Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Middle-earth: Shadow of War

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 mars 2017 - 19:24

karlnr9
  • karlnr9
  • Forumräv

  • 962 inlägg
  • 0
Hittade ingen tråd.

Det här blir perfekt till hösten:


Älskade Shadow of Mordor. Och detta verkar ännu bättre. (är en sucker for trailers).
Men att ha ett gäng Orcher som bihang när det vankas strid kan ju aldrig vara fel. 😬

#2

Postad 17 maj 2017 - 14:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 1



#3

Postad 17 maj 2017 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 771 inlägg
  • 0

Kanske testar, men förra spelet var brutalt enformigt.



#4

Postad 09 oktober 2017 - 19:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 771 inlägg
  • 0



#5

Postad 10 oktober 2017 - 07:14

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 288 inlägg
  • 0

Jag gillade förra spelet så pass mycket att jag tog platinum på det. Detta ligger och väntar på mig när jag kommer hem. Får vi se vad jag tycker. Känner en viss skepsis när man börjar blanda in multiplayer, loot boxes och annat. 



#6

Postad 10 oktober 2017 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Av vad jag hört så är endgame lootboxes.

 


Redigerat av Zoiler, 10 oktober 2017 - 13:21.


#7

Postad 11 oktober 2017 - 14:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Destiny

  • 17 551 inlägg
  • 0

jag tänkte köpa det, men inväntar nog någon rea innan jag slår till tror jag. spelat igenom det förra spelet två gånger, så visst tycker jag att det är bra iaf =) 



#8

Postad 11 oktober 2017 - 17:29

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 288 inlägg
  • 0

Det jag har läst hittills är att betala för loot chest är ganska meningslöst. Spelade lite igår. Inte imponerad av den första timmen. Väldigt rörigt. Hade svårt att förstå hur vissa förmågor fungerade och hur executions fungerar numera. Det känns som de försökt att trycka in för mycket istället för att hålla det enkelt. 

 

Och hur man förlorar alla sina förmågor förklaras inte på ett tillfredsställande sätt. 



#9

Postad 14 oktober 2017 - 23:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 771 inlägg
  • 0



#10

Postad 15 oktober 2017 - 11:47

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

SOW-4K-FAQ_17x11_xbox1_R9_X1_ENG.jpg



#11

Postad 15 oktober 2017 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 1

Om MS skulle göra så med varje spel så hade det varit ganska överlägset jämfört med hur Sony hanterar information om Pro.



#12

Postad 15 oktober 2017 - 15:34

New Player
  • New Player
  • Beroende

  • 1 494 inlägg
  • 0

SOW-4K-FAQ_17x11_xbox1_R9_X1_ENG.jpg


Varför inte ha med 60fps som ett val? Fanns ju inte med på Pro heller men känns som att X skulle fixa det rätt bra.

#13

Postad 15 oktober 2017 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Varför inte ha med 60fps som ett val? Fanns ju inte med på Pro heller men känns som att X skulle fixa det rätt bra.

 

Nä, för CPU:n är inte så mycket bättre i X.



#14

Postad 15 oktober 2017 - 17:40

New Player
  • New Player
  • Beroende

  • 1 494 inlägg
  • 0

Jaha det var ett spel som sliter mer på CPU. Aldrig fattat vilka spel som är CPU respektive GPU krävande.



#15

Postad 15 oktober 2017 - 20:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Jaha det var ett spel som sliter mer på CPU. Aldrig fattat vilka spel som är CPU respektive GPU krävande.

 

Det är mer att, om du tittar på Pro (vars grafikkort är en bra bit kraftfullare än PS4 OG) och ser hur många procent av spelen som fått sin framerate uppgraderad till 60 från 30, så är det inte särskilt många. Så grafikkortet kan inte påverka så mycket om CPU:n är gammal. Samma sak gäller ju då för X, fast aningen bättre kanske.



#16

Postad 16 oktober 2017 - 15:08

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 936 inlägg
  • 0

Det är mer att, om du tittar på Pro (vars grafikkort är en bra bit kraftfullare än PS4 OG) och ser hur många procent av spelen som fått sin framerate uppgraderad till 60 från 30, så är det inte särskilt många. Så grafikkortet kan inte påverka så mycket om CPU:n är gammal. Samma sak gäller ju då för X, fast aningen bättre kanske.

Det där är jättemärkligt. GPU är ju till för att avlasta CPU.

#17

Postad 16 oktober 2017 - 15:15

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 288 inlägg
  • 0

8 timmar in i spelet börjar jag mjukna lite. Första timmar var inget kul, du tappar alla förmågor och är i stort sett en tutorial som är totalt onödig om du spelat första spelet. Sedan upplevde jag kontrollen som mer oprecis, många gånger när jag vill klättra på något så rullar Talion runt på marken framför väggen istället. Kanske det är muskelminne från det första spelet och man ändrat hur klättring sker men det är lika irriterande varje gång. Eller special attacker som är diffusa när de fungerar. Elven rage fungerar lite då och då men kan kan aldrig få den att fungera om inte spelet upplyser mig om att nu kan du använda elven rage. Men när man läser om det står det 

Each kill gives Wrath energy. When your Wrath is full, press in both control sticks to slow time, making every melee strike lethal and enabling you to unleash unlimited executions

Men det kan jag aldrig få att fungera.

 

Men annars. Mycket gnäll ovan men jag spelar det i stort sätt varje kväll så jag har kul. 



#18

Postad 16 oktober 2017 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Det där är jättemärkligt. GPU är ju till för att avlasta CPU.

 

Inte om GPU:n redan jobbar med att rendera i 4K och allt annat de använder extrakraften till.


Redigerat av Zoiler, 16 oktober 2017 - 16:42.


#19

Postad 16 oktober 2017 - 17:52

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 936 inlägg
  • 0

Inte om GPU:n redan jobbar med att rendera i 4K och allt annat de använder extrakraften till.

Så man kan inte välja mellan 1080/60 och 2160/30 eller vad menar du?

Jag hade fått för mig att man inte ens fick 4k med pro förutom med några få utvalda titlar. På din text tolkar jag det som att man alltid får något iaf, t.ex. 4k.


Redigerat av MdaG, 16 oktober 2017 - 17:53.


#20

Postad 16 oktober 2017 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Så man kan inte välja mellan 1080/60 och 2160/30 eller vad menar du?

 

Jo men bara i ett fåtal spel.

 

 

Jag hade fått för mig att man inte ens fick 4k med pro förutom med några få utvalda titlar

 

 

Native är inte så ofta, men uppskalat får man ofta.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1324251



#21

Postad 16 oktober 2017 - 18:19

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 936 inlägg
  • 0

Jo men bara i ett fåtal spel.

 

 

Native är inte så ofta, men uppskalat får man ofta.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1324251

Verkar värdelöst att inte prioritera stabila 30 fps. Uppskalad 4k är en klen tröst.

Är det ngt jag saknar på PS4 i jämförelse med min PC är det frameraten, inte 4k-upplösningen.


Redigerat av MdaG, 16 oktober 2017 - 18:21.


#22

Postad 17 oktober 2017 - 19:42

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

:D :D :D



#23

Postad 17 oktober 2017 - 20:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 0

Haha, Olgoth fick honom igen  :lol:



#24

Postad 17 oktober 2017 - 20:48

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Veteran

  • 1 988 inlägg
  • 0

Ni som har spelat, hur står den sig mot 1:an, den blev ytterst långrandig i det långa loppet.



#25

Postad 18 oktober 2017 - 08:04

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 288 inlägg
  • 0

Ni som har spelat, hur står den sig mot 1:an, den blev ytterst långrandig i det långa loppet.

Ännu mer grind skulle jag säga. Så om du tyckte att det första spelet blev tråkigt kommer du uppleva samma sak här. Finns mer att göra men det är mycket grind för komma dit man vill. 



#26

Postad 18 oktober 2017 - 08:46

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Veteran

  • 1 988 inlägg
  • 0

Ännu mer grind skulle jag säga. Så om du tyckte att det första spelet blev tråkigt kommer du uppleva samma sak här. Finns mer att göra men det är mycket grind för komma dit man vill. 

Tack!

 

Grinden har jag inte så mycket emot (Spelar D3) dock blev det väldigt mycket samma lika i alla strider.

Nemesis är väl utvecklat med.



#27

Postad 19 oktober 2017 - 05:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 245 inlägg
  • 0

Klart det måste vara mer grind, hur ska man annars sälja massa lootboxes? :P 



#28

Postad 19 oktober 2017 - 20:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 410 inlägg
  • 1

 

X utklassar Pro i en jämförelse. Texturerna gör massiv skillnad.



#29

Postad 19 oktober 2017 - 21:39

New Player
  • New Player
  • Beroende

  • 1 494 inlägg
  • 0

Närmare PC versionen än Pro versionen det är ju positivt. Men det såg riktigt bra ut.



#30

Postad 19 oktober 2017 - 22:25

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Stor skillnad. Ska bli intressant att se hur den färdiga koden ser ut.



#31

Postad 22 oktober 2017 - 07:43

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

MHB:s recension för Shadow of War

 

Tänkte att jag i samband med denna recensionen kunde sammanfatta mina poänger lite mer då denna recensionen blev lite lång. Jag har spelat det i över en vecka och jag känner att det är mycket jag vill prata om, och allt går inte riktigt att få med i en recension som är menad att ge en överblick över spelet. Mina sammanfattningar kommer nog inte ge någon vidare detalj till aspekter av spelet heller, men ändå..

 

Jag kände i vilket fall följande:

- Lootboxes är inte nödvändiga och man kommer aldrig riktigt att känna sig tvungen att köpa lootboxes, men de är ändå där och det är ganska äckligt om jag ska vara sån. Det känns inte okej någonstans. Efter runt 30 timmar hade jag gott om pengar, men eftersom jag måste ta hand om fem slott som alla har en budget på typ 100k känns det som så blir det en hel del att spendera, och därmed en hel del att grinda. Om du som jag har hunnit med merparten av storyn och gjort lite collectibles och så vidare så kommer du inte riktigt ha ont om pengar, men det känns sniket att nästan pracka på dig en slags grindingmentalitet.
 

- Som folk nämnt så var Shadow of Mordor enformigt till slut - tyvärr kommer du nog känna detsamma denna gången, även om stridssystemet och spelet överlag är ok... men jag vet inte - mycket av spelet känns grötigare än förr? Eller har jag blivit mer kräsen? På något sätt passar inte Arkham Asylum/City/Knight-stuket detta spelet riktigt, eftersom den känns menad för direkta, isolerade konfrontationer med orckaptener från Nemesishierarkin. Det känns inte lika elegant när jag måste trycka på Y/trekant varje gång jag slåss mot en nemesismotståndare för att det kommer någon j*vla idiotorc och förstör min duell.
 

- Storyn är verkligen meh, och kan till och med kännas stötande för riktigt inbitna Sagan om Ringen-fans. Jag har själv problem med hur Shelob har bullshittats in i spelet. Men tyckte inte det var värt att ta upp i recensionen. Slutet är ett skämt. Vad fan, horde mode/tower defense i all evighet är ju bara jobbigt.

- Monolith förstår inte "less is more", och medan mycket content är bra i många fall så hade de kunnat lugna ned sig med vissa grejer i Shadow of War. Jag menar, vafan, över 100 (allt som allt) upplåsbara egenskaper... jag använde mig av max tio stycken. Och det var de första nivåerna av spelet kanske. Jag var mer eller mindre fullmaxad vid lvl 20.

- Nemesissystemet ÄR verkligen grymt, och jag gillar de förbättringar och den känslan av utveckling som har skett i Shadow of War. Om de kändes levande i Mordor så gör de det ännu mer i uppföljaren. Finns så många roliga karaktärer och ögonblick tack vare Nemesis. Önskar att det inte bara var unikt för Middle-Earth.

- Man kan rida drakar och sånt men tog inte med det i recensionen, för det var inte så speciellt och det är ingen riktig USP för spelet. Jag red drake en gång typ. Det var väldigt otympligt.

- Testade inte så mycket online, man kan i alla fall attackera andras slott och hämnas på andra spelares nemesis som dödat denne. Monolith har som kanske bekant tagit bort all risk med att bli "invaderad" av andra spelare, så om de vinner över dig i online siege battles så förlorar du inget. Kände inte riktigt någon nytta med det, kändes mest som en grej som lagts till för sakens skull.

 

- Menyerna är rätt vidriga eftersom så mycket fokus ligger på mersälj och att få in spelaren till att köpa grejer via market eller på något sätt uppgradera sitt spel till någon limited edition och så vidare. Spelet försöker verkligen att få dig att KÖPA lootboxes, vilket inte är okej, som sagt.

- Hoppas lootboxes inte blir en trend. Pls pls pls pls.

 

Har ni något att tillägga så hade det varit rätt intressant, känns som man blir hemmablind eller överväldigad av allt man bör snacka om och ta med att det kanske har glömts av lite saker.



#32

Postad 22 oktober 2017 - 13:47

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

  • 4 288 inlägg
  • 0

Jag har kommit till halva act II och hittills har inte loot boxes känns aktuellt. Men "alla" säger att det är under end game som du antingen har gjort allt annat eller så köper du loot boxes för att klara det. Vilket känns ruskigt sniket. Håller med Filip en del saker är bättre men mycket känns också meh, det kan bli väldigt rörigt när det är hur mycket orcer som helst när man slåss och det känns inte som det blir ett flyt. Sedan är det svårt att köra stealth. Spelet tvingar en flera gånger att vara aggressiv. 



#33

Postad 16 december 2018 - 22:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 703 inlägg
  • 0
Skaffade detta nu. Har tagit bort hela marknaden.

#34

Postad 14 januari 2019 - 23:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 7 703 inlägg
  • 0
Ruskigt enkelt än så länge. Trimmade de om spelet när de tog marknaden? Jag kör förvisso på normal men level 5 karaktär har inga större problem med level 17 snubbe. Kanske ändrar sig framöver.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.