Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Project Cars 2

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Project CARS 2 (PC) (PC-spel) 7 (0) 448:-
Project CARS 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 (0) Inga priser
Project CARS 2 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 5,67 (2) 198:-

#51

Postad 10 december 2017 - 15:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

nej nej, detta ör inget som ska vara där. tex om jag har en bil vid sidan om mig och den är långt ut mot bildens kant så vobblar bilens hjul så mycket så det ser ut som han ska tappa dom. även byggande som man kör förbi svajar konstig mer och mer ju längre ut i kanten dom kommer.

depth of field effekter och motion blur ska ju ofta inte vara där heller så kan ju testa stänga av dem. Du har inte någon ultrawide skärm fast jag har inte noterat de de lilla jag kört med min ultrawide. Men i vissa spel så blir aspect ration fel och object åt sidorna förstoras.

 

Det där låter ju som de bara kan va någon bildinställning som ställer till det. Kör du nVidia eller AMD kort?



#52

Postad 10 december 2017 - 15:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Har ingen ultrawide skärm eller något konstigt . Har aldrig sett fenomenet förr när jag spelat andra bilspel.

Spelar på ps4 förresten

Redigerat av andreassofus, 10 december 2017 - 15:24.


#53

Postad 10 december 2017 - 16:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Ah ok ja då lär du ju inte va ensam med den buggen

#54

Postad 13 december 2017 - 12:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har spelat detta ett tag nu. spelade ju hela tier 6 och halva tier 5 och tyckte det var skitsvårt. Sen såg jag att man kunde ändra svårhetsgraden :P

 

drog ner den till "Beginner" och jobbar mig nu uppåt.  Det blir väldigt lätt då så jag har fått justera tillbaka den ganska mycket och börjar nu hitta min nivå. Måste säga att spelet blev väldigt mycket roligare nu, samt att jag tror man lär sig att köra bättre när man är med och fajtar med dom andra istället för att ligga långt efter alla. 

 

Börjar bli bättre på att veta hur man ska ta kurvorna nu och spelet är kul.  finns dock en del saker som är störande fortfarande, tex styrningen är ofta väldigt fladdrig och en millimeter för mycket med spaken så kastas man åt sidan.  

 

en annan sak är braking lines som jag använder, dom är värdelösa tycker jag. Ofta så lyser dom rött en mil innan kurvan och börjar man bromsa då så står man still långt innan kurvan kommer. Samma sak åt andra hållet ibland, lyser grönt hela tiden även i dom mest skarpa kurvor.  Dom är feltajmade liksom.

 

Men överlag så gillar jag spelet och det som jag gillar mest är ljudet och väderomslagen och cockpit view. kör med det hela tiden i detta spel. 

 

Gillar också mest racen med dom lite äldre eller vanliga bilarna istället för dom där konstiga supersnabba konceptbilarna och liknande som är supersvåra att styra. 



#55

Postad 13 december 2017 - 13:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Skaffa ratt. Och stäng av racing linjen så du inte blir slav. Plugga banorna istället så du får banan ordentligt i huvudet :)

#56

Postad 13 december 2017 - 13:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Skaffa ratt. Och stäng av racing linjen så du inte blir slav. Plugga banorna istället så du får banan ordentligt i huvudet :)

 

 

Har allt funderat på ratt, tror man får en mycket mer jämn styrning då istället för det här fladdrandet. Vet dock inte hur eller var jag ska montera den.

 

Hade en ratt för längesen och monterade den på kanten på vardagsrumsbordet men det är ju alldeles för lågt så det blev aldrig använt. 

att lära sig banorna är nog A & O. 

 

synd att ratt är s dyrt bara.



#57

Postad 14 december 2017 - 08:54

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Har allt funderat på ratt, tror man får en mycket mer jämn styrning då istället för det här fladdrandet. Vet dock inte hur eller var jag ska montera den.

 

Hade en ratt för längesen och monterade den på kanten på vardagsrumsbordet men det är ju alldeles för lågt så det blev aldrig använt. 

att lära sig banorna är nog A & O. 

 

synd att ratt är s dyrt bara.

Om plats&pengar finns så är det här riktigt kul prylar. Köpte själv en för några år sedan till PS4:An. https://www.playseat.com/shop/se/ :)



#58

Postad 14 december 2017 - 10:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Playseat challenge är rätt trevligt om man inte vill ha något permanent fungerade bra med ex g29 och tx

#59

Postad 14 december 2017 - 11:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Jo en playseat vore grymt. Men har inte plats med det tyvärr.
Finns ju en variant som heter wheel stand PRO som ser smidig ut annars. Går ju att sätta framför soffan eller en vanlig stol eller så.

#60

Postad 14 december 2017 - 12:23

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
Challenge ryms i en lika liten garderob du rymmer dammsugare i :)

#61

Postad 14 december 2017 - 12:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Challenge ryms i en lika liten garderob du rymmer dammsugare i :)


Fast då måste jag ju plocka ut dammsugaren ;)

#62

Postad 14 december 2017 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Fast då måste jag ju plocka ut dammsugaren ;)

 

Köp en Dyson och häng upp på väggen  :P



#63

Postad 15 december 2017 - 13:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Köp en Dyson och häng upp på väggen :P


Det är ju ett alternativ 😀

Förutom stol då, är det G-29 ratt som gäller eller?

#64

Postad 15 december 2017 - 16:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Det är ju ett alternativ

Förutom stol då, är det G-29 ratt som gäller eller?

Beror ju lite på plattform kör du PC så har du närmast obegränsat med alternativ. G29 är för PS 4 G920 för xbox one. Båda fungerar med PC men G29 har lite fler knappar och led lights.  Thrustmaster är det T300RS för PS 4 och TX för Xbox One. Sen har de nyare rattar också beroende på budget. Finns ännu mer budget i form av t150 och tmx ej testat dessa dock. 

 

Sedan har även fanatec.de en del trevliga rattar och pedaler.



#65

Postad 15 december 2017 - 16:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Beror ju lite på plattform kör du PC så har du närmast obegränsat med alternativ. G29 är för PS 4 G920 för xbox one. Båda fungerar med PC men G29 har lite fler knappar och led lights.  Thrustmaster är det T300RS för PS 4 och TX för Xbox One. Sen har de nyare rattar också beroende på budget. Finns ännu mer budget i form av t150 och tmx ej testat dessa dock. 

 

Sedan har även fanatec.de en del trevliga rattar och pedaler.

 

 

jag har ps4. men får se, det är så ******** dyrt tycker jag.  närmare 3k för G29 är lite för för dyrt tycker jag. 



#66

Postad 15 december 2017 - 17:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0
G29 går med jämna mellanrum ner till 1990. Föredrar tx själv men standardpedalerna är inte så mycket cket att hurra för.

#67

Postad 15 december 2017 - 17:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

G29 går med jämna mellanrum ner till 1990. Föredrar tx själv men standardpedalerna är inte så mycket cket att hurra för.

 

 

sett det men antar att det är Elfynd som säljer så billigt. Finns där nu också för 2290kr tror jag.  Men är inte Elfynd typ produkter med skönhetsfel och liknande?  gillar inte sånt riktigt.



#68

Postad 15 december 2017 - 17:11

Daggelitoo
  • Daggelitoo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

jag har ps4. men får se, det är så ******** dyrt tycker jag.  närmare 3k för G29 är lite för för dyrt tycker jag. 

Kolla runt på blocket/tradera typ, går att hitta fynd.

Eller bevaka i prisjakt, är nere i 1900:- titt som tätt.

https://www.blocket....a=15&w=3&last=1



#69

Postad 16 december 2017 - 11:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Kolla runt på blocket/tradera typ, går att hitta fynd.

Eller bevaka i prisjakt, är nere i 1900:- titt som tätt.

https://www.blocket....a=15&w=3&last=1

 

 

har ju ändå ingenstans att montera ratten så jag får nog vänta tyvärr. 



#70

Postad 16 december 2017 - 12:26

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Du kan köpa en playseat challenge som sagt. Du har ingen säng du kan lägga den under den är lika kompakt som en wheelstand pro skulle jag tippa. Ställer du upp den mot en vägg tar den inte mycket plats heller så har du mer än 10 kvadrat så borde de gå hitta plats :)



#71

Postad 16 december 2017 - 14:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Du kan köpa en playseat challenge som sagt. Du har ingen säng du kan lägga den under den är lika kompakt som en wheelstand pro skulle jag tippa. Ställer du upp den mot en vägg tar den inte mycket plats heller så har du mer än 10 kvadrat så borde de gå hitta plats :)

 

 

det är inte platsen , det är priset. jag sa ju nyss att jag tycker en G29 är för dyr. då blir det ju knappast billigare om jag också köper en playseat ;)



#72

Postad 18 december 2017 - 15:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Något som jag verkligen inte kan förstå är varför man inte kan gå tillbaka och spela olika race i en tidigare tier , vad är anledningen? Varför vill dom begränsa sina spelare genom att låsa massa race?
Jag skulle väldigt gärna vilja hå tillbaka och kämpa om bättre placeringar nu när jag blivit bättre , jag vill också köra race som jag inte ens kört.
Men det är dock omöjligt, känns spm man missar mycket av spelet tyvärr.

Det ör väl egentligen det enda jag har att klaga på också.
Kanske alla supercars också, vill ha mer vanliga bilar oC köra med faktiskt.

#73

Postad 08 juli 2018 - 00:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Dammade av detta igen. Nyfiken på hur mycket de lyckats putsa till. Påbörjat sista serien i karriären blev endurance trädet och oreca 03 p2:an.

 

Ffb etc känner jag inget direkt behov av att justera individuellt längre vilket spar mycket tid. När jag först testa kändes bra många bilar trasiga. Har ffb styrka mappat till rotary på ratten det enda jag känner mig behöva justera. Testade lite P1 och där sakna jag lite vägkontakt kändes som de flöt fram så där kanske jag börjar undersöka lite om de går fixa något men annars så får jag helt acceptabel känsla med min Directdrive ratt iaf. Inte testat mina konsumentrattar.

 

AI är en traditionell grej att klaga på då den är otroligt svår göra bra. Kört flera racinglir med mer intressant AI att köra emot. Raceroom är där jag lyckats bäst men de är mycket med kalibreringen av AI där men när de klaffar känns den otroligt mänsklig i sina bästa stunder.

Även på 100 % aggression är de på tok för snälla de kan äga en kurva men bufflar du på så ger de med sig så du kan närmast köra som de inte existerar även om du är flera billängder bak innan kurvan. De hittar samtidigt inga vägar förbi då de tar för mycket hänsyn till din position. Ser dem twitcha nervöst på rakorna när man jagar dem med riktningsförändringar som inte är möjliga emellanåt också vilket dödar immersionen som annars är helt fantastisk i VR.

Grafiskt är det väldigt imponerande i VR då. I 2D har de lite fula kanter men VR är ju tillräckligt lågupplöst för att dölja dem med min oculus rift. I 2D behövs regn då blir det riktigt tjusigt även där. Näst intill alla racing simulationer fungerar bra med VR nu men detta presterar i absoluta toppen. Dynamiskt väder etc är pcars 2 en av  få som ens försöker sig på i någon grad också. Ingen till denna grad mig veterligen. Man blir verkligen blöt av regnet i p cars 2 med öppen cockpit och fysiken känns hyfsat rätt även där.

Med VR får du 3Dn och skalan som ger en helt annan nivå på realismen. Köra i 2D du blir full av polygoner ett tag men sen så är det något som saknas hela tiden. Blir också väldigt svårt att köra och lära in nya banor när du inte kan bedöma avstånd eller se höjdskillnaderna. Har du kört tusen varv på samma bana så lär du dig i vilket fall men främst när man kör på nya platser så hjälper VR.

Väldigt mycket valmöjligheter för karriären. Känns rätt ovant om man kört gt eller forza men det är ju trevligt kunna sätta upp racen som jag vill ha dem. Egentligen bara AIn som jag inte fått till än som riktigt håller liret tillbaks en del i offline läget.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.