Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

763 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 april 2019 - 20:38

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nu verkar röstsök-knappen funka igen. 0 buggar på listan, kan det verkligen vara möjligt 🤔

Postad 23 april 2019 - 09:07

potlach
  • potlach
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det jag irriterade mig mest på i denna uppdatering var att externa mediakällor måste vara FAT32-formaterade då NTFS inte kan läsas längre (VLC, SPMC etc fixar inte detta vilket fungerade klockrent förut).

Postad 30 april 2019 - 21:52

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Det jag irriterade mig mest på i denna uppdatering var att externa mediakällor måste vara FAT32-formaterade då NTFS inte kan läsas längre (VLC, SPMC etc fixar inte detta vilket fungerade klockrent förut).

Fan skämtar du! Det är ju värdelös går ju inte in en film på en usb sticka då ju! 4gb bara i fat32 har jag för mig ☹️
Nej jag har inte uppdaterat tv än och kommer då inte att göra det pga av detta

Redigerat av h0llowman, 30 april 2019 - 21:53.

Postad 01 maj 2019 - 12:13

potlach
  • potlach
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
En ny firmware är på gång kan en misstänka starkt som heter 107.000.239.004:
https://www.avforums...2137149/page-30

Jag hoppas att denna bl a löser läsningsproblemet med NTFS-fomaterade mediakällor, annars kommer jag nog troligen backa tillbaka en firmware-version för det stödet var riktigt dåligt att de drog in 😭🤮

Postad 19 maj 2019 - 09:01

potlach
  • potlach
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Då small det till med en ny firmware i morse av versionen 107.000.239.004. Alla inställningar låg kvar, inte kunna tyda någon skillnad alls.

Fortfarande endast FAT32 kan avläsas externa källor vilket suger riktigt fett, är det fler än bara jag som har detta problem?

Postad 29 maj 2019 - 16:15

Bebbzor
  • Bebbzor
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Mina inställningar på bilden försvann vid senaste uppdateringen, glömde skriva ned vad jag hade.
Någon som har tips/guide på bra inställningar?

Postad 01 juni 2019 - 07:44

biggis
  • biggis
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hej, har mina inställningar för Natt, Dag och HDR Film (kör enligt Avforums rek tror jag det var). Kanske svårt att tolka för andra, men tanken är att Natt-inställningarna gäller även för de andra om inget annat står. Jag är inget proffs, men är mycket nöjd med bilden.

Natt
Färg 50
Kont 36
Skärp 0
Ljusst 50
Dat av
Färgf av
Färgtemperatur pers
127 111 77 5 -7 3
Hue
0 3 -3 0 0 -2
Mätt
0000 3 0
End rgb av
Kontläge bild
HDR uppl av
Perf kont av
Videokont 100
Ljuss av
Gamma 3
Ult res av
Brus av
Mpeg av
Personlig
Pnm av
Pcm max

Dag
Kont 60
Färgtemperatur varm
Gamma -1

HDR Film
Kont 100
Färgtemperatur varm
Videokont 70
Gamma 0

Postad 10 juni 2019 - 10:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 811 inlägg
  • 0
Varför sänker du kontrasten för annat än film? Mindre ljusstyrka?

Postad 10 juni 2019 - 13:24

biggis
  • biggis
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Varför sänker du kontrasten för annat än film? Mindre ljusstyrka?

Bra fråga! Det blir iofs mest tecknat som rullar, film/serier kör jag på projje (Sony X-35). Jag är i bästa fall en lekman när det gäller kalibrering, så jag följde bara de inställningar som de körde i kalibreringsreviewn. Då jag blev nöjd har jag inte reflekterat över ev justeringar, men kanske ska man testa att puncha upp kontrasten. Vad kör du för värde på kontrasten? 

Postad 10 juni 2019 - 20:17

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Idag så slutade alla min HDMI ingångar att fungera... Har testat att koppla in en chromecast och ps4, men den säger ingen signal. 

Testar jag grejorna i en annan tv så fungerar det. Någon som råkat ut för något liknande och har något tips ?

Postad 22 augusti 2019 - 20:01

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Jag blir fullkomligt vansinnig och håller på att tappa fattningen av att skärmsläckaren går in titt som tätt! Hur är det för er andra?

Ikväll har jag använt TVn i 2-3 timmar och nu när jag kollar på TV går skärmsläckaren in med ca 10 minuters mellanrum. Det finns ingenstans man kan stänga av detta, och tidigare när jag haft kontakt med Philips-supporten säger de att det är en feature för att skydda mot inbränning. Men alltså herregud, man måste ju kunna använda den! Om det nu är så att det ska skydda mot inbränning så bör ju skärmsläckaren låsas också, så man inte kan återgå!!

Betalade fullpris för TVn när den kom och har haft flertalet problem som även dokumenterats i denna tråden och i supportärenden, men det här tar priset och är inte acceptabelt.

Philips gör inget åt det
Återförsäljaren gör inget åt det
Dags att kontakta allmäna reklamationsnämnden? Någon med erfarenhet som kan ge tips?

Redigerat av Downhill, 22 augusti 2019 - 20:30.

Postad 22 augusti 2019 - 20:49

biggis
  • biggis
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag blir fullkomligt vansinnig och håller på att tappa fattningen av att skärmsläckaren går in titt som tätt! Hur är det för er andra?
Ikväll har jag använt TVn i 2-3 timmar och nu när jag kollar på TV går skärmsläckaren in med ca 10 minuters mellanrum. Det finns ingenstans man kan stänga av detta, och tidigare när jag haft kontakt med Philips-supporten säger de att det är en feature för att skydda mot inbränning. Men alltså herregud, man måste ju kunna använda den! Om det nu är så att det ska skydda mot inbränning så bör ju skärmsläckaren låsas också, så man inte kan återgå!!

Min har inga problem med skärmsläckaren. Den kickar in vid statisk bild efter ca 10min, men aldrig när bilden är rörlig. Kanske bör du testa att återställa TVn och hoppas att det löser problemet...

Postad 22 augusti 2019 - 22:13

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 811 inlägg
  • 0
Aldrig haft problem med det. Dock finns de verkligen inget sätt blocka 2h timern?

Postad 24 augusti 2019 - 18:45

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Tack för svar oqvist och biggis, jag har precis rensat skärminställningar, samt installerat om TVn för att se om det blir någon skillnad.

Edit: Problemet kvarstår efter nollställning.

Redigerat av Downhill, 08 september 2019 - 12:01.

Även taggad med OLED, 4k

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.