Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3360 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1401

Postad 22 februari 2018 - 08:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Idag kommer jag inte in alls i Infuse till filmerna/serierna via SMB, funkar med MrMc... men MrMc fixar inte BD full eller UH BHD?  :ph34r:

Edit: Googlade fram att man helst skulle gå genom Library när man har många filmer och serier, om man streamar genom SMB...  :mellow: 

Är det krångligt att få igång NFS? Fundrar på det istället isf... 


Redigerat av Garrett, 22 februari 2018 - 08:44.


#1402

Postad 22 februari 2018 - 16:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Finns en ny beta ute :)



#1403

Postad 22 februari 2018 - 16:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Idag kommer jag inte in alls i Infuse till filmerna/serierna via SMB, funkar med MrMc... men MrMc fixar inte BD full eller UH BHD? :ph34r:
Edit: Googlade fram att man helst skulle gå genom Library när man har många filmer och serier, om man streamar genom SMB... :mellow:
Är det krångligt att få igång NFS? Fundrar på det istället isf...


Testat både SMB och NFS, hackar/buffrar oavsett men funkar lite bättre med NFS.

#1404

Postad 22 februari 2018 - 16:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kan inte lägga till filer i SMB nu genom MrMc... men kommer in i dom som är utdelade sen innan... är det mitt nätverk som spökar eller är det appleTV?

Kan inte kolla och jämföra med mina andra mediaspelare, då jag precis sålt dom...  :ph34r:

Edit: Testade lägga till och kolla på film på appleTvn i sovrummet med infuse... där går det ju bra!  :ph34r:

Har jag kommit åt nånting i äpplet i vardagsrummet... vad faen..?  :unsure:  :lol:

 

Edit2: Funkade nu med Infuse på appleTVn i Vrummet när jag tog bort alla källor och la till dom igen... nu är det frid och fröjd hemma igen...  :unsure:  :lol:  :P 


Redigerat av Garrett, 23 februari 2018 - 08:23.


#1405

Postad 05 mars 2018 - 22:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Fjärde betan i 11.3 ute nu😊

Redigerat av mcmike, 05 mars 2018 - 22:44.


#1406

Postad 06 mars 2018 - 05:22

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Fjärde betan i 11.3 ute nu😊


Hoppas den funkar bättre än beta 3 då den va väldigt seg och kontrollen tappa anslutning mm

#1407

Postad 06 mars 2018 - 07:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Min fjärr tappade inte kontakten någon gång med tidigare betan😊 Båda två har fungerat där!

Redigerat av mcmike, 06 mars 2018 - 07:26.


#1408

Postad 06 mars 2018 - 11:38

Unregistered864bbb5e
  • Unregistered864bbb5e
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Fick själv fjärren funka så att jag ställde den som dvd player först och då raderade den helt. Plötsligt det funkar perfekt :) installerade även sista beta idag. Om nån undrar..

Redigerat av Unregistered864bbb5e, 06 mars 2018 - 11:42.


#1409

Postad 07 mars 2018 - 10:55

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Någon som testat Infuse 5.6.9 än och märkt av några skillnader vid streaming från NAS vis SMB?

#1410

Postad 07 mars 2018 - 13:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Någon som testat Infuse 5.6.9 än och märkt av några skillnader vid streaming från NAS vis SMB?

 

När kom den ut? Uppdaterar den själv till nyaste versionen? 



#1411

Postad 07 mars 2018 - 13:06

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Finns det fler som har problem med Apple TVn och att mörka partier flashar?
Lite som ett pulserande ljus i mörka scener?
Har även en Shield TV utan samma fel och samma utrustning

#1412

Postad 07 mars 2018 - 13:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Finns det fler som har problem med Apple TVn och att mörka partier flashar?
Lite som ett pulserande ljus i mörka scener?
Har även en Shield TV utan samma fel och samma utrustning


Nope, inget jag märkt. Kan du ge nån scen som exempel så man kan kolla?

#1413

Postad 07 mars 2018 - 13:57

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Låter som hdmi felet och dolby vision men inte säker. Ska kommit fixar till bla LG nu.



#1414

Postad 07 mars 2018 - 15:15

MarcoPontiac
  • MarcoPontiac
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Låter som hdmi felet och dolby vision men inte säker. Ska kommit fixar till bla LG nu.


Var det till mig?
Gäller all material isåfall. Inte bara DOLBY Vision

#1415

Postad 07 mars 2018 - 15:16

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0

Beror väl på vad du ställt din apple tv på. Förr var det DV på allt =problem på allt, om detta valet gjordes men i senaste betorna så kan det nog hantera specifikt material men om du ställt in rätt så vet jag inte tyvärr.


Redigerat av wesslan, 07 mars 2018 - 15:17.


#1416

Postad 07 mars 2018 - 15:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Var det till mig?
Gäller all material isåfall. Inte bara DOLBY Vision

 

Inte märkt något, ge ett exempel film/serie där detta sker :)


Redigerat av mcmike, 07 mars 2018 - 15:37.


#1417

Postad 07 mars 2018 - 16:07

Lucifr
  • Lucifr
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Någon som kör Apple TV 4K med LG SJ9 soundbar och LG OLED B7? Om jag kopplar in Apple TV 4K direkt till soundbaren så får jag ingen bild/signal till min LG B7 65" (kör då ARC mellan TV och Soundbar) när jag kör med 4K Dolby Vision som inställning. Har testat att koppla Apple TV 4K direkt till TV:n och då fungerar 4k Dolby Vision utan problem med samma kablar. 

 

De kablar jag använder är certified premium high speed och ska klara upp till 18 GB/s.

 

Ni som kör denna kombo, fungerar det för er? Vad har ni för kablar? 

 

EDIT: Samma fel gäller om jag väljer 4K SDR RGB HÖG/LÅG. 


Redigerat av Lucifr, 07 mars 2018 - 16:08.


#1418

Postad 07 mars 2018 - 17:29

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Finns det fler som har problem med Apple TVn och att mörka partier flashar?
Lite som ett pulserande ljus i mörka scener?
Har även en Shield TV utan samma fel och samma utrustning

Jag och många andra här har skrivit om det. (Har lite brådis så hinner inte skriva mer nu)

#1419

Postad 07 mars 2018 - 18:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

När kom den ut? Uppdaterar den själv till nyaste versionen?


Skall uppdateras själv, för att skynda på så kan man gå in på Infuse i AppStore och uppdatera den vägen.

Hittade nog felet som gjorde att mina filmer hackade, låg inte i Infuse dock.... hade ”Airtime Fairness” påslaget på min AP, problem löst iaf 😊

#1420

Postad 08 mars 2018 - 09:21

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Någon som testat Infuse 5.6.9 än och märkt av några skillnader vid streaming från NAS vis SMB?

 

Märker ingen skillnad, hade inte problem innan och har inte problem nu heller.

 

Läser man i deras forum så verkar det vara stora problem med SMB och Synology-nasar...



#1421

Postad 08 mars 2018 - 10:22

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Märker ingen skillnad, hade inte problem innan och har inte problem nu heller.

Läser man i deras forum så verkar det vara stora problem med SMB och Synology-nasar...


Skall ha implementerat stöd för SMB3 i senaste versionen, får ändra detta i NAS:en oxå.

#1422

Postad 10 mars 2018 - 00:08

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Finns det fler som har problem med Apple TVn och att mörka partier flashar?
Lite som ett pulserande ljus i mörka scener?
Har även en Shield TV utan samma fel och samma utrustning

Japp ser det med. Har jämfört med chromecast och den håller inte på och flashar. Detta problem gäller sdr material och handlar inte om DV text flasningen.

#1423

Postad 10 mars 2018 - 08:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Japp ser det med. Har jämfört med chromecast och den håller inte på och flashar. Detta problem gäller sdr material och handlar inte om DV text flasningen.

 

Då kanske du/ni kan ge exempel på scener där detta uppstår tydligt, genom Netflix, iTunes el Viaplay?


Redigerat av mcmike, 10 mars 2018 - 08:54.


#1424

Postad 10 mars 2018 - 08:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Är också nyfiken, då jag inte sett det alls... 



#1425

Postad 10 mars 2018 - 22:59

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Köpte avengers Ultron på iTunes för ett tag sen, kollade den nu på projektorn... Alltså shit, vilken bild och vilket ljud för att vara streamat! Tror inte jag skulle kunna se skillnaden på streamat från iTunes mot en BD version... måste nästan köpa den på bd och göra blindtest... nån i familjen får starta dom olika versionerna, så får jag komma in i rummet och gissa vilket det är 👀😋

#1426

Postad 10 mars 2018 - 23:29

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Då kanske du/ni kan ge exempel på scener där detta uppstår tydligt, genom Netflix, iTunes el Viaplay?

Tex i början på finest hour(netflix), 3 första minuterna är det en hel del pulserande ljusflasningar.

Ex 1m 5s in gråa hustaket till vänster flashar. En del flasningar i svarta himlen också uppe till höger. Interesant jag testa att pausa och ser det flasha fortfarande på still bild.

1m 26s interiören i bilen längst ner till höger flashar.

1m 38s på den som sitter närmast flashar det vid hans vänstra axel på kappan.

2m.16s vid axel och bakhuvud på den som sitter närmast och även vid han som öppnat dörren vid stora delar av svarta kappan.

Better call saul S3 E2
0m 42s väggpartiet lite ovanför det stora fönstret på högra sidan flashar

Kollar jag samma scener med cc ultra eller inbyggda b6 appen så ser jag inga flasningar på nämda timestamps. Sett flasningar på mer material på atv 4k som inte ultran hade även på viaplay.

Kör med matchning av hz och omfång på.

Redigerat av axion84, 11 mars 2018 - 00:06.


#1427

Postad 10 mars 2018 - 23:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Köpte avengers Ultron på iTunes för ett tag sen, kollade den nu på projektorn... Alltså shit, vilken bild och vilket ljud för att vara streamat! Tror inte jag skulle kunna se skillnaden på streamat från iTunes mot en BD version... måste nästan köpa den på bd och göra blindtest... nån i familjen får starta dom olika versionerna, så får jag komma in i rummet och gissa vilket det är

 

Här har du en kille som gjort många tester mellan streamat och blu ray.

 

http://www.avsforum....-vs-amazon.html

 

http://www.avsforum....s-vudu-hdx.html



#1428

Postad 11 mars 2018 - 08:20

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Köpte avengers Ultron på iTunes för ett tag sen, kollade den nu på projektorn... Alltså shit, vilken bild och vilket ljud för att vara streamat! Tror inte jag skulle kunna se skillnaden på streamat från iTunes mot en BD version... måste nästan köpa den på bd och göra blindtest... nån i familjen får starta dom olika versionerna, så får jag komma in i rummet och gissa vilket det är 👀😋


Har dem båda och testat lite.
Absolut håller iTunes bra klass oavsett film om man jämför med Blu-ray. För just denna film är den största skillnaden att det nog är lite mer skärpa i BD-versionen samt när det sker mycket saker samtidigt (inledningen exempelvis, massor av explosioner, laser, snö, mycket rörelser osv) så håller BD-versionen ihop det hela bättre.

#1429

Postad 11 mars 2018 - 10:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Kollar jag samma scener med cc ultra eller inbyggda b6 appen så ser jag inga flasningar på nämda timestamps. Sett flasningar på mer material på atv 4k som inte ultran hade även på viaplay.
 

 

Ok, ska kika lite senare.! Har själv issues med vissa serier genom Netflix med Dolby vision ( Inkl tv appen ) men inte genom CC Ultran  :rolleyes:  



#1430

Postad 11 mars 2018 - 19:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tex i början på finest hour(netflix), 3 första minuterna är det en hel del pulserande ljusflasningar.

Ex 1m 5s in gråa hustaket till vänster flashar. En del flasningar i svarta himlen också uppe till höger. Interesant jag testa att pausa och ser det flasha fortfarande på still bild.

1m 26s interiören i bilen längst ner till höger flashar.

1m 38s på den som sitter närmast flashar det vid hans vänstra axel på kappan.

2m.16s vid axel och bakhuvud på den som sitter närmast och även vid han som öppnat dörren vid stora delar av svarta kappan.

Better call saul S3 E2
0m 42s väggpartiet lite ovanför det stora fönstret på högra sidan flashar
 

 

Nu har jag kikat på alla dessa scener och det finns inga flash någonstans..! Har senaste betan i Apple Tv:n och så även inlagd i Oleden :rolleyes:



#1431

Postad 12 mars 2018 - 00:10

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Nu har jag kikat på alla dessa scener och det finns inga flash någonstans..! Har senaste betan i Apple Tv:n och så även inlagd i Oleden :rolleyes:

Okej skumt. Du har atv4k kopplat till b7?

Redigerat av axion84, 12 mars 2018 - 00:11.


#1432

Postad 12 mars 2018 - 04:57

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
He atv 4K lg b7 hyrde kung arthur på iTunes med DV och där var bilden grådassig, ljus. Såg att den filmen även fanns på Netflix och där va det mycket bättre svärta. Någon som upplevt samma?
Inte problem med andra filmer vad jag vet. Denna va ju en slump att jag jämförde.

Netflix sdr tecnicolor läget
iTunes DV bio läget

Redigerat av FenioN, 12 mars 2018 - 05:31.


#1433

Postad 12 mars 2018 - 07:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag får också grådassig bild med Arthur i DV..!

Okej skumt. Du har atv4k kopplat till b7?


Ja precis.!

#1434

Postad 13 mars 2018 - 19:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ny beta ute..!



#1435

Postad 16 mars 2018 - 08:05

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Nu har jag kikat på alla dessa scener och det finns inga flash någonstans..! Har senaste betan i Apple Tv:n och så även inlagd i Oleden :rolleyes:

Nån mer som kan kolla dessa scener. För att ta reda på om det är fel på min atv 4k.

I början på finest hour(netflix), 3 första minuterna är det en hel del pulserande ljusflasningar.

Ex 1m 5s in gråa hustaket till vänster flashar. En del flasningar i svarta himlen också uppe till höger. Interesant jag testa att pausa och ser det flasha fortfarande på still bild.

1m 26s interiören i bilen längst ner till höger flashar.

1m 38s på den som sitter närmast flashar det vid hans vänstra axel på kappan.

2m.16s vid axel och bakhuvud på den som sitter närmast och även vid han som öppnat dörren vid stora delar av svarta kappan.

Better call saul S3 E2
0m 42s väggpartiet lite ovanför det stora fönstret på högra sidan flashar

Kollar jag samma scener med cc ultra eller inbyggda b6 appen så ser jag inga flasningar på nämda timestamps. Sett flasningar på mer material på atv 4k som inte ultran hade även på viaplay.

Kör med matchning av hz och omfång på.

Redigerat av axion84, 16 mars 2018 - 08:07.


#1436

Postad 16 mars 2018 - 10:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

När man söker och hittar texter genom Infuse, finns det nåt sätt att spara dom på hdd som filmerna/serierna ligger på?

Sen i MrMc, hittar jag inga filer genom SMB... eller jag hittar inget i SMB... kanske en mer windowsfråga... men htpcn som filmerna är utdelade på är med i hemnätverket, och hittar ju dom genom infuse... 

Är ju ingen fara på taket, iom jag använder infuse... men vill ha den som alternativ också. :)



#1437

Postad 16 mars 2018 - 17:02

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

 

När man söker och hittar texter genom Infuse, finns det nåt sätt att spara dom på hdd som filmerna/serierna ligger på?

Sen i MrMc, hittar jag inga filer genom SMB... eller jag hittar inget i SMB... kanske en mer windowsfråga... men htpcn som filmerna är utdelade på är med i hemnätverket, och hittar ju dom genom infuse... 

Är ju ingen fara på taket, iom jag använder infuse... men vill ha den som alternativ också. :)

 

Kan inte spara ner texterna i Infuse. Infuse kommer ihåg vilken text du valt till en film eller ett avsnitt ur en serie. Annars är alternativet att ladda ner undertexterna från opensubtitles med din pc eller mac.


Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 16 mars 2018 - 17:03.


#1438

Postad 20 mars 2018 - 17:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

tvOS 12 framöver   :)

 

https://www.flatpane...l&id=1521031507


Redigerat av mcmike, 20 mars 2018 - 17:32.


#1439

Postad 20 mars 2018 - 20:48

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Hoppas på valbart stöd för 10 bitars färgdjup och utökad färgrymd även i 4K SDR upplösningsläget.

Sen ser jag även gärna att uppspelningen av iTunes filmer i 24.000fps och 25.000fps hanteras bättre så att man slipper gå in och slå av snabbuppspelnings funktionen för att slippa bildsynk problematiken.



#1440

Postad 21 mars 2018 - 16:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ny beta ute..!

 

Igen den 6:e i ordningen  :)

 

 

Hoppas på valbart stöd för 10 bitars färgdjup och utökad färgrymd även i 4K SDR upplösningsläget.
 

 

 Det fungerar ypperligt med apple tv/iTunes genom Oppon idag, så det borde inte vara en omöjlighet tycker man  :)



#1441

Postad 21 mars 2018 - 20:53

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Nån mer som kan kolla dessa scener. För att ta reda på om det är fel på min atv 4k.

I början på finest hour(netflix), 3 första minuterna är det en hel del pulserande ljusflasningar.

Ex 1m 5s in gråa hustaket till vänster flashar. En del flasningar i svarta himlen också uppe till höger. Interesant jag testa att pausa och ser det flasha fortfarande på still bild.

1m 26s interiören i bilen längst ner till höger flashar.

1m 38s på den som sitter närmast flashar det vid hans vänstra axel på kappan.

2m.16s vid axel och bakhuvud på den som sitter närmast och även vid han som öppnat dörren vid stora delar av svarta kappan.

Better call saul S3 E2
0m 42s väggpartiet lite ovanför det stora fönstret på högra sidan flashar

Kollar jag samma scener med cc ultra eller inbyggda b6 appen så ser jag inga flasningar på nämda timestamps. Sett flasningar på mer material på atv 4k som inte ultran hade även på viaplay.

Kör med matchning av hz och omfång på.

Massor med folk på b6 tråden i avforums som skriver att dom ser flickering på atv 4k på sdr content också.

#1442

Postad 21 mars 2018 - 22:25

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Min Apple TV har börjat starta helt plötsligt vilket resulterar i att förstärkare och TV startar med med det ”klickande” ljudet dessa har för sig vid uppstart.
Har hänt två gånger denna vecka.
Har inga oväntade gäster på nätverket och jag har sedan tidigare stängt av möjligheten till P2P AirPlay.
Frugan har inte heller gjort något då hon sov senast detta hände.

Någon annan som varit med om det?
Kör ingen beta utan senaste vanliga TVOS.

#1443

Postad 22 mars 2018 - 23:23

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Finns det fler som har problem med Apple TVn och att mörka partier flashar?
Lite som ett pulserande ljus i mörka scener?
Har även en Shield TV utan samma fel och samma utrustning

Fick tipset att ställa in till 60/50hz istället för 24hz och då försvinner ljus flashandet. Mycket bättre nu.

Även en lösning att få bort text flashandet på DV i netflix är att stänga av matcning av hz och ställa in till 4k sdr 60hz och då startar det i hdr10 istället. Såg ingen flasning på godless scenen då vid brasan i mörkret och det såg bra ut. Kanske startar i dv för b7 or eftersom b6 är limiterad till 30hz via hdmi DV och kanske därför den startar i hdr10 för mig med b6. Annars är det väl bara välja hdr 60hz manuelt.

Redigerat av axion84, 22 mars 2018 - 23:24.


#1444

Postad 23 mars 2018 - 06:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Fick tipset att ställa in till 60/50hz istället för 24hz och då försvinner ljus flashandet. Mycket bättre nu.

Även en lösning att få bort text flashandet på DV i netflix är att stänga av matcning av hz och ställa in till 4k sdr 60hz och då startar det i hdr10 istället. Såg ingen flasning på godless scenen då vid brasan i mörkret och det såg bra ut. Kanske startar i dv för b7 or eftersom b6 är limiterad till 30hz via hdmi DV och kanske därför den startar i hdr10 för mig med b6. Annars är det väl bara välja hdr 60hz manuelt.

 

​Det där är ju inte heller riktigt rätt, man vill ju ha rätt hz när man glor på film/serier. Men kommer väl en fix till det... aldrig varit med om en mediaspelare som får så mycket uppdateringar och fixar som äpplet... och jag har haft många mediaspelare.  :ph34r:  ^_^ 

Har själv inte märkt nånting, men jag kör SDR hela vägen iom varken projjen eller förstärkaren är hdr ready. 



#1445

Postad 23 mars 2018 - 07:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

​Det där är ju inte heller riktigt rätt, man vill ju ha rätt hz när man glor på film/serier. Men kommer väl en fix till det... aldrig varit med om en mediaspelare som får så mycket uppdateringar och fixar som äpplet... och jag har haft många mediaspelare. :ph34r: ^_^
Har själv inte märkt nånting, men jag kör SDR hela vägen iom varken projjen eller förstärkaren är hdr ready.


Tänk när det kommer uppdateringar som fixar då är det inte bra 😂
Har själv haft flertalet spelare och INGEN har kommit med någon uppdatering utan man fått leva med buggarna.

#1446

Postad 23 mars 2018 - 07:57

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Det jag däremot märkt på sistone är att det kan bli lite hack, när jag kollar på 23.976 filmer på netflix, det har det inte varit innan, typ vart 3,4,5e(svårt att säg) minut, så blir det ett microhack... märkte det senast igår och i förrgår när vi kollade på Tex Security, Dark, och Outsider... och bildvisaren visar 23.976 på info...
Ska se en film sen genom Infuse... se om det är likadant där... men det tror jag inte, såg ett par filmer i helgen genom Infuse, då såg jag inget sånt...

 

Edit: Snart kollat ett avsnitt av Dark, ingen antydan till häck nu... som bortblåst... Märkligt... ☺


Redigerat av Garrett, 23 mars 2018 - 09:28.


#1447

Postad 23 mars 2018 - 08:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Även en lösning att få bort text flashandet på DV i netflix är att stänga av matcning av hz och ställa in till 4k sdr 60hz och då startar det i hdr10 istället. godless scenen då vid Kanske startar i dv för b7 or eftersom b6 är limiterad till 30hz via hdmi DV och kanske därför den startar i hdr10 för mig med b6. 

 

 

Fortfarande Dolby vision ja och inget flashande med den nya betan heller..!


Redigerat av mcmike, 23 mars 2018 - 08:33.


#1448

Postad 23 mars 2018 - 08:52

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

​Det där är ju inte heller riktigt rätt, man vill ju ha rätt hz när man glor på film/serier. Men kommer väl en fix till det... aldrig varit med om en mediaspelare som får så mycket uppdateringar och fixar som äpplet... och jag har haft många mediaspelare. :ph34r: ^_^
Har själv inte märkt nånting, men jag kör SDR hela vägen iom varken projjen eller förstärkaren är hdr ready.

Jag kör med det jag stör mig minst på. Inte värt det bättre 24hz bild flytet när jag ser flashande.

Fortfarande Dolby vision ja och inget flashande med den nya betan heller..!

Förhoppningvis löses det med den här fixen för oss som ser det.

https://www.forbes.c...y/#7a02da812ee5

Redigerat av axion84, 23 mars 2018 - 09:22.


#1449

Postad 23 mars 2018 - 14:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Förhoppningvis löses det med den här fixen för oss som ser det.

https://www.forbes.c...y/#7a02da812ee5

 

Jag menade flashandet med sdr material som du/ni upplever, om DV fixen löser även det?.. :rolleyes:  Kan själv inte påstå att jag upplevt några stora bekymmer eller att det är ett stort problem med Dv material genom trådprodukten/B7 och då har jag testat/titta på ganska många serier/filmer med det formatet genom Netflix. Tycker Apple tv 4k är en grym produkt sett till vad den presterar och personliga behov. Tacksam över att den "utvecklas" hela tiden och tillgången till iTunes som satt en ny nivå sett till de dyra Ultra HD bluray´sen   :)


Redigerat av mcmike, 23 mars 2018 - 14:31.


#1450

Postad 23 mars 2018 - 19:04

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Jag menade flashandet med sdr material som du/ni upplever, om DV fixen löser även det?.. :rolleyes: Kan själv inte påstå att jag upplevt några stora bekymmer eller att det är ett stort problem med Dv material genom trådprodukten/B7 och då har jag testat/titta på ganska många serier/filmer med det formatet genom Netflix. Tycker Apple tv 4k är en grym produkt sett till vad den presterar och personliga behov. Tacksam över att den "utvecklas" hela tiden och tillgången till iTunes som satt en ny nivå sett till de dyra Ultra HD bluray´sen :)

Kanon maskin om dom kan fixa både 24hz sdr flashandet och DV text flashandet. Då finns det inget att klaga på :)

Men jag kommer noga välja den mer nu framför ultran vid sdr streaming inställt på 60/50 hz för då slipper jag sdr flashandet då är det lika där med ultran angånde hz men atv 4k har lite bättre ljud och nog lite bättre färger imo. Viaplay flöt jätte bra tex med 50hz inställt det även med ultran.

Redigerat av axion84, 23 mars 2018 - 19:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.