Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Game Pass

350 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 28 juli 2021 - 12:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Flög över mitt hus idag, det är minst 5år gamla satelitbilder, då vårat hus stod klart för 4.5år sen typ, lite trist, trodde det var realtids(mer frekvent) uppdatering på sånt oga instreamning av data.


Alltså jag kan ju ha fel men jag misstänker att mer ”populära” platser får mer kärlek än random håla i Sverige. Läste nån annanstans att Sverige var relativt trist att flyga runt i då det inte riktigt stämde osv.

#252

Postad 28 juli 2021 - 13:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Alltså jag kan ju ha fel men jag misstänker att mer ”populära” platser får mer kärlek än random håla i Sverige. Läste nån annanstans att Sverige var relativt trist att flyga runt i då det inte riktigt stämde osv.

Det beror nog väldigt mycket på var. Men jag kunde besöka golfbanor några mil utanför umeå bara genom att följa landmärken. Korrekta hål. Ett av klubbhusen saknades dock.  Sen att E4 är grusväg är ju B har inte kört på ett tag men kanske fixat nu. Men akvedukterna är ju där och det är hur lätt som helst att orientera sig. 

Hemmanet vet jag inte riktigt vad som hade hänt dock. Där var husen inte riktigt där de skulle va men by på 100 invånare jag vet inte vad man ska förvänta sig. Jag var ändå fortsatt imponerad hur mycket som var rätt :)



#253

Postad 28 juli 2021 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vet inte vad jag förväntade mig av Flight simulator. Förhoppningsvis en så sjukt detaljerad världskarta att jag skulle kunna se ogräset som tränger upp mellan stenplattorna jag har i trädgården. Eller nära nog.

Haha :D

 

Hela Jorden är modellerad, det kommer inte vara helt exakt såklart. Det finns inget annat spel som kommer i närheten av detalj i förhållande till storlek. Men vad jag förstått uppdateras/förbättras det hela tiden. De mest kända platserna är mer korrekta eftersom de är handgjorda.



#254

Postad 18 augusti 2021 - 12:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Fascinerande hur alla lir man vill lira hamnar på gamepass. Humankind är man sugen på när man får tid. Ska inte va lika utdraget som civilization dock att köra en runda vad jag läst :)



#255

Postad 18 augusti 2021 - 13:10

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag tycker att twelve minutes ser spännande ut! Släpps imorgon till game pass.
https://youtu.be/uob80LBVgzA

#256

Postad 18 augusti 2021 - 15:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Man kan ju inte klaga på att det inte finns ngt att spela iaf. Håller på med Ascent, sen har jag laddat ner Hades och snart 12 Minutes. Psychonauts 2 ligger väl på ingång också.

#257

Postad 18 augusti 2021 - 15:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Man kan ju inte klaga på att det inte finns ngt att spela iaf. Håller på med Ascent, sen har jag laddat ner Hades och snart 12 Minutes. Psychonauts 2 ligger väl på ingång också.


Avundas din energi att orka spela, nya spel. Ofta när jag nött igenom ett SP lir tar det väldigt lång tid innan jag är redo för ett nytt. Ibland kan jag lira ett SP paralellt när man köttar MP som är min huvudsakliga spelstil.

Redigerat av SKIBBE, 18 augusti 2021 - 15:44.


#258

Postad 18 augusti 2021 - 16:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Avundas din energi att orka spela, nya spel. Ofta när jag nött igenom ett SP lir tar det väldigt lång tid innan jag är redo för ett nytt. Ibland kan jag lira ett SP paralellt när man köttar MP som är min huvudsakliga spelstil.

Funkar så länge dom inte är för långa. Death’s Door som jag körde sist var ju bara ett par timmar och lättsmält. The Ascent är ju lite mer matigt, vet inte hur Hades är än.
Sen har det blivit en del spelande på Switchen sen vi köpte den förra månaden. Ibland känns den lite enklare att starta och bara köra nån timme jämfört med xboxen.

Tillägg: jag är dock tveksam till Hades iom att det är rogue like. Brukar tröttna på det upplägget.

Redigerat av La Cucaracha, 18 augusti 2021 - 16:23.


#259

Postad 18 augusti 2021 - 18:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Man kan ju inte klaga på att det inte finns ngt att spela iaf. Håller på med Ascent, sen har jag laddat ner Hades och snart 12 Minutes. Psychonauts 2 ligger väl på ingång också.

Tydligen så är det någon beta version man lirar på Ascent på gamepass. Patchas väl inom snar framtid gissar jag saknas en del grafiska effekter vad jag läst.



#260

Postad 18 augusti 2021 - 19:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Tydligen så är det någon beta version man lirar på Ascent på gamepass. Patchas väl inom snar framtid gissar jag saknas en del grafiska effekter vad jag läst.


Har inte märkt något konstigt under dom timmarna jag spelat iaf.

#261

Postad 18 augusti 2021 - 20:43

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Är väl pc versionen via gamepass som saknade vissa grafiska element (raytracing bl.a) jämfört med versionen på Steam. Tror det är patchat nu.

#262

Postad 19 augusti 2021 - 11:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Japp pc versionen ska det gälla. Fast det är kanske samma som xbox då och steamversionen har extra lull lull?

#263

Postad 20 augusti 2021 - 09:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Mitt Game pass Ultimate går ut nu i dagarna, hur skaffar man det som billigast nu? senast köpte jag 18 månader Guld och konverterade allt för 10kr till Ultimate.

#264

Postad 20 augusti 2021 - 09:34

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Japp pc versionen ska det gälla. Fast det är kanske samma som xbox då och steamversionen har extra lull lull?

 

Nu ska Steam och Microsoft Store versionerna på PC ha samma funktionalitet.

 

Xbox däremot har inte ray tracing, låter lite som om de helt enkelt inte hade resurser för att få till det. 

The Ascent Tech Q&A - No Ray Tracing on Xbox Series; No Plans to Add AMD FSR (wccftech.com)



#265

Postad 20 augusti 2021 - 09:35

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Mitt Game pass Ultimate går ut nu i dagarna, hur skaffar man det som billigast nu? senast köpte jag 18 månader Guld och konverterade allt för 10kr till Ultimate.

 

Samma trick fungerar fortfarande vad jag läst, bara låt din nuvarande gå ut och vänta ett dygn. Sen är det bara att köpa Guld och konvertera till GPU

 

Min har inte gått ut än så kan inte bekräfta om det fungerar men har läst på flera ställen att det ska gå.



#266

Postad 20 augusti 2021 - 14:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Nu finns Quake remastered, både till konsoll och PC.

https://www.youtube....h?v=vi-bdUd9J3E

 

Inkl en ny kampanj av Machine Games, där dom verkligen gett spelet ett grafiskt lyft.

En hel del förbättringar, och det kommer även gratis moddar och extra grejs.

Quake 64 ingår också.

 

Även Quake 2 och 3 finns på Game Pass.


Redigerat av Svante Skoog, 20 augusti 2021 - 14:41.


#267

Postad 20 augusti 2021 - 22:01

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Nu finns Quake remastered, både till konsoll och PC.

https://www.youtube....h?v=vi-bdUd9J3E

 

Inkl en ny kampanj av Machine Games, där dom verkligen gett spelet ett grafiskt lyft.

En hel del förbättringar, och det kommer även gratis moddar och extra grejs.

Quake 64 ingår också.

 

Även Quake 2 och 3 finns på Game Pass.

 

Japp, jag håller på att köra igenom det och är nu på sista episoden på svårighetsgraden Nightmare. Det är riktigt kul sen går det även att köra igenom i coop, couch eller online. :D För att få achievements verkar man vara tvungen att köra själv.


Redigerat av Zerox_no1, 20 augusti 2021 - 22:03.


#268

Postad 20 augusti 2021 - 23:03

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Samma trick fungerar fortfarande vad jag läst, bara låt din nuvarande gå ut och vänta ett dygn. Sen är det bara att köpa Guld och konvertera till GPU

Min har inte gått ut än så kan inte bekräfta om det fungerar men har läst på flera ställen att det ska gå.



Japp det funkar, gjorde detta själv för 2 veckor sedan så nu har man ultimate till 2024.

Tänk dock på följande.
Köper du 3 och 6mån guldkoder så får du en extra månad per kod. Glöm dock inte att avsluta automatisk fakturering mellan varje ny kod du lägger in. Detta gäller inte 12mån koder. Så 3st 3mån koder ger lika mycket guld som 1st 12mån kod.
När du lagt in alla dina koder (max 36mån) så uppgraderar du kontot till ultimate för 135kr (Ja det kostar 135kr om du utnyttjat 10kr dealen tidigare)

#269

Postad 21 augusti 2021 - 06:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Gött, men blir typ 1800kr för 3år i en stöt(USA) typ 37% av priset om man betalar direkt i xboxen med kortet (135kr/m SEK)

Såklart riktigt najs, men dryg klumpsumma just nu för mig. hmms

#270

Postad 21 augusti 2021 - 09:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Just det, fått mail om att mitt GPU går ut om ett par dagar också. Spelar ju ändå The Ascent så behöver ju fortsätta prenumerationen iaf, plus att det kommer annat nästan hela tiden.

#271

Postad 22 augusti 2021 - 19:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Hur har ni löst Backup payment? (vid konvertering till GPU) frågar er som inte kör Sverige som region, för har en kompis som det bråkar för, kan inte lägga till PayPal t.ex.

Jag har paypal inlagt sen länge,däremot så har jag aldrig kunnat betala med det, frågan är om jag kommer stöta på patrull också om den gör någon form av "test köp" vill ju inte köpa 36 månader guld i USA som inte sen går att konvertera.

#272

Postad 25 augusti 2021 - 13:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort lite tråkig forskning om att förnya GPU innan det går ut (läste att det automagiskt då skulle göra Gold till GPU vid en påfyllnad)

 

Jag har US Gold, konverterat till GPU 2019.

Köpte 12 månader US Gold ifrån Amazon, vid redeemande så funkar det ej då det ej matchar min region på kontot

 

Blev osäker och letade kvitton från Paypal, kontokortet samt MS orderhistorik, står ju inte nånstans vad för region jag hade köpt men det lutar starkt åt US. iaf

 

Köpte UK/EU och tänkte, jag minns väl fel, jag har inte alls US Gold, HEPP, då får jag ett nytt felmeddelande som säger att min nuvarande prenumeration inte matchar den jag försöker fylla på med (EU/UK) så ingen funkar att fylla på med.

 

GPU går ut den 29:e så efter det får jag väl fylla på med EU/UK, sen betala 135kr för att förnya och konvertera till GPU

 

För er som fastnar med att inte kunna köpa 1 månad GPU för att konvertera, då Gold och regionen i xboxen inte matchar och fastnar pga det samt inte går lägga till backup payment, osv, kan ringa supporten och dom kan dra utan backup betalning ifrån ens MS-konto, förutsatt man har pengarna där. (en bekant gjorde så här om dagen efter att köpt 36 månaders Live och sen inte kunde köpa 1 månad GPU för att konvertara, då det ej gick lägga till backup payment för xboxen kör US, medans Gold var EU/UK.

 

Hoppas ni får nån nytta av all text, eller slipper lägga ut pengar i onödan som jag. (antar att knappt några kör US längre, var ju mer vanligt dom första åren med One) Jag har aldrig bytt iaf.



#273

Postad 25 augusti 2021 - 19:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Såg att MS drog 405:- av mig vilket jag antar är för 3 månader så jag missade datumet. Jaja, inte hela världen. Har kört europeiska koder ganska många år nu, sen dollarn blev dyr så kändes det inte värt det. Nu är den väl något billigare igen men ändå.

#274

Postad 05 september 2021 - 12:40

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Köpte en handkontroll för nån dag sedan och fick en kod för 2 veckors gratis Game pass ultimate.
Om någon har en Xbox och vill testa fördelarna med detta så dra iväg ett PM så skickar jag koden.
Och givetvis, om man redan har eller har testat så kan man ju stå åt sidan och låta nån annan få den.

Trevlig söndag!

*Bortskänkt*

Redigerat av karlnr9, 10 september 2021 - 11:38.


#275

Postad 13 oktober 2021 - 09:39

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Har precis köpt en series X och vill ha ultimate. Är bästa att köpa 3 stycken 12 månaders Live och mata in, sen välja att uppgradera till Ultimate?

#276

Postad 13 oktober 2021 - 09:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har precis köpt en series X och vill ha ultimate. Är bästa att köpa 3 stycken 12 månaders Live och mata in, sen välja att uppgradera till Ultimate?


Japp,most bang for the buck!

#277

Postad 13 oktober 2021 - 12:54

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Men utifrån det du skrev så är det bäst att inte köpa från tex livekort som har en annan region utan från svensk handlare istället?

#278

Postad 12 november 2021 - 18:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

tjena. funderar på att skaffa game pass till datorn.

Förstår jag det rätt att jag betalar 99kr/mån och får tillhång till helt nya spel? ex forza horizon 5 och back 4 blood och massa annat kul?

 

det låter så billigt tycker jag med tanke på att ETT spel kostar typ 600kr att köpa.

 

jag har inget xbox utan tänkte bara spela på pc.

SEr att det finns olika . Game pass Ultimate och game pass för pc.

 

Antar att det är den sistnämnda som jag ska ha i så fall?

 

Något annat som jag bör känna till eller nåt mer som kostar innan jag slår till?



#279

Postad 12 november 2021 - 21:28

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

tjena. funderar på att skaffa game pass till datorn.
Förstår jag det rätt att jag betalar 99kr/mån och får tillhång till helt nya spel? ex forza horizon 5 och back 4 blood och massa annat kul?

det låter så billigt tycker jag med tanke på att ETT spel kostar typ 600kr att köpa.

jag har inget xbox utan tänkte bara spela på pc.
SEr att det finns olika . Game pass Ultimate och game pass för pc.

Antar att det är den sistnämnda som jag ska ha i så fall?

Något annat som jag bör känna till eller nåt mer som kostar innan jag slår till?


Gamepass för PC kostar nu 10:- de tre första månaderna. Sedan 99:-/mån.
Gäller endast nya kunder.

#280

Postad 12 november 2021 - 21:32

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Gamepass för PC kostar nu 10:- de tre första månaderna. Sedan 99:-/mån.
Gäller endast nya kunder.

ja jag såg det.  ska testa och se hur det är.

 

Ser dock på lite youtubeklipp att det är ganska mycket buggar på pc. Tex att spelen inte startar eller att dom fryser efter ett tag och andra saker som att programmet måste ligga på samma hårddisk som själva spelen.

fanns även lite andra störande saker.

 

men jag ska testa ändå.  tycker det är billigt :)



#281

Postad 12 november 2021 - 23:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Gäller endast nya kunder.

Eller de som inte haft det på ett tag.

 

Ser dock på lite youtubeklipp att det är ganska mycket buggar på pc. Tex att spelen inte startar eller att dom fryser efter ett tag och andra saker som att programmet måste ligga på samma hårddisk som själva spelen.

fanns även lite andra störande saker.

 

 

Vissa spel är mer stabila på Xbox men jag har inte haft problem hittills på PC iaf. Sen har appen länge varit dålig, speciellt en hel del som råkat ut för att det inte gått att avinstallera spel eller att de "förlorat" diskutrymme, men MS har sagt att de ska fixa det den här månaden.

 

Men nu kan du testa Dragon Quest som finns på GP ;). Alla spel förutom MS försvinner efter några månader och så kommer det nya (man vet inte hur länge de är där, det varierar. Men de säger till ett par veckor innan typ).


Redigerat av Zoiler, 12 november 2021 - 23:30.


#282

Postad 13 november 2021 - 09:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Eller de som inte haft det på ett tag.

 

 

Vissa spel är mer stabila på Xbox men jag har inte haft problem hittills på PC iaf. Sen har appen länge varit dålig, speciellt en hel del som råkat ut för att det inte gått att avinstallera spel eller att de "förlorat" diskutrymme, men MS har sagt att de ska fixa det den här månaden.

 

Men nu kan du testa Dragon Quest som finns på GP ;). Alla spel förutom MS försvinner efter några månader och så kommer det nya (man vet inte hur länge de är där, det varierar. Men de säger till ett par veckor innan typ).

okej. låter bra.

 

ja då kan jag spela Dragon quest.

ska fixa detta nu :)



#283

Postad 13 november 2021 - 12:00

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Något att fundera på är att Ultimate inkluderar xcloud så man kan streama Xbox spel till datorn eller mobil så länge man har en ok uppkoppling.

När det gäller PC så har jag inte haft något problem förutom att avinstallation inte fungerat klockrent om man råkat installera spelet på flera konton. Men lätt löst genom att avinstallera för alla användare via powershell.

#284

Postad 17 november 2021 - 17:41

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
En fråga: om man kör Ultimate Game Pass och köper en till Xbox, hur fan ska man då ställa in dem så att man in spela på båda samtidigt?
Min series x är hemma-xbox, mitt xbox One är det inte, men vi kan inte spela på båda samtidigt.

Går det inte?

#285

Postad 17 november 2021 - 18:21

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

En fråga: om man kör Ultimate Game Pass och köper en till Xbox, hur fan ska man då ställa in dem så att man in spela på båda samtidigt?
Min series x är hemma-xbox, mitt xbox One är det inte, men vi kan inte spela på båda samtidigt.

Går det inte?


Om du spelar på er Xbox One så kan någon annan spela game pass spelen på er Series X med sitt eget konto. Förutsatt att det är med ditt konto du köpt game pass.

#286

Postad 17 november 2021 - 18:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Din xbox: Ditt konto
Andra xbox: Ditt konto (hemma xbox)
Sen ett annat konto som är inloggat och sen spelar spelen du har köpt (ej påläst om gamepass går dela på, men det är så man gör för att dela spel)
Har det andra kontot spel som ska delas åt andra hållet kör man det kontot på din xbox som hemma konsol.

#287

Postad 20 november 2021 - 11:08

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Hade tänkt att testa bf2042 men upptäckte att mitt game pass ultimate gick ut igår :( Vill minnas att jag fick ett riktigt bra pris förra året när jag köpte series x, men nu kostar motsvarande abonnemang 135kr/mån vilket är lite dyrt. 
 

Finns live guld för 499kr/12 mån på Elgiganten t.ex. men är det ngn som vet vad tillägget för ultimate blir då? 



#288

Postad 20 november 2021 - 11:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hade tänkt att testa bf2042 men upptäckte att mitt game pass ultimate gick ut igår :( Vill minnas att jag fick ett riktigt bra pris förra året när jag köpte series x, men nu kostar motsvarande abonnemang 135kr/mån vilket är lite dyrt.

Finns live guld för 499kr/12 mån på Elgiganten t.ex. men är det ngn som vet vad tillägget för ultimate blir då?


Du fyller på med guld (när ditt abb är slut, guld/ultimate)
Sen skaffar du 1 månad Gamepass Ultimate för 135kr/m du får en ruta om att konvertera innestående månader, tackar ja, betalar dina 135kr, sen klickar du i att den automagiskt skall betala varje månad. så har du koverterat 12 månader guld, för 135kr till Gamepass Ultimate!

#289

Postad 20 november 2021 - 11:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Du fyller på med guld (när ditt abb är slut, guld/ultimate)
Sen skaffar du 1 månad Gamepass Ultimate för 135kr/m du får en ruta om att konvertera innestående månader, tackar ja, betalar dina 135kr, sen klickar du i att den automagiskt skall betala varje månad. så har du koverterat 12 månader guld, för 135kr till Gamepass Ultimate!

Du menar att först köpa 12 månaders guld? Sen skaffa 1 månads ultimate? Du skriver ”fylla på”? 



#290

Postad 20 november 2021 - 11:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
jag menar köpa inte förlänga tidigare abb om man har det, sen skaffa en månad ultimate, sen Klicka UR månads betalningen såklart.

Skrev snabbt från jobbet 😋

#291

Postad 20 november 2021 - 11:35

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

jag menar köpa inte förlänga tidigare abb om man har det, sen skaffa en månad ultimate, sen Klicka UR månads betalningen såklart.

Skrev snabbt från jobbet 😋

Då tror jag att jag är med :) Får testa. Live guld är iaf ett måste.

#292

Postad 20 november 2021 - 11:43

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Brukar förresten MS ha rabatt för live etc på black friday? Kanske värt att invänta?



#293

Postad 20 november 2021 - 11:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Brukar förresten MS ha rabatt för live etc på black friday? Kanske värt att invänta?


Inte vad jag kan minnas.

#294

Postad 22 november 2021 - 08:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Köpte 12 mån live guld. Sen valde jag ultimate för 135kr/mån, avbröt sen återkommande månadsbetalning, men det verkar som att ultimate bara kommer gälla 1 mån framåt. Skulle det inte på ngt magiskt sätt ”omvandlas”?

#295

Postad 22 november 2021 - 08:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
När jag gjorde det för 2 månader sen, så fick man upp en dialogruta om att innestående guld konverteras till GPU.

Det kan vara som så att MS har stängt av den funktionen isf 🙁

Update, enligt Redit funkade det den 12 november iaf.

Redigerat av SKIBBE, 22 november 2021 - 08:47.


#296

Postad 22 november 2021 - 08:46

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

När jag gjorde det för 2 månader sen, så fick man upp en dialogruta om att innestående guld konverteras till GPU.

Det kan vara som så att MS har stängt av den funktionen isf 🙁

Fick inte upp ngn dialogruta. Antar att det inte längre går :( Hursomhelst så har jag iaf en månad och ska testa bf2042.

Men eftersom jag först köpte live guld borde man inte behövt betala 135kr för ultimate?

Redigerat av magnus76, 22 november 2021 - 08:47.


#297

Postad 22 november 2021 - 09:07

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade precis två års Xbox Live till Game Pass Ultimate, utan bekymmer. 



#298

Postad 22 november 2021 - 09:12

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade precis två års Xbox Live till Game Pass Ultimate, utan bekymmer.

Hmm. Jag köpte som sagt 12 mån guld via Elgiganten. Aktiverade koden i konsolen och sedan valde jag game pass ultimate. Fick liksom aldrig ngt val att ”uppgradera” utan det blev liksom som ett enskilt köp verkar det som.

#299

Postad 22 november 2021 - 09:18

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Hmm. Jag köpte som sagt 12 mån guld via Elgiganten. Aktiverade koden i konsolen och sedan valde jag game pass ultimate. Fick liksom aldrig ngt val att ”uppgradera” utan det blev liksom som ett enskilt köp verkar det som.

 

Märkligt, då finns det kanske något sidvilkor till. Jag köpte också via elgiganten, löste in, och sen tog en månad Game pass Ultimate för 10 kr, och fick en ruta som sa att allt omvandlades och att nya slutdatumet är 2023-xx-xx. 



#300

Postad 22 november 2021 - 09:21

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Märkligt, då finns det kanske något sidvilkor till. Jag köpte också via elgiganten, löste in, och sen tog en månad Game pass Ultimate för 10 kr, och fick en ruta som sa att allt omvandlades och att nya slutdatumet är 2023-xx-xx.

Kan det vara så att jag redan nyttjat det? När jag köpte xbsx förra året fick jag det nog för 10kr, och nu ett år senare blir det ordinarie pris?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.