Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption 2

523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2018 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Aha, visste inte ens. Tror jag gick till honom första gången i kapitel 4.

Postad 23 november 2018 - 20:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Ser nu att han låses upp först i andra kapitlet så det förklarar varför jag har lite svårt att hitta honom...

Går ju att hitta fler trappers lite spritt ute i vildmarken vet dock inte om dom är "kapitel-låsta". Nu vet inte jag om jag hittat alla men nordvästra delen av kartan tycker jag verkar sakna en.

Har klarat av storyn, märkte att vissa sidouppdrag var borta medans andra funkade. Så hoppade tillbaks till en tidigare save och håller på att spela om en stor del och jagar/gör klart de flesta sidemissions. Visst finns det saker eller ja tom kapitel i spelet man retar sig på (5:an tycker jag inte passade in, var kasst och väldigt linjärt) men fan vad bra spelet är "over all". Bara att rida runt i naturen och ibland se en örn gå ned för att ta en kanin etc. eller två bergsgetter som står och stångas är ju upplevelser i sig. =)

Lite endgame och Red Dead Redemption 1-funderingar:

Spoiler

Rockstar kan ju knappast känna sig färdiga med westernlir efter detta iaf. Om dom gör ett RDR 3 tror ni dom går tillbaks i tiden ännu mer och att man får vara med ifrån början när Dutch bildar gänget?

Redigerat av HenkeEdge, 23 november 2018 - 20:27.

Postad 26 november 2018 - 19:23

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Fuck. Haha

Red Dead Redemption 2's online multiplayer mode, Red Dead Online, will go live on Tuesday, Nov. 27, Rockstar Games announced today. Rockstar will launch Red Dead Online in beta form on Nov. 27 at 8:30 a.m. ET, and it will initially be accessible only for owners of the Ultimate Edition of Red Dead Redemption 2.

Postad 27 november 2018 - 11:09

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Fuck. Haha

Red Dead Redemption 2's online multiplayer mode, Red Dead Online, will go live on Tuesday, Nov. 27, Rockstar Games announced today. Rockstar will launch Red Dead Online in beta form on Nov. 27 at 8:30 a.m. ET, and it will initially be accessible only for owners of the Ultimate Edition of Red Dead Redemption 2.

Det blir ju typ efter midnatt 28:e här. Sen är det ju sagt att det släpps dagen efter för dom som spelade spelet "day one". Sen dagen efter det de som lirade mellan 26:e och 29:e

Undrar hur det kommer att fungera, när man klarar spelet ser man ju lite nya byggnader lite varstans där det står "for sale" vilka det går att gå in i men dessa är helt tomma. Måste ju vara ställen man kan skaffa som boende online.

Har grejat PSN+ iaf så om det är några fler MHB:are som lirar på PS4 så kan vi ju göra Prärien osäker tillsammans. ;)

Redigerat av HenkeEdge, 27 november 2018 - 11:15.

Postad 28 november 2018 - 07:07

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Varje gång jag startar RDR2 så loggas jag ut ur Xbox Live efter ca 2-5min.

Då är det bara att logga in igen, starta om spelets savegame, och sen funkar det hela speltillfället.

Jag kör trådat fiber via en router och en switch.

Har aldrig haft detta problemet före RDR2?

Nån annan?

Postad 29 november 2018 - 11:45

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Någon som provat Online ännu?

Jag tycker nog det är alldeles för snålt betalt för de flesta uppdrag ($4 för uppdrag som tar 15-20 min även om det finns några som betalat mer) och samtidigt fantasisummor för att köpa något. Sen det som är något att ha verkar det vara rätt höga level-lock på.

Dom har visst "jackat upp" inför ett microtransaktions-h-vete-delux. Hoppas skiten inte blir populärt och att dom tjänar nada på detta så dom måste reglera nivåerna och att bögungarna som bara försöker döda alla i freeroam håller sig i GTA online. 

Visserligen ett beta ännu men gillar inte lösningen på camp grejen som verkar buggig och flyttar sig, sen är det något j*vla fjantigt storymode online men ens karaktär säger inte ett j*vla ord och man får lyssna på evighetsmonologer. Hur j*vla svårt är det att spela in typ 10 olika röstlägen så att gubben/tjejen iaf kan säga, Yes! OK! Hi! etc.

Redigerat av HenkeEdge, 29 november 2018 - 11:49.

Postad 29 november 2018 - 13:26

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1 659 inlägg
  • 0

Någon som provat Online ännu?

Jag tycker nog det är alldeles för snålt betalt för de flesta uppdrag ($4 för uppdrag som tar 15-20 min även om det finns några som betalat mer) och samtidigt fantasisummor för att köpa något. Sen det som är något att ha verkar det vara rätt höga level-lock på.

Dom har visst "jackat upp" inför ett microtransaktions-h-vete-delux. Hoppas skiten inte blir populärt och att dom tjänar nada på detta så dom måste reglera nivåerna och att bögungarna som bara försöker döda alla i freeroam håller sig i GTA online.

Visserligen ett beta ännu men gillar inte lösningen på camp grejen som verkar buggig och flyttar sig, sen är det något j*vla fjantigt storymode online men ens karaktär säger inte ett j*vla ord och man får lyssna på evighetsmonologer. Hur j*vla svårt är det att spela in typ 10 olika röstlägen så att gubben/tjejen iaf kan säga, Yes! OK! Hi! etc.

+1 på allt du skriver

En till störande grej är att när det blir error och du blir utkastad från servern håller spelet reda på EXAKT hur mycket ammunition du gjort av med. Men alla djurpälsar som ligger på hästen försvinner, oavsett hur länge sen du lade på dem.

Postad 29 november 2018 - 15:05

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

+1 på allt du skriver

En till störande grej är att när det blir error och du blir utkastad från servern håller spelet reda på EXAKT hur mycket ammunition du gjort av med. Men alla djurpälsar som ligger på hästen försvinner, oavsett hur länge sen du lade på dem.

Tru dat, tru dat. Knappast något som kommer att hinna fixas till den 30:e.

Man får ju sjukt dåligt pröjs även om man lyckas få en perfect pelt. (Snarade en kossa med lasso och knivade, då det är omöjligt att göra onehot-kills med bössan man får ibörjan) $2.50 i fickan.

..hundra sådana så kan man köpa en Schofield typ.

Är ju typ storymode-uppdragen som ger lite tror jag fått över $50 för något., dock kanske bara första gången man kör dom?

För har bara fått $10-20 för något man joinat in i som man gjort tidigare.

Har lyckats harva mig till level 12.

OBS VIKTIGT TIPS! Se alltid till att ni har en horsereviver på er när ni kör online. (att hästen snubblar på varje liten sten, gren eller krockar med medspelare eller fiender eller liknande har dom tagit till en ny nivå, har inte dödat så mycket hästar även om man användt en nyinfångad vild utan sadel i huvudspelet).

Redigerat av HenkeEdge, 29 november 2018 - 18:00.

Postad 29 november 2018 - 19:02

Ageve
  • Ageve
  • Mega-Guru

• 9 520 inlägg
  • 0

Att man tjänar så lite i Online beror på att en efterföljare till Shark Cards är på gång...

https://www.altchar....-will-open-soon

Postad 30 november 2018 - 06:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 528 inlägg
  • 0
Trist utveckling

Postad 30 november 2018 - 08:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 21 429 inlägg
  • 1

Trist utveckling

Så går det när Herr Konsument får bestämma.
Han borde hållas inspärrad... :D

Postad 30 november 2018 - 09:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 528 inlägg
  • 0

Så går det när Herr Konsument får bestämma.
Han borde hållas inspärrad... :D

Tror inte konsumenterna röstat för mikrotransaktioner i rdr 2 men kan ha fel :)

Postad 30 november 2018 - 17:24

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Nej, det är nog mer herr företagsledare: 

avaricia.png

Gissar att R* företagsledare gottar sig likt Mr Burns "Excellent" över hur dom lyckas med GTA Online att mjölka stålar av snorungar och deras mindre vetande föräldrar och det märks ju att RDR-Online är en copy/paste bara med lite andra texturer och hästar istället för fordon.

Redigerat av HenkeEdge, 30 november 2018 - 17:32.

Postad 30 november 2018 - 18:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Ja det är ju inget problem som är isolerat till Rockstar direkt. Gäller att göra det bra dock och att införa grinding känns rätt gammaldags i en tid där EA med flera får duktigt negativ PR för en dåligt implementerad mikrotransaktionsmodell.

Postad 30 november 2018 - 18:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 528 inlägg
  • 0

Ja det är ju inget problem som är isolerat till Rockstar direkt. Gäller att göra det bra dock och att införa grinding känns rätt gammaldags i en tid där EA med flera får duktigt negativ PR för en dåligt implementerad mikrotransaktionsmodell.

Röstar konsumenten tillräckligt med plånboken? Jag tycker Ubisoft gör det klockrent för all dlc man kan köpa är helt meningslöst och timesavers behövs inte :)

Postad 30 november 2018 - 20:34

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Så länge folk betalar kommer alltid detta fenomen finnas!

Postad 30 november 2018 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Röstar konsumenten tillräckligt med plånboken?

Ja tyvärr.

Postad 01 december 2018 - 07:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 21 429 inlägg
  • 1

Ja det kan du ;)

Postad 01 december 2018 - 14:50

FettAnka
  • FettAnka
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Så online beta nollställs när det går ur beta stadiet?

Allt man gör nu försvinner?

Postad 01 december 2018 - 17:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Så online beta nollställs när det går ur beta stadiet?

Allt man gör nu försvinner?

Detta skrevs på ett annat ställe:

Anyone know if you will keep your progress from the beta to release or will you need to start over? I may just wait if you need to start over.

They said they hope progress will carry over, but they’re waiting to see if people discover exploits. They left the possibility of a rollback open.

Kan nog ligga något i det där. Hittar folk exploits etc så åtgärdar dom nog det och nollställer hela skiten när betan är över.

Postad 01 december 2018 - 17:17

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 747 inlägg
  • 0

Hmm att "ingame-money" säljs för flera tusentals kronor är väl unikt till GTA Online eller ja att R* var först med att tillhandahålla den "tjänsten"?

Klart att DLC har kostat hos andra. Men R* tog ju det där till rent snuskiga nivåer med "Shark Cards".

Postad 01 december 2018 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Hmm att "ingame-money" säljs för flera tusentals kronor är väl unikt till GTA Online eller ja att R* var först med att tillhandahålla den "tjänsten"?

Klart att DLC har kostat hos andra. Men R* tog ju det där till rent snuskiga nivåer med "Shark Cards".

Vet ej, jag svarade bara på "mjölka stålar av snorungar och deras mindre vetande föräldrar".

Men jag kan iofs inte tänka mig att RDR var först med att ebjuda att köpa digitala pengar, måste ju funnits mängder av MMO innan dem.

Jag spelade aldrig GTA Online så jag hade bara hört talas om Shark Cards. Såg nu att värsta kortet kostade 99 dollar. Så inte flera tusentals, men köper man mycket så blir det ju det. Däremot är det inte ovanligt, "valar" som de kallas lägger lätt flera tusen på mikrotransaktioner. Ta Fire Emblem Heroes:

I feel like I need to actually write this here so I can hold myself accountable to never spend on this game again. It started with the Spring Units. I dropped $200 on that banner because I had to have all of them. I've gotten every seasonal unit since. My worst banner was the Halloween banner where I spent $310 for all 4. This banner I've spent $170 and have only gotten 2. I'm up to $3,200 spent altogether on this game. I can't do this to myself anymore.

Man kan tacka mobilspelen för att den här typen av mikrotransaktioner har kommit till konsoler. Rockstar och resten hade inte fattat det annars. Men grejen är ju att det känns som att vinden vänder och att de inte kommer undan med sånt här längre, därför känns det lite förlegat att Rockstar erbjuder detta nu. Men Rockstar är ju Rockstar, de kommer undan med mycket.

Postad 14 december 2018 - 21:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Dags att ladda upp!

DuYrCZbWwAAgIop.jpg

Postad 21 december 2018 - 08:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 5 468 inlägg
  • 0

https://www.youtube....eature=youtu.be

Fejk, eller inte... hoppas på det sistnämnda! :P 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.