Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Fel pÄ min surfplatta?

10 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Tablet Z3 Compact SGP621 (Surfplattor) 9 8,75 (7) Inga priser

#1

Postad 02 april 2018 - 10:36

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

Jag har issues med min surfplatta, en Sony Tablet Z3 Compact med Android 6.0.1. NÀr jag spelar mobilspel online sÄ fÄr jag blockbildningar och till slut craschar apparna.

 

Jag gjorde mĂ€tning av nĂ€tverket och fĂ„r vĂ€ldigt dĂ„liga vĂ€rden, bĂ„de ping och nedladdningshastighet Ă€r uselt. Detta med 100/10 via fiber. Men sĂ„ nĂ€r jag mĂ€tter samma nĂ€tverk med mobiltelefonen, Moto X Force med Android 7, fĂ„r jag mycket bĂ€ttre vĂ€rden. Även laptopen ger liknande hastigheter som mobiltelefonen. SĂ„ jag börjar fundera pĂ„ om det Ă€r nĂ„got lurt med min tablet?

 

Jag gillar plattan skarpt dÄ den Àr liten och tunn som attan. VÀldigt smidig att ha med vid tÄgpendling.TyvÀrr Àr det bara 16Gb lagring och trots att jag satt i extra SD-kort sÄ Àr den interna lagringen helt full. Sony har tyvÀrr inte implementerat stöd för att anvÀnda SD-kort som utökad internlagring.

 

SÄ Àr min platta kass hÄrdvarumÀssigt? Eller Àr det att internlaringen Àr smockfull som ger problemet?

 

 

 

 

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Janne.G, 02 april 2018 - 10:49.


#2

Postad 02 april 2018 - 11:29

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlĂ€gg
  • 0
Är det likadant oavsett vilket Wifi du Ă€r ansluten till?
FÄr du lika dÄliga resultat bÄde pÄ 2,4 gHz bandet som du fÄr pÄ 5 gHz?
Vad fÄr du för "linkspeed" pÄ plattan?
Jag har en lkadan. Upplever ocksÄ att minnet Àr snÄlt tilltaget. Kan tÀnka mig att det Àr som du sÀger, att problemen skulle kunna relateras till att din platta Àr knökfull.

SÄ hÀr ser dt ut hos mig med 100/100-fiber och sen via Wifi pÄ 5 gHz-bandet.

Jag tÀnker att om du har en hög/bra linkspeed men ÀndÄ fÄr dÄlig reell hastighet, sÄ skulle det eventuellt kunna vara att plattans minne Àr för knökat.

Bifogad fil(er)


Redigerat av hampestampe, 02 april 2018 - 12:03.


#3

Postad 02 april 2018 - 12:16

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Hej, ja jag fÄr liknande resultat oavsett 2,4 eller 5 gHz. Linkspeed vet jag inte vad det Àr?

Men oj vilken ping du har, 5ms!

 

Det Àr sÄ synd att Sony inte fixat stöd för att anvÀnda SD-kort för att utöka internlagringen. Och att de inte skeppat ut Android 7 till plattan. Och framför allt at de slutat tilverka surfplattor. Jafg hade en Tablet Z innan den hÀr och hade lÀtt köpt en uppföljare till Z3 Compact om det funnits nÄgon.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Janne.G, 02 april 2018 - 12:16.


#4

Postad 02 april 2018 - 12:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Kan vaea som sÄ att du sitter pÄ ett sÀmre wifikort i din tablet, eller dÄlig antenn. Testa att köra testet under optimala förhÄllanden. Dvs fri sikt till router typ 2 meter ifrÄn.

FÄr du bÀttre dÄ sÄ Àr det pga av avstÄnd/hinder den presterar dÄligt annars, du kanske har ett fodral som sÀnker mottagningen?

Den gÄr inte roota och installera en custom image med nyare android? Iofs mer krÄngligt.

Redigerat av SKIBBE, 02 april 2018 - 12:32.


#5

Postad 02 april 2018 - 13:37

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Kan vaea som sÄ att du sitter pÄ ett sÀmre wifikort i din tablet, eller dÄlig antenn. Testa att köra testet under optimala förhÄllanden. Dvs fri sikt till router typ 2 meter ifrÄn.

FÄr du bÀttre dÄ sÄ Àr det pga av avstÄnd/hinder den presterar dÄligt annars, du kanske har ett fodral som sÀnker mottagningen?

Den gÄr inte roota och installera en custom image med nyare android? Iofs mer krÄngligt.

Ok det hÀr Àr utan fodral och en halvmeter frÄn routern.

NÄgot bÀttre men varför sÄ dÄlig ping jÀmfört med mobilen?

Och hampestampe ovan har samma platta men fÄr riktigt bra resultat.

Bifogad fil(er)



#6

Postad 02 april 2018 - 13:49

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

SÄg nu att rÀddningen kan finnas runt hörnet. Ryktas om nya tablets frÄn Sony, och Àven en 8-tummare. Hoppas, hoppas.... :)

http://tabletmonkeys...or-2018-launch/


Redigerat av Janne.G, 02 april 2018 - 14:02.


#7

Postad 02 april 2018 - 20:43

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlĂ€gg
  • 0
Prövade fylla pÄ minnet pÄ min platta för att se vad som hÀnde. Nerhastigheten sjönk en del men inte sÄ mycket som din platta.

Kom att tÀnka pÄ, det Àr inte ditt micro-sd kort som Àr problemet. Jag har varit med om att trasiga kort slöat ner enheter fruktansvÀrt. Prova plocka ur det, för att se om du fÄr lika dÄliga resultat....

Bifogad fil(er)


Redigerat av hampestampe, 02 april 2018 - 20:43.


#8

Postad 03 april 2018 - 17:27

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Prövade fylla pÄ minnet pÄ min platta för att se vad som hÀnde. Nerhastigheten sjönk en del men inte sÄ mycket som din platta.
Kom att tÀnka pÄ, det Àr inte ditt micro-sd kort som Àr problemet. Jag har varit med om att trasiga kort slöat ner enheter fruktansvÀrt. Prova plocka ur det, för att se om du fÄr lika dÄliga resultat....

Nu plockade jag ur minneskortet och testade men det Àr fortfarande kasst tyvÀrr.

#9

Postad 03 april 2018 - 20:30

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlĂ€gg
  • 0
TrÄkigt. Med sÄ dÄliga vÀrden, Àr den vÀl inte mycket att ha.
Kanske vÀrt att testa fabriksÄterstÀllning, innan du klassar den som sopor och köper en ny?

Du kanske skulle lÀgga ett mail om det till Sonys support, de kanske orkar ge dig nÄgot tips, trots att plattan Àr gammal.
Vid googlande pÄ problemet tycks det ju inte vara helt ovanligt. Lite lurigt att ge tips, nÀr det finns sÄ mycket olika förslag pÄ ÄtgÀrder. :-/

Redigerat av hampestampe, 03 april 2018 - 20:49.


#10

Postad 04 april 2018 - 08:25

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0
Jo jag fÄr testa ÄterstÀllning. Lite surt att jag har ett lÄngt gÄnget Galaxy on Fire som inte gÄr att spara över utan blir förlorat. Men det blir det om jag byter till ny platta ocksÄ sÄ...

#11

Postad 15 april 2018 - 12:21

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Ok jag gjorde en fabriksÄterstÀllning av plattan och nu funkar den mycket bÀttre.

 





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.