Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Panasonic UB9000 UHD bluray spelare..!

175 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Panasonic DP-UB9000 (Blu-ray-spelare) 6 9,22 (8) 12 990:-
1 relaterade trÄdar

Postad 04 oktober 2024 - 14:54

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0

Det blev en bra fredag! Plötsligt dök spelaren upp. Riktigt snabb leverans. Snabbt fixat i racket sÄ kan jag konstatera att alla filmer fungerar! SÄ skönt. Nu kan jag Àntligen se de senaste uhd jag köpt men som inte gÄtt att se pÄ i min 820 (som dock funkar för bd).

AlltsÄ denna pjÀs andas kvalité. Vilket fint material och tyngd. 820 kÀnns som smÀck nÀr man jÀmför. Sen Àr det sÄ klart prestandan som Àr viktigast men det mÀrks att Pana ocksÄ fokuserat pÄ lite mer kÀnsla för 9000.

Redigerat av DPC, 04 oktober 2024 - 14:55.

Postad 04 oktober 2024 - 17:40

Riggins
  • Riggins
  • LĂ€rjunge

• 422 inlĂ€gg
  • 0

Helt sjukt att en spelare som Àr vadÄ 7-8Är?
Fortfarande Àr den mest prisvÀrda toppmodellen.

Reavon har fÄtt mycket kritik pÄ mjukvaran som aldrig uppdateras?

Hur Àr det med Magnetar Audio 800?
Var det nÄgon anledning förutom högre pris du inte valde den?

Ja, galet.

Min panasonic ub820 har funkat bra men den har alltid haft problem med flicker/pulserande bild pÄ mÄnga filmer. Speciellt gamla BD. SÄ jag ledsnade och bestÀllde precis en Sony X800m2. Inte regionsfri som min panasonic men det fÄr duga. Var ocksÄ inne pÄ Reavon men pga priset och mÄnga rapporterade problem fick det bli Sonyn. Fick ett bra pris ocksÄ.

Postad 04 oktober 2024 - 19:30

Roland
  • Roland
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0

Helt sjukt att en spelare som Ă€r vadĂ„ 7-8Ă„r? 

Fortfarande Àr den mest prisvÀrda toppmodellen.

Reavon har fÄtt mycket kritik pÄ mjukvaran som aldrig uppdateras?

Hur Àr det med Magnetar Audio 800?
Var det nĂ„gon anledning förutom högre pris du inte valde den? 

Varför ska en mjukvara uppdateras om den Àr funktionell och innehÄller alla tÀnkta finesser etc?

Postad 04 oktober 2024 - 21:58

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 340 inlĂ€gg
  • 0

Skulle min 820 dö sÄ lÀr det bli en UB9000 istÀllet. Ser snygg och vÀlbyggd ut.

Postad 04 oktober 2024 - 22:29

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

MĂ„nga ser utseendet som avgörande , kan inte rikigt ta det till mig , jag vill inte se en enda box, spelare eller förstĂ€rkare , vill ha allt dolt, minsta lilla lysdiod frĂ„n en sĂ„dan stör mig under film :) 

Postad 07 oktober 2024 - 19:02

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 834 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det Àr ingen större aktivitet i denna bransch..

Jag vill ha möjlighet till statisk tonmappning. Det Àr anledningen till valet. Min kontakt sÀger att Magnetar Àr snÀppet vassare men det Àr nÀstan dubbla pengarna för den billigaste modellen.

Ja det Ă€r en stort prisskillnad pĂ„ dom. 
Magnatar borde ligga pÄ 15tkr för vara riktigt intressant.

Men UB9000 ser mycket gedigen ut pÄ dina bilder, bÀttre Àn mÄnga andra bilder jag sett.

Varför ska en mjukvara uppdateras om den Àr funktionell och innehÄller alla tÀnkta finesser etc?

Jag behöver uppdatera min Panasonic UB450 ett par ggr för skivor inte kunnat spelats.  
(ja jag vet en budgetlösning haha)

Postad 07 oktober 2024 - 20:10

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 340 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga ser utseendet som avgörande , kan inte rikigt ta det till mig , jag vill inte se en enda box, spelare eller förstÀrkare , vill ha allt dolt, minsta lilla lysdiod frÄn en sÄdan stör mig under film :)

Mina apparater Àr i ett apparatskÄp som inte syns men det Àr trevligt nÀr man öppnar dörren att se snygga och bra grejer. Du vill inte ens se duken? ;)

Postad 07 oktober 2024 - 21:57

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

Mina apparater Àr i ett apparatskÄp som inte syns men det Àr trevligt nÀr man öppnar dörren att se snygga och bra grejer. Du vill inte ens se duken? ;)

Se duken ? nej , jag vill inte se duken om den inte tar emot en bild frĂ„n projen , dvs dĂ„ Ă€r tab tension upprullad :)  jag öppnar i princip aldrig luckorna i alla fall inte dĂ€r det stĂ„r en bra pjĂ€s som Ă€r snygg en Marantz 8015 ,eller  luckan till apple tv boxen , ibland öppnar jag luckan till BR spelaren sĂ„ klart för att ta ut o in skivan men det Ă€r sĂ„ j*vla mörk sĂ„ jag ser Ă€ndĂ„ ingenting :) 

Postad 07 oktober 2024 - 22:04

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 834 inlĂ€gg
  • 0

MÄnga ser utseendet som avgörande , kan inte rikigt ta det till mig , jag vill inte se en enda box, spelare eller förstÀrkare , vill ha allt dolt, minsta lilla lysdiod frÄn en sÄdan stör mig under film :)

Det Àr ju inte utseendet utan kÀnslan av en vÀlbyggd maskin som mÄnga uppskattar och villig betala extra för.

Man uppskattar ingenjörskonsten.
GÀller vÀldigt mycket inte bara hembio

Postad 07 oktober 2024 - 22:07

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ju inte utseendet utan kÀnslan av en vÀlbyggd maskin som mÄnga uppskattar och villig betala extra för.

Man uppskattar ingenjörskonsten.
GÀller vÀldigt mycket inte bara hembio

SjĂ€lvklart jag Ă€r tycker samma , men nu var det just utseendet jag kommentera ,men visst kĂ€nslan av ljudet frĂ„n slĂ€den , tyngden i maskinen etc Ă€r ju klart vĂ€rt pengar om man uppskattar det 

Redigerat av nyborjare, 07 oktober 2024 - 22:08.

Postad 07 oktober 2024 - 22:10

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

• 834 inlĂ€gg
  • 0

SjĂ€lvklart jag Ă€r tycker samma , men nu var det just utseendet jag kommentera ,men visst kĂ€nslan av ljudet frĂ„n slĂ€den , tyngden i maskinen etc Ă€r ju klart vĂ€rt pengar om man uppskattar det 

DÄ hÄller jag inte med alls att mÄnga bara gÄr efter utseendet i denna prisklass.

Postad 07 oktober 2024 - 22:19

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

DÄ hÄller jag inte med alls att mÄnga bara gÄr efter utseendet i denna prisklass.

Ingen behöver hĂ„lla med mig , alla fĂ„r tycka vad man vill , vi har vĂ€l helt enkelt inte samma erfarenheter eller samma kopplingar till olika vĂ€nner/köpare 

Postad 08 oktober 2024 - 07:41

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0
Efter en helg med nya spelaren sÄ Àr jag Àn mer nöjd. Det fundamentala att man kan spela allt igen Àr en lÀttnad sÄ klart. Sen Àr den vÀldigt tyst, klart tystare Àn 820 sÄ ni som har spelaren i samma rum som ni sitter i kommer uppskatta det. För mig som har den i rack i mitt förrum spelar det dock ingen roll. SlÀden Àr mkt mer gedigen och nÀstan helt ljudlös. Sen kan man debattera kÀnsla, men att knapparna sitter pÄ framsidan Àr en klar fördel för mig som har den monterad högt upp plus att de upplevs mer vÀlbyggda och yttre panelen i rÀfflad metall Àr superlÀcker. Ser den varje gÄng jag gÄr förbi. Ljud och bild Àr ocksÄ pÄ topp och möjligen ngt bÀttre men jag skulle behöva köra bÄda spelarna direkt efter varandra för att sÀkert kunna sÀga.

Stor rek till ub9000.

Postad 08 oktober 2024 - 09:24

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0
https://youtu.be/77r...5Y0fMBMAE7g_MCc

Postad 08 oktober 2024 - 12:16

Riggins
  • Riggins
  • LĂ€rjunge

• 422 inlĂ€gg
  • 0

Efter en helg med nya spelaren sÄ Àr jag Àn mer nöjd. Det fundamentala att man kan spela allt igen Àr en lÀttnad sÄ klart. Sen Àr den vÀldigt tyst, klart tystare Àn 820 sÄ ni som har spelaren i samma rum som ni sitter i kommer uppskatta det. För mig som har den i rack i mitt förrum spelar det dock ingen roll. SlÀden Àr mkt mer gedigen och nÀstan helt ljudlös. Sen kan man debattera kÀnsla, men att knapparna sitter pÄ framsidan Àr en klar fördel för mig som har den monterad högt upp plus att de upplevs mer vÀlbyggda och yttre panelen i rÀfflad metall Àr superlÀcker. Ser den varje gÄng jag gÄr förbi. Ljud och bild Àr ocksÄ pÄ topp och möjligen ngt bÀttre men jag skulle behöva köra bÄda spelarna direkt efter varandra för att sÀkert kunna sÀga.

Stor rek till ub9000.

Hade jag haft budget för ub9000 hade jag köpt den istĂ€llet för Sony x800m2. Kanske i framtiden, vem vet. Kul att du Ă€r nöjd iaf! 

Postad 08 oktober 2024 - 15:09

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0

Kan varmt rekommendera Panasonics spelare! Har skrivit förut att jag varit nöjd med 820 och 9000 gör det minst lika bra! Och jag har ju bÄda, dÀr den sistnÀmnda dock bara fungerar med sdr. Kanske ska köra vidare med sdr för 820 och HDR för 9000..! Jo, jag Àr nöjd och det var inte aktuellt att köpa en likadan spelare igen. Hade Magnetar haft statisk tonmappning sÄ hade den varit en kandidat ocksÄ. Nu spanar jag mot projektor som har bra HDR-hantering, men det Àr lite oklart nÀr jag köper.

HDR-prestandan upplevs vara ett steg upp defintivt. Ser mer detaljer Ă€n tidigare.  

Postad 08 oktober 2024 - 15:12

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

Kan varmt rekommendera Panasonics spelare! Har skrivit förut att jag varit nöjd med 820 och 9000 gör det minst lika bra! Och jag har ju bÄda, dÀr den sistnÀmnda dock bara fungerar med sdr. Kanske ska köra vidare med sdr för 820 och HDR för 9000..! Jo, jag Àr nöjd och det var inte aktuellt att köpa en likadan spelare igen. Hade Magnetar haft statisk tonmappning sÄ hade den varit en kandidat ocksÄ. Nu spanar jag mot projektor som har bra HDR-hantering, men det Àr lite oklart nÀr jag köper.

HDR-prestandan upplevs vara ett steg upp defintivt. Ser mer detaljer Ă€n tidigare.  

sistnÀmnda med bara SDR ? sista Àr 9000, menar du att inte dessa bÄda funkar med HDR ? har jag inte mÀrkt

Postad 08 oktober 2024 - 16:09

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0

Du har inte hÀngt med. Min 820 har delvis lagt sig pÄ rygg. DÀrför köpte jag en ny spelare.

Postad 08 oktober 2024 - 16:29

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

Du har inte hÀngt med. Min 820 har delvis lagt sig pÄ rygg. DÀrför köpte jag en ny spelare.

ok

Postad 08 oktober 2024 - 16:31

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0

Den började krÄngla i somras och jag har försökt med massor med ÄtgÀrder utan effekt. SÄ det blev en ny spelare. Men den gamla spelar fortfarande upp sdr.

Postad 08 oktober 2024 - 17:53

nyborjare
  • nyborjare
  • ForumrĂ€v

• 875 inlĂ€gg
  • 0

Den började krÄngla i somras och jag har försökt med massor med ÄtgÀrder utan effekt. SÄ det blev en ny spelare. Men den gamla spelar fortfarande upp sdr.

skumt fel 

Postad 08 oktober 2024 - 19:18

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0
Ja, den inledde med att inte spela sista minuterna av Dune2 och plötsligt en dag funkade vissa filmer inte alls. Den satte fel övertrÀdelse kopieringsskydd och gick till hemmenyn. Fick massor med tips av hjÀlpsamma mÀnniskor plus panasonic support men det slutade med rek att reparera spelaren och det kÀnns inte aktuellt för en 6 Är gammal maskin. SÄ det blev en ny.

Postad 08 oktober 2024 - 19:34

Riggins
  • Riggins
  • LĂ€rjunge

• 422 inlĂ€gg
  • 0

Ja, den inledde med att inte spela sista minuterna av Dune2 och plötsligt en dag funkade vissa filmer inte alls. Den satte fel övertrÀdelse kopieringsskydd och gick till hemmenyn. Fick massor med tips av hjÀlpsamma mÀnniskor plus panasonic support men det slutade med rek att reparera spelaren och det kÀnns inte aktuellt för en 6 Är gammal maskin. SÄ det blev en ny.

Var vÀnde du dig för Panasonic support? De kanske kan hjÀlpa mig med min spelare ocksÄ.

Postad 09 oktober 2024 - 07:57

DPC
  • DPC
  • ForumrĂ€v

• 950 inlĂ€gg
  • 0

Sverige, men de kör typ google translate frÄn annat land..

Tipsen Àr typ:

StÀng av quick start

Fimpa nÀtverksuppkoppling

Radera data

Se till att skivor Àr rena

Kolla hdmi

Inget hjÀlpte mig. Som sista utvÀg kan man testa rengöring av linsen. Jag gjorde dock aldrig det.

Postad 09 oktober 2024 - 10:30

Riggins
  • Riggins
  • LĂ€rjunge

• 422 inlĂ€gg
  • 0

Ok tack för svar!

Postad 09 oktober 2024 - 13:37

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlĂ€gg
  • 0

Ok tack för svar!

Se denna trĂ„d ang tipsen; https://www.minhembi...=9#entry4671096

Redigerat av rickardl, 09 oktober 2024 - 13:37.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Gille-magi
    genstruktur
    2024-12-06 09:36:40
  • Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
    genstruktur
    2024-12-06 09:32:20
  • Apollon Hypex NCx500 ST NCOREx Stereo Amplifier
    genstruktur
    2024-12-06 09:29:32
  • Centern
    mange87a
    2024-11-26 09:18:15
  • Sub 1 av 3: JTR RS1
    mange87a
    2024-11-26 09:15:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.