Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad är fel på min Onkyo? Tappar ljudet.

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 mars 2017 - 00:09

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Har en Onkyo TX-NR609 som jag haft i några år. Är nöjd med den men ikväll börjar nåt att strula. Från ingenstans efter att den varit igång ca 1 timme börjat den att bryta ljudet då och då.

Ljuden försvinner som ett kort avbrott på typ 1 sekund och gör lika 4-5 gånger ungefär var 8e sekund för att sen fungera som vanligt igen under lite längre tid.
Ibland tar de bara en kort stund när man bytt tv-kanal innan den börjar knasa och sen kan de gå 15-20 minuter innan de kommer igen, eller så dröjer de bara någon minut.

Allt verkar komma slumpmässigt och inte vid några speciella ljudlägen.

Har testat på SVT, TV3, TV4 och kanal 5. Minst fel blir de på kanal 5 (om de ens blev fel på den kanalen, mins inte exakt.), kanske bara en tillfällighet.

Galet störande!

Hade den avstängd i ca 1,5 timme för att se om den blev bättre om den svalnade lite men de gick bara sekunder när ja körde igång den tills de var samma sak igen.

Ibland märks inget på själva förstärkaren mer än att man hör att ljudet försvinner men någon gång ibland ser man även på displayen när det händer, likadant som när man själv ändrar nåt och de tar 1 sekund innan den får tillbaka ljudet.

 

Vad kan vara fel?



#2

Postad 21 mars 2017 - 06:45

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 2 873 inlägg
  • 0
Skicka in den på service,

http://www.uk.onkyo....ram-119261.html

#3

Postad 21 mars 2017 - 10:32

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Skicka in den på service,

http://www.uk.onkyo....ram-119261.html

 

Den har varit in en gång men då var de knaster (smällar) i högtalarna (men det här är något annat) så den går inte att skicka igen.


Redigerat av danne_king, 21 mars 2017 - 10:40.


#4

Postad 21 mars 2017 - 13:00

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 4 095 inlägg
  • 0
Låter som det HDMI felet som många äldre Onkyo har råkat ut för.

#5

Postad 21 mars 2017 - 14:25

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Låter som det HDMI felet som många äldre Onkyo har råkat ut för.

Att de skulle va fel på HDMI-porten? Eller kan de bara vara kabeln?
Skumt att de bara dyker upp från ingenstans.



#6

Postad 21 mars 2017 - 14:38

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Har du en Telia/Vip box? Fick samma fel härom veckan, kopplade ur/i HDMI kabeln och då blev det bättre (iaf för stunden, kollar inte så mycket på TV).



#7

Postad 21 mars 2017 - 15:30

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Har du en Telia/Vip box? Fick samma fel härom veckan, kopplade ur/i HDMI kabeln och då blev det bättre (iaf för stunden, kollar inte så mycket på TV).

Nej ja har kortmodul i tvn så använder ingen digitalbox eller annat.



#8

Postad 22 mars 2017 - 00:13

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Så skumt. Ikväll har allt fungerat som vanligt. Inga störningar alls... 



#9

Postad 22 mars 2017 - 07:20

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 651 inlägg
  • 0

Om det är kretsen på HDMI kortet som börjar ge sig så kommer det bara bli värre och värre med tiden. Skicka in den för reparation nu och spara dig huvudvärken :)



#10

Postad 22 mars 2017 - 11:41

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Om det är kretsen på HDMI kortet som börjar ge sig så kommer det bara bli värre och värre med tiden. Skicka in den för reparation nu och spara dig huvudvärken :)

Vill inte betala för service då den är några år... den funkar så länge den funkar.



#11

Postad 22 mars 2017 - 12:52

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 651 inlägg
  • 0
Men garanti gäller fram till 2018 för det specifika felet.

#12

Postad 22 mars 2017 - 13:21

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Men garanti gäller fram till 2018 för det specifika felet.

Har ju haft den inskickad en gång tidigare för knasterljud (oktober 2014).

Testade att skriva in den på deras sida och då kom de upp att garantin var förbrukad (eller nåt sånt, mins inte exakt).


Redigerat av danne_king, 22 mars 2017 - 13:22.


#13

Postad 22 mars 2017 - 13:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Mästare

  • 3 898 inlägg
  • 0
De har förlängt i en fristående garanti för just de felet så skicka in den på garanti!!!

Redigerat av Duckface21, 22 mars 2017 - 13:39.


#14

Postad 22 mars 2017 - 13:57

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

De har förlängt i en fristående garanti för just de felet så skicka in den på garanti!!!

Ok men hur går man till väga?

Tidigare var de ju bara att fylla i sitt serienr och beställa hämtning men om serienr inte godtas på sidan?

 

När ja skriver in serienr få jag svaret: This unit has already been submitted/serviced for this program.


Redigerat av danne_king, 22 mars 2017 - 14:02.


#15

Postad 22 mars 2017 - 17:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Mästare

  • 3 898 inlägg
  • 0
Låter nån annan svara på det d jag inte behövt skicka in min

#16

Postad 22 mars 2017 - 17:33

Andrex
  • Andrex
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Kontakta service partner dom har onkyo service , jag lämnade precis in min 5år gamla Integra för problem med att inget ljud kom via HDMI och dom tog det på goodwill , enbart en hanterings avgift på 375:-



#17

Postad 22 mars 2017 - 23:42

danne_king
  • danne_king
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Kontakta service partner dom har onkyo service , jag lämnade precis in min 5år gamla Integra för problem med att inget ljud kom via HDMI och dom tog det på goodwill , enbart en hanterings avgift på 375:-

Ikväll har den också fungerat normalt (två kvällar i rad nu), både med tv-spel halva eftermiddagen och tvn på i 5 timmar. Konstigt att de bara kan försvinna.

Skulle problemet komma tillbaka får ja kontakta någon som sköter service på Onkyo och hoppas att dom även tar min i så fall.







0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Första uttaget provmonterat
    farna
    2017-08-15 17:41:10
  • Inspektionslucka på plats tillfälligt, ska målas mörkgå i samma färg som väggen
    farna
    2017-08-15 17:39:50
  • Bygger för lite rör
    farna
    2017-08-15 17:38:48
  • Ansuz Speakz X
    baconaboo
    2017-08-14 18:38:02
  • Ansuz Signalz X
    baconaboo
    2017-08-14 18:37:40
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2017 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.