste? Har aldrig haft tv på väggen och har noll koll på de, men bör väl inte va så kompilserat att få upp. Har någon form av trävägg så slipper jobbet att borra i betong :)

 

Måste få iväg min gamla tv också... skitsvårt att veta vad man kan sätta för pris på den. Är ju en grymt bra tv fortfarande även om man jämför med nya.

Ja att ha en hund som geggar ner TVn med nosen hela tiden lär inte vara så roligt hehe :)

 

Jag har faktiskt ingen koll på väggfästen heller men detta ligger i topp på Webhallen kanske passar:

http://www.webhallen...enpass#overview



#25

Postad 30 augusti 2016 - 17:58

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Hittar inget på den sidan :)

 

Vad har du för väggfäste?

 

Är det de vanliga på Netflix då lär de gå bra :)

Testade idag att se 4k på min nuvarande tv och de såg inte alls bra ut haha :)

 

 

65" Samsung UN65JU7500 4K 120hz 3D LED HDTV 17ms Check Amazon Excellent

DisplayLag

 

Det är mycket barnprogram men även serier som jag kollar på.

 

Fick med ett vanligt VESA skjutfäste från Hembiobutiken.



#26

Postad 31 augusti 2016 - 18:55

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Nu står tvn på plats i mitt vardagsrum :)

Första intryck efter installation och med enbart några musikvideos på Youtube via chromecast.

 

Viss skillnad i storlek mot min tidigare 46" :)

Den ser ganska stor ut men inte så enorm som ja var lite orolig för, så lagom helt enkelt :)
Hoppas att storleken kommer att kännas bra även när ja ser på film eller "vanlig" tv.

Utvändig kvalité känns lite sådär. Jämför jag med min tidigare tv så är det stor skillnad. Skarvar sitter inte helt rakt och ramen runt skärmen buktar ut på ett par ställen.

Foten (stativet) är rejäl men tråkigt nog så tar den upp ganska mycket plats baktill vilket gör att man inte får in tvn speciellt nära väggen, men så är de kanske med dom flesta stativ. Hade en tanke på att sätta tvn på väggen men hade ja bara fått den närmare väggen med det vanliga stativet hade jag nog struntat i det då den står i bra höjd redan nu, men som sagt vill man gärna ha en så stor tv nära väggen.

Fjärrkontrollerna känns också lite sådär. Den vanliga är exakt samma som till både en 48" tv jag har i sovrummet för 5000kr och som till en liten 22" skärm för runt 1000kr (mins inte priset). Tycker man kunde gjort den lite snyggare, tex som till min tidigare i 8000-serien. Kommer att fortsätta att använda den gamla.
Den mindre "smarta" kontrollen var däremot väldigt skön att använda, både i form i handen och med sina enkla funktioner.

Tvn ljud var som väntat. Originalhögtalaren var riktigt usel så jag är glad att jag har "extra" ljud sen tidigare. Testade att byta fram och tillbaka ett par gånger mellan ljudkällorna så att tjejen skulle få höra skillnad då hon inte riktigt förstod grejen med "bioljud" när jag köpte de tidigare och nu kom ett litet skratt vilket visade att hon också gärna har det bättre ljudet :) Kanske kommer uppskattningen av stor bild också med tiden :)

Utan några ändringar av några inställningar är bilden ok men inte alls så bra som min tidigare tv visade (hoppas på stor förbättring efter ändringar bland inställningarna senare).

Jag har inte haft helt mörkt i rummet ännu men hittills har jag inte sett några "moln" i bilden, dock tycker jag mig se ränder men vad de kommer av får också undersökas senare.

 

Tidigare tv ja jämför är som jag nämnt tidigare Samsung UE46D8005 som är ifrån 2011.

 

 

Hur har det gått för er andra, har det dykt upp någon tv ännu?

Och ni som haft den ett tag, vad kör ni med för inställningar för bilden? Har ju inte jättekoll på sånt så finns de någon "mall" man kan börja med så man inte svävar iväg helt? :)



#27

Postad 31 augusti 2016 - 19:33

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Hej hopp,

 

Jag fick min TV på Tisdag förmiddag, skrev följande i omdöme på prisjakt:

 

Då var TVn på plats :) Har följt prisutvecklingen under drygt 1år och jag har bara avvaktat på bästa tillfälle som jag trodde skulle komma till Black Friday men blev överraskad att kom redan nu i helgen 19.990:- på Webhallen.
Skickades på Måndag morgon med posten och anlände med postbudet kl 10 Tisdag morgon, fick även hjälp att bära upp den av posten = 10 av 10 för leverans.
 
Packade upp den, frugan hjälpte mig att lyfta upp den och lade den på en madrass för att kunna montera på stativet, lyfte den på plats där den skulle stå, kopplade in mini connect lådan med den HDMI kabeln som följde med, pluggade in HDMI från datorn och PS4 samt en ljudkabel från surroundförstärkaren, startade TVn.
 
Allt startar upp som den ska och en meny kommer upp där jag först ska välja språk, steg 2 är att välja nätverk, jag har ett 2.4GHz och ett 5GHz, jag valde det långsamma men mest stabila, fick snabbt svar att jag var ansluten, nästa steg så fick jag svara på hur jag hade mina TV kanaler via antenn eller box osv, jag ser ju nästan aldrig på vanlig TV så jag har min sunkiga antenn bara vilket redan var förvalt så next... nu sökte den upp alla mina kanaler tog några minuter sen klart.
 
Gjorde sedan bildinställningar, använde inställningar som användaren Midnight rek.
 
BILD
Bildläge: Film
Bakgrundsljus: 12
Kontrast: 85
Ljusstyrka: 46
Skärpa: 20
Färg: 55
Ton (G/R): Orörd på G50 och R50
 
AVANCERADE INSTÄLLNINGAR
Dynamisk kontr: Av
Svärta: AV
Hudfärg: 0
Läget Endast RGB: Av
Färgområde: Auto
Gamma: 1
 
BILDALTERNATIV
Färgton: Varm1 (Tyckte det blev lite för gult med Varm2 men pröva)
Digital rensad vy: Låg
MPEG-brusfilter: Av
HDMI svärta: Auto
Filmläge: Av
Auto Motion Plus: Personlig (Brusreducering = 8 och LED Clear Motion = Av)
Smart LED: Låg
 
När det var klart så testade jag och drog igång en film från min HTPC samt även drog igång ett spel från PS4an allt funkade mycket bra.
 
Startade smart hub med fjärren, valde Youtube sökte upp en 4k trailer så fantastiskt ut.
Installerade en app via fjärren (Aftonbladet) startade den och lästa lite, allt toppen.
 
Tyckte att responsen i menyerna och övriga grejer jag kikade gick snabbt, inget laggande eller annat konstigt.
 
Hade inte läst något i någon manual eller dylikt så själva komma igång med TVn tyckte jag var lätt.
 
Detta jag kunde se så såg bilden mycket bra ut, kollade även mörka partier och såg mycket bra ut nu var det inte helt mörkt i rummet ska testa mer ikväll.
 
Återkommer med mer info när jag hunnit testa allt, kanske det blir en sista stjärna eller kan det bli någon mindre.
 
Totalt så här långt är jag MYCKET nöjd!
--------------------------
 
Tyvärr har jag inte hunnit att göra något mer med TVn alls sedan jag skrev ovan dvs första dagen!


#28

Postad 01 september 2016 - 12:37

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

 

Hej hopp,

 

Jag fick min TV på Tisdag förmiddag, skrev följande i omdöme på prisjakt:

 

Då var TVn på plats :) Har följt prisutvecklingen under drygt 1år och jag har bara avvaktat på bästa tillfälle som jag trodde skulle komma till Black Friday men blev överraskad att kom redan nu i helgen 19.990:- på Webhallen.
Skickades på Måndag morgon med posten och anlände med postbudet kl 10 Tisdag morgon, fick även hjälp att bära upp den av posten = 10 av 10 för leverans.
 
Packade upp den, frugan hjälpte mig att lyfta upp den och lade den på en madrass för att kunna montera på stativet, lyfte den på plats där den skulle stå, kopplade in mini connect lådan med den HDMI kabeln som följde med, pluggade in HDMI från datorn och PS4 samt en ljudkabel från surroundförstärkaren, startade TVn.
 
Allt startar upp som den ska och en meny kommer upp där jag först ska välja språk, steg 2 är att välja nätverk, jag har ett 2.4GHz och ett 5GHz, jag valde det långsamma men mest stabila, fick snabbt svar att jag var ansluten, nästa steg så fick jag svara på hur jag hade mina TV kanaler via antenn eller box osv, jag ser ju nästan aldrig på vanlig TV så jag har min sunkiga antenn bara vilket redan var förvalt så next... nu sökte den upp alla mina kanaler tog några minuter sen klart.
 
Gjorde sedan bildinställningar, använde inställningar som användaren Midnight rek.
 
BILD
Bildläge: Film
Bakgrundsljus: 12
Kontrast: 85
Ljusstyrka: 46
Skärpa: 20
Färg: 55
Ton (G/R): Orörd på G50 och R50
 
AVANCERADE INSTÄLLNINGAR
Dynamisk kontr: Av
Svärta: AV
Hudfärg: 0
Läget Endast RGB: Av
Färgområde: Auto
Gamma: 1
 
BILDALTERNATIV
Färgton: Varm1 (Tyckte det blev lite för gult med Varm2 men pröva)
Digital rensad vy: Låg
MPEG-brusfilter: Av
HDMI svärta: Auto
Filmläge: Av
Auto Motion Plus: Personlig (Brusreducering = 8 och LED Clear Motion = Av)
Smart LED: Låg
 
När det var klart så testade jag och drog igång en film från min HTPC samt även drog igång ett spel från PS4an allt funkade mycket bra.
 
Startade smart hub med fjärren, valde Youtube sökte upp en 4k trailer så fantastiskt ut.
Installerade en app via fjärren (Aftonbladet) startade den och lästa lite, allt toppen.
 
Tyckte att responsen i menyerna och övriga grejer jag kikade gick snabbt, inget laggande eller annat konstigt.
 
Hade inte läst något i någon manual eller dylikt så själva komma igång med TVn tyckte jag var lätt.
 
Detta jag kunde se så såg bilden mycket bra ut, kollade även mörka partier och såg mycket bra ut nu var det inte helt mörkt i rummet ska testa mer ikväll.
 
Återkommer med mer info när jag hunnit testa allt, kanske det blir en sista stjärna eller kan det bli någon mindre.
 
Totalt så här långt är jag MYCKET nöjd!
--------------------------
 
Tyvärr har jag inte hunnit att göra något mer med TVn alls sedan jag skrev ovan dvs första dagen!

 

Gjorde nu samma inställningar och tycker de ser bra ut, ska kolla mer noga ikväll när det är mörkare.

HDMI svärtan kunde ja dock inte ändra till Auto utan står på låg.

Tycker att fjärrkontrollen är lite seg. Håller ja tex in för att höja eller sänka ljudet och sen släpper så fortsätter den (hoppar liksom fram) 4-5 lägen. Har ställt min PS4 under nederkanten vid tvns högra kant (vid röda lampan) och kanske är de därför fjärren är seg, är de där "mottagaren" sitter kanske?

Älskar den lilla kontrollen annars :)

Har även lite problem med synka ljudet. Har försökt att ändra i inställningarna men tycker de är sjukt svårt att få det bra. Ska försöka igen när det är nyheter och man kan se läpparna på någon som pratar en lite längre stund.

Installerade också Aftonbladet i smartdelen men tycker att nyheterna där inte va någon höjdare (har inte testat videoklippen ännu). Småblurrig text och en hel del felstavat, fast de är ju inte tvns fel :)



#29

Postad 01 september 2016 - 13:09

dtm
  • dtm
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

 

 

Då var TVn på plats :) Har följt prisutvecklingen under drygt 1år och jag har bara avvaktat på bästa tillfälle som jag trodde skulle komma till Black Friday men blev överraskad att kom redan nu i helgen 19.990:- på Webhallen.
 

 

För de som orkar vänta så har du nog några tusingar lägre pris om 2mån på Black Friday men så är det ju alltid med teknik. Går ju inte att vänta i evigheter på att allt ska gå ner i pris.



#30

Postad 01 september 2016 - 20:05

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

För de som orkar vänta så har du nog några tusingar lägre pris om 2mån på Black Friday men så är det ju alltid med teknik. Går ju inte att vänta i evigheter på att allt ska gå ner i pris.

OM den finns kvar då och hinner norpa en av de sista så kanske man kan knipa den för 17-18k ;)

Personligen orkade jag varken vänta eller chansa att få vänta 1½år tills KS modellen är nere i 20k hehehe



#31

Postad 01 september 2016 - 20:11

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Gjorde nu samma inställningar och tycker de ser bra ut, ska kolla mer noga ikväll när det är mörkare.

HDMI svärtan kunde ja dock inte ändra till Auto utan står på låg.

Tycker att fjärrkontrollen är lite seg. Håller ja tex in för att höja eller sänka ljudet och sen släpper så fortsätter den (hoppar liksom fram) 4-5 lägen. Har ställt min PS4 under nederkanten vid tvns högra kant (vid röda lampan) och kanske är de därför fjärren är seg, är de där "mottagaren" sitter kanske?

Älskar den lilla kontrollen annars :)

Har även lite problem med synka ljudet. Har försökt att ändra i inställningarna men tycker de är sjukt svårt att få det bra. Ska försöka igen när det är nyheter och man kan se läpparna på någon som pratar en lite längre stund.

Installerade också Aftonbladet i smartdelen men tycker att nyheterna där inte va någon höjdare (har inte testat videoklippen ännu). Småblurrig text och en hel del felstavat, fast de är ju inte tvns fel :)

Just ja, jag kunde heller inte ändra HDMI svärtan minns jag nu så min står oxå i Låg. Jag sköter ljudet med en annan kontroll mot min förstärkare jag har inte tänkt på den segheten.

 

Jag har faktiskt ännu inte haft tid att kolla mer på TVn sedan jag installerade den i Tisdags LOL (skandal) men så är det med jobb och familjeliv, blir väl så småningom :)



#32

Postad 01 september 2016 - 20:28

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Gjorde nu samma inställningar och tycker de ser bra ut, ska kolla mer noga ikväll när det är mörkare.
HDMI svärtan kunde ja dock inte ändra till Auto utan står på låg.
Tycker att fjärrkontrollen är lite seg. Håller ja tex in för att höja eller sänka ljudet och sen släpper så fortsätter den (hoppar liksom fram) 4-5 lägen. Har ställt min PS4 under nederkanten vid tvns högra kant (vid röda lampan) och kanske är de därför fjärren är seg, är de där "mottagaren" sitter kanske?
Älskar den lilla kontrollen annars :)
Har även lite problem med synka ljudet. Har försökt att ändra i inställningarna men tycker de är sjukt svårt att få det bra. Ska försöka igen när det är nyheter och man kan se läpparna på någon som pratar en lite längre stund.
Installerade också Aftonbladet i smartdelen men tycker att nyheterna där inte va någon höjdare (har inte testat videoklippen ännu). Småblurrig text och en hel del felstavat, fast de är ju inte tvns fel :)


Synka ludet kan du göra via youtube eller kolla på svt2 kl 6 på morgonen då dom visar test mönstret och där kan du dels kalibrea bilden någorlunda eller iaf ljusstyrka och kontrast. Men den har även pip test som kan användas till ljudsynk. Test bilden håller på 15min.

#33

Postad 02 september 2016 - 09:15

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Synka ludet kan du göra via youtube eller kolla på svt2 kl 6 på morgonen då dom visar test mönstret och där kan du dels kalibrea bilden någorlunda eller iaf ljusstyrka och kontrast. Men den har även pip test som kan användas till ljudsynk. Test bilden håller på 15min.

Tänker du på nåt speciellt ifrån Youtube som är bra att använda?

 

 

Gjorde "misstaget" att låna hem en Mercedes A43 AMG några dagar så då har jag ju inte tid att testa tvn ordentligt. Jobbigt när man har för många leksaker på samma gång :) Men snart ska man väl få tid att kolla lite film och testa den ordentligt.

 

Nåt jag funderat på (och har väldigt dålig koll på) är om man ska köpa till en 4k-spelare av något slag. Hur dyrt behöver de bli, eller ska man nöja sig med vanlig bluray?



#34

Postad 02 september 2016 - 15:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Tänker du på nåt speciellt ifrån Youtube som är bra att använda?


Nädå, sök bara "audio synk test" så kommer det upp ett gäng.

Sen om det funkar bra ifall du har synk problem via digitalboxen vet jag inte.

Beror ju på vad du använder. Soundbar, receiver, osv. Annars är det ju svt2 genom digitalboxen så du får synken rätt från digitalboxen. Har du en inspelningsbar box kan du ju spela in den så slipper du gå upp kl 6.

#35

Postad 02 september 2016 - 16:49

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Nädå, sök bara "audio synk test" så kommer det upp ett gäng.

Sen om det funkar bra ifall du har synk problem via digitalboxen vet jag inte.

Beror ju på vad du använder. Soundbar, receiver, osv. Annars är det ju svt2 genom digitalboxen så du får synken rätt från digitalboxen. Har du en inspelningsbar box kan du ju spela in den så slipper du gå upp kl 6.

Ok då ska ja kolla youtube.

Har ingen inspelningsbar box men ska väl kunna spela in på tvn men har inte kollat upp hur de funkar ännu, och nja ja är väl inte direkt sugen på att gå upp och fixa med ljudet kl 6 på morgonen så ja börjar med youtube :)

Använder reciver med 5,1 ljud.



#36

Postad 05 september 2016 - 16:48

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Någon som har koll på Extrafunktionen? Måste man ha Twitter där eller kan man byta ut det mot nåt annat, eller i alla fall få tweets som är av ens eget intresse? Hur väljs dom?

 

Och kan man höja tvns volym?

Kör jag tex en bluray så låter det högt redan när förstärkaren är runt 50 men tittar ja på tv så måste ja upp över 70 innan det hörs lika bra. I förra tvn var det aldrig så. Har samma förstärkare och har inte ändrat nåt sen ja bytt tv. Nu som tidigare kör jag med digitalkortet direkt i tvn utan extra dekoder.



#37

Postad 13 september 2016 - 07:52

HasseE
  • HasseE
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej.

 

Blir ett kort inlägg men grymt nöjd med Samsungen.

 

* 4K material från Netflix ser väldigt bra ut.

* Kör med extern förstärkare så har ingen kommentar kring ljudet i TV:n.

* Har min i källaren, så det är mörkt runt omkring och tycker bilden ser bra ut både gällande svärta och kontrast.

 

Oslagbart pris 19 995 på Webhallen (specialpris en helg)

 

/Hasse



#38

Postad 13 september 2016 - 19:14

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hej.

 

Blir ett kort inlägg men grymt nöjd med Samsungen.

 

* 4K material från Netflix ser väldigt bra ut.

* Kör med extern förstärkare så har ingen kommentar kring ljudet i TV:n.

* Har min i källaren, så det är mörkt runt omkring och tycker bilden ser bra ut både gällande svärta och kontrast.

 

Oslagbart pris 19 995 på Webhallen (specialpris en helg)

 

/Hasse

Ja det känns som det här är en bra tv. Jag är också väldigt nöjd.

Det med ljudet är lite skumt för mig. Kör också förstärkare som höjer/sänker ljudet med tvns fjärr. Har svårt att få till bra synk till bilden. Har testat olika sätt att ställa in men tycker de bara blir bra för stunden...

 

Det var nog helt rätt tid att köpa då webhallen hade specialpriset över helgen. Såg att dom hade sänkt med 1000 kr nu i helgen men sen var den tillbaka på 25 igen, och av någon konstig anledning har Media Markt nu gått och höjt till 29.990kr så 19.990kr som man betalade känns ju som ett klipp :)



#39

Postad 21 september 2016 - 07:05

SysOp
  • SysOp
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Nu har det gått några veckor sedan jag köpte min på Webhallen (19.995:-), har fortfarande inte hunnit att testa allt men jag är hittills mycket nöjd med TVn, har nu sett ett antal filmer både i skymningsljus och total mörker både 720p 1080p och jag är absolut nöjd, spelat en massa PS4 och det är toppen.

 

Så får ni chansen nästa gång på 19.995:- vilket kommer lagom till Black Friday så är det bara att slå till... dom har ju höjt upp priset lite nu igen så att dom kan sänka, hade den legat kvar på 19.995 så hade dom blivit tvungen att sänka mer till Black Friday vilket dom inte vill, dom kör lite psykologi race.... ;)



#40

Postad 21 september 2016 - 17:43

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Tror ni denna håller på och försvinner? Hos Webhallen står som "ej i lager hos leverantören". Tycker ni 25K fortfarande är bra för denna? (jaja, jag vet att jag missade den för 20K).  

 

Update: Lade en beställning hos Webhallen och ca 10 minuter senare står det på deras webb att TVn har utgått. Dock inte fått något mail om att min order är annullerad. 


Redigerat av PeterParnes, 21 september 2016 - 18:52.


#41

Postad 21 september 2016 - 21:12

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 1
MM säljer 75JU7005 för 23990 inatt. http://www.mediamark...er-1272375.html

#42

Postad 21 september 2016 - 21:32

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Wow! Tack! Beställt :) 



#43

Postad 21 september 2016 - 21:56

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Wow! Tack! Beställt :)

Kul att kunna hjälpa till! Hoppas du blir nöjd.

#44

Postad 03 oktober 2016 - 13:20

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Efter lång leveranstid från MediaMarkt så fick jag min nya TV i torsdags och i stort är jag väldigt nöjd. Som spelskärm är den kanon (ett härligt lyft från 55 till 75"). 



#45

Postad 05 oktober 2016 - 09:53

Unregistered8d0d01ce
  • Unregistered8d0d01ce
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Så det är denan man ska ha alltså? Ska man vänta ända tills Black Friday? :/



#46

Postad 05 oktober 2016 - 10:55

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Så det är denan man ska ha alltså? Ska man vänta ända tills Black Friday? :/

 

Jag är väldigt nöjd MEN det är inte den bästa TVn på marknaden. Allt är ju en prisfråga. 

Den har utgått ur sortimentet så om den börjar blir lite rea hos de övriga som har kvar den så går den nog snabbt. De som Webhallen hade sålde slut snabbt. MediaMarkt har kvar den men oklart hur många (de övriga lär ju inte ha mer än en antar jag). 



#47

Postad 09 oktober 2016 - 12:31

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Jag är väldigt nöjd MEN det är inte den bästa TVn på marknaden. Allt är ju en prisfråga. 

Den har utgått ur sortimentet så om den börjar blir lite rea hos de övriga som har kvar den så går den nog snabbt. De som Webhallen hade sålde slut snabbt. MediaMarkt har kvar den men oklart hur många (de övriga lär ju inte ha mer än en antar jag). 

Asså ska den utgå? Vilken ska ersätta denna?

Söker efter en 75 tummare men väntar nog på Black friday och hoppas på ett bra pris.



#48

Postad 10 oktober 2016 - 06:48

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Asså ska den utgå? Vilken ska ersätta denna?

Söker efter en 75 tummare men väntar nog på Black friday och hoppas på ett bra pris.

De går inte att köpa längre på flera ställen så jag tolkar det som utgående. Nya har inte annonserats ännu. Finns de kvar på MediaMark i november så lär det nog bli ett bra pris på BlackFriday. Lycka till. 



#49

Postad 13 oktober 2016 - 20:41

PeterParnes
  • PeterParnes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Efter att ha använt TVn en del nu så måste jag säga att jag är mycket nöjd. Jag har alltid ansett att en TV ska vara dum för de inbyggda funktionerna är oftast så dåliga. Gällande denna måste jag dock ändra mig gällande mediaspelaren för den fungerar mycket. Spelar H265/HEVC utan problem från USB. 

Bra spelkänsla på TVn också. 

Det inbyggda ljudet är ju inte mycket att ha men det är det aldrig på TV-apparater ändå så vem bryr sig egentligen ;) 



#50

Postad 20 oktober 2016 - 13:17

danne_king
  • danne_king
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Är kanske dags att skiva en recension på tvn snart då jag snart haft den i 2 månader så blir en liten kort nu och så får de bli en lite längre på prisjakt lite senare.

Tycker tvn är helt ok men det finns vissa saker jag stör mig på.

Värst är att jag har lodrätta ränder bakom skärmen som syns om jag har en väldigt ljus bild. Tittar jag tex på hockey syns dessa linjer när bilden flyttas, väldigt störande.

Sen tycker jag att tvn kan vara väldigt seg ibland, speciellt att starta upp innan den kollat av USB och loggat in på nätet osv.

Har inte haft en så här stor tv tidigare och har förstått att man måste ha lite förstående att bilden inte är lika förlåtande som på en mindre när kvalitén är lite sämre. HD är ju bra men tittar man på de lite sämre tv-kanalerna är bilden ofta väldigt grynig.

Till tv-spel är bilden väldigt bra!

Fjärrkontrollen är väldigt tråkig och är samma som till alla billigare Samsungs apparater. La den i en låda och använder istället kontrollen ifrån min förra tv (8005) när jag inte använder den ligga extra kontrollen som är riktigt skön med pekfunktionen.

Har också fastnat för funktionen Multi link screen för att tex kunna se på tv samtidigt som man spelar tv-spel eller gör nåt annat. Kanon när tjejen vill så på Hollywood fruar och jag hellre spelar tv-spel :)

Dock kan tvn vara lite trög med vilken bild som ska få ha ljud eller vilken bild som ska få vara på vilken sida men tanken med funktionen är kanon (säkert inget nytt för just den här tvn men första gången jag använder det).

Inspelning på USB-minne är ju också väldigt bra, men fick problem med mitt första minne (1TB) som kanske var för stort. Var och varannan dag fick jag formatera om den för att få det att fungera. Bytte till ett mindre och nu fungerar det bättre.

Ljudet i tvn är som dom flesta apparater idag och inget man hurrar över. Kör med hembiosystem men ibland har tvn svårt att sköta val av ljudkanalerna tillsammans med recivern (Onkyo) vilket den tidigare tvn aldrig hade nåt strul med och blir så stående tex på Game fast jag valt tv osv men det överlever man kanske.

Angående ljudet så är det extremt stora skillnader mellan tv-kanaler och mellan värst är det mellan tv-program och tex tv-spel. Har jag låg volym när jag ser på tv och sen sätter på tv-spelet så är det väldigt högt. Det här var inte heller nåt jag upplevde med tidigare tvn så gissar att det inte är recivern som knasar utan att det är tvn som är problemet (kanske bara någon inställning jag inte hittat?).

Sen är det nåt knas att använda Mute ibland. Mutar ofta ljudet när det är reklam men ibland fungerar inte just den funktionen (knappen) oavsett vilken fjärr jag använder. Behöver då höja eller sänka ljudet först för att få Mute att fungera.
Även när jag höjer och sänker ljudet så blir det ibland så att volymen drar iväg. Trycker jag en gång på volymen (upp eller ner) så höger den 5-6 steg direkt, som om jag höll in knappen. Detta enbart om jag använder fjärrkontrollerna till tvn och inte om jag använder kontrollen till recivern.

 

Tvn är jag i stort sätt nöjd med, speciellt då även jag lyckades köpa den till 19990kr (Media Markt tar fortfarande 10000kr mer).

En del grejer är störande men det mesta går att leva med. Ränderna är det som stör mest men syns som tur är inte så ofta.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.