Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

1762 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 juli 2018 - 17:55

mcmike
  • mcmike
  • Mega-Guru

• 8 995 inlägg
  • 0

Det är en Netgear GS105 med gigabitportar så det tror jag inte, men ska testa med en laptop.

Nej då är det inte den! Var genom en sådan jag testade :P

Postad 15 juli 2018 - 17:55

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 254 inlägg
  • 0

testa först utan routern. sätt kabeln rätt i fiberconverten och sen till din dator och se vad resultatet blir.

Inga problem med övrig utrustning. Får ut 250 Mbit/s via wi-fi på en iPhone! Trådat borde ge minst samma resultat.

Det var inte min mening att ockupera tråden med nätverksbekymmer. Återkommer när jag löst detta!

Edit: LÖST! Kabelbyte och omstart ger nu 273/117 Mbit/s. Det bör ha varit omstarten som tog skruv i och med att även den gamla kabeln var CAT5.e.

Redigerat av Saturnus, 15 juli 2018 - 20:14.

Postad 16 juli 2018 - 05:29

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Härligt. Kan ju ha blivit något fel med handskakningen med switchen och hastigheten blev då satt till 100 Mbit endast och omstarten löste det problemet. Men det kan ju ha med kabelnätet med att göra. Normalt ska det inte vara några problem med cat5e. Dock så har jag märkt att ibland har jag fått med kablar till lite olika produkter som varit märkta cat5e, men som endast haft 4 trådar i sig, vilket begränsar hastigheten till 100 Mbit/s.

Postad 16 juli 2018 - 07:34

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 254 inlägg
  • 0

Härligt. Kan ju ha blivit något fel med handskakningen med switchen och hastigheten blev då satt till 100 Mbit endast och omstarten löste det problemet. Men det kan ju ha med kabelnätet med att göra. Normalt ska det inte vara några problem med cat5e. Dock så har jag märkt att ibland har jag fått med kablar till lite olika produkter som varit märkta cat5e, men som endast haft 4 trådar i sig, vilket begränsar hastigheten till 100 Mbit/s.

Intressant! Kabeln kom ursprungligen med en digitaltvbox. Skönt att det är löst nu.

Helt orelaterat till ovanstående så tittade vi igår på Netflix via ATVn istället för via appen på tv’n. Jag tyckte bildkvaliteten blivit bättre, framför allt vid panoreringar. Någon annan som märkt detta? Är det Netflix som gjort någon förändring, eller är det uppdaterad mjukvara som ligger bakom? Blacklist säsong 4 var det vi såg.

Postad 16 juli 2018 - 07:50

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 536 inlägg
  • 0

Inga problem med övrig utrustning. Får ut 250 Mbit/s via wi-fi på en iPhone! Trådat borde ge minst samma resultat.

Det var inte min mening att ockupera tråden med nätverksbekymmer. Återkommer när jag löst detta!

Edit: LÖST! Kabelbyte och omstart ger nu 273/117 Mbit/s. Det bör ha varit omstarten som tog skruv i och med att även den gamla kabeln var CAT5.e.

Kan bara säga att just den switchen du använder (gs105) var orsaken till mitt strulande nätverk..

Postad 16 juli 2018 - 16:31

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 016 inlägg
  • 0
Hade också GS105 en gång i tiden som störde nötverket så den är utbytt.

Postad Igår, 07:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Beroende

• 1 254 inlägg
  • 0
Det låter ju inget vidare. Jag kör dessutom två stycken GS105 samt en GS108 men har inget att klaga på.

Postad Igår, 12:47

mcmike
  • mcmike
  • Mega-Guru

• 8 995 inlägg
  • 0

Har även jag två av varje, inga problem.!

Postad Igår, 12:48

Hellworks
  • Hellworks
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Disney-rea på Itunes nu

Postad Igår, 18:31

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 536 inlägg
  • 0
Nån mer som fått problem med att ljudet försvinner ungefär varje kvart några sekunder kör dock betan...

Postad Igår, 20:51

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 287 inlägg
  • 0

Nån mer som fått problem med att ljudet försvinner ungefär varje kvart några sekunder kör dock betan...

Aldrig varit med om, kör public beta på ena ATV’n och developer beta på den andra.

Postad Igår, 22:09

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 536 inlägg
  • 0

Aldrig varit med om, kör public beta på ena ATV’n och developer beta på den andra.

kör developer beta och får samma problem på 3 system jag testat den på så något strul är det..

Postad Igår, 22:52

Takeo
  • Takeo
  • Mästare

• 3 287 inlägg
  • 0
Testa en factory reset?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.