Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 65" UE65KS8005 på kampanj

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE65KS8005 (TV) 9 8,75 (11) Inga priser
25 relaterade trådar
Varför startar inte min UE55KS8005 (4 inlägg) 3 mån sedan
Samsung LCD-tv 2016 (1914 inlägg) 3 mån sedan
Kalibrering/Inställningsförslag Samsung TV (119 inlägg) 2 år sedan
Samsung KS7005 - kända fel (15 inlägg) 3 år sedan
Samsung UE65KS8005 light bleed / vita fläckar (0 inlägg) 5 år sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 6 år sedan
Samsung ue65ks8005 guide problem (6 inlägg) 6 år sedan
65" för PC - Mediakonsumption och sport sändingar? (10 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE65KS8005 Bitstream Appar (4 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B6V vs Samsung UE60KS7005 vs LG 65UH664v (vs Philips 65PUS7101) (2 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE65KU6095 studentrabatt? (2 inlägg) 6 år sedan
Välja 55” OLED istället för 65” LED? (36 inlägg) 6 år sedan
Samsung 65" på detta väggfäste? (1 inlägg) 6 år sedan
Samsung KS7005 vs KS8005 (29 inlägg) 7 år sedan
55" vs 65" OLED vs LCD | 15tusen - PS4 / Netflix (9 inlägg) 7 år sedan
Tips på USB-hdd till Samsung UE65KS8005TXXE (1 inlägg) 7 år sedan
LG OLED65B6V eller LG OLED55E6V eller... (6 inlägg) 7 år sedan
PS4 Pro kommer snart; rekommendation på lämplig TV (106 inlägg) 7 år sedan
Ljudproblem med 65KS8005 och förstärkare (5 inlägg) 7 år sedan
Frågor kring Sony KD-65XD8505 & Samsung UE65KS8005 (8 inlägg) 7 år sedan
Nytt eller Beg?? (26 inlägg) 7 år sedan
Ska köpa ny UHD-TV 65 tum, råd. (31 inlägg) 7 år sedan
Köpråd för 65"+ mottages! (6 inlägg) 7 år sedan
Vilken 65" skall jag välja? (19 inlägg) 7 år sedan
4K-TV 65-75" (26 inlägg) 7 år sedan

#1

Postad 08 oktober 2016 - 10:56

Harleystroker
  • Harleystroker
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Såg just att Samsung 65" LED Smart TV UE65KS8005 var på kampanj 4000 billigare på Webhallen Vad är haken? Det är ju under inköpspris efter vad jag förstått. Köpte en sådan på Netonnet för två veckor sedan men köpte en till nu och lämnar tillbaka den andra. Är skitnöjd med TV:n by the way.. men finns det en hake Typ tillverkningsbatch eller liknande?



#2

Postad 10 oktober 2016 - 07:15

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Kanske var ett misstag? Nu ligger priset på 23990 kr igen, jag passade dock på att beställa när priset låg på 19990  :)



#3

Postad 10 oktober 2016 - 09:21

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Det var inget misstag, utan Webhallen hade denna tv i sin Oktoberfest-kampanj.

Lite anmärkningsvärt dock, att den ingick inte i den ursprungliga kampanjen utan lades till kanske ett dygn senare.

De hade ca 33 exemplar som till slut landade på typ 10 enligt deras lagersaldo.



#4

Postad 10 oktober 2016 - 10:05

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Trevligt, jag slog också till på 19.990:-



#5

Postad 10 oktober 2016 - 13:57

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag slog också till på denna nu i helgen till kampanjpriset.

Vore kul att utbyta erfarenheter kring bildinställningar med er andra nyblivna ägare!



#6

Postad 10 oktober 2016 - 14:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Taskigt när man betalade 5000kr mer i somras :unsure:

Bra att det bara var tillfälligt så man inte känner sig lurad fortfarande :)



#7

Postad 10 oktober 2016 - 18:10

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag slog också till på denna nu i helgen till kampanjpriset.

Vore kul att utbyta erfarenheter kring bildinställningar med er andra nyblivna ägare!

 

Jag håller med! Får TVn imorgon redan verkar det som och håller på att leta upp lämpliga bildinställningar för tillfället  :)



#8

Postad 10 oktober 2016 - 18:12

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag håller med! Får TVn imorgon redan verkar det som och håller på att leta upp lämpliga bildinställningar för tillfället  :)

Härligt, då håller vi kontakten! Ska också leta och pröva så länge.



#9

Postad 11 oktober 2016 - 08:33

fede
  • fede
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Härligt, då håller vi kontakten! Ska också leta och pröva så länge.

Hur känns TVn? Har du mycket clouding och/eller banding?



#10

Postad 12 oktober 2016 - 20:52

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hur känns TVn? Har du mycket clouding och/eller banding?

Kommer från en 50 tum kuro plasma, så det är det kräver lite tid för att vänja sig vid den.
4k via Netflix ser asgrymt ut. SD via ComHem inte lika grymt. Håller på att pilla med inställningar varje kväll enligt olika recept. Nu senast AVS Forums tips på inställningar vilket inte föll mig i smaken.
Har inte märkt av några större problem med banding eller clouding.

#11

Postad 13 oktober 2016 - 07:02

Unregistered2e6c7ec0
  • Unregistered2e6c7ec0
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Alvedovar

 

Vad är ditt intryck av rörelsehanteringen i 4k och 1080p från olika källor? Jag gillar inte Soap Opera Effect (SOE) och stänger alltid av all motionprocessing.

 

Är också inne på att slå till på en ks8005 och har en Panasonic 50" ST60 idag. Mest orolig för rörelsehantering, judder och små ryck i bilden. Kan köpa lite bleeding i kanterna/ljusare black bars. Vad tycker du om rörelsehanteringen?


Redigerat av Unregistered2e6c7ec0, 13 oktober 2016 - 07:20.


#12

Postad 13 oktober 2016 - 07:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Jag har inga problem med rörelser bara källmaterialet är bra, men TVn är som sagt mer känslig än en plasma mot dåligt material, d.v.s icke HD. Vid HD och uppåt är det inga problems alls med bilden tycker jag. Kan vara värt att investera i HD kanaler om du ser mycket på TV för annars kommer man få en sämre upplevelse. Youtube 4K och Netflix 4K är riktigt bra bild kan jag lova, får en Xbox One S snart så jag kan prova 4K Bluray.



#13

Postad 13 oktober 2016 - 07:58

Unregistered2e6c7ec0
  • Unregistered2e6c7ec0
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Tackar!

 

Har ok med HD-källor som det är nu. Testade att köra en 4k-film (Revenant) från USB-minne direkt i TV:n i butik och där var det lite ryckigt och när jag slog på tv:ns rörelsehanteringen så blev det lite artefakter i ansikten osv. vid panorering. Det kan ha med filen att göra eller den "interna" uppspelaren.

 

Ska åka tillbaka och testa mer med att finjustera rörelsehanteringen, inte lätt att testa i lugn&ro i butik :)



#14

Postad 13 oktober 2016 - 08:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Kan även vara inställningarna på deras TV, slå av alla videoförbättrare.



#15

Postad 13 oktober 2016 - 10:39

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag kommer från en 7 år gammal LG-plasma TV och jag kan inte säga annat än att bilden på min nya Samsung är grymt bra! Körde lite 4K-material från Netflix och wow, vilken skillnad redan på fabriksinställningarna! Även 1080p skalar den upp riktigt bra!

 

Har inte märkt av någon clouding eller banding alls ännu. Det som jag märkt av lite är den där "gloria-effekten" vid höga kontraster, men det är svårt att komma ifrån med kantbelyst TV. Håller även på att laborera med olika inställningar, precis som Alvedovar gick jag också på AVS forum tips först men det var inget för mig heller.

 

Rörelsehanteringen är bra, har inte hunnit testa inställningarna så mycket ännu men det verkar som jag föredrar att inte ha AutoMotion helt avstängt utan på en låg inställning, då flyter det på bra.



#16

Postad 13 oktober 2016 - 19:52

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag kommer från en 7 år gammal LG-plasma TV och jag kan inte säga annat än att bilden på min nya Samsung är grymt bra! Körde lite 4K-material från Netflix och wow, vilken skillnad redan på fabriksinställningarna! Även 1080p skalar den upp riktigt bra!

Har inte märkt av någon clouding eller banding alls ännu. Det som jag märkt av lite är den där "gloria-effekten" vid höga kontraster, men det är svårt att komma ifrån med kantbelyst TV. Håller även på att laborera med olika inställningar, precis som Alvedovar gick jag också på AVS forum tips först men det var inget för mig heller.

Rörelsehanteringen är bra, har inte hunnit testa inställningarna så mycket ännu men det verkar som jag föredrar att inte ha AutoMotion helt avstängt utan på en låg inställning, då flyter det på bra.

Kul att höra! Har du funnit några bra inställningar?

Själv kör jag Naturlig med följande värden:
Bakgrundsljus 10
Ljusstyrka 45
Kontrast 100
Skärpa 45
Färg 47
Ton 50/50
Digital rensad vy Av
Auto motion plus Av
Smart LED Låg
Filmläge Av
Dynamisk kontrast Låg
Färgton Varm 1

Detta ger mig en riktigt bra bild allround, med mitt utbud av comhem SD digitala och analoga (!) kanaler, såväl som med streamad HD och 4K. Jag föredrar lite tryck och kontrast i bilden. Det ska vara mustigt och inte urvattnat och blekt. Naturlig läget ger inte möjlighet att pilla på färgområden, vitbalans och gamma. Men där är jag alldeles för novis för att veta vad jag gör om jag rattar på dem ändå :)

AVS forums tips gav en ganska svag bild och alldeles för varmgul. Men säkert korrekt och fin om man sitter med en bra rulle/källa i mörker.

Redigerat av Alvedovar, 13 oktober 2016 - 19:58.


#17

Postad 14 oktober 2016 - 14:57

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Kul att höra! Har du funnit några bra inställningar?

Själv kör jag Naturlig med följande värden:
Bakgrundsljus 10
Ljusstyrka 45
Kontrast 100
Skärpa 45
Färg 47
Ton 50/50
Digital rensad vy Av
Auto motion plus Av
Smart LED Låg
Filmläge Av
Dynamisk kontrast Låg
Färgton Varm 1

Detta ger mig en riktigt bra bild allround, med mitt utbud av comhem SD digitala och analoga (!) kanaler, såväl som med streamad HD och 4K. Jag föredrar lite tryck och kontrast i bilden. Det ska vara mustigt och inte urvattnat och blekt. Naturlig läget ger inte möjlighet att pilla på färgområden, vitbalans och gamma. Men där är jag alldeles för novis för att veta vad jag gör om jag rattar på dem ändå :)

AVS forums tips gav en ganska svag bild och alldeles för varmgul. Men säkert korrekt och fin om man sitter med en bra rulle/källa i mörker.

 

Jag ändrar inställningarna hela tiden just nu men för tillfället kör jag med följande:

 

Bildläge: Standard

Bakgrundsljus: 6

Ljusstyrka: 47

Kontrast: 100

Skärpa: 50

Färg: 50

Ton: 50

Digital rensad: Av

Auto Motion Plus: 3/2/Av

Smart LED: Hög

Dynamisk kontrast: Hög

Färgton: Varm 1

 

Tyckte också AVS forums gav en för varmgul bild, även med Varm 1 vald istället. Vill heller inte pilla med vitbalans och dylikt, känns som överkurs. Kanske ska testa dina inställningar ett tag och känna hur skillnaden blir  :)

 

Förresten, nu har Webhallen 19990 kr igen om någon vill passa på att köpa TVn!



#18

Postad 14 oktober 2016 - 18:19

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag ändrar inställningarna hela tiden just nu men för tillfället kör jag med följande:
 
Bildläge: Standard
Bakgrundsljus: 6
Ljusstyrka: 47
Kontrast: 100
Skärpa: 50
Färg: 50
Ton: 50
Digital rensad: Av
Auto Motion Plus: 3/2/Av
Smart LED: Hög
Dynamisk kontrast: Hög
Färgton: Varm 1
 
Tyckte också AVS forums gav en för varmgul bild, även med Varm 1 vald istället. Vill heller inte pilla med vitbalans och dylikt, känns som överkurs. Kanske ska testa dina inställningar ett tag och känna hur skillnaden blir  :)
 
Förresten, nu har Webhallen 19990 kr igen om någon vill passa på att köpa TVn!

Kul, ska testa dina inställningar också!

#19

Postad 15 oktober 2016 - 08:18

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Här har ni lite länkar på recensioner och inställningar mm:

http://www.flatpanel...l&id=1468834358 

http://www.rtings.co...ks9000/settings 

http://www.hdtvtest....01609174362.htm 



#20

Postad 15 oktober 2016 - 22:27

Lajo
  • Lajo
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Blev nästan en sådan här imorse men var för långsam...

Funderar dock vad folk tycker och tänker om One Connect?

#21

Postad 16 oktober 2016 - 14:57

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Blev nästan en sådan här imorse men var för långsam...

Funderar dock vad folk tycker och tänker om One Connect?

 

Jag har blandade åsikter angående One Connect. På ett vis är det smidigt att ha en box där sladdarna samt USB-hårddisk m.m. är inkopplade, särskilt om TVn hänger på väggen. Men å andra sidan får man en box  som man måste gömma någonstans om man vill ha det snyggt, istället för att dra kablarna bakom TVn. 

Sedan tycker jag det är väldigt märkligt att det inte finns ett nätverksuttag i One Connect utan det sitter av någon obegriplig anledning bara i TVn. Förstår inte riktigt varför det kan finnas ett nätverksuttag i One Connect, lite av grejen att minimera antal sladdar direkt till TVn försvinner ju då.


Redigerat av jyourstone, 16 oktober 2016 - 14:57.


#22

Postad 16 oktober 2016 - 17:00

Lajo
  • Lajo
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Jag har blandade åsikter angående One Connect. På ett vis är det smidigt att ha en box där sladdarna samt USB-hårddisk m.m. är inkopplade, särskilt om TVn hänger på väggen. Men å andra sidan får man en box som man måste gömma någonstans om man vill ha det snyggt, istället för att dra kablarna bakom TVn.
Sedan tycker jag det är väldigt märkligt att det inte finns ett nätverksuttag i One Connect utan det sitter av någon obegriplig anledning bara i TVn. Förstår inte riktigt varför det kan finnas ett nätverksuttag i One Connect, lite av grejen att minimera antal sladdar direkt till TVn försvinner ju då.

antar att det beror mycket hur man har det hemma som avgör om det är en bra lösning eller inte. Men det är inga problem med signalerna eller så? Hur väljer man vilken port man vill titta på?

#23

Postad 16 oktober 2016 - 21:09

jyourstone
  • jyourstone
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

antar att det beror mycket hur man har det hemma som avgör om det är en bra lösning eller inte. Men det är inga problem med signalerna eller så? Hur väljer man vilken port man vill titta på?


Signalerna är det inget fel på, port väljer du som vanligt på TVn. Egentligen funkar allt som vanligt förutom att uttagen sitter i boxen.

#24

Postad 18 oktober 2016 - 13:39

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Men jag fattar inte är dessa recensioner verkligen till samma TV? I sverige heter den UE65KS8005?

I tes rtings.com sidan så är det samma verkligen som KS9000?

 

Är det någon som kan klargöra detta?

 

rtings.com har bra recensioner men deras modeller heter ju KS9000 KS8000 samt KS9500 och KS 8500 vilken motsvarar våra KS8005?



#25

Postad 18 oktober 2016 - 19:04

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 1

Men jag fattar inte är dessa recensioner verkligen till samma TV? I sverige heter den UE65KS8005?

I tes rtings.com sidan så är det samma verkligen som KS9000?

 

Är det någon som kan klargöra detta?

 

rtings.com har bra recensioner men deras modeller heter ju KS9000 KS8000 samt KS9500 och KS 8500 vilken motsvarar våra KS8005?

Rtings håller till i USA och där har årets Samsungmodeller tusen mer i modellnamnet, men inte femman på slutet.

ks7005 i Sverige heter ks8000 i USA, ks8005 o Sverige heter ks9000 i USA.

Ja, visst är det onödigt krångligt?



#26

Postad 19 oktober 2016 - 07:27

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Rtings håller till i USA och där har årets Samsungmodeller tusen mer i modellnamnet, men inte femman på slutet.

ks7005 i Sverige heter ks8000 i USA, ks8005 o Sverige heter ks9000 i USA.

Ja, visst är det onödigt krångligt?

 

Tack för informationen. Bra att veta. Men varför lägger man till en 5:a på slutet på våra versioner?

Märkligt :)

 

Tack igen. Det verkar vara en bra TV för både film och TV-spelande. Det blir nog en sådan. Önskade jag varit snabbare så jag kunde få den för kampanj priset.



#27

Postad 19 oktober 2016 - 09:00

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Tack för informationen. Bra att veta. Men varför lägger man till en 5:a på slutet på våra versioner?

Märkligt :)

 

Tack igen. Det verkar vara en bra TV för både film och TV-spelande. Det blir nog en sådan. Önskade jag varit snabbare så jag kunde få den för kampanj priset.

Vill du spara en slant så rekommenderar jag dig att kolla på KS7005. Enligt alla tester jag läst så ska det vara väldigt lite som skiljer mellan KS7005 och KS8005 bildmässigt. Den senare ska enligt uppgift ha lite högre peak brightness och även lite bättre ljud, men förutom det så är det kosmetisk skillnad. Äger själv en 65KS7005 som används mest till spel (PS4) och film och jag är väldigt nöjd med den. 


Redigerat av peppelito, 19 oktober 2016 - 09:01.


#28

Postad 19 oktober 2016 - 09:09

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Vill du spara en slant så rekommenderar jag dig att kolla på KS7005. Enligt alla tester jag läst så ska det vara väldigt lite som skiljer mellan KS7005 och KS8005 bildmässigt. Den senare ska enligt uppgift ha lite högre peak brightness och även lite bättre ljud, men förutom det så är det kosmetisk skillnad. Äger själv en 65KS7005 som används mest till spel (PS4) och film och jag är väldigt nöjd med den. 

 

Hejsan, Tack för tipset. Det kan nog vara en bra ide. Ska se vad den kostar i 65 tum då :)



#29

Postad 19 oktober 2016 - 13:26

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Vill du spara en slant så rekommenderar jag dig att kolla på KS7005. Enligt alla tester jag läst så ska det vara väldigt lite som skiljer mellan KS7005 och KS8005 bildmässigt. Den senare ska enligt uppgift ha lite högre peak brightness och även lite bättre ljud, men förutom det så är det kosmetisk skillnad. Äger själv en 65KS7005 som används mest till spel (PS4) och film och jag är väldigt nöjd med den. 

Mjaa.... Vad jag läst i många tester (utländska) så är det rätt stor skillnad på HDR funktionen mellan KS8005 och KS7005. Tittade också på båda innan jag till slut köpte KS8005. 

Har ju även Samsungs Ultra HD Blue-ray-spelare UBD-K8500/XE och vill få ut det mesta av mina 4K filmer.

HDR är verkligen fantastiskt! Viktigare än att 4K ger 4 gånger mer pixlar än Full HD.



#30

Postad 19 oktober 2016 - 14:25

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Mjaa.... Vad jag läst i många tester (utländska) så är det rätt stor skillnad på HDR funktionen mellan KS8005 och KS7005. Tittade också på båda innan jag till slut köpte KS8005. 

Har ju även Samsungs Ultra HD Blue-ray-spelare UBD-K8500/XE och vill få ut det mesta av mina 4K filmer.

HDR är verkligen fantastiskt! Viktigare än att 4K ger 4 gånger mer pixlar än Full HD.

 

NJa jag vet inte ja... Kollade på http://www.rtings.co.../samsung/ks8000 och där har de ju get bägge TV apparaterna samma HDR rating. De har uppdaterat recensionen med:

Update: Updated with sustained brightness and remeasured the peak brightness (which is now even closer to the KS9000).

 

Så de är nog rätt lika de modellerna KS7005 och KS8005



#31

Postad 19 oktober 2016 - 14:37

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

NJa jag vet inte ja... Kollade på http://www.rtings.co.../samsung/ks8000 och där har de ju get bägge TV apparaterna samma HDR rating. De har uppdaterat recensionen med:

Update: Updated with sustained brightness and remeasured the peak brightness (which is now even closer to the KS9000).

 

Så de är nog rätt lika de modellerna KS7005 och KS8005

Jupp, båda apparaterna har ju samma typ av bristfälliga local dimming så HDR performance får nog sägas vara likvärdig. Själv köpte jag främst en KS7005 för att den funkar bra med spel, men också att den hanterar "vanlig" HD väldigt bra och att priset dessutom är attraktivt. För att få ut en riktigt bra upplevelse med HDR så är det nog oled eller möjligen en LCD med FALD som gäller. Både KS7005 och KS8005 kommer lida av problem med HDR i vissa lägen.



#32

Postad 20 oktober 2016 - 08:15

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jupp, båda apparaterna har ju samma typ av bristfälliga local dimming så HDR performance får nog sägas vara likvärdig. Själv köpte jag främst en KS7005 för att den funkar bra med spel, men också att den hanterar "vanlig" HD väldigt bra och att priset dessutom är attraktivt. För att få ut en riktigt bra upplevelse med HDR så är det nog oled eller möjligen en LCD med FALD som gäller. Både KS7005 och KS8005 kommer lida av problem med HDR i vissa lägen.

 

Jo kanske det med för det priset så verkar det vara en ok tv för HDR.

rtings.com skriver ju detta:

 

Picture quality is excellent on the Samsung KS8000. Even in a pitch black room, dark scenes appear richly detailed. In more colorful material like cartoons, the color pops and can get very saturated. The same can be said for HDR content which impresses.

 

Så illa kan det ju inte vara :). Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad med HDR på PS4:an och PS4 pro med denna TV.



#33

Postad 20 oktober 2016 - 09:41

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Jo kanske det med för det priset så verkar det vara en ok tv för HDR.

rtings.com skriver ju detta:

 

Picture quality is excellent on the Samsung KS8000. Even in a pitch black room, dark scenes appear richly detailed. In more colorful material like cartoons, the color pops and can get very saturated. The same can be said for HDR content which impresses.

 

Så illa kan det ju inte vara :). Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad med HDR på PS4:an och PS4 pro med denna TV.

Jo, det är klart att HDR med rätt material och förutsättningar kan se riktigt bra ut på KS7005 och KS8005, men eftersom den local dimming som används bygger på 7 eller 8 vertikala zoner så kommer det oundvikligen bli så att bilden riskerar blaska ur med en del material. Sen handlar ju inte HDR enbart om högre ljusstyrka och dynamik utan också om mer mättade färger och där finns det nog inget att klaga på. Min invändning gällande dessa apparater och HDR handlar enbart om en väldigt enkel och oprecis local dimming. Jag äger ju själv en 65KS7005 och är verkligen jättenöjd med den, men förmågan att visa HDR på ett bra sätt var inte med på min lista med kriterier före köp. Hade HDR varit väldigt viktigt för mig så hade jag kollat på FALD eller oled, men någon annan resonerar säkert annorlunda...



#34

Postad 21 oktober 2016 - 08:41

MaestroGarcia
  • MaestroGarcia
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Rtings håller till i USA och där har årets Samsungmodeller tusen mer i modellnamnet, men inte femman på slutet.

ks7005 i Sverige heter ks8000 i USA, ks8005 o Sverige heter ks9000 i USA.

Ja, visst är det onödigt krångligt?

 

Måste störa igen... Men tex flatpanels där heter de ju ks8000 samt ks7000 osv. Men där verkar ju ks7000 vara samma som våran ks7005 och ks8000 som våran ks8005? Men i USA är det inte så men de kallar dem samma som ks 8000? Tycker det är bökigt.  Vill veta så man vet vilka recensioner som är till viken TV i Sverige?



#35

Postad 21 oktober 2016 - 12:33

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Måste störa igen... Men tex flatpanels där heter de ju ks8000 samt ks7000 osv. Men där verkar ju ks7000 vara samma som våran ks7005 och ks8000 som våran ks8005? Men i USA är det inte så men de kallar dem samma som ks 8000? Tycker det är bökigt.  Vill veta så man vet vilka recensioner som är till viken TV i Sverige?

Flatpanels är danska! Samma serienummer i deras recensioner som vi har här.



#36

Postad 21 oktober 2016 - 16:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Måste störa igen... Men tex flatpanels där heter de ju ks8000 samt ks7000 osv. Men där verkar ju ks7000 vara samma som våran ks7005 och ks8000 som våran ks8005? Men i USA är det inte så men de kallar dem samma som ks 8000? Tycker det är bökigt.  Vill veta så man vet vilka recensioner som är till viken TV i Sverige?

http://www.rtings.co.../samsung/ks9000
Scrolla ned till avsnittet som heter Differences between Sizes and Variants
Där står vad samma teve heter i US, Canada och UK.

#37

Postad 03 november 2016 - 20:58

pölen
  • pölen
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Nu tar webbhallen 19900kr igen men verkar inte ha någon i lager. Undrar om man vågar beställa?

#38

Postad 03 november 2016 - 23:38

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Nu tar webbhallen 19900kr igen men verkar inte ha någon i lager. Undrar om man vågar beställa?

Varför inte, det står ju att de kommer i lager på lördag som ju är en röd dag (är väl något kul med halloween - de finns säkert i lager men de vill inte ange hur många).

Har ju denna tv redan så..... inget köp för min del :)

God allahelgona helg!


Redigerat av Unregistered64f891a5, 03 november 2016 - 23:39.


#39

Postad 04 november 2016 - 07:26

pölen
  • pölen
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Ja det blev en beställning igår! Hoppas inte det blir för lång väntan nu bara.

#40

Postad 04 november 2016 - 09:46

Alvedovar
  • Alvedovar
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Grattis till köpet, det är en grym tv som jag gillar mer dag för dag!

#41

Postad 25 november 2016 - 09:27

nilsfredrikskog
  • nilsfredrikskog
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nu kostar de 18000 på webhallen.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.