Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig välja mellan dessa 2

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 september 2016 - 15:37

CrystalBlue
  • CrystalBlue
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har undersökt en hel del kring mitt köp av ny TV och tillslut kommit fram till att det finns 2 alternativ som jag skulle behöva råd angående vilken som är "bästa köpet".

 

Jag tittar väldigt mycket på sport och film och tidigare har jag kopplat min dator till TV:n för att kolla på diverse streamingtjänster såsom viaplay, cmore osv. Med ny smart TV så kanske inte datorn behöver användas i samma utsträckning.

 

Dessa är alternativen som jag nu kommit ner till:

 

http://www.elgigante...v-ue65ku6075xxe

 

Nersatt från ca 15k till 12k just nu. Samsung är väl ett toppmärke men har dock hört en del negativt om tidigare 6-serierna från samsung. Det kanske är bättre med årets modell?

 

 

http://www.webhallen...cl=start:viewed

 

Nersatt från ca 20k till 15k just nu. Philips verkar ha lite sämre rykte, är det korrekt? Känns som en modell i högre skiktet än samsungen ovan men om philips överlag är sämre så kanske samsungs "medel modell" ändå är bättre än "philips högklassmodeller"?

 

 

Det verkar som mer eller mindre alla smart tv har sina för och nackdelar samt små fel med sina operativsystem och jag som är van att koppla upp datorn till TV:n kan enkelt komma runt eventuella brister i TV:ns smart funktioner tror jag.

 

Det jag vill ha ut är kort och gott bäst bild för pengarna, främst då för sport och film tittande. Jag har hemmabiosystem för ljudet så det är inte viktigt hur TV:ns högtalare är.

 

Philips ligger på 23k på elgiganten så det känns som ett kap att få den för 15k hos webhallen men tror ni ändå att samsungen kommer leverera bättre bild eftersom samsung klassas som det bättre märket gällande TV?

 

Jag har förstått efter att ha läst en del att olika TV passar till olika saker och det många gånger är svårt att säga vilken som är bäst till 100%. Men man bör väl kunna göra en helhetsbedömning om vilken apparat som har bäst prestanda och därför bör vara det bättre köpet? Finns väl en hel del experter här som kan tala om ifall Samsung 6 serie från 2016 känns bättre eller sämre än Philips 7 serie från 2016? Väger samsungs storhet och kvalitet (?) tyngre än en philips i den högre prisklassen?

 

Tacksam för eventuella, svar, råd och förslag. TV:n ska inhandlas imorgon men önskar gärna något expertutlåtande angående vilken TV jag bör satsa på, kanske finns folk som har dessa TV-apparater och kan ge ett lite utlåtande?



#2

Postad 24 september 2016 - 15:43

k struttson
  • k struttson
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Satsa på Philips !!



#3

Postad 24 september 2016 - 16:22

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Det enda rådet från mig är att du ska vänta. Nästan alla teveapparater har idag mängder av bildprocesseringar som får bilden att verka bättre än ursprungssignalen. Notera att jag skrev "verka" bättre. Jag kan nästan slå vad om att en datormonitor gör ett mycket bättre jobb av visa sport genom webben än alla applikationer som någonsin funnits i teveapparater. En datormonitor saknar ofta bildprocesser vilket gör att den visar en bild som är mer trogen källan än en teveapparat, och alla dess bildfusknings-processer.

 

Men nu ska du köpa en teve i morgon. Då går du in och ber om fjärren. Sedan stänger du av alla bildprocesser som finns i teven och lämnar kvar de som är viktiga, dvs kontrast, svärta, färg. Är du smart så har du sparat ner någon svår sport som du tycker att en teve är dålig på att visa. Be personalen att visa dig var du kan spela upp sportsekvenserna. Kör hårt och kör länge. Gör det till en rolig teknikdag. har du känslan av att du fortfarande vet vilken teve du vill ha så lägger du ner kreditkortet i plånkan och väntar tills du vet bättre.

 

Ha kul först och främst. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.