Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Surge 1 och 2 ("Inte bara SciFi Dark Souls")

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Surge 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 0 0 (0) 460:-
The Surge 2 (Xbox One) (Xbox One-spel) 0 0 (0) 416:-

#1

Postad 17 maj 2017 - 21:52

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0

Någon som provat detta? Det ligger på min radar. Ska bara klara Dark Souls 3 först.

 

http://www.thesurge-game.com/



#2

Postad 18 maj 2017 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

Jag ska bara spela klart Prey sen ska jag ta itu med det. Har hört blandade intryck.



#3

Postad 18 maj 2017 - 06:52

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0
Fick en ordentlig Bioforge-nostalgisläng när jag läste om Surge. Inte samma typ av spel, jag vet.

https://www.gog.com/game/bioforge

#4

Postad 18 maj 2017 - 07:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 246 inlägg
  • 0

En kollega spelar det och han har tidigare spelar Dark Souls och Bloodborne och tycker att detta faller under samma kategori. Han tycker det är riktigt bra, mycket delar att jaga rätt på och bra stridssystem. 

 

Enligt honom funkar det riktigt bra på konsol, och han föredrar faktiskt PS4 istället för på PC.

Lite synd att det inte är någon COOP eller MP :( Det kanske kommer?



#5

Postad 26 maj 2017 - 22:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

MHB:s recension



#6

Postad 06 februari 2018 - 23:21

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0
En timme in i det här nu. Vet inte vad jag ska tycka ännu. Striderna känns bra, men jag har svårt att orientera mig och försöker lista ut hur allt funkar med crafting, schematics, cores m.m.

#7

Postad 15 juni 2018 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

Från tvåan.

 



#8

Postad 16 juni 2018 - 09:56

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0
Borde jag ge det här en chans till? Kom aldrig till nästa "brasa" ens. Hade soulsfatigue.

#9

Postad 16 juni 2018 - 11:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

Enligt mig behöver du inte det iaf. Tråkigare miljöer har jag nog aldrig sett.



#10

Postad 14 juni 2019 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

Enligt mig behöver du inte det iaf. Tråkigare miljöer har jag nog aldrig sett.

 

Får ändra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu när det var på Game Pass. Men det var lite skillnad att spela på Xbox One X med 60 fps, blev som ett annat spel. Det är bra om man gillar Souls, tog mig 30 timmar.

 

Bra bossar, men skulle vart många fler än den handfull som finns. Fler fiender. Bättre och mer varierade miljöer. Fler distinkta vapen och större skillnad på rustningar. Får hoppas de har lärt sig och gjort förbättringar i tvåan.



#11

Postad 15 juni 2019 - 08:05

MdaG
  • MdaG
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0

Får ändra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu när det var på Game Pass. Men det var lite skillnad att spela på Xbox One X med 60 fps, blev som ett annat spel. Det är bra om man gillar Souls, tog mig 30 timmar.

 

Bra bossar, men skulle vart många fler än den handfull som finns. Fler fiender. Bättre och mer varierade miljöer. Fler distinkta vapen och större skillnad på rustningar. Får hoppas de har lärt sig och gjort förbättringar i tvåan.

 

Tack. Will do. :)



#12

Postad 15 juni 2019 - 19:33

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Får ändra mig efter att ha tagit upp det igen och klarat det nu när det var på Game Pass.


Så recensionen skrevs lite för tidigt?

#13

Postad 15 juni 2019 - 23:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 1

Så recensionen skrevs lite för tidigt?

 

Nä det tror jag inte. De har släppt i alla fall 16 patcher sedan 1.00 som jag spelade och gjort en jäkla massa balanseringar. Och det var 30 fps då. Det är ett bättre spel nu helt enkelt och särskilt på X.

Detta är vad bara en av dessa patcher gjorde:

 

  • Player will be able to block most attacks. This refers to enemy attacks that were only able to be ducked or hopped, which prior to the change ignored blocking. You will now be able to block these attacks, but they consume more stamina than 'standard' attacks.
  • Fixed some random crashes triggered by accessing invalid memory
  • It is now easier to stagger enemies using light, faster-hitting weapons.
  • Removed Exploits where the player could receive unlimited Tech Scrap by switching the UI while dismantling objects
  • Potential random crash in the animation system
  • Fixed holes in collision where the player could get stuck
  • Correctly apply fall damage when doing a plunging/jumping attack
  • The staff wielding security guards will no longer parry counterattacks and backstabs
  • Always apply the correct damage from counter attacks following from ducking under or jumping over enemy attacks
  • Fixed the behavior when binding target switching to the right stick
  • Properly store the button imagery configured in the options menu
  • Properly negate 100% toxic damage when wearing the Liquidator armor set
  • Enemy super armor was not decreasing properly in some cases after a string of quick successive hits
  • Fixed level transition elevators that were no longer available after dying in the moving elevator
  • Fixed respawn positions of the player on level transition elevators that caused players falling into their death immediately after loading a savegame
  • Loot drops of the smelting machines are now saved in the level so it can be collected even when dying after defeating the smelting machine
  • Fixed an issue where the "Big Sister" achievement did not unlock properly after killing the Big Sister 1/3
  • Mapping the dodge button to Circle will no longer cause the player to dodge every time the player "backs out" of the game menu.
  • Possible crash when leaving New Game+ at the beginning and starting a new game.
  • Gameplay blocker if the player does not collect the Security Exo-Rig after destroying the case. This will also fix broken saves.
  • Various AR elements should no longer appear in the wrong locations.
  • Counter attacks on drone enemies are no longer interrupted when using a Single-rigged weapon.
  • Closed door in Resolve Biolabs now opens correctly. This will also fix broken saves.
  • Using an implant that is on cooldown in the same moment an enemy is finished will no longer cause a repeating error message.
  • Fixed issues where armor items were unable to be equipped in New Game+.
  • Hobbs no longer asks for help after the player has helped him.
  • Player can no longer get stuck at certain stairs in the tunnels of Resolve Biolabs.
  • Player can no longer target the upper part of PAX while PAX is standing up.
  • Sorting items by 'Newest' now works properly.
Tweaks
  • The values for health related implants have been adjusted to fall more in line with the desired/projected player health progression (more health).
  • The damage of the beam ranged attack of the Nano mass enemy has been reduced.
  • The windup of the beam attack has been increased.
  • Reduced the volume of the 'secret finding implant' - even more so when using a controller and rumble is enabled.
  • Deactivate the 'secret finding implant' in the medbay.
  • Implants granting a weapon proficiency level bonus now also grant a proficiency reward bonus so it becomes more viable to level up more than one weapon type.
  • Added an option to bind jumping/ducking from blocking to the left stick (when using a controller).
  • Tweaked hitboxes of the staff wielding security guards' attacks.
  • Tweaked hitboxes of some enemies wielding forklift weapons.
  • Tweaked hitboxes of some enemies wielding two handed weapons.
  • Tweaked the timings for the perfect block window for the player.
  • Improved behavior of the Security Guard.
  • The music in Ops will no longer play after the player has died and respawned.
  • Improved behavior of the Black Cerberus when his attacks are blocked.
  • Elevator positions have been adjusted to avoid waiting for an elevator after dying.
  • Proximity Sensor no longer emits a beeping sound when an enemy is locked.
  • Character is now invulnerable for a short time after a finishing move is finished.
  • Increased the duration of the stamina buff triggered when collecting enough Tech Scrap to be worth a level up.
  • Reduced the stamina cost for continually blocking.
  • Increased the time for the continual block stamina cost to begin.

 

Det är som Sea of Thieves, No Mans Sky, Rainbow Six, med flera. Vill man vara säker på att spela den bästa versionen av ett spel ska man inte köpa på release.

 

Med det sagt så kraschade spelet en 6-7 gånger så boxen fick starta om, vilket andra också haft problem med. Men det lär de aldrig fixa.



#14

Postad 16 juni 2019 - 10:20

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Aha, trodde det bara ändrade sig rejält efter att du kom inn i det men då fattar jag. Tänkte nu först att recensionen borde uppdateras men det som skrevs var ju det som gällde då så det blir ju rättvist oavsett.



#15

Postad 28 september 2019 - 18:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Av The Surge 2. Väldigt bra. Xbox One-betyget på Metacritic är mer rättvisande än PS4-betyget. Game Revolution-recensionen är horribel, orättvist svårt my ass.



#16

Postad 08 oktober 2019 - 12:37

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 4 950 inlägg
  • 0

Ja, detta är grymt mycket bättre än ettan.

Spelade ettan i kanske två timmar, innan jag tröttnade (har dock inte spelat det sen releasen, och verkar ha blivit bättre nu), men det här har jag verkligen fastnat för.

 

Tråkigt att spelet verkar gå under radarn på forumet...



#17

Postad 08 oktober 2019 - 15:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 1

Tråkigt att spelet verkar gå under radarn på forumet...

 

Inte bara på forumet tyvärr. Folk blev brända av det första kanske. Men tvåan är det bästa SP jag spelat i år i kamp med FE, så jag hoppas verkligen de får/vill göra en trea.

 

Skulle gärna vilja se en större budget i så fall, bättre grafik, ännu mer varierade miljöer, fler bossar. Kan bli hur bra som helst. Lägg alla Farming Simulator-pengar på Surge 3  :D



#18

Postad 18 oktober 2019 - 16:37

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
FE?

#19

Postad 18 oktober 2019 - 18:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 36 692 inlägg
  • 0

Fire Emblem.



#20

Postad 18 oktober 2019 - 18:35

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Verkar inte som alla tycker detta är så bra men jag är intresserad. Undrar hur länge tils det blir någon form av rea.

#21

Postad 02 november 2019 - 19:19

.:GRiFFiN:.
  • .:GRiFFiN:.
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Är lite rea nu på The Surge 2. Undra om det blir ännu billigare på black friday? Hur ser historik ut på detta, är det så att efter en initiell rea på ett spel så kommer det oftare med på nya reor (bf, jul, osv) eller är det helt hipp som happ?

Redigerat av .:GRiFFiN:., 02 november 2019 - 19:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.