Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golden Joystick Awards 2017

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 november 2017 - 21:11

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 093 inlägg
  • 0
http://www.kotaku.co...joystick-awards

All the Winners from the 35th Golden Joystick Awards

By Rich Stanton on 17 Nov 2017 at 6:29PM

The 35th Golden Joystick Awards took place today and the winners, as voted for by the public, are in! Internet commenters of the world assemble!

The big kahuna, the one they all want, is the bombastic ULTIMATE GAME OF THE YEAR AWARD. Wouldn't you like that on your mantelpiece? I would, but my partner would soon enough tell me it was "yet more gaming trash" that I have to get rid of, and it would be off to a charity shop. Farewell my beautiful Zelda figurines, I'll never forget you...

Where was I? Oh yes: the ULTIMATE GAME OF THE YEAR AWARD. In third place for the ULTIMATE GAME OF THE YEAR AWARD is...
Persona 5

In second place for the ULTIMATE GAME OF THE YEAR AWARD...
Horizon Zero Dawn

And the winner! The mack daddy! The one that it had to be, take a bow Nintendo because you are one sweet bunch of lovelies. This is, of course, the ULTIMATE GAME OF THE YEAR is....

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Yaaaaaasss! Link is such a sweet boy.

There were many other awards given out, all of which are impossible to disagree with. Here's the full list of winners.

Best Story — Horizon Zero Dawn

Best Visual Design — Cuphead

Best Audio — The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Best Gaming Performance — Ashly Burch (Horizon Zero Dawn)

Best Indie Game — Friday the 13th: The Game

Best Multiplayer Game — PlayerUnknown's Battlegrounds

Studio of the Year — Nintendo EPD

Best VR Game — Resident Evil 7

eSports Play of the Year — Agilities from Los Angeles Valiant

eSports Team of the Year — Lunatic-Hai

eSports Game of the Year — Overwatch

Best Streamer/Broadcaster — Markiplier

Handheld/Mobile Game of the Year — Pokémon Sun and Moon

Nintendo Game of the Year — The Legend of Zelda: Breath of the Wild

PlayStation Game of the Year — Horizon Zero Dawn

Xbox Game of the Year — Cuphead

PC Game of the Year — PlayerUnknown's Battlegrounds

Critics Choice — The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Breakthrough Award — Ashly Burch

Hall of Fame Award — Final Fantasy

Most Wanted — The Last of Us Part II

Still Playing — World of Tanks

That's a lotta gongs! Well done everyone who voted, except those who didn't vote for Rocket League in the 'Still Playing' category. The public's choice that award may be, but the public can have it!


https://youtu.be/YRKQURIQLcQ

#2

Postad 17 november 2017 - 22:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Best Story — Horizon Zero Dawn

 

 

Alltså, såååå himla bra story är det väl inte eller att det är årets bästa? Skulle tro att de flesta inte spelade storyn rakt av utan gjorde siduppdrag och sånt och då blir tempot lidande. Mycket var dessutom gömt bakom kassettband. Kändes mer som en B-serie, typ Xena eller Hercules eller nåt.

 

Men det är ju en public vote och det är många som har spelat Horizon. Hade lika många spelat Wolfenstein 2 så hade det inte haft en chans.

 

Zelda som bästa ljud är också rätt öh.. det är ju tyst för det mesta. Borde separera OST och ljuddesign.

 

Nåväl, ser fram emot den riktiga utdelningen.



#3

Postad 18 november 2017 - 15:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 898 inlägg
  • 0

Main storyn förtjänar credits. Men jo sido uppdragen var ju sämst. Det går inte göra både bra main story och side storys samtidigt tydligen :P



#4

Postad 18 november 2017 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Main storyn förtjänar credits.

 

Inte årets bästa story? Hade inte ens nån riktig bad guy ju.



#5

Postad 18 november 2017 - 16:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 898 inlägg
  • 0

Inte årets bästa story? Hade inte ens nån riktig bad guy ju.

Spoiler


Redigerat av oqvist, 18 november 2017 - 16:05.


#6

Postad 18 november 2017 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Spoiler

 

Känns lite MGS över Horizons story.



#7

Postad 18 november 2017 - 17:11

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Men det är ju en public vote och det är många som har spelat Horizon. Hade lika många spelat Wolfenstein 2 så hade det inte haft en chans.

 

Har inte hunnit spela så mycket än, men Wolfenstein 2 sågas av en del, och kallas för en hastigt framtagen efterföljare, och ibland en stor besvikelse. Tycker iofs det verkar helt ok hittills.

 

Om man tar sig tid och lyssnar på inspelningarna efterhand i Horizon så är det en bra stora, utan tvekan. Förstår inte vilket spel som skulle vara bättre detta året.


Redigerat av Ageve, 18 november 2017 - 17:33.


#8

Postad 18 november 2017 - 18:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Har inte hunnit spela så mycket än, men Wolfenstein 2 sågas av en del, och kallas för en hastigt framtagen efterföljare, och ibland en stor besvikelse.

 

Det finns alltid "en del" som klagar på allt, precis som Trump använder "most people" när han försöker påvisa något. Spelet ligger på 88 på MC och är nominerat till 4 priser på GA.. så det är uppenbarligen inte en stor besvikelse för majoriteten.

 

 

 

Dessutom är det i gameplay som bristerna ligger och som folk klagar på generellt, vilket du kommer att inse om du spelar spelet.

 

Jag lyssnade på inspelningarna i Horizon. Ingen dålig story men bäst i år tycker jag inte den är och jag tycker inte man ska behöva få den levererad via kassettband till så stor del. Men vad man tycker är subjektivt, hjälper dock om man har spelat båda spelen eller många av årets spel. Jag argumenterar ju med två som inte har spelat W2 och det säger ju sig själv då att ni föredrar Horizon, det är precis därför Horizon vann, som sagt.



#9

Postad 14 december 2017 - 16:03

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Fler än jag som först trodde att "Golden Joystick Awards" gällde något HELT ANNAT än spel? :D


Redigerat av improwise, 14 december 2017 - 16:03.


#10

Postad 14 december 2017 - 16:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Men det är ju en public vote och det är många som har spelat Horizon. Hade lika många spelat Wolfenstein 2 så hade det inte haft en chans.

 

Har spelat båda nu, och Horizon är ju hästlängder bättre. Visst är Wolfensten kul, men storyn är ungefär lika seriös som ett avsnitt av mr Bean ;)

 

Spoiler



#11

Postad 14 december 2017 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Ja alla har ju sin egen definition om vad som gör en bra story, på individnivå tycker alla olika och det är svårt att förstå att vi har spelat samma två spel och kan tycka så olika. Överlag är det dock ingen som pratar om Horizons story medan W2:s är väldigt omtalad och beskriven.

 

Men bedömer du hela storyn på en scen? Det fanns gott om allvarliga stunder i W2, de tar ju upp mängder av allvarliga samhällsämnen som Horizon inte är i närheten av att göra. Är mycket blodigare och råare, Horizon är ju Disney i jämförelse. I Horizon kan man klättra på robotdinosaurier, det kan jag tycka är oseriöst i så fall om vi ska bedöma ett spels story utifrån saker som vore overkliga i vår egen värld  :)

 

Däremot har de ju åtminstone humor, saknas tyvärr helt i Horizon.

 

Men Wired hade rätt iaf  :D

 

Any given individual's enjoyment of Wolfenstein II: The New Colossus is going to come down to their willingness to buy into that above assertion, and with it the messy juxtaposition of camp and tragedy that it tries to pull off. Its detractors will undoubtedly suggest it's an insincere game, going for shock value and dumb laughs, not really doing justice to its ideas. And, in some instances, it almost certainly doesn't. But Wolfenstein II is also authentically angry, a coiled and wild beast ready to strike. Machinegames has built something that honestly believes that evil needs to be fought, and it conjures that anger not just to entertain it but to stoke it.



#12

Postad 14 december 2017 - 23:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Horizon är ju Disney i jämförelse. 

 

Frågan är då vad "game of the year", Zelda är. Ett barnspel?  ;)

 

Ett spel kan ju vara bra utan gore, även om det passar i Wolfenstein, speciellt när det är nassar man slaktar.

 

Spoiler

 

Best Action game på Game Awards var välförtjänt iaf.



#13

Postad 15 december 2017 - 18:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Frågan är då vad "game of the year", Zelda är.

 
Zeldas story är kraftigt underlägsen både HZD och W2, på grund av samma problem som Horizon har, fast värre (open world vilket leder till en tempofattig story). Men det är ju inte om spelet i sig är bra som vi pratar om här utan om dess story så jag ser inte riktigt relevansen. Det finns ju dock en anledning till att Walking Dead var bra i början och att Game of Thrones är så hyllat. Våld och råa scener bidrar oftast till en bättre story eftersom man inte riktigt vet vad som ska hända.
  

 

Spoiler


#14

Postad 03 januari 2018 - 00:05

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Nu har jag inte spelat W2 så kan inte uttala mig om det. Men jag blev klar med HZD precis och när det är den här typen av utmärkelser brukar jag tänka så här: Om spelet i fråga har den bästa storyn kommer alla tycka olika om, men är storyn tillräckligt bra för att nämnas i ett sådant här sammanhang? Om svaret är ja så kan jag köpa det som vinnare, oavsett om JAG tycker att det var det bästa eller inte :) 

Och jag tyckte Horizon: Zero Dawn hade en väldigt bra story ;)



#15

Postad 03 januari 2018 - 02:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Om spelet i fråga har den bästa storyn kommer alla tycka olika om, men är storyn tillräckligt bra för att nämnas i ett sådant här sammanhang?

 

Det är det som är problemet i mitt fall  :)

 

Jag är förvånad över att många gillar den. Jag tycker den slits sönder helt och hållet av det låga tempot, förmedlas i mångt och mycket via kassettband och i stort alla sidokaraktärer är ointressanta och lever i liknande byar som man inte bryr sig om. Aloys personliga berättelse är intressant, men det räcker inte för mig för att det ska bli årets bästa berättelse, måste vara mer komplett. Men alla har olika preferenser.



#16

Postad 03 januari 2018 - 21:07

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Jag tyckte att storyn i sidouppdragen var av blandad kvalitet. Men huvudstoryn tycker jag är bra, inte ofta som jag lyssnar igenom alla inspelningar av den här typen men här gjorde jag det. Storyn var tillräckligt välgjord för det. Men jag ska inte försöka få dig att ändra dig. Antingen gillar man det, eller så gör man det inte :) Men om jag jämför med ett annat open-world med många liknande drag, Skyrim, så tycker jag den här är många gånger bättre.



#17

Postad 04 januari 2018 - 09:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 898 inlägg
  • 0
Sidouppdragen i horizon var ju sämst. Att det är en värdig vinnare beror på huvudstoryn och hur den är berättad.

#18

Postad 04 januari 2018 - 11:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 1

Men om jag jämför med ett annat open-world med många liknande drag, Skyrim, så tycker jag den här är många gånger bättre.

 

Ja, Skyrims story är väl inte dess starka sida, svårt när man har en egengjord karaktär som till 99% spelas i förstapersonsperspektiv. Alloy har ett namn och man ser henne hela tiden. Det gör W2 bra utifrån sina förutsättningar, det är ett FPS men har ändå en bra story.

 

Generationens bästa open world-story hittills tycker jag är Witcher 3, speciellt Hearts of Stone. Det är komplett, bra sidokaraktärer, bra sidouppdrag, intressant huvudstory, grym villain.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.