Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#4001

Postad 26 augusti 2021 - 14:44

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Mycket pixelering på min box nu...

#4002

Postad 27 augusti 2021 - 12:06

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 1
Senaste uppdatering av programvara torsdag 26/8-21!
Följande fel uppbenbara sig vid något tillfälle samma kväll:
(1) "Back" gå tillbaka till föregående kanal, Svart Skärm!, fick byta kanal igen för att återfå bild.
(2) Byte av kanal genom bläddring mellan kanaler, Textning saknas!, fick byta kanal och tillbaks igen för att textning skulle återkomma.
(3) Byte av kanal genom bläddring mellan kanaler, Inget hände! kvar på kanalen jag ville byta ifrån men bläddringen/listan visar sig stå på kanalen jag ville byta till. Åtgärd, byta till annan kanal för att sedan byta till ny kanal.


#4003

Postad 27 augusti 2021 - 20:10

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

TV-app: v.2.5.4 (Meny / Inställningar / Teknisk information / Versioner / S/W-version / Allente-app
Mellanvaruversion: v8.120 (Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Om / LG Mellanvaruversion)
Plattformsversion: v2.120.25 (Meny / Inställningar / Enhetsinställningar / Om / LG plattformsversion)

Nytt i mjukvaran
 

  • Förbättringar kring att det blir pixeleringar på inspelningar.
  • Lösning på att inspelningar försvinner från hårddisken.
  • Lösning på att det ibland blir svart bild när man startar innehåll via streaming, tex veckoarkiv, se från början eller filmer/serier.
  • Aktivering av funktionen "Välj din genväg" under Meny / Inställningar / Välj din genväg (OBS: Detta fungerar endast på en nyare version av fjärrkontroll som har en knapp med en stjärna där det står "Shortcut"
Det planeras även en hotfix av TV-appen i OnePlace preliminärt under september, mer info om datum och förbättringar kommer i

gäller det på pixeleringar  för upp spelning av gamla eller bara ny inspelade  ?

för  är det upp spelning av gamla så är det kvar

har fått nya versionen

 

Edit

har just sett F1 med hur mycket pixeleringar  som helst

så jag ser ingen förbättring

 

 

 

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 29 augusti 2021 - 18:09.


#4004

Postad 29 augusti 2021 - 19:38

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Har också följt F1, hade inga pixeleringar varken på 89 V Sport Motor eller 86 V Sport UltraHD (Växla lite emellan dem) även inspelningen från 89 V Sport Motor var utan pixeleringar när jag kolla nu efter.

 

OveSkbg


Redigerat av OveSkbg, 29 augusti 2021 - 19:40.


#4005

Postad 30 augusti 2021 - 07:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

gäller det på pixeleringar  för upp spelning av gamla eller bara ny inspelade  ?

för  är det upp spelning av gamla så är det kvar

har fått nya versionen

 

Edit

har just sett F1 med hur mycket pixeleringar  som helst

så jag ser ingen förbättring

 

 

 

Sven Åke

Hej

Det gäller endast nya inspelningar som görs efter att boxen fått den nya mjukvaran.

Mvh
Niklas



#4006

Postad 30 augusti 2021 - 07:45

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har fremdeles pixelering på opptak, men tror det er bedre enn før.

#4007

Postad 30 augusti 2021 - 20:33

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Funktionen "Se från början" fungerar inte i kväll, blir bara svart skärm, samma på flera kanaler och hjälpte inte att starta om boxen.



#4008

Postad 30 augusti 2021 - 22:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Funktionen "Se från början" fungerar inte i kväll, blir bara svart skärm, samma på flera kanaler och hjälpte inte att starta om boxen.

 

Vilka kanaler? Alla mina 10 jag orkade testa funkade, fast jag gjorde det vid 22:30...



#4009

Postad 31 augusti 2021 - 14:38

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Vilka kanaler? Alla mina 10 jag orkade testa funkade, fast jag gjorde det vid 22:30...

 

Ja det var vid 21:15 ungefär "Parlamentet på TV4" men andra kanaler också, testade också igen senare och då fungera det igen.



#4010

Postad 31 augusti 2021 - 20:20

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Se från början funkade inte på Discovery 21:30.

Ja det var vid 21:15 ungefär "Parlamentet på TV4" men andra kanaler också, testade också igen senare och då fungera det igen.



#4011

Postad 31 augusti 2021 - 21:02

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

 

Det gäller endast nya inspelningar som görs efter att boxen fått den nya mjukvaran.

Mvh
Niklas

 

Ja det var nya inspela

ja det var nya versionen

det var visserligen så att jag började titta på inspelning bara ett par minuter efter start

 

Sven Åke

edit felstavningar


Redigerat av storbacken29, 31 augusti 2021 - 21:05.


#4012

Postad 01 september 2021 - 21:14

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

"Se från början" krångla nu igen, denna gång genom att bara helt plötsligt gå/visa "live" (Sjuan, Undeniable 21-22).

Detta förekom aldrig innan senaste uppdateringen men hänt vid flera tillfällen efter det.

OveSkbg



#4013

Postad 01 september 2021 - 21:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

"Se från början" krångla nu igen, denna gång genom att bara helt plötsligt gå/visa "live" (Sjuan, Undeniable 21-22).

Detta förekom aldrig innan senaste uppdateringen men hänt vid flera tillfällen efter det.

OveSkbg

Hej

Det kommer en uppdatering av TV-appen i mitten av september som ska lösa problemet med se från början.

Mvh
Niklas



#4014

Postad 02 september 2021 - 13:06

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Inspelningen av "Law & Order: Special Victims Unit" på Kanal 11 igår torsdag 1/9, hade pixeleringar, inte lika illa som förr men åter kommande 4-5 ggr under inspelningen



#4015

Postad 06 september 2021 - 10:28

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Det kommer en uppdatering av TV-appen i mitten av september som ska lösa problemet med se från början.

Mvh
Niklas

Mitten av september är det bara drygt en vecka till. När ska "betan" som en del fått för några veckor sedan ut till alla? Är det den uppdateringen du menar kommer i mitten av september?



#4016

Postad 06 september 2021 - 10:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Mitten av september är det bara drygt en vecka till. När ska "betan" som en del fått för några veckor sedan ut till alla? Är det den uppdateringen du menar kommer i mitten av september?

Hej

Vi började skicka ut en ny mjukvara 20 augusti till boxar som har satellit + internet eller endast internet. Då uppdaterade vi TV-appen, mellanvaruversion och plattformsversion. 

Uppdateringen som kommer nu i september är endast en uppdatering av TV-appen. Då ska se från början och kanalbyte via P+ / P- fungera bra igen.

Hör av mig när jag har exakt datum.

Mvh
Niklas




 



#4017

Postad 06 september 2021 - 11:46

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vi började skicka ut en ny mjukvara 20 augusti till boxar som har satellit + internet eller endast internet. Då uppdaterade vi TV-appen, mellanvaruversion och plattformsversion. 

Uppdateringen som kommer nu i september är endast en uppdatering av TV-appen. Då ska se från början och kanalbyte via P+ / P- fungera bra igen.

Hör av mig när jag har exakt datum.

Mvh
Niklas




 

Började skicka ut, men INTE till alla. Jag har fortfarande 2.5.3 ver appen OCH senaste uppdatering 9 juni. Så frågan är då vilken appuppdatering som når alla först? 2.5.4 som vissa fått redan eller 2.5.5 (eller vad den nu kommer att heta i uppdateringen i mitten av september).

 

mvh

Christian



#4018

Postad 06 september 2021 - 12:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Började skicka ut, men INTE till alla. Jag har fortfarande 2.5.3 ver appen OCH senaste uppdatering 9 juni. Så frågan är då vilken appuppdatering som når alla först? 2.5.4 som vissa fått redan eller 2.5.5 (eller vad den nu kommer att heta i uppdateringen i mitten av september).

 

mvh

Christian

Hej

Testa nu att söka manuellt.

Mvh
Niklas



#4019

Postad 06 september 2021 - 20:53

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Nya programvaran har en del hyss för sig, felkod M015 vid inspelning och svart bild vid kanalbyte lite då och då.

Inspelningsproblemet drabbade både en serie/säsongsinspelning och ett par försök med direktinspelning, en omstart fick inspelning att fungera igen

Zappa mellan kanaler och bläddra i menyer känns också lite segare.



#4020

Postad 07 september 2021 - 08:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nya programvaran har en del hyss för sig, felkod M015 vid inspelning och svart bild vid kanalbyte lite då och då.

Inspelningsproblemet drabbade både en serie/säsongsinspelning och ett par försök med direktinspelning, en omstart fick inspelning att fungera igen

Zappa mellan kanaler och bläddra i menyer känns också lite segare.

Hej

Vet du vilken dag du fick M015? 

Mvh
Niklas



#4021

Postad 07 september 2021 - 12:26

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Jag skulle åxo gärna vilja ha den nya koden:)



#4022

Postad 07 september 2021 - 12:32

Unregistered4b9c456b
  • Unregistered4b9c456b
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag också  :blush:



#4023

Postad 07 september 2021 - 15:27

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Testa nu att söka manuellt.

Mvh
Niklas

Tack nu 2.5.4.

 

Men...att byta kanal med fjärren med +/- tangenterna är fortfarande lika knäppt. Bläddrar man snabbt så tappar den bort sig rätt snabbt och hoppar tillbaka ett antal kanaler tidigigare. Problemet kom som du vet med 2.5.3 uppdateringen i Juni.

 

Återkommer med mer vad jag hittar vartefter.

 

mvh

Christian



#4024

Postad 07 september 2021 - 16:07

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej

Vet du vilken dag du fick M015? 

Mvh
Niklas

Det var när jag skulle spela in den första delen av nya finska serien Frakt (Cargo) på SVT1, i förrgår?



#4025

Postad 07 september 2021 - 18:06

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Pixelleringen av inspelningar när de spelas upp är ungefär lika mycket som i 2.5.3.



#4026

Postad 07 september 2021 - 18:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Pixelleringen av inspelningar när de spelas upp är ungefär lika mycket som i 2.5.3.

Hade du verkligen förväntat dig annat resultat?



#4027

Postad 07 september 2021 - 20:50

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Får ikke sett på NRK1-NRK2-NRK3. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke bilde på disse kanalene, har koblet vekk strømmen og prøvd på nytt, umulig og få inn bildet.

#4028

Postad 08 september 2021 - 11:18

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ingen brist på pixellering, kollar på en ny inspelning från 3an



#4029

Postad 09 september 2021 - 15:45

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Det troligen HDMI-relaterade problemet vid varmstart av boxen, efter att TV:n stängt av sig själv på timer och genom HDMI stängt av även OP-boxen, utan bild bara två horisontella fält tvärs över TV:n det ena färgat det andra med sv/v-myrkryp i som kommer ca var 6-8 ggn vid återvarmstart av TV:n och OP-boxen kvarstår.

 

Jag har rapporterat det föreut i 2.5.3



#4030

Postad 11 september 2021 - 10:02

Unregistered3086d43e
  • Unregistered3086d43e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hoppas att testa den nya lådan i december. Jag skulle vilja köpa mig en stor ny TV i slutet av detta år och koppla in alla kanaler jag vill ha. Jag planerar också att uppdatera möblerna och några apparater i huset. På sajten https://bastakreditkort.se/ lärde jag mig om olika banker och villkoren för kreditkort de erbjuder. Jag tror att delvis använda kredit för mina ändamål.


Redigerat av Unregistered3086d43e, 28 september 2021 - 12:11.


#4031

Postad 12 september 2021 - 16:53

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

tittade på Nascar denna morgon

när jag hoppade fram 1 minut så krasade boxen

ända ut till dom färgranna

när den väl kom igång så starta jag menu

då krasade den igen

detta hände 2 ggr

sedan gjorde jag en norsk reset

 

sedan peppar peppar

har den hållet fred på sig

 

tyvärr händer detta lite för ofta att boxen krassar

 

Sven Åke



#4032

Postad 13 september 2021 - 07:31

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

I går kom första icke önskade omstarten efter min uppdatering till 2.5.4 för några dagar sedan. Det vara bara allente-appen som startade om INTE Android.



#4033

Postad 13 september 2021 - 19:01

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Flera pixelleringar idag 13/9 på inspelningen av Grand Designs: House of the Year på Kanal 5 08:30, Gick inte läsa textning på grund av pixeleringar.

 

OveSkbg


Redigerat av OveSkbg, 13 september 2021 - 19:02.


#4034

Postad 14 september 2021 - 14:36

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Fick problem med ljudet i dag igen. Denna gång i form av ett skrapande och knäppande ljud i högtalarna. Jag ändrade i boxen från stereo till flerkanal och då laggade ljudet rejält och efter en stund kom symbolen med ett streck över en högtalare upp i höger bildkant. Efter en ominstallation funkade ljudet igen.



#4035

Postad 15 september 2021 - 06:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Fick problem med ljudet i dag igen. Denna gång i form av ett skrapande och knäppande ljud i högtalarna. Jag ändrade i boxen från stereo till flerkanal och då laggade ljudet rejält och efter en stund kom symbolen med ett streck över en högtalare upp i höger bildkant. Efter en ominstallation funkade ljudet igen.

Ominstallation? eller omstart?



#4036

Postad 15 september 2021 - 08:09

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Ominstallation? eller omstart?

Ominstallation därför att omstart hjälpte inte



#4037

Postad 15 september 2021 - 11:10

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

@Niklas

 

Min box har blivit helt tokig nu.

 

TV-guiden har inte längre någon koppling till mitt abonnemang (Premium + C More Standard).

 

När jag byter kanal så finns där en ruta att jag ska "Uppgradera" antingen till Standard eller Large på dom kanalerna som ingår där och det sitter hänglås på Premium-kanalerna.

 

Jag kan titta på kanalerna men jag kan inte spela in eftersom dom tydligen inte ingår i mitt abonnemang.

 

I TV-guiden så sitter där ett + tecken på dom som boxen vill att jag ska uppgradera och det går inte att byta kanal via TV-Guiden. Men som sagt det går att titta på dom.

 

Jag har både gjort en total återställning samt rensat Allente-appen på data utan att det hjälper.

 

Då jag använder boxen enbart för inspelning så har den blivit totalt värdelös för mig och jag vill att du hjälper mig att Aktivera min CA-modul med tillhörande kort i stället för denna box.



#4038

Postad 15 september 2021 - 11:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

@Niklas

 

Min box har blivit helt tokig nu.

 

TV-guiden har inte längre någon koppling till mitt abonnemang (Premium + C More Standard).

 

När jag byter kanal så finns där en ruta att jag ska "Uppgradera" antingen till Standard eller Large på dom kanalerna som ingår där och det sitter hänglås på Premium-kanalerna.

 

Jag kan titta på kanalerna men jag kan inte spela in eftersom dom tydligen inte ingår i mitt abonnemang.

 

I TV-guiden så sitter där ett + tecken på dom som boxen vill att jag ska uppgradera och det går inte att byta kanal via TV-Guiden. Men som sagt det går att titta på dom.

 

Jag har både gjort en total återställning samt rensat Allente-appen på data utan att det hjälper.

 

Då jag använder boxen enbart för inspelning så har den blivit totalt värdelös för mig och jag vill att du hjälper mig att Aktivera min CA-modul med tillhörande kort i stället för denna box.

Hej

Ser vad problemet är, din box har inget aktivt utbud.
Jag ringer dig så stämmer vi av vilket eller vilka kort som ska vara aktiva.

Mvh
Niklas



#4039

Postad 15 september 2021 - 11:39

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej

Ser vad problemet är, din box har inget aktivt utbud.
Jag ringer dig så stämmer vi av vilket eller vilka kort som ska vara aktiva.

Mvh
Niklas

 

 

Tack för hjälpen Niklas.



#4040

Postad 16 september 2021 - 09:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Mitt i en uppspelning av inspelat material från igår, bestämde sig boxen för att krascha, med omstart av Android och sedan dubbel omstart av allente-appen.

 

Första gången  sedan uppdateringen till 2.5.4, fortsättning följer....



#4041

Postad 27 september 2021 - 21:34

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Hej

Det kommer en uppdatering av TV-appen i mitten av september som ska lösa problemet med se från början.

Mvh
Niklas

 

Jag har ännu inte sett till någon uppdatering som löser problemet med att se från början! (Har sökt uppdateringar ett antal ggr!)

TV-app: v.2.5.4
Mellanvaruversion: v8.120
Plattformsversion: v2.120.25

Händer det något med "flerkanalsljud"? Det är ju fortfarande bedrövligt i alla sändningar, inspelningar och appar. Eller görs ingen utveckling av detta på befintliga boxar?


#4042

Postad 01 oktober 2021 - 14:09

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Fick en enkät i dag från Allente där de ville ha svar på några frågor om OnePlace. Jag skrev bl.a. att boxen är helt misslyckad och att jag snart tänker byta TV-leverantör om inte Allente erbjuder mig den nya boxen. Blir lite fundersam varför Allente just nu vill veta vad vi tycker om OnePlace!? 



#4043

Postad 01 oktober 2021 - 14:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fick en enkät i dag från Allente där de ville ha svar på några frågor om OnePlace. Jag skrev bl.a. att boxen är helt misslyckad och att jag snart tänker byta TV-leverantör om inte Allente erbjuder mig den nya boxen. Blir lite fundersam varför Allente just nu vill veta vad vi tycker om OnePlace!? 

Hej

Det är inget nytt att vi skickar ut undersökningar om tex OnePlace, det har vi gjort under flera år.
Det är vissa kriterier som triggar undersökningen, inte helt insatt i den processen tyvärr.
Men alla kunder med en OnePlace och där vi har e-post får göra den undersökningen.

Mvh
Niklas



#4044

Postad 01 oktober 2021 - 20:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 1

jag lade en timme på att i detalj speca ner alla fel med OP och flikade även in med en del konstruktiv kritik på den undersökningen för ett bra tag sedan.

Inte ett ljud tillbaka from CD som de hette då.

 

Inte för att jag bryr mig direkt längre heller, är inte abbonent idag och OP:n är sedan ännu längre tillbaka kasserad.



#4045

Postad 05 oktober 2021 - 07:10

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Upptäckter sker ibland av misstag. Man ville göra något och upptäckte något helt annat.

 

Jag är med och testar den nya Allente-boxen. Med den följer en ny fjärrkontroll, som nästan ser ut som den gamla, men tydligen har annan elektronik.

 

Jag har parallellkopplat de gamla OP-boxen och den nya Allente-boxen med en F-splitter på satsignalen. Så bägge fjärrarna används parallellt. Trots att OP-boxen bara är parad med den gamla fjärren och Allente-boxen med den nya. Började den nya fjärren funka även för den gamla OP-boxen, när Allente-boxen är avstängd.

 

Döm om min förvåning när jag ser att OP-boxen byter program MYCKET snabbare med den nya fjärren än den gamla? 2-3 s konsistent, jämfört med 3-5 s för den gamla?

 

Dessutom så visar den nya fjärren kanal-infon direkt när man byter kanal och därefter kommer bilden, med den gamla kommer kanal-infon först efter att bilden börjar visas. Fråga inte mig HUR detta är möjligt?? Men så är det.

 

Något för Niklas?

 

******************uppdatering****************************

 

Igår någon gång under dagen? Startade Allente-boxen av sig själv, så den funkar nu igen. Mystiken tätnar. Vad har hänt? Fortfarande en fråga för Niklas vad det beskrivna förloppet när jag inte fick i gång den tidigare betydde och vad orsaken var?


Redigerat av Nisken, 07 oktober 2021 - 06:41.


#4046

Postad 05 oktober 2021 - 09:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 1

Upptäckter sker ibland av misstag. Man ville göra något och upptäckte något helt annat.

 

Jag är med och testar den nya Allente-boxen. Med den följer en ny fjärrkontroll, som nästan ser ut som den gamla, men tydligen har annan elektronik.

 

Jag har parallellkopplat de gamla OP-boxen och den nya Allente-boxen med en F-splitter på satsignalen. Så bägge fjärrarna används parallellt. Trots att OP-boxen bara är parad med den gamla fjärren och Allente-boxen med den nya. Började den nya fjärren funka även för den gamla OP-boxen, när Allente-boxen är avstängd.

 

Döm om min förvåning när jag ser att OP-boxen byter program MYCKET snabbare med den nya fjärren än den gamla? 2-3 s konsistent, jämfört med 3-5 s för den gamla?

 

Dessutom så visar den nya fjärren kanal-infon direkt när man byter kanal och därefter kommer bilden, med den gamla kommer kanal-infon först efter att bilden börjar visas. Fråga inte mig HUR detta är möjligt?? Men så är det.

 

Något för Niklas?

 

Helt otroligt egentligen, kan inte testa det men hade varit intressant att se. Då borde Allente skicka ut ny fjärr till alla med OP (eller uppdaterar den gamla fjärrens firmware)


Redigerat av Svenna72, 05 oktober 2021 - 09:20.


#4047

Postad 05 oktober 2021 - 09:41

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Upptäckter sker ibland av misstag. Man ville göra något och upptäckte något helt annat.

 

Jag är med och testar den nya Allente-boxen. Med den följer en ny fjärrkontroll, som nästan ser ut som den gamla, men tydligen har annan elektronik.

 

Jag har parallellkopplat de gamla OP-boxen och den nya Allente-boxen med en F-splitter på satsignalen. Så bägge fjärrarna används parallellt. Trots att OP-boxen bara är parad med den gamla fjärren och Allente-boxen med den nya. Började den nya fjärren funka även för den gamla OP-boxen, när Allente-boxen är avstängd.

 

Döm om min förvåning när jag ser att OP-boxen byter program MYCKET snabbare med den nya fjärren än den gamla? 2-3 s konsistent, jämfört med 3-5 s för den gamla?

 

Dessutom så visar den nya fjärren kanal-infon direkt när man byter kanal och därefter kommer bilden, med den gamla kommer kanal-infon först efter att bilden börjar visas. Fråga inte mig HUR detta är möjligt?? Men så är det.

 

Något för Niklas?

 

 

Jag testade detta nu och det är ingen skillnad hos mig.

Programinfo för den nya kanalen man byter till kommer innan kanalen byts med båda fjärrkontrollerna, i alla fal hos mig.

Min OP är en av dom första som levererades ut då i mars 2018.



#4048

Postad 05 oktober 2021 - 15:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

 Nu är Discovery+ 8 extrakanaler igång och dagens två Superettanmatcher visas. Tyvärr måste man ha denna box då de streamas, vilket gör att man måste ha kvar apparna för att se fotboll. Det positiva är att går att spela in i alla fall.



#4049

Postad 05 oktober 2021 - 16:19

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

 Nu är Discovery+ 8 extrakanaler igång och dagens två Superettanmatcher visas. Tyvärr måste man ha denna box då de streamas, vilket gör att man måste ha kvar apparna för att se fotboll. Det positiva är att går att spela in i alla fall.

 

Är du säker på att du kan spela in en streamad kanal?

 

Det går inte i min One Place i alla fall, även om det finns en knapp där det står "Spela in" i EPG så kommer det upp ett felmeddelande att denna kanal inte går att spela in.

 

Min box kan bara spela in från satellitkanalerna.



#4050

Postad 05 oktober 2021 - 16:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Är du säker på att du kan spela in en streamad kanal?

 

Det går inte i min One Place i alla fall, även om det finns en knapp där det står "Spela in" i EPG så kommer det upp ett felmeddelande att denna kanal inte går att spela in.

 

Min box kan bara spela in från satellitkanalerna.

Du har rätt. Det är spela in knappen som lurade mig. Vi får se hur bilden blir i kväll. One Place Discovery är urusel och buffrar hela tiden så man får använda ATV eller mobilen för att kunna se en match.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.