Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony X900F / XF90, 2018

114 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KD-49XF9005 (TV) 0 10 (1) 9 999:-
Sony Bravia KD-55XF9005 (TV) 0 0 (0) 10 990:-
Sony Bravia KD-65XE9305 (TV) Rapporterad 0 7,78 (9) 34 742:-
Sony Bravia KD-65XF9005 (TV) 0 10 (2) 15 990:-
Sony Bravia KD-75XF9005 (TV) 0 0 (0) 34 990:-
22 relaterade trådar
Bäst 65 tum TV Sport/Fotboll 10-15 000Kr (4 inlägg) 3 dagar sedan
75"+ (157 inlägg) 5 dagar sedan
OLED 65", QLED 75" eller LED 85"? (7 inlägg) 9 dagar sedan
Sony Bravia 2017 - bl a 4K OLED (1848 inlägg) 10 dagar sedan
TV-Köp - 55-65" - Budget - max ~25k. (16 inlägg) 11 dagar sedan
65" Sony/LG/Samsung LCD eller Oled? (6 inlägg) 24 dagar sedan
Otroligt mycket Clouding Sony 65XE9305 ??? (568 inlägg) 2 mån sedan
Sony 65XE9305,bubblor/lim släppt under panelen (6 inlägg) 2 mån sedan
Hjälp mig att välja 65 tums. Oled vs LCD LG OLED65C7V vs Sony 65XE9305 (7 inlägg) 4 mån sedan
Tv liknande Sony 65XE9305 ? (24 inlägg) 5 mån sedan
Samsung QLED Q7F, bilden släpar ändå. Byta? (29 inlägg) 5 mån sedan
LG OLED55B7V eller Sony KD-65XE9005 (30 inlägg) 6 mån sedan
sony 65XE9305 / 9005 reflekterande skärm ? (1 inlägg) 6 mån sedan
Inget ljud när skiftar hdmi port på Sony 65XE9305 ? (3 inlägg) 7 mån sedan
49-50", OLED? (11 inlägg) 8 mån sedan
OLED65B7V, 65XE9305 el. 65DX900E. Vilken skall jag köpa? (41 inlägg) 8 mån sedan
55 tummare för sport och SD-kanaler m.m. (26 inlägg) 8 mån sedan
Bästa 65" LED max 20K (2 inlägg) 9 mån sedan
Beslutsångest. Sony XE9005 eller Samsung MU8005? (26 inlägg) 9 mån sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 11 mån sedan
Hjälp med för/nackdelar av modeller (4 inlägg) 11 mån sedan
Uppgradering från sony w905a (12 inlägg) 11 mån sedan

Postad 23 september 2018 - 12:15

Agusta
  • Agusta
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej på er där ute, har tjuvläst länge på den här sidan under flera år.
Så nu tänkte jag ta och skaffa mig ett konto så man kan tjöta.

Har precis köpt mig en Sony XF9005 grymt imponerad ju mera jag tittar på den, tror mig hittat "rätt" i bildinställningarna enligt mitt tycket.

Som sagt, imponerad av bilden i HD tv sändningarna, kört lite Blueray genom ps4-pro även hunnit med och testat lite i HDR/ dolbyvision genom netflix, men wifi sviker mig och grusar tyvärt bilden. Ska testa å köra kabel någon dag.

Väntar med spänning på nya Assassins creed som släpps 5 oktober så får vi se hur tv'n levererar spel i HDR.

Har en fundering, kan jag ändra så jag får ut ljudet från tv'n till en tvåkanals Marantz förstärkare. Alltså så jag får ut ljudet från HD sändningarna utan att använda en reciver, min gamla Samsung tv klarade inte av detta och jag blev ljudlös på HD tv sändningarna. Varav jag fick lov att behålla min gamla reciver, trots att jag bara använder två kanals, känns onödigt att sitta på två förstärkare bara för ena kodar ljudet från HD sändningarna.

Tänkte om tv kan koda om på något sett och sända till en tvåkanals förstärkare via toslink.

Luddig skrivet, jag vet. Hoppas ni förstår vad jag menar...

XF9005 är jag ialla fall riktigt nöjd med, dolbyvision uppdateringen Sony skickade ut fungerade också smärtfritt.

Använder mig inte av Android funktionerna i tv'n, förutom när jag testade netflix. Annars är wifi avstängd på tv. Matar den med chromecast v2 som jag tycker fungerar bättre, ska sen köpa mig den nya versionen av CC som förmodas komma i oktober, vilket jag tror kan bli riktigt bra till sammans med XF9005 tills Sony uppdaterar Android systemet till Oreo, men detta lär väl dröja, läste att dom lovade dolbyvision i flera år innan den äntligen släpptes.

Nä nu har jag svammlat klart, tack å hej. ..

Postad 24 september 2018 - 15:54

Samplehead
  • Samplehead
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Har tyvärr inget svar på din fråga gällande ljudet, men vill ändå passa på att gratulera till nya TV:n. Kommer troligtvis själv skaffa samma modell inom snar framtid, så uppdatera gärna tråden med fler intryck när du vant dig lite mer med din nya XF9005.

Postad 30 september 2018 - 20:49

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 530 inlägg
  • 0

En sak.... någon som provat att spela Xbox one s på denna tv ?

Inputlag är ju inte den bästa vad jag hört direkt.

Sen är ju inte jag den bästa att förstå allt detta med olika Hz osv.

Men om jag ska spela ett spel på denna tv via mitt xbox one s, som tex är i 4K och HDR, vad är det då troligtvis jag spelar i för hz enligt Rtings lista nedan ?

( Detta är Rting lista på vad tv har för inputlag )

Bifogad fil  Skärmavbild 2018-09-30 kl. 21.48.15.png   566,32K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 september 2018 - 21:31

Gallo69
  • Gallo69
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Du kan spela i 4k @ 60Hz + HDR 24.2 ms, vill du ha lite bättre får du titta på Samsung Q8DN.

https://www.prisjakt...t.php?p=4850048

https://www.rtings.c...4!threshold*0.1

Redigerat av Gallo69, 30 september 2018 - 21:39.

Postad 01 oktober 2018 - 09:00

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Hej!

Har sneglat lite på XF9005 då jag inte verkar lyckas bli kompis med OLED. Har returnerat sammanlagt 8st nu och det är nog snart dags att ge upp. Inte för LED är perfekta på något sett men det kanske ändå är så att LEDs begränsningar är lättare för mig att ha överseende med. Är oerhört velig med tv köpet just nu. Vet inte vilket ben jag ska stå på.

Efter alla Oleds så står jag inför ett annat problem annat en bilden som jag aldrig någonsin trodde jag skulle bry mig om, nämligen utseendet på tvn. Efter att ha testat alla rakbladstunna oleds med schysst design så ser XF serien ut som en tjocktv i jämförelse och det tillsammans med fötterna gör att denna tvn måste vara bland de fulaste som släppts i modern tid. Hade inte vart för designen så hade jag nog testat en XF vid det här laget. Utseendet tillsammans med Sonys variant av Android tv som är extra dålig är det som gör mig tveksam. 

Det verkar dock vara en av de bästa LED tv apparaterna på marknaden just nu så blir ändå sugen på att pröva en.

Fan va svårt det är med tv nuförtiden

Postad 01 oktober 2018 - 12:57

Edja78
  • Edja78
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej!

Har sneglat lite på XF9005 då jag inte verkar lyckas bli kompis med OLED. Har returnerat sammanlagt 8st nu och det är nog snart dags att ge upp. Inte för LED är perfekta på något sett men det kanske ändå är så att LEDs begränsningar är lättare för mig att ha överseende med. Är oerhört velig med tv köpet just nu. Vet inte vilket ben jag ska stå på.

Efter alla Oleds så står jag inför ett annat problem annat en bilden som jag aldrig någonsin trodde jag skulle bry mig om, nämligen utseendet på tvn. Efter att ha testat alla rakbladstunna oleds med schysst design så ser XF serien ut som en tjocktv i jämförelse och det tillsammans med fötterna gör att denna tvn måste vara bland de fulaste som släppts i modern tid. Hade inte vart för designen så hade jag nog testat en XF vid det här laget. Utseendet tillsammans med Sonys variant av Android tv som är extra dålig är det som gör mig tveksam. 

Det verkar dock vara en av de bästa LED tv apparaterna på marknaden just nu så blir ändå sugen på att pröva en.

Samsung Q9FN, bästa led du kan köpa just nu. Har du lämnat tillbaka 8 oled TV så är du förmodligen ganska kräsen, jag tror inte du blir helt nöjd med XF9005 - den är "helt ok" men inte fantastisk. Q9FN andas kvalitet, snygg både framifrån och bakifrån. Dessutom finns det original väggfäste som gör att TV bygger från väggen mindre än din standard Oled - som är tunn i toppen men FETARE from halva TV och ner mot botten.

Postad 01 oktober 2018 - 17:00

mircwar
  • mircwar
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hej!

Lite OT nu.

Men hänger inte du på Sweclockers och gjorde en liknade resa med datorskärmar? Att du returnerade dem på löpande band och velade fram och tillbaka. Kan ha varit någon annan, men känner igen ditt nick..

Jag vet inte vad du ställer för krav på dina apparater men du bör nog sänka dina krav rejält.

Postad 08 oktober 2018 - 11:32

Agusta
  • Agusta
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1

Jag förstår inte riktigt varför alla hakar upp sig på fötterna, så jäkla fula är dom väl inte. Men smaken är väl som baken...

Tjockleken på tv'n tycker jag inte heller spelar så stor roll så länge du inte skall ha den på väggen, och står den på tv bänk så syns det ju inte att den är lite tjockare.

Något jag har reflekterat över är att jag får en "vit hinna" när jag kolla HD-tv.

Har testat att sänka ljus å kontrast, men upplever istället att bilden blir lite för mörk.

labbat med lokal dimming på låg (blir för ljust på medium å max)  och X-tended dynamisk range på max. 

Ser även en jätte skillnad på bildkvalitén mellan olika tv kanaler/sändningar.

Ta tex TV4 i hd och en studio sändning är grym bild! för att sen ha "sämre" bild på andra program å kanaler. Men det har väl med sändning å inspelnings kvalitén att göra?

Postad 11 oktober 2018 - 05:53

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt varför alla hakar upp sig på fötterna, så jäkla fula är dom väl inte. Men smaken är väl som baken...

Tjockleken på tv'n tycker jag inte heller spelar så stor roll så länge du inte skall ha den på väggen, och står den på tv bänk så syns det ju inte att den är lite tjockare.

Något jag har reflekterat över är att jag får en "vit hinna" när jag kolla HD-tv.

Har testat att sänka ljus å kontrast, men upplever istället att bilden blir lite för mörk.

labbat med lokal dimming på låg (blir för ljust på medium å max)  och X-tended dynamisk range på max. 

Ser även en jätte skillnad på bildkvalitén mellan olika tv kanaler/sändningar.

Ta tex TV4 i hd och en studio sändning är grym bild! för att sen ha "sämre" bild på andra program å kanaler. Men det har väl med sändning å inspelnings kvalitén att göra?

En smaksak förstås men jag tycker dom är otroligt fula, får tvn att se hjulbent ut. Förstår inte hur Sony tänkte där. Kollar man på förra årets modell XE så är ju den foten så otroligt mycket snyggare.

Ja jag tror inte allt som sänds på TV4HD är riktigt HD material. Så därför det skiftar så.

Postad 11 oktober 2018 - 08:55

mikkiz
  • mikkiz
  • Forumräv

• 994 inlägg
  • 1
65xf9005 nu 17290kr hos hembiobutiken

Postad 11 oktober 2018 - 13:40

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

65xf9005 nu 17290kr hos hembiobutiken

Över 19k står det när jag går in

Postad 11 oktober 2018 - 13:59

Tore3
  • Tore3
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Över 19k står det när jag går in

Medlemspriser.

Postad 11 oktober 2018 - 19:56

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Ahaa! Men lär väl ändå vara värt att vänta till BF kan jag tro

Postad 19 oktober 2018 - 13:07

Samplehead
  • Samplehead
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Power säljer nu 65" för 15990. Hade klippt till för det priset, men vill kunna köpa den i en fysisk butik så att man kan returnera den på ett smidigt sätt.

Antar att El-Gigantens eller Netonnets prisgaranti inte gäller Webbutiker?  

Postad 19 oktober 2018 - 14:37

Gallo69
  • Gallo69
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Hade nog väntat tills den var nere på 13000-14000:-, verkar som Netonnet inte säljer Sony tv lägre..var ju synd!

Redigerat av Gallo69, 19 oktober 2018 - 16:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2018 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.