Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1951

Postad 05 maj 2019 - 13:26

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Om ni sliter loss HD:n för att inte spela in en massa dynga och istället bara använder boxen som 4K kanalväljare, hur funkar den då?
Lika crappig eller funktionellt Ok?

#1952

Postad 05 maj 2019 - 15:04

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Om ni sliter loss HD:n för att inte spela in en massa dynga och istället bara använder boxen som 4K kanalväljare, hur funkar den då?
Lika crappig eller funktionellt Ok?

Många av de problem som rapporterat, har nog med HDD:n och mjukvaran att göra, men inte alla.



#1953

Postad 05 maj 2019 - 17:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Igår försökte jag kolla på HBO o Casta, hade jätteproblem. När jag bytte till en vanlig chromecast var det inga problem... Kollade upp Castversionen i OP, den var tämligen ny, ändå så sanslöst dålig vid jämförelse. Vad har ni andra för erfarenheter?

Redigerat av Kanelbulle, 05 maj 2019 - 17:10.


#1954

Postad 05 maj 2019 - 17:32

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Om ni sliter loss HD:n för att inte spela in en massa dynga och istället bara använder boxen som 4K kanalväljare, hur funkar den då?
Lika crappig eller funktionellt Ok?


Har ingen HD i min men lider tyvärr av samma problem som alla andra med sega kanalbyten och kanaler som lever sitt eget liv

#1955

Postad 05 maj 2019 - 22:41

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Sänk boxen i närmsta vattendrag inuti en järnkista som rostar ihop så man slipper denna ypperligt misslyckade mediaenhet from hell.
Alla som lidit pina under årens lopp borde ha pengarna tillbaka från scratch.
Det är ren och skär skam att parodien bara rullar på utan något ljus i sikte.

Redigerat av Honkium, 06 maj 2019 - 07:26.


#1956

Postad 06 maj 2019 - 07:22

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 2

Nu när Niklas är föräldraledig får vi hoppas att han försöker koppla av ibland se på TV (och att han har den fantastiska boxen) så kanske en större förståelse för problemen infinner sig.

Eller ett ilsket barn som inte kan se sitt favoritprogram, det borde få fart på organisationen.



#1957

Postad 06 maj 2019 - 08:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Släpp pairing till boxar och CA-moduler.  Det är bättre att satsa på programutbudet än lägga pengar på att utveckla boxar som inte fungerar tillfredsställande. Tror att CD kan få tillbaka kunder med detta eller om de kunde ha fungerande boxar eller använda de nya tv-apparaterna som i många fall kan koda av Conax. 

 

Sedan kan de titta lite på Viaplays app där man kan se programtablån med nuvarande program och flera kommande program redan i kanallistan. 



#1958

Postad 06 maj 2019 - 10:03

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 2

Nu när Niklas är föräldraledig får vi hoppas att han försöker koppla av ibland se på TV (och att han har den fantastiska boxen) så kanske en större förståelse för problemen infinner sig.


Jag tror inte han har denna box själva för man ser om sitt eget hus.

#1959

Postad 07 maj 2019 - 08:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 1

Vad är andrahandsvärdet på denna boxen  :lol:



#1960

Postad 07 maj 2019 - 08:39

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

Vad är andrahandsvärdet på denna boxen  :lol:

 

Utan tvekan så är värdet högst av att man fullkomligt demolerar den till beståndsdelar. Den tillfredsställelsen är ovärderlig :P

Man lurar helt enkelt inte en annan människa till att överta denna maskin!

 

Ring CD först bara så drar dom av kostnaden. win win!


Redigerat av somoene2, 07 maj 2019 - 08:40.


#1961

Postad 07 maj 2019 - 08:59

chevychevy
  • chevychevy
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

så här vill jag att mina favorit kanaler ska ligga, men det går fan inte få dom dit, utan där har jag alla kanaler både dom jag betalar för och dom jag inte betalar för.

Bifogad fil  IMG_20190507_095334.jpg   111,14K   0 Antal nerladdningar så vill jag att det ska se ut går de?


Redigerat av chevychevy, 07 maj 2019 - 09:19.


#1962

Postad 07 maj 2019 - 09:16

chevychevy
  • chevychevy
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

så här är favoriterna i dag. och dom försvinner ibland och byter plats lite som dom vill. många tryckningar innan man är där. och sen får man börja om för varje kanalbyte måste ju gå göra en lätt åtkomlig favorit lista på nå sätt???????????????

 

Bifogad fil  meny knapp.jpg   136,49K   0 Antal nerladdningar Meny

Bifogad fil  bläddra och ok.jpg   161,48K   0 Antal nerladdningar Bläddra och ok

Bifogad fil  tryck ok.jpg   105,27K   0 Antal nerladdningar Tryck ok

Bifogad fil  i måljpg.jpg   131,42K   0 Antal nerladdningar I MÅLLLLL


Redigerat av chevychevy, 07 maj 2019 - 09:18.


#1963

Postad 07 maj 2019 - 11:51

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 2

Utan tvekan så är värdet högst av att man fullkomligt demolerar den till beståndsdelar. Den tillfredsställelsen är ovärderlig :P
Man lurar helt enkelt inte en annan människa till att överta denna maskin!

Ring CD först bara så drar dom av kostnaden. win win!

Jag skulle vilja se någon göra en "Office space" på denna box!
Ni som sett filmen vet vad jag menar😂

#1964

Postad 07 maj 2019 - 12:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

Jag skulle vilja se någon göra en "Office space" på denna box!
Ni som sett filmen vet vad jag menar

 

https://www.youtube.com/watch?v=N9wsjroVlu8 



#1965

Postad 07 maj 2019 - 12:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja se någon göra en "Office space" på denna box!
Ni som sett filmen vet vad jag menar

Jag skulle hellre vilja se att CD tar kritiken på allvar och tvingar tyskarna att se till att boxen fungerar. Det har man möjligen börjat göra efter våra och andras påtryckningar bl.a. via Niklas.

 

Jag gillar VERKLIGEN inspelningsfunktionen som den var TÄNKT.

 

1/ Spela in upp till tre olika kanaler samtidigt (instabilt - idag kraschar filsystemet ibland om man spelar in tre samtidiga kanaler).

 

2/ Serieinspelning (spelar idag in alla repriserna dessutom... och misslyckas ibland med inspelningar)

 

Tänk vad bra att kunna "hoppa över" 25 minuters reklam per timme program, med snabbspolningen när man tittar på ett inspelat program! Eller hoppa över tråkiga/ointressanta delar av ett program!


Redigerat av Nisken, 07 maj 2019 - 17:13.


#1966

Postad 07 maj 2019 - 14:07

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Här har ni mediadrevet :) Verkar inte ha hjälpt så mycket  :huh:

 

https://pcforalla.id...ed-inspelningar

 

Man kan även upplysa IDG ännu mer om problemen 

[email protected]


Redigerat av kribban, 07 maj 2019 - 14:07.


#1967

Postad 08 maj 2019 - 07:26

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 1
Inte mycket till mediadrev när artikeln skrivs på en sajt/tidning för datornördar som i princip bara datornördar läser.
Hade artikeln istället presenterats i alla dagstidningar och tv-kanaler som "hot news" med uppföljning vecka efter vecka då hade det nog hänt något bakom kulisserna hos CD.
Men det lär förbli en dröm.....

#1968

Postad 08 maj 2019 - 12:42

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Men har ni skickat in era klagomål? Hur ska dem annars veta?

#1969

Postad 08 maj 2019 - 21:16

Unregistered053a20d4
  • Unregistered053a20d4
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hei jeg har et spørsmål er det flere enn meg som ikke greier mer enn max 3 opptak på Oneplace ? Om jeg prøver og sette si 4 opptak som CD sier skal være mulig så får jeg bare 3 og når jeg prøver den 4 så får jeg bare beskjed om og avbryte den eller en av de 3 andre jeg har allerede satt.



#1970

Postad 08 maj 2019 - 22:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hei jeg har et spørsmål er det flere enn meg som ikke greier mer enn max 3 opptak på Oneplace ? Om jeg prøver og sette si 4 opptak som CD sier skal være mulig så får jeg bare 3 og når jeg prøver den 4 så får jeg bare beskjed om og avbryte den eller en av de 3 andre jeg har allerede satt.

Vad jag vet så ska det bara gå att spela in 3 SAMTIDIGA program och TITTA på ett fjärde. Men så länge programmen inte är just samtidiga kan du ju naturligtvis ha beställt många fler än 3 inspelningar.



#1971

Postad 08 maj 2019 - 22:15

Unregistered053a20d4
  • Unregistered053a20d4
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Vad jag vet så ska det bara gå att spela in 3 SAMTIDIGA program och TITTA på ett fjärde. Men så länge programmen inte är just samtidiga kan du ju naturligtvis ha beställt många fler än 3 inspelningar.

 

Er snakk om 4 opptak når man ikke ser tv noe i henhold til FAQ fra CD skal være mulig men får bare 3 uansett hva jeg prøver på og CD skylder på LNB problem / Kabel / Feil brukerbånd osv når alt er riktig satt opp .



#1972

Postad 09 maj 2019 - 06:48

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Er snakk om 4 opptak når man ikke ser tv noe i henhold til FAQ fra CD skal være mulig men får bare 3 uansett hva jeg prøver på og CD skylder på LNB problem / Kabel / Feil brukerbånd osv når alt er riktig satt opp .

Förstår inte hur du menar? Är väl ingen skillnad ur LNB/kabel/mottagare-synvinkel om man tittar på det fjärde programmet eller spelar in det. Begränsningen tycks i stället vara programvaran, processorn och det begränsade minnet (1.5GB RAM) som inte räcker till för att spela in fler än tre samtidiga program, bl.a. p.g.a. at mer RAM-minne för buffrar och FS (filsystemet) krävs vid inspelning än vid realtidstittande.

 

Något som styrks av de rapporter om krascher ibland, redan när man spelar in tre samtidiga program. Där FS får spel.

 

CD´s kundtjänst, åtminstone första linjen, har ingen aning om orsaksanalys som går utanför deras manus av de vanligaste felen.


Redigerat av Nisken, 09 maj 2019 - 10:03.


#1973

Postad 09 maj 2019 - 10:38

Unregistered053a20d4
  • Unregistered053a20d4
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jeg skjønner meg ikke på CD selv her for ser på deres Svenske CD side at det står under "Inspelning och hårddisk" 

Kan jag spela in flera program samtidigt?
Ja. Om du har ett parabolhuvud med stöd för minst fyra användarband kan du spela in tre program parallellt, oavsett om du tittar på tv samtidigt eller inte. 
 
Mens på den norske siden står det :
 
Kan jeg ta opp flere programmer samtidig?
Ja, du kan ta opp inntil fire ulike programmer samtidig, når du ikke ser på TV. Hvis du ser på TV samtidig som du tar opp, kan du ta opp 3 programmer samtidig, med det betinger at du har et parabolhode som støtter minst 4 brukerbånd.
 
Så er helt klart noe informasjon mellom landene her som skurrer for føler mer at 3 opptak er riktig.


#1974

Postad 09 maj 2019 - 17:19

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

 

Jeg skjønner meg ikke på CD selv her for ser på deres Svenske CD side at det står under "Inspelning och hårddisk" 

Kan jag spela in flera program samtidigt?
Ja. Om du har ett parabolhuvud med stöd för minst fyra användarband kan du spela in tre program parallellt, oavsett om du tittar på tv samtidigt eller inte. 
 
Mens på den norske siden står det :
 
Kan jeg ta opp flere programmer samtidig?
Ja, du kan ta opp inntil fire ulike programmer samtidig, når du ikke ser på TV. Hvis du ser på TV samtidig som du tar opp, kan du ta opp 3 programmer samtidig, med det betinger at du har et parabolhode som støtter minst 4 brukerbånd.
 
Så er helt klart noe informasjon mellom landene her som skurrer for føler mer at 3 opptak er riktig.

 

Knepigt!? Men har det inte alltid varit så, att allt är lite särskilt på andra sidan kölen?

:rolleyes:



#1975

Postad 09 maj 2019 - 22:32

Unregistered61b83d60
  • Unregistered61b83d60
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=7a8iqohOdL4


Redigerat av Unregistered61b83d60, 09 maj 2019 - 22:35.


#1976

Postad 12 maj 2019 - 19:07

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Nå får jeg ikke bilde på skjermen, får menyer ved trykk på blå knapp, ellers er det helt dødt.

#1977

Postad 12 maj 2019 - 20:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 1

Nå får jeg ikke bilde på skjermen, får menyer ved trykk på blå knapp, ellers er det helt dødt.

Hade samma problem och fick hjälp av Niklas. Hade upplösning 4K / 50. Problemet försvann när jag ändrade till auto. 



#1978

Postad 12 maj 2019 - 21:22

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Rätt ofta nu får jag inte "fjärren" till att byta kanal, det står liksom redan SVT2 om jag trycker på 2an, men den byter inte, den står kvar och tuggar på kanalen man hade (liksom hur många gånger jag än trycker på 2an). Senvägen är att trycka på + ... 



#1979

Postad 13 maj 2019 - 08:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Min OP hängde sig och startade sedan helt om med bootning av Android, när jag snabbspolade en inspelning från igår.



#1980

Postad 14 maj 2019 - 10:05

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Nu är det ingen som svarar pga Niklas frånvaro..

En sak som egentligen inte hör till denna tråd, alla kanaler som försvinner ur utbudet. Men ingen priskompensation eller ersättning med nya kanaler..

Känns lite som de börjar mjölka abonnenterna på pengar å pengar.

 

I höstas skrev Niklas att OnePlace skulle uppgraderas till nyare Android version än version 7 som den går på idag. Vad händer?

Samt alla kvarvarande buggar när kommer de åtgärdas? Eller har CD gett upp hoppet om denna nya "Sagem" burk?

 



#1981

Postad 14 maj 2019 - 10:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

CD kommer aldrig erkänna att OP är ett hopplöst fall.

Gör dig själv en tjänst och be dom kompensera dig för motsvarande totalpris för boxen och lite extra för sveda och värk.

Se till att de skickar dig en CA-modul och passande kort (även detta borde fås kostnadsfritt) så köper du en valfri box där samtliga av trådens bekymmer gällande OP är icke existerande.

 

OP är över året gammal nu och de uppdateringar som kommit under denna period har ju knappast förbättrat boxen utan snarare tvärt om.



#1982

Postad 15 maj 2019 - 08:52

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Kunne tenkt meg att OP kunne redigert ut og lagret deler av ett opptak, tar ofte opp en times program og hadde vert greit og lagre bare det snuttene som er intresange, hadde spart mye HD plass med det, men dem har vel nok og stri med allerede.

#1983

Postad 15 maj 2019 - 21:16

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 1

Nej Canal Digital, det är inte okej!

 

One Place funkar inte tillräckligt bra efter ett år. Jag skrev här och klagade, fick ett PM där det stod att "vi har krediterat dig för en månad"... jag svarade men fick inget svar... dom verkar inte ha intresse.

 

Jag frågade "Min fru undrar vad det är för skit jag köpt, vad ska jag svara?" frågan är fortfarande aktuell...

 

Jag vill veta vad ni gör, när vi kan räkna med att det ska fungera. När det funkar så här dåligt måste ni ha mycket bättre transperens!

 

Vad har jag problem med:

- Chromecasten är under all kritik, tittar jag på mjukvaran är den ganska ny, ändå helt värdelös. En "vanlig gen2" CC funkar perfekt inte OP. Exakt samma position vid test.

- Inspelningarna kärvar, vid uppspelning så hakar det sig o blir pixelerat, jag får nästan jämt rycka sladden (tar ju skitlång tid för kallstart...)

- Som alla andra, boxen är åt **** för seg, byten o allt går för segt. Boxen kändes mycket rappare i början än nu...

 

Jag vill att ni svarar innan jag går vidare, att få en random ersättning av 1 månads avgift känns som ett hån. Ni behöver svara på frågorna om funktionaliteten istället! 



#1984

Postad 16 maj 2019 - 09:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Chromecast funktionen är nåt som ligger i AndroidTV och allt med AndroidTV lider av samma problem att allt inte fungerar lika bra som på vanlig Chromecast.



#1985

Postad 16 maj 2019 - 10:41

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Jag har en känsla av att Android(TV) helt enkelt inte är en lämplig plattform för ändamålet. Har det egentligen skett några väsentliga förbättringar under det år som gått sedan introduktionen.



#1986

Postad 16 maj 2019 - 11:02

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Jag har en känsla av att Android(TV) helt enkelt inte är en lämplig plattform för ändamålet. Har det egentligen skett några väsentliga förbättringar under det år som gått sedan introduktionen.

Version 8 av AndroidTV är ett helt annat flyt i på lite "klenare" hårdvara. Upptäckte detta när jag ägde Sony OLED 65A1.



#1987

Postad 17 maj 2019 - 18:40

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Nå må jeg koble vekk strømmen hver dag for og få bilde på skjerm. Får menyer og undertekster men ikke programmet jeg vil se, avspilling av lagrede programmer virker men problemer med spoling fremmover, da går filmen tilbake til start veldig ofte. Blir bare mere og mere slitsom og bruke desverre, konseptet er bra men utførelsen elendig.

#1988

Postad 18 maj 2019 - 08:00

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Samma fel som häromdagen upprepar sig. Snabbspolning över reklam i ett inspelat program. Gick bra de första 3 reklampauserna, men tvärhängde sig i det 4:e. Gjorde ingenting, efter ca 30 s bootade boxen om (med Android inte bara CD-appen). När den kom tillbaka gick jag till inspelningar igen och begärde samma inspelning igen. Laddar.... visades ca 30 s sedan började programmet om från början (inte fortsätt från där jag tittade). På nytt Laddar.... i ca 20 s sedan fungerar det som vanligt igen. Verkligen dåligt.



#1989

Postad 18 maj 2019 - 08:43

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 2
Hur orkar ni? Jag förstår faktiskt inte det.
Varför inte bara använda smartboxen som fungerar utmärkt och gör allt bättre än op.
Enda fördelen med op är att den kan spela in fler kanaler men är det verkligen värt att åldras i förtid för det?

#1990

Postad 18 maj 2019 - 11:02

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 1

Hur orkar ni? Jag förstår faktiskt inte det.
Varför inte bara använda smartboxen som fungerar utmärkt och gör allt bättre än op.
Enda fördelen med op är att den kan spela in fler kanaler men är det verkligen värt att åldras i förtid för det?


Tyvärr finns det en annan fördel oxå som jag använder dagligen, det är titta från början. Ofta man missar program när man har småbarn som ska lägga sig på kvällen. Eller när man bara zappar och ser nåt bra som man inte hade nån koll på så är det guld värt att bara trycka på titta från början.
Hade inte den funktionen funnits hade jag lätt tagit fram smartboxen istället.

#1991

Postad 18 maj 2019 - 11:47

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

För att organisera missnöjet med OnePlace boxen och dess funktionsbrister, samt hur Canal Digital inte tycks lägga några större resurser på att åtgärda dem, har jag just startat en öppen grupp på FB för att nå ut till fler än de som lyckas hitta denna tråd i detta forum.

 

https://www.facebook...20236525149166/

 

Jag kommer att korslänka därifrån och hit.

 

Anmäl er, SKRIV och gör era röster hörda nu!



#1992

Postad 18 maj 2019 - 12:47

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1

Tyvärr finns det en annan fördel oxå som jag använder dagligen, det är titta från början. Ofta man missar program när man har småbarn som ska lägga sig på kvällen. Eller när man bara zappar och ser nåt bra som man inte hade nån koll på så är det guld värt att bara trycka på titta från början.
Hade inte den funktionen funnits hade jag lätt tagit fram smartboxen istället.

Ok, ja det kan ju vara en bra funktion. Själv har jag utvecklat en bra disciplin och spelar in nästan allt jag vill se så barnen kan nattas och all reklam hoppas snabbt förbi.

#1993

Postad 20 maj 2019 - 17:30

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Tyvärr finns det en annan fördel oxå som jag använder dagligen, det är titta från början. Ofta man missar program när man har småbarn som ska lägga sig på kvällen. Eller när man bara zappar och ser nåt bra som man inte hade nån koll på så är det guld värt att bara trycka på titta från början.
Hade inte den funktionen funnits hade jag lätt tagit fram smartboxen istället.

Ja den muligheten har jeg hatt mye glede av.

Tyvärr finns det en annan fördel oxå som jag använder dagligen, det är titta från början. Ofta man missar program när man har småbarn som ska lägga sig på kvällen. Eller när man bara zappar och ser nåt bra som man inte hade nån koll på så är det guld värt att bara trycka på titta från början.
Hade inte den funktionen funnits hade jag lätt tagit fram smartboxen istället.

Ja den muligheten har jeg hatt mye glede av.

#1994

Postad 20 maj 2019 - 17:35

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Syns det er merkelig att når jeg får melding om lite plass på hdisken så er den bestandig på 0 timer, den andre tuneren min viser om det er exsmpelvis 3 timer, så sletter jeg litt og ser att timetallet øker, Oneplace er alltid på 0. Mulig det er dumt og klage på dette med så mange store mangler, men syns det burde gå ann og få ett mere riktig tall på dette.

#1995

Postad 21 maj 2019 - 08:07

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Någon som vet om det kommit fler uppdateringar efter "den stora"? (den som automatiskt rensar cachen vid uppstart).

 

Anledningen till frågan är att min box blev oerhört seg direkt efter uppstart vid denna uppdatering men nu fungerar den hur bra som helst.

I cirka en vecka har det fungerat helt OK, måste vara nåt fel! :D

 

Verkar dock finnas ett nytt problem som gör att boxen stänger av sig efter ca två timmars tittande, helt utan förvarning. Naturligtvis inte acceptabelt men "peanuts" jmf med hur boxen var tidigare.

 

Finns kanske hopp ändå? (för oss som kör utan disk)



#1996

Postad 21 maj 2019 - 08:18

Anders D
  • Anders D
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag borde kanske addera att:

Jag använder inte den inbyggda CCn! (har aldrig gjort) 

Använder i princip bara SVT-Play av de inbyggda apparna (trots uselt gränssnitt men det är ju knappast CDs fel). Google Movies, Youtube mm är oerhört mycket bättre om man kör dem med extern CC istället. Bland annat är ljudsynken katastrof med de inbyggda apparna.

 

Kanske skulle ändra min åsikt till att OP fungerar relativt OK som ren satellitmottagare (just nu) för mig, det låter bättre :) .

Allt det där andra, inspelning, appar mm har fortfarande stor "förbättringspotential" om det ska bli en "one place-maskin"



#1997

Postad 21 maj 2019 - 10:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

 

Kanske skulle ändra min åsikt till att OP fungerar relativt OK som ren satellitmottagare (just nu) för mig, det låter bättre :) .

 

 

Tja, om det är "relativt ok" att ens mottagare slår av sig själv efter nån timmes tittande så bör du ju kunna leva med OP varje dag.



#1998

Postad 21 maj 2019 - 19:54

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 869 inlägg
  • 0

Finns det en rev2 av Oneplace boxen, enl CD's kundsupport ska jag ha en rev2 som ska vara HELT problemfri. Stämmer det att det finns en rev2 eller är det påhitt? Ringde CD's support då jag tappat bild från min VU+ med CA-modul (blev löst till slut). Han tryckte på att jag borde köra Oneplace då den är helt problemfri nu med senaste uppdateringen. Förklarade för han att jag inte var intresserad av att köra Oneplace (än) och när han undrade varför hänvisade jag till alla problem som nämns här på forumet.



#1999

Postad 21 maj 2019 - 20:17

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1
Helt problemfri??
Hur byter jag kanal när boxaset vägrar?
Man kan tro att dom som jobbar hos CD använder Viasat el.Robert.

#2000

Postad 21 maj 2019 - 20:21

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1
Karl-Johan, du måste ha en helt unik Oneplace..
Min måste vara en v0.1, en burk som är långsam, inte kan byta kanal ibland, byter till fel kanal, kraschar, you name it. 👿👿👿

Glömde alla problem med inspelning och uppspelning, svart bild vid kanalbyte och en massa annat som är skit med denna fiaskobox.
Näe CD, skrota skiten och ersätt oss med fungerande boxar!

Redigerat av mhbml, 21 maj 2019 - 20:30.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.