Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far Cry 5

220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 5 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 7,5 (5) 129:-
Far Cry 5 (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 7,18 (16) 169:-
Far Cry 5 (PC) (PC-spel) 7 7,55 (10) 117:-

#151

Postad 11 april 2018 - 22:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Mer ai att hålla reda på i FC 5 är det de nämner också. 

 

De nämner samtidigt draw calls och att det är open world. Och fler saker som vi inte känner till eftersom vi inte är utvecklare. Men det är inget man ser, det sker under huven.

 

Med det sagt, så är det lite trist att Far Cry 5 inte ens har något väder eller dynamisk dag/natt. Tiden går bara när spelaren rör sig. Så man kan se skuggorna ändras om man snurrar runt eller vad de sa. 

 

Antar de är mer värmeutveckling än kostnad som begränsar att stoppa i vettiga saker i konsolchassin.

 

 

PS4:ans CPU (CELL) var väl grym för tiden? Men dyrare prylar kostar ju och de tänkte väl att grafik och ram är viktigare än fysik när de designade PS4/XB1. 



#152

Postad 11 april 2018 - 22:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0
Vet inte om det är så intressant, men testade lite olika upplösningar, med inställningar motsvarande konsoll (enligt Eurogamer, high preset med texturfiltrering på låg).

Vanliga Xbox med 1440x1080 var inte lönt. Motsvarande skalning gav samma framerate som 1920x1080.

PS4, 150 fps:
PS4_1080p_high.jpg

PS4 Pro, 82 fps (0,8 resolution scaling, dvs lite högre än 1660p som Pro har):
PS4_Pro_1728p_high.jpg

XB1X, 57 fps:
XB1_X_4_K_native_high.jpg

Testade 8K med, men det blev 20fps :rolleyes:

Några bilder till med XB1X-grafik:

fc5_4k_xb1_high_settings1.jpg fc5_4k_xb1_high_settings2.jpg fc5_4k_xb1_high_settings3.jpg

edit: Växla till full version av forumet för att se bilderna.

Redigerat av Ageve, 12 april 2018 - 07:46.


#153

Postad 12 april 2018 - 16:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Jämförelse 16:9 vs 21:9 https://www.youtube....h?v=UQp5HtWD9CM

 

Jag är helt såld på panorama min 55" oled får samla alldeles för mycket damm.



#154

Postad 12 april 2018 - 17:01

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Hur ändrar ni upplösningar, widescreen/ultrawide? På PC eller? Skulle gärna sänka grafiken lite för att få högre fps på xbox x.

#155

Postad 12 april 2018 - 17:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Jag är helt såld på panorama min 55" oled får samla alldeles för mycket damm.

 

 

Ja, jag körde igenom hela spelet i 21:9. Sitter man någorlunda nära (34 tums skärm med 3440x1440) så hamnar man i spelet på ett helt annat sätt än med en vanlig 16:9-skärm.

 

Lite stämningsfull sektmusik ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=FDQyeWIGAJc

 

http://www.youtube.com/watch?v=R07-xHYm_g0


Redigerat av Ageve, 12 april 2018 - 17:14.


#156

Postad 12 april 2018 - 22:10

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 2

Lyssnade på soundtracket för några dagar sedan när jag åkte till jobbet.

Låtarna fastnar ju väldigt lätt i huvudet.



#157

Postad 13 april 2018 - 05:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

FC 5 verkar va lite nerdummat en del även jämfört med FC 4? https://www.youtube....h?v=QAfis2sCHV8



#158

Postad 13 april 2018 - 05:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Hur ändrar ni upplösningar, widescreen/ultrawide? På PC eller? Skulle gärna sänka grafiken lite för att få högre fps på xbox x.


Då måste speltillverkaren lagt till olika lägen till konsolversionen. Typ som till Tomb Raider, Gears of War 4, Shadow of Mordor m.fl där man kan välja lägre visuals mot högre fps. Hade varit trevligt om detta fanns som standard i alla spel med tanke på att det måste vara 4K jämt och ständigt istället för 60 fps tydligen.

#159

Postad 13 april 2018 - 09:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Hur ändrar ni upplösningar, widescreen/ultrawide? På PC eller? 

 

Ja, det är PC.

 

En kul detalj är att fienderna går omkring och nynnar på sektmusiken i baserna, och alla låtarna finns i både en pop/rock-version och en med kör. De som spelas på radio varierar också beroende på vilken region man är i.

 

Sen finns där ju en hel del bra "riktig" musik i spelet med, t ex Creedence Clearwater Revival, Joe Walch (Eagles) osv.



#160

Postad 24 april 2018 - 05:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Hade tråkigt så jag köpte det. Storyn är som nämnts bra rörig och fysiken är riktigt kass men rensa vaktposter är fortsatt kul. Blir lite tradigt med alla spawnande hostages för att ge nya mål de borde komma betydligt mer sällsynt. Samma med alla konvojer går knappt att gå 5 steg utan att någon kaosenhet spawnas i ens närhet. Ska i alla fall bli lugn och ro i countyt när man fixat huvudstoryn.

 

Drömliret för alla med superkort attention span.

Hade gärna sett att de fokuserat lite på jakten. Om man ändå har djur man ska jaga och stycka varför inte försöka göra det kul? Varför ska man måsta ropa in en airstrike för att fälla en älg? Fixa lite utmaning med korrekt skottplacering så man inte sabbar pälsen och inte behöver ödsla tid på att tracka. Headshots ska inte premieras då det är oetiskt och du lätt missar hjärnan. Double lung och heart shots men just nu är det två hitboxes en i hela skallen och en hela kroppen... Mer realism, enklare och effektivare och mer kul samtidigt.

 

Rätt drygt jaga med båge då det nästintill aldrig räcker med en pil.

 

Testat lite med 55" oled tvn och 35" ultrawide. hdr på och av gör lite skillnad men också på bekostnad av ögontrötthet. Trivs ändå bättre med 35" ultrawide. Kontrasten börjar närmast kännas överdriven på oleden i det här liret. 60 hz är svårt att leva med om än spelbart. 35" är lite mer förlåtande också förutom då att jag kan dra på de sista lilla i grafikinställningar och ändå hålla 120 fps i regel i 2560x1080 men ibland i stillbilder och mellansekvenser vinner den större bilden en del :)



#161

Postad 24 april 2018 - 22:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Det finns en hel del kul banor i Arcade nu (PC), t ex Metal Gear Solid, Golden Eye (N64) osv. Det finns t om en bana i stadsruin där vapnen kallas "The Last of Weapons"  ;)

 

Har testat editorn lite och man kan göra rätt avancerade banor. Den största nackdelen är dock när man ska göra egna modeller. Det finns bara ett antal färdiga block som man får bygga ihop.


Redigerat av Ageve, 24 april 2018 - 22:55.


#162

Postad 29 april 2018 - 20:11

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Hade tråkigt så jag köpte det. Storyn är som nämnts bra rörig och fysiken är riktigt kass men rensa vaktposter är fortsatt kul. Blir lite tradigt med alla spawnande hostages för att ge nya mål de borde komma betydligt mer sällsynt. Samma med alla konvojer går knappt att gå 5 steg utan att någon kaosenhet spawnas i ens närhet. Ska i alla fall bli lugn och ro i countyt när man fixat huvudstoryn.

 

Drömliret för alla med superkort attention span.

 

...

 

Kortade citeringen lite. Hehe rätt spot on analys med mina hittils upplevelser av spelet. Är lite väl mycket fiender som spawnas bara man är i närheten av en väg. Kan vara lite svårt att ta sig till ett ställe man tänkt sig för det är så mycket "försök" att få en att göra annat på vägen dit.

 

Rensar man utposter så får man ju FFS heller inte loota dödingarna på gratis ammo, är ju lite lotto om någon ligger kvar när goda sidan tagit över och det blir en egen bas.

 

Sen har jag typ varit mitt i ett uppdrag och blivit "indragen" i ett annat ofrivilligt. Tycker dom kunde ha knutit in dom uppdragen som väl tillhör "mainstory" lite bättre. Sen när man är klar så är alla vapen och gear borta som man hade (..ja man får tillbaka dessa i "Store" gratis igen men).

 

Hur funkar det med att spara på andra plattformar än PS4? 

På den så finns bara "Save" i menyn ibland och klickar man på den verkar inte något hända förutom att det rent ljudmässigt klickar till. Man får ej riktigt veta när det blir auto-save. Är inte helt vän med det savesystemet då man respawnas lite hipp som happ om man dör eller ja om man skall avsluta spelet och ta vid en annan dag. Sen funkar det ju dåligt om man nu hade velat gå tillbaks och spelat om något tidigare i handlingen.



#163

Postad 29 april 2018 - 20:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Fungerar på samma sätt på pc. De autosparas stup i kvarten vad det verkar.



#164

Postad 30 april 2018 - 14:48

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Fungerar på samma sätt på pc. De autosparas stup i kvarten vad det verkar.

 

 

Ok, kanske lät lite väl neg i det jag skrev. Rätt kul spel ändå men tja det märks att ubisoft har gjort det. ;)



#165

Postad 30 april 2018 - 23:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Nej då inte alls för negativt. Jo formuläret fungerar även om de börjar kännas slitet. Klar med huvudberättelsen. Nu har man mest samla x antal av object x, y och z egentligen dags att lägga ned. Den här svängen gjorde jag så lite outposts som möjligt vilket var lite tvärtemot vad man brukar hålla på med.

 

Får hoppas de tar inspiration av Far Cry 2 med nästa lir. Fortsätter de på arkadspåret och försöker dra upp än mer lär man ledsna bra fort.



#166

Postad 01 maj 2018 - 13:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Åter igen tycker spelet är rätt kul men vad fan är det med dessa "You are Hunted" uppdragen?

Spoilertaggar för säkerhets skull.

 

Spoiler


#167

Postad 01 maj 2018 - 13:44

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Nej då inte alls för negativt. Jo formuläret fungerar även om de börjar kännas slitet. Klar med huvudberättelsen. Nu har man mest samla x antal av object x, y och z egentligen dags att lägga ned. Den här svängen gjorde jag så lite outposts som möjligt vilket var lite tvärtemot vad man brukar hålla på med.

 

Får hoppas de tar inspiration av Far Cry 2 med nästa lir. Fortsätter de på arkadspåret och försöker dra upp än mer lär man ledsna bra fort.

 

 

Arkad-grejerna, menar det där ingame-spelen i tex utposterna? Dom har jag inte ens testat för jag känner på mig att det inte är min kopp te.

 

Har inte lirat 2:an, tror jag bara lirat första tidigare på PC "back in the days" men har för mig man tyckte det var värdelöst jämfört med Counter Strike. Så lirade aldrig mer sen tror jag.



#168

Postad 01 maj 2018 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Arkad-grejerna, menar det där ingame-spelen i tex utposterna?

 

Tror han menar arkad som, mindre verklighetstroget. FC2 hade "verkliga" element som att vapnen gick sönder var 5:e minut och jeepen gick sönder så man var tvungen reparera den varannan minut och man fick malaria som man kunde bota med ett knapptryck som i verkligheten, och vaktposterna respawnades som i verkligheten (tja, det finns ju i FC5 också)  ;)



#169

Postad 01 maj 2018 - 14:05

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Tror han menar arkad som, mindre verklighetstroget. FC2 hade "verkliga" element som att vapnen gick sönder var 5:e minut och jeepen gick sönder så man var tvungen reparera den varannan minut och man fick malaria som man kunde bota med ett knapptryck som i verkligheten, och vaktposterna respawnades som i verkligheten (tja, det finns ju i FC5 också) ;)


Fan vad trist, inte så konstigt att jag aldrig spelat 2:an. Blir ju förbannad bara i zelda när vapnen går sönder.

#170

Postad 01 maj 2018 - 18:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Menar mer som mer realistisk AI och ballistik så främst jakten/fisket blir mer intressant samt den allmänna etniska rensningen om de kan få outposts att bli kluriga att fixa igen. Kör på Hard men känns som easy och jag har kass aim. Mer hitboxes än huvud/kropp och bättre fysik samt lite mer eftertänksam pacing hade vart skönt.

#171

Postad 04 maj 2018 - 07:29

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Fy fan vad jag hatar the Bliss! Jag är mitt uppe i något och så händer detta supertråkiga. Vill nästan sluta spela. Jag hade hoppats få slippa dessa drog, hallucination eller mumbo jumbo delarna i detta spel.

You are hunted-uppdragen är värdelösa de också.



#172

Postad 04 maj 2018 - 09:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Fy fan vad jag hatar the Bliss! Jag är mitt uppe i något och så händer detta supertråkiga. Vill nästan sluta spela. Jag hade hoppats få slippa dessa drog, hallucination eller mumbo jumbo delarna i detta spel.

You are hunted-uppdragen är värdelösa de också.

 

Vad menar du? Båda sakerna är ju en viktig del av storyn.

 

Det händer när man ökar i level i ett område, och det triggar en fortsättning av storyn helt enkelt.

 

Istället för att "vilja sluta spela" så kan du ju lyssna på det som sägs i spelet.



#173

Postad 04 maj 2018 - 09:55

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Kort fråga eftersom jag börjar närma mig slutet på storyn, kan man fortsätta göra sidouppdrag efter storyn är slut?



#174

Postad 04 maj 2018 - 09:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Kort fråga eftersom jag börjar närma mig slutet på storyn, kan man fortsätta göra sidouppdrag efter storyn är slut?

 

Japp.



#175

Postad 04 maj 2018 - 10:30

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Istället för att "vilja sluta spela" så kan du ju lyssna på det som sägs i spelet.

 

Eftersom pratet inte påverkar vad jag ska göra, döda motståndarna, så vill jag inte tvingas höra babblandet, ja de babblar och länge också, istället för att fortsätta med det jag just håller på med. 



#176

Postad 04 maj 2018 - 10:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 2

Eftersom pratet inte påverkar vad jag ska göra, döda motståndarna, så vill jag inte tvingas höra babblandet, ja de babblar och länge också, istället för att fortsätta med det jag just håller på med. 

 

Antar att du ogillar alla spel med story då?

 

Eller film. "Vad meningslöst att sitta och lyssna på en massa babbel. Skurken dör ju ändå i slutet. Skjut honom direkt istället så att jag kan gå hem"  :P



#177

Postad 04 maj 2018 - 20:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Fan vad trist, inte så konstigt att jag aldrig spelat 2:an. Blir ju förbannad bara i zelda när vapnen går sönder.

https://www.youtube.com/watch?v=KS5F_aT8mGw

 

Den här killen förklarar rätt bra varför Far Cry 2 är så bra.



#178

Postad 05 maj 2018 - 07:58

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Antar att du ogillar alla spel med story då?

 

Eller film. "Vad meningslöst att sitta och lyssna på en massa babbel. Skurken dör ju ändå i slutet. Skjut honom direkt istället så att jag kan gå hem"  :P

 

Väldigt dålig jämförelse. Jag spelar spel för att spela, inte för att få en story. Då ser jag en film istället, ser hundratals varje år och emellanåt vill jag spela lite. Då vill jag inte se/höra en banal story precis när jag ska rensa en utpost.

Jodå jag kan uppskatta ett spel med story men hoppar oftast över den. Förstår att de flesta(?) gillar handlingarna i spel men jag gör det inte, är det så svårt att förstå?

Nu var det ju inte storyn i sig jag klagade över utan att den trycks upp i ansiktet på mig när jag minst anar det. Samt att en är drogad, hallucinerar eller utsatt för någon mumbo jumbo. Astråkigt!



#179

Postad 05 maj 2018 - 11:32

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Jodå jag kan uppskatta ett spel med story men hoppar oftast över den.

 

Om du hoppar över storyn så uppskattar du ju inte den...



#180

Postad 06 maj 2018 - 12:31

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Missuppfattar du med mening? 



#181

Postad 06 maj 2018 - 12:46

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Missuppfattar du med mening? 

 

Nej, hurså?



#182

Postad 30 maj 2018 - 08:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Source: http://www.eurogamer...ietnam-and-mars
 

 

 
 

The first DLC will be set in Vietnam and pit you against the Viet Cong. The second will be a B-movie-inspired zombies pack. The last will be set on Mars, where you fight alien arachnids
And that's not all - the season pass also includes a downloadable copy of the series' high point to date: Far Cry 3, AKA the one with Vaas.

 



#183

Postad 03 juni 2018 - 07:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Blir helt knäpp på alla Capture Partys, dessa får mig att sluta vilja spela. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=a7WKySkLjQg

 

Har kommit till andra delen som är knepigare och mycket längre. Dessa bromsar bara spelaren för att dra ut på storyn. Lägger bara ned kontrollen just nu. 



#184

Postad 03 juni 2018 - 08:09

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0

Blir helt knäpp på alla Capture Partys, dessa får mig att sluta vilja spela. 
 
https://www.youtube....h?v=a7WKySkLjQg
 
Har kommit till andra delen som är knepigare och mycket längre. Dessa bromsar bara spelaren för att dra ut på storyn. Lägger bara ned kontrollen just nu.

Håller helt klart med. Är i slutet av spelet och blev nyss ”infångad”, svårt som attan att klara av, iaf på xbox.

#185

Postad 03 juni 2018 - 15:56

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Blir helt knäpp på alla Capture Partys, dessa får mig att sluta vilja spela. 

 

https://www.youtube....h?v=a7WKySkLjQg

 

Har kommit till andra delen som är knepigare och mycket längre. Dessa bromsar bara spelaren för att dra ut på storyn. Lägger bara ned kontrollen just nu. 

 

 

Instämmer också att det där drar ned spelet. Inget emot att man blir tillfångatagen i storyn men det helt overkliga sätt det sker på blir man ju bara förbannad på hur dåligt gjort det är. Man kan ha skydd ifrån samtliga håll sen får man en pil fram i låret ifrån ingenstans. -Jo, men visst!

Dom skulle vävt in det bättre i spelets handling.

 

Sen att man måste lira den där arkad-spels banan flera gånger på det sög rätt hårt.

 

Lirar på konsol jag med.


Redigerat av HenkeEdge, 03 juni 2018 - 15:57.


#186

Postad 04 juni 2018 - 08:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Det var enkelt med mus/tangentbord, men kan tänka mig att "labyrinten" är jobbig med handkontroll.

 

Angående hur man blir fångad så testade jag att gömma mig i en byggnad. Det funkade, dvs de kunde inte träffa med någon pil. Men det är ju rätt meningslöst eftersom det kommer nya fiender hela tiden tills man fångas.

 

Många verkar dock missa att det bara händer när man levlar upp i området, dvs det är inte helt oväntat när det händer.

 

"Only you...."  :P


Redigerat av Ageve, 04 juni 2018 - 08:44.


#187

Postad 04 juni 2018 - 23:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Det var enkelt med mus/tangentbord, men kan tänka mig att "labyrinten" är jobbig med handkontroll.

 

Angående hur man blir fångad så testade jag att gömma mig i en byggnad. Det funkade, dvs de kunde inte träffa med någon pil. Men det är ju rätt meningslöst eftersom det kommer nya fiender hela tiden tills man fångas.

 

Många verkar dock missa att det bara händer när man levlar upp i området, dvs det är inte helt oväntat när det händer.

 

"Only you...."  :P

 

Hehe, fyfan vad dom har förstört den låten. ;)

 

Att det händer när man levlar greppade jag. Men jag blev skjuten med en pil i benet fastän jag gömde mig i en byggnad bakom liksom en köksö/bardisk-liknande sak. Blev också konstigt infångad när jag var uppe i ett flygplan. Lackade ur totalt på bägge scenariorna. Hade man blivit omringad av en massa och dom fått en ärligt så ok men nej!

 

Det går förövrigt att köra fast-travel till annan region när man börjar höra den gamla The Platters-dängan. Så slipper man skiten tillfälligt tills man kommer tillbaks till den regionen iaf för den som inte visste. Men vill man vidare i spelet så måste man ju ta skiten någon gång.



#188

Postad 09 juni 2018 - 08:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

När jag samlat kraft skall jag avlsluta den andra capture-delen. Men i förra spelet fanns det massa mellanspel, psykedeliska trippar där de speutvecklaren egentligen bara bytte ut andra färger på jord/himmel, men detta bidrog föga till storyn. Jag kan bli så trött på alla utfyllnadsmoment. 

 

Gillar fortfarande FC4 bättre, men detta har primärt att göra med miljöerna. Jag tycker inte att den Amerikanska landsbygden triggar fantasin vidare mycket. 



#189

Postad 09 juni 2018 - 09:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Kommer gå till historien som sämsta Far Cry någonsin. Förhoppningsvis får det Ubi att tänka om :)



#190

Postad 09 juni 2018 - 10:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Kommer gå till historien som sämsta Far Cry någonsin. Förhoppningsvis får det Ubi att tänka om :)

Håller absolut inte med.

#191

Postad 09 juni 2018 - 12:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Kommer gå till historien som sämsta Far Cry någonsin. Förhoppningsvis får det Ubi att tänka om :)


Nej, självklart inte.

Sämsta: Far Cry 2
Näst sämsta: Far Cry Primal

https://www.google.s...1202786357/amp/

#192

Postad 13 juni 2018 - 17:14

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Tog mig äntligen förbi "Captured 2" episoden, men det var allt ett tiotal försök. Jag har avvaktat med att leta rätt på mina medhjälpare under spelets gång, men uppenbarligen måste man göra missions med dessa för att gå vidare med storyn.

 

Nu har jag Hurk och de övriga med mig på vägen, men jag kan ibland känna att de blir satta ur spel för fort (men annars vore det för enkelt). 

 

Kartan och uppdrag kändes tydligare för mig i FC4, och nu kan jag bli förvirrad inför vad som jag skall göra? Jag hade lättare att skilja sidequest från huvudstoryn i FC4. 


Redigerat av Glidtassen, 14 juni 2018 - 05:49.


#193

Postad 25 juni 2018 - 13:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Spelade lite Far Cry 3 igår för att jämföra med de nyare. Det har inte åldrats så bra...

 

Spelmekaniken känns som en tidig alfaversion jämfört med 5:an. Button prompts som bara dyker upp i exakt rätt vinkel, långa animationer som man fastnar i, vilket gör att man dör eftersom det inte går att gömma sig, evigt jagande och lootande, radiotorn, irriterande fiender som alltid spawnar när man är på väg någonstans, vilket gör att man antingen förbrukar all ammo, eller dör och respawnar 1 km därifrån...

 

En del komiska buggar finns fortfarande kvar med, t ex fiskar som simmar ovanför vattenytan, rådjur som flyger 50 meter upp och sen dalar ner i en cirkel osv. En tiger dog när den attackerade ett rådjur med, och rådjuret överlevde...

 

Det är fortfarande ett bra spel, men de som påstår att det är bättre än femman är ute och cyklar ;)



#194

Postad 25 juni 2018 - 13:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 2
Håller med spelade igenom 3an för nåt år sedan efter 4an, det var horribelt i jämförelse, men man får ju se bröst i 3an så det vägde ju upp endel 😋

#195

Postad 25 juni 2018 - 14:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0

Spelade lite Far Cry 3 igår för att jämföra med de nyare. Det har inte åldrats så bra...

 

Spelmekaniken känns som en tidig alfaversion jämfört med 5:an. Button prompts som bara dyker upp i exakt rätt vinkel, långa animationer som man fastnar i, vilket gör att man dör eftersom det inte går att gömma sig, evigt jagande och lootande, radiotorn, irriterande fiender som alltid spawnar när man är på väg någonstans, vilket gör att man antingen förbrukar all ammo, eller dör och respawnar 1 km därifrån...

 

En del komiska buggar finns fortfarande kvar med, t ex fiskar som simmar ovanför vattenytan, rådjur som flyger 50 meter upp och sen dalar ner i en cirkel osv. En tiger dog när den attackerade ett rådjur med, och rådjuret överlevde...

 

Det är fortfarande ett bra spel, men de som påstår att det är bättre än femman är ute och cyklar ;)

Testa Far Cry 2 igen :)



#196

Postad 25 juni 2018 - 19:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 003 inlägg
  • 0

Testa Far Cry 2 igen :)

 

Vet inte om jag pallar det ;) 

 

Det svåraste läget i trean kallas för "värre än malaria"...



#197

Postad 25 juni 2018 - 20:17

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Klarade precis storyn. Sjukt bra spel, har dock en hel del saker kvar att göra.

#198

Postad 25 juni 2018 - 23:39

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jag känner mig inte så engagerad av femmans storyline, men tycker att det är ett snyggt spel. Tycker att ljudmixen på vapnen är lite tunnare än 4:an. 

Men blir lätt trött på alla sidequests/trials som man fastnar i, och man snubblar runt i den gröna dimman. 

 

Jag kanske tillhör fåtalet, men gillar nog fortfarande 4:an bättre, men det handlar också om miljöerna. 5:an har varit en seg start för mig, och det tog evigheter innan man fick sitt första riktiga vapen. Detta kan också haft att göra med att jag inte höll mig till huvudstoryn i början, följaktligen drog jag inte in några pengar för att uppgradera. 

 

Kartan, och uppdrag som dyker upp känns fortfarande snurrigt för mig, även om jag klarat av första skurken i dramat. Små sysslor man kan göra uppenbarar sig i själva spelet, snarare än att man gör ett aktivt val på kartan - men det är nog avsiktligt av spelutvecklarna.  



#199

Postad 29 juni 2018 - 14:34

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Gillar spelet skarpt förutom i dom drogpåverkade scenerna (blir lätt yr).

Vilka vapen av dom 4 man kan ha med sig gillar ni mest?

 

@Zoiler när skall du recensera spelet? Har väntat på din recension innan jag köpte men orkade inte vänta längre nu. :D



#200

Postad 29 juni 2018 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

@Zoiler när skall du recensera spelet? Har väntat på din recension innan jag köpte men orkade inte vänta längre nu. :D

 

Vi har väldigt svårt att få något från Ubisoft nu för tiden tyvärr, FC5 fick vi inte.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.