Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1451

Postad 18 januari 2019 - 15:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

En fråga som Niklas kanske kan svara på. 

Jag har en LG OLED65B7. Efter att det gjordes en uppdatering på mjukvaran i tv:n så har det helt plötsligt blivit sämre bild om jag kör via auto i oneplace. Färgerna blir mattare. Tex Netflixloggan blir nästan orange. Däremot om jag ändrar till 1080P 50 Hz så blir färgerna bra igen.

 

Det är endast Oneplace som drabbats. Tittar jag på Netflix eller Viaplay direkt i appen som finns i tv:n så är det bra bild. Detsamma gäller om jag tittar via Xbox.

 

Känns som att det på något sätt hänger ihop med tv:ns uppdatering. Men förstår inte varför bara oneplace drabbas.

 

Finns en tråd om detta även i forum gällande LG, så det verkar vara fler kunder som drabbats av detta.

Hej

Jag ska kolla upp detta, återkommer så fort jag får mer information.

Mvh

Niklas


Otroligt störande att boxen tappar bort hårddisken! Det händer väl i alla fall en gång i veckan sedan årsskiftet Att det står att du måste ansluta en hårddisk för att kunna göra inspelningar och man måste göra en reboot på boxen för att den ska hitta inspelningarna och kunna göra nya inspelningar, det gör Inspelningsfunktionen väldigt opålitlig!

Hej

 

Kan du skicka ett PM med ditt kundnummer/personnummer?

Mvh

Niklas



#1452

Postad 20 januari 2019 - 01:52

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Virker den stemmestyrte funksjonen? Prøvde og prate inn tv2 og NRK, begge kanalene ble tolket rett på skjermen men greide ikke og finne dem. Noen som har erfaring om dette?

#1453

Postad 20 januari 2019 - 14:46

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Virker den stemmestyrte funksjonen? Prøvde og prate inn tv2 og NRK, begge kanalene ble tolket rett på skjermen men greide ikke og finne dem. Noen som har erfaring om dette?


Nej det verkar inte som att man kan söka efter kanaler, bara söka program, tyvärr..

#1454

Postad 20 januari 2019 - 20:53

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Nej det verkar inte som att man kan söka efter kanaler, bara söka program, tyvärr..


Merkelig, da må vel programmet ha begynt før en kan søke på det?

#1455

Postad 21 januari 2019 - 10:45

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Någon som vet om EPGn bara visar de kanaler man har abonnemang för eller visas alla alltid?

 

Mina tre "smekmånader" är snart över och det hade ju varit trevligt om de kanaler jag inte abonnerar på försvinner.



#1456

Postad 21 januari 2019 - 18:46

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 1
Pausade handbollen på tv3 och när jag skulle titta så upplevde jag att ljudet hackade och bilden fladdrande lite. När jag tittar live är det Inga problem. Fler som har märkt det?

#1457

Postad 21 januari 2019 - 20:09

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 1

Pausade handbollen på tv3 och när jag skulle titta så upplevde jag att ljudet hackade och bilden fladdrande lite. När jag tittar live är det Inga problem. Fler som har märkt det?


Upplevde precis samma sak.
Tycker bild och ljud nästan alltid är sämre på inspelningar..då dem överhuvudtaget funkar.

Kom hem för att se handbollen, valde se från början och efter en knapp timmes försnack så avbryts sändningen och bilden stannar..man kan endast gå vidare genom att välja se live.
Inte första gången det händer...sjukt trött på denna skitbox!

#1458

Postad 22 januari 2019 - 08:15

Unregisterede5df2ee1
  • Unregisterede5df2ee1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag skaffade Oneplace-box istället för att köra kortet direkt i TV'n för att få support för "Titta från början".

Serieinspelning är en trevlig feature också!

 

Supertrevlig funktion. Är överlag nöjd med boxen.

 

Men en feature saknar jag - att välja ett program längre fram i tiden i EPG och få välja "Se program" för att boxen automatiskt ska byta till den kanalen i anslutning till att det programmet börjar. 

 

Snälla - lägg in den funktionen brevid "Se kanal" och "Spela in".

 

En annan önskan på feature är "Spela in från början" - för att spela in ett program som redan börjat.

 

Please? Pretty please with sugar on top? :)

 

Tack

/Fredrik



#1459

Postad 22 januari 2019 - 13:21

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

När jag byter kanal ibland så står det bara "laddar" över skärmen, någon mer? Just nu var den seg som sjutton var att göra en Sagem och rycka strömmen ur den, undrar hur hårddisken i den mår efter 2-3 ryck i veckan?



#1460

Postad 22 januari 2019 - 19:44

dero
  • dero
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

När jag byter kanal ibland så står det bara "laddar" över skärmen, någon mer? Just nu var den seg som sjutton var att göra en Sagem och rycka strömmen ur den, undrar hur hårddisken i den mår efter 2-3 ryck i veckan?



Ja, så har jag med!

#1461

Postad 22 januari 2019 - 19:51

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
De båda främsta anledningarna till att jag bryter strömmen kanske en gång i veckan är antingen att boxen tappar bort hårddisken eller att livebilden blir svart trots att menyer och annat visas som de ska

#1462

Postad 22 januari 2019 - 20:39

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jo 'Laddar' känns igen, det ser man titt som tätt tycker jag.

 

Fast värre är det jag har upplevt nu, försökte se på en inspelning och appen kraschade och verkade denna gång starta om helt, inklusive Android.

Efter denna oplanerade omstart försökte jag spela upp min inspelning igen, detta var för ansträngande för OnePlace som åter kraschade.

Kanske jag var för snabb med att starta uppspelningen efter den första kraschen..

 

En riktigt rutten burk detta. :/



#1463

Postad 23 januari 2019 - 18:40

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Någon som vet om EPGn bara visar de kanaler man har abonnemang för eller visas alla alltid?
 
Mina tre "smekmånader" är snart över och det hade ju varit trevligt om de kanaler jag inte abonnerar på försvinner.

Derfor er det greit med en favoritt liste som fungerer.

#1464

Postad 25 januari 2019 - 13:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Någon som vet om EPGn bara visar de kanaler man har abonnemang för eller visas alla alltid?

 

Mina tre "smekmånader" är snart över och det hade ju varit trevligt om de kanaler jag inte abonnerar på försvinner.

Hej

De kanaler som inte ingår i ditt abonnemang ska vara längst ner i kanallistan, sedan kommer det att vara ett hänglås på de kanalerna.

Mvh

Niklas



#1465

Postad 25 januari 2019 - 13:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag skaffade Oneplace-box istället för att köra kortet direkt i TV'n för att få support för "Titta från början".

Serieinspelning är en trevlig feature också!

 

Supertrevlig funktion. Är överlag nöjd med boxen.

 

Men en feature saknar jag - att välja ett program längre fram i tiden i EPG och få välja "Se program" för att boxen automatiskt ska byta till den kanalen i anslutning till att det programmet börjar. 

 

Snälla - lägg in den funktionen brevid "Se kanal" och "Spela in".

 

En annan önskan på feature är "Spela in från början" - för att spela in ett program som redan börjat.

 

Please? Pretty please with sugar on top? :)

 

Tack

/Fredrik

Hej

Tack för flera bra önskemål, ska se till att ansvarig får ta del av dessa också. 

Mvh

Niklas



#1466

Postad 26 januari 2019 - 10:55

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej!

 

 

Efter senaste uppdateringen verkar det fungera att spela in fler program men nu uppstår problem att spola framåt på vissa inspelningar, när man trycker framåt så åker den tillbaka till en viss tid och det går inte att spola framåt, man måste titta på allt.

 

En helt annan sak är att hårddisken blivit full, trots att jag inte tycker att jag spelat in så många program och nu har jag dubbelt så stor hårddisk som jag hade hos Viasat. Nu har jag full hårddisk efter knappt en månad. Hände aldrig på boxen jag hade på 500 GB. Vad kan det bero på? Spelar den in på så hög kvalitet att det tar för stor plats? Bra om man kunde välja kvalitet i så fall.

 

MVH

Niklas



#1467

Postad 26 januari 2019 - 14:52

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej!

 

 

Efter senaste uppdateringen verkar det fungera att spela in fler program men nu uppstår problem att spola framåt på vissa inspelningar, när man trycker framåt så åker den tillbaka till en viss tid och det går inte att spola framåt, man måste titta på allt.

 

En helt annan sak är att hårddisken blivit full, trots att jag inte tycker att jag spelat in så många program och nu har jag dubbelt så stor hårddisk som jag hade hos Viasat. Nu har jag full hårddisk efter knappt en månad. Hände aldrig på boxen jag hade på 500 GB. Vad kan det bero på? Spelar den in på så hög kvalitet att det tar för stor plats? Bra om man kunde välja kvalitet i så fall.

 

MVH

Niklas

Kan det var så att alla planerade inspelningar registreras och tar upp en plats på hårddisken, om det är så behöver det ändras



#1468

Postad 26 januari 2019 - 17:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 1

Kan det var så att alla planerade inspelningar registreras och tar upp en plats på hårddisken, om det är så behöver det ändras

Hej

Att hårddisken blir full är ett fel som vi håller på att undersöka, hoppas ha mer information inom kort. Mig veterligen så har planerade inspelningar ingen inverkan.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 26 januari 2019 - 17:18.


#1469

Postad 26 januari 2019 - 19:54

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jag skaffade Oneplace-box istället för att köra kortet direkt i TV'n för att få support för "Titta från början".
Serieinspelning är en trevlig feature också!
 
Supertrevlig funktion. Är överlag nöjd med boxen.
 
Men en feature saknar jag - att välja ett program längre fram i tiden i EPG och få välja "Se program" för att boxen automatiskt ska byta till den kanalen i anslutning till att det programmet börjar. 
 
Snälla - lägg in den funktionen brevid "Se kanal" och "Spela in".
 
En annan önskan på feature är "Spela in från början" - för att spela in ett program som redan börjat.
 
Please? Pretty please with sugar on top? :)
 
Tack
/Fredrik

e
Det er en funksjon jeg og savner, sitter litt for ofte og ser på en annen kanal i vent på ett annet program på en annen kanal, da sjer det litt for ofte att jeg glemmer meg bort og plutselig har programmet jeg ventet på holt på i 15-20 minutter før jeg får begynt og se, ergelige greier, tror jeg hadde denne funksjonen på en Viasat tuner jeg hadde for noen år siden. Håper det er mulig og implementere denne funksjon i Oneplace.

#1470

Postad 26 januari 2019 - 19:57

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Dags igen. Tittar på 1an,byter kl 19.46 till 4an.Svart ruta. Trycker 1an igen, svart ruta. Stänger av o på, svart ruta.
Drar strömmen, bild igen.
Sketbox.

#1471

Postad 29 januari 2019 - 12:41

Unregisteredf480c07a
  • Unregisteredf480c07a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hei. Jeg har et problem med favoritter. Jeg får ikke skifte rekkefølge på disse. Dette kunne jeg gjøre tidligere. Er det noen som har en løsning på dette?



#1472

Postad 29 januari 2019 - 21:33

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
När man ska radera ett inspelat program så kan det ta några sekunder innan boxen reagerar och det tas bort men under tiden kan man fortfarande pila runt i menyerna - jag blir liksom osäker på om man fick sitt knapptryck registrerat eller inte. Det finns ju ingen anledning att kunna visa programmet medan det håller på att raderas? Försöker man det så blir det rutan bara svart.... nu kanske man har lärt sig att vänta på att vad ska hända något men trycker jag ok igen innan boxen tänkt klart står det M002 inspelningen misslyckades...

Sedan så tycker jag det är ett problem att textningen inte alltid startar direkt efter att jag pausar och fortsätter eller hoppar i ett inspelat program - ibland kan det ta 10 sekunder innan textningen kommer tillbaka

Redigerat av jonasbratt, 29 januari 2019 - 21:39.


#1473

Postad 29 januari 2019 - 21:49

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Angående sökfunktionen - om jag söker på ordet polis varför får jag upp programmet Stockholmspolisen men inte Södertäljepolisen? Söker på Söder och får träff så den finns ju i Databasen

Och en sak till - ”du kanske också gillar” visar ju helt random program eller har någon någon gång haft något vettigt i den listan när man pausat ett program? Fanns inte den listan i huvudmenyn tidigare men tagits bort där?

Redigerat av jonasbratt, 29 januari 2019 - 21:49.


#1474

Postad 30 januari 2019 - 16:21

Michael08
  • Michael08
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Läste precis One place artikel på http://pcforalla.idg...ed-inspelningar och tänkte gå in här och se hur boxen funkar och ser ut som den fortfarande är riktigt dålig.

 

Sålde av min box i vintras då jag tyckte den var helt värdelös och köpte ny Samsung TV med kort direkt i TVn istället - känns som ett väldigt bra val. I Samsungen har jag även en UC 4K för streaming samt den har även en app från Canal Digital direkt i TVn så har all funktionalitet som boxen har och funkar perfekt (tycker även att bilden är bättre än via One Place boxen).

 

Med nya TVn så har jag dessutom bara en fjärr för hela systemet kan inte bli enklare.

Rekomenderas starkt Samsung TV med direkt kort istället. 

 

Kan även nämna att jag blev så nöjd så skaffade en likadan tv till och bytte ut den i nedre TV rummet och där kör jag bara Canal Digital Appen och visst bilden är inte riktigt samma som via Satellit men duger bra.

 

Eloge till Canal digital för denna app - har nästan alla kanaler i familjepaketet tror det är 3st som saknas den funkar även utomlands kolla på alla kanaler från Florida i vintras live ( har även testat Telia, Boxer och Viasats appar och dom är ganska värdelösa jämfört med Canal digital då dom saknar kanaler och Telia/Boxer appen har dåligt bildkvalitet).

 

Det som jag skulle rekommendera Canal Digital är att fixa en Android TV app så för dom som har en sådan tv så funkar appen bra (märkligt att bara supportera Samsung samt Apple TV speciellt när boxen körs på Andorid borde detta vara lätt att fixa).

 

/Michael


Redigerat av Michael08, 30 januari 2019 - 16:33.


#1475

Postad 30 januari 2019 - 17:46

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1
Maria Sornell på CF verkar inte ha fattat att boxen inte uppfyller dom mest självklara sakerna, slår ifrån sig som en politiker... Boxen är ju sämre nu än i mars när den släpptes, Benjamin Button över boxen...

#1476

Postad 31 januari 2019 - 01:07

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hei. Jeg har et problem med favoritter. Jeg får ikke skifte rekkefølge på disse. Dette kunne jeg gjøre tidligere. Er det noen som har en løsning på dette?


Den muligheten har ikke virket på 3-4 uker, ingen vet når den vil bli fikset.

#1477

Postad 31 januari 2019 - 08:48

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

även jag slog till på en samsung 4k tv som har alla appar streming cd netflix hbo cmore viaplay amazon prime video och tycker cd appen funkar hur bra som helst både bild och ljud så boxen används inte så mycket nu



#1478

Postad 31 januari 2019 - 14:10

Unregisteredf480c07a
  • Unregisteredf480c07a
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Den muligheten har ikke virket på 3-4 uker, ingen vet når den vil bli fikset.

Håper at Canal Digital kan fikse dette "også". Har Niclas noe svar på dette?



#1479

Postad 31 januari 2019 - 15:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Håper at Canal Digital kan fikse dette "også". Har Niclas noe svar på dette?

Hej

 

Jag ska undersöka saken, har aldrig provat ändra detta själv. Har det fungerat bra tidigare för er att ändra detta? 

Mvh
Niklas



#1480

Postad 31 januari 2019 - 15:27

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Nu kanske det händer lite...

 

https://pcforalla.id...-01-31 14:27:47

 

Har fortfarande inte packat upp min Oneplace med HDD samt ny parabol. Kom igen nu Canal Digital och fixat till den **** boxen.



#1481

Postad 31 januari 2019 - 16:46

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Nu kanske det händer lite...
 
https://pcforalla.id...-01-31 14:27:47
 
Har fortfarande inte packat upp min Oneplace med HDD samt ny parabol. Kom igen nu Canal Digital och fixat till den **** boxen.

Artikeln får det att verka som att det bara är problem med inspelning när det dessutom är problem med uppspelning, krascher, långsamma kanalbyten, dålig eller rentav felaktig EPG och en massa annat..

#1482

Postad 31 januari 2019 - 18:12

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
 
Jag ska undersöka saken, har aldrig provat ändra detta själv. Har det fungerat bra tidigare för er att ändra detta? 
Mvh
Niklas

Den har virket, har vel vært ødelagt i en måneds tid. Har selv kontaktet CD om dette, der har dem ikke vist att den virket engang. Håper dette blir tatt tak i, slitsomt og bla seg gjennom masse kanaler en ikke har eller trenger, litt overrasket att Niklas ikke kjenner til problemet, dette har jeg personlig tatt opp flere ganger den siste måneden.

#1483

Postad 31 januari 2019 - 18:47

pangemange
  • pangemange
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Har några frågor om boxen

Finns det någon vettig webläsare så man kan surfa runt lite snabbt o smidigt Samt om det finns någon app som man kan styra boxen med som en fjärrkontroll i telefonen

#1484

Postad 01 februari 2019 - 03:01

Unregisteredb4358b11
  • Unregisteredb4358b11
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1

Maria Sornell verkar leva i fablernas värld.......

 

 

 

Maria Sornell, marknadsdirektör på Canal Digital, håller inte med om bilden av One Place som en produkt som inte har testats tillräckligt.

– Vår kundservicemedarbetares svar på Facebook tycker jag är både olyckligt och felaktigt formulerat då vi inte känner inte igen oss i den beskrivningen. Till att börja är vår plattform One Place självfallet ingen beta-produkt. Vi har tillsammans med Google utvecklat den under flera års tid och nu snart ett år efter lansering så är vi tryggare än någonsin med att detta är en framtidssäker plattform. Det är också viktigt att poängtera att One Place är byggt på en öppen Andoridbaserad plattform som ständigt utvecklas med både innehåll och funktionalitet, av både Canal Digital och Android TV, säger Maria Sornell. 


Redigerat av Unregisteredb4358b11, 01 februari 2019 - 03:03.


#1485

Postad 01 februari 2019 - 08:09

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 1

Har skickat ett mail till IDG och konsumentakuten med en länk till denna tråd. Gör ni det med. Så alla problem verkligen kommer upp och blir fixade.

 

 

Det här är ju mycket komiskt, var är alla uppdateringarna till Oneplace så fall?

Det är också viktigt att poängtera att One Place är byggt på en öppen Andoridbaserad plattform som ständigt utvecklas med både innehåll och funktionalitet, av både Canal Digital och Android TV, säger Maria Sornell.


Redigerat av Karl-Johan, 01 februari 2019 - 08:11.


#1486

Postad 01 februari 2019 - 12:34

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 1
Anders Wollner på IDG har svarat på min länk till denna tråd ang denna box.

Citat:

-”Hej,

Intressant! Jag ska kolla vidare.”

#1487

Postad 01 februari 2019 - 13:23

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 1

Här kommer mitt mail med svar till IDG.

 

 

Hej Karl-Johan,

 

Vi håller på med en uppföljning på artikeln, verkar som att problemen rör både One Place och övriga boxar från Canal Digital.

 

Den fre 1 feb. 2019 kl 08:08 skrev <>:

Är väldigt mycket bekymmer med denna box, bara att läsa här. https://www.minhembi...howtopic=335330

 

Att Canal Digital säger att dom inte känner igen at det är några problem med boxen är tragiskt. Jag har fått boxen med kampanj att binda upp mig

Ett år och familjepaketet till halva priset i sex månader har även köpt ny parabol samt hårddisk men sakerna är inte ens uppackade pga allt strul med denna box.

Canal Digital verkar vilja att jag kör vidare med min VU+ box, när jag var redo att byta till deras box.



#1488

Postad 01 februari 2019 - 16:38

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har några frågor om boxen

Finns det någon vettig webläsare så man kan surfa runt lite snabbt o smidigt Samt om det finns någon app som man kan styra boxen med som en fjärrkontroll i telefonen

Android TV Appen funkar.



#1489

Postad 01 februari 2019 - 16:50

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Har skickat ett mail till IDG och konsumentakuten med en länk till denna tråd. Gör ni det med. Så alla problem verkligen kommer upp och blir fixade.

 

 

Det här är ju mycket komiskt, var är alla uppdateringarna till Oneplace så fall?

Det är också viktigt att poängtera att One Place är byggt på en öppen Andoridbaserad plattform som ständigt utvecklas med både innehåll och funktionalitet, av både Canal Digital och Android TV, säger Maria Sornell.

 

Jag skulle säga att hon har helt rätt. Android TV är uppe i version 9 - så den utvecklas. Att CD OnePlace ligger på version 7 är ju en helt annan sak ....  :-)

Hade jag som verkar inom IT levererat en motsvarande lösning hade jag varit utslängd och inkompetensförklarad.

 

Att som kund anpassa sönder saker har ju många av telefontillverkarna redan testat - med samma resultat - deras versioner hänger inte med grundplattformen...  

 

För övrigt har jag också alla problem som nämns: Svartskärm, häng scroll i programval, 3%diskutrymme när jag har 10 timmar inspelat, var tredje inspelning misslyckad (på kanaler som inte finns i veckoarkivet när Murphy också dyker upp), chromecasten fungerar dåligt så jag kör min externa osv...

 

Dessutom ligger jag och betalar för boxen - när många fått den gratis - kul när man de-facto är betatestare/testråtta på en ofärdig produkt...

 

#jagärintebitter



#1490

Postad 01 februari 2019 - 16:57

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att hon har helt rätt. Android TV är uppe i version 9 - så den utvecklas. Att CD OnePlace ligger på version 7 är ju en helt annan sak .... :-)
Hade jag som verkar inom IT levererat en motsvarande lösning hade jag varit utslängd och inkompetensförklarad.

Att som kund anpassa sönder saker har ju många av telefontillverkarna redan testat - med samma resultat - deras versioner hänger inte med grundplattformen...

För övrigt har jag också alla problem som nämns: Svartskärm, häng scroll i programval, 3%diskutrymme när jag har 10 timmar inspelat, var tredje inspelning misslyckad (på kanaler som inte finns i veckoarkivet när Murphy också dyker upp), chromecasten fungerar dåligt så jag kör min externa osv...

Dessutom ligger jag och betalar för boxen - när många fått den gratis - kul när man de-facto är betatestare/testråtta på en ofärdig produkt...

#jagärintebitter


Får också ligga och betala på en box som knappt funkar, som med säkerhet tuggar sönder min hårddisk i med alla norska omstarter...

#1491

Postad 01 februari 2019 - 18:17

Unregisteredfdbfe8b9
  • Unregisteredfdbfe8b9
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Om man tillverkar en produkt och lanserar den som funktionsduglig och färdig,då måste nästan 1500 negativa kommentarer på ett enda forum betyda att boxen inte levererar det som man förväntar sig.

Hade dom varit måna om rykte samt kunder så skulle all produktion/försäljning stoppas och i vissa fall återkalla samt lösa problemet.



#1492

Postad 01 februari 2019 - 18:50

bollman1
  • bollman1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

När åtgärdas buggen i "Mina Favoriter" ??? Går inte att lägga kanalerna i den ordning man vill, vilket är riktigt irriterande. Enligt CD:s kundtjänst skulle detta åtgärdas i en kommande uppdatering, när kommer denna????



#1493

Postad 01 februari 2019 - 19:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det vore också bra att kunna numrera kanalerna i sin egen ordning.



#1494

Postad 01 februari 2019 - 20:53

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Inspelning av på spåret misslyckade med felkod M002 ikväll!
Inga problem att pausa live TV...
Ska det tilläggas att det var en serieinspelning

Redigerat av jonasbratt, 01 februari 2019 - 21:37.


#1495

Postad 02 februari 2019 - 00:13

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 1

https://pcforalla.id...-01-31 14:27:47

Maria Sornell och alla andra nötter på CD som varit involverade i införandet av Oneplace borde naturligtvis få sparken rakt av. Snacka om inkompetens. Dessutom ljuger hon tidningen rakt upp i ansiktet. Att med avsikt lansera en så undermålig produkt är helt horribelt. Hur man än vänder och vrider på det. 

 

Nu funkar den iofs hyggligt bra (iaf för mig) men det är ett år senare och efter rätt mycket ångest och irritation (och då bortser jag lite generöst från allt småtjafs som fortfarande är kvar, typ att EPGn nästan alltid visar fel program för alla kanaler vid uppstart, att OP försämrar färgerna i min bild, att man ibland måste starta om den för att bilden helt plötsligt blir svart(?), att vissa appar knappt fungerar osv osv).
 

En fråga som Niklas kanske kan svara på. 

Jag har en LG OLED65B7. Efter att det gjordes en uppdatering på mjukvaran i tv:n så har det helt plötsligt blivit sämre bild om jag kör via auto i oneplace. Färgerna blir mattare. Tex Netflixloggan blir nästan orange. Däremot om jag ändrar till 1080P 50 Hz så blir färgerna bra igen.

 

Det är endast Oneplace som drabbats. Tittar jag på Netflix eller Viaplay direkt i appen som finns i tv:n så är det bra bild. Detsamma gäller om jag tittar via Xbox.

 

Känns som att det på något sätt hänger ihop med tv:ns uppdatering. Men förstår inte varför bara oneplace drabbas.

 

Finns en tråd om detta även i forum gällande LG, så det verkar vara fler kunder som drabbats av detta.

 

Jag har en LG OLED 55B7 och har råkat ut för exakt samma sak? Efter omfattande testande ser det som sagt ut som att OP är den maskin som påverkar färgerna. Men jag fattat inte hur det går till? 


Redigerat av Mono-mannen, 02 februari 2019 - 10:52.


#1496

Postad 02 februari 2019 - 02:02

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Det vore också bra att kunna numrera kanalerna i sin egen ordning.


Det er det du kunne gjøre i Favoritt listen, men nå fungerer den ikke lengere desverre.

#1497

Postad 02 februari 2019 - 02:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det er det du kunne gjøre i Favoritt listen, men nå fungerer den ikke lengere desverre.

Nja. Tryckte jag 55 när jag var i favoritlistan kom jag inte till den kanalen jag placerat där, utan till kanal nummer 55 i huvudlistan, vilket inte är riktigt samma sak. 



#1498

Postad 02 februari 2019 - 10:16

Unregisteredefaa9313
  • Unregisteredefaa9313
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Inspelning av på spåret misslyckade med felkod M002 ikväll!
Inga problem att pausa live TV...
Ska det tilläggas att det var en serieinspelning

Vår missar flera inspelningar varje dag då den påstår att hårddisken är full, vilket den kan inte vara med de få inspelningar som är.  Men det ska vara på gång med åtgärd och det är så irriterande men nya fel hela tiden. Sämsta box jag haft, stor irritation i soffan varje kväll.



#1499

Postad 02 februari 2019 - 16:30

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Nja. Tryckte jag 55 när jag var i favoritlistan kom jag inte till den kanalen jag placerat där, utan till kanal nummer 55 i huvudlistan, vilket inte är riktigt samma sak.

Om du kan velge kanal nr når du er i favorittliste er jeg usikker på(har ikke prøvd) men du kan velge det kanalene som du vill ha i den rekkefølgen du vill, men for øyeblikket så kan du ikke flytte på kanalene, så favorittlista er ubrukelig fortiden, håper den blir fiksett fort. Burde selvfølgelig kunne bruke kanalnr som stemmer med favorittlista når du bruker favorittlista.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 02 februari 2019 - 16:32.


#1500

Postad 02 februari 2019 - 16:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Tar tre kort och i de boxar som har favoritkanaler har jag Sky News på plats , I den här boxen har jag sorterat såsom mina favoritlistor ser ut och Sky News på plats 55 Men när jag slår 55 på fjärren hamnar jag på SF-kanalen., vilket är mycket irriterande. Det var likadant när det fanns en favoritlista att boxen inte brydde sig om  listans numrering, utan enbart huvudlistans placering. 

 

Sedan vill jag fortfarande ha ett flertal favoritlistor som passar mina behov. På så vis var de tidigare boxarna bättre och förstår inte varför man tog bort det, liksom att kunna programmera inspelningar efter EPG sista program. Det är irriterande att inte kunna spela in program på semestern. 

 

Visst är det bra att jag fått en ATV 4K av CD, men det borde ha varit en onödig produkt om man byggt in en ATV i boxen direkt med alla dess funktioner direkt.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.