Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 2 Remake [PC/XB1/PS4]

53 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 juni 2018 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=byNx5WTpi8s

 

 

Ytterligare ett must play  :)



#2

Postad 12 juni 2018 - 21:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Äntligen lite information, känns som att jag googlat på detta sen Resident Evil Remake kom :D
Och releasedatum och allting. Mycket trevligt.

Och trevligt gameplay!
https://youtu.be/vPdW-WZCnUY

Redigerat av ShaManIX, 13 juni 2018 - 12:50.


#3

Postad 13 juni 2018 - 14:53

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Jag är taggad för detta spelet. En de absolut bästa skräckspel jag någonsin spelet

#4

Postad 13 juni 2018 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och trevligt gameplay!

 

Snygga skador på zombierna när man skjuter dem.



#5

Postad 14 juni 2018 - 12:36

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Riktig retrogamer som man är hade jag lite naivt hoppats på fasta kameravinklar. Nu blev det "over the shoulder", vilket jag inte är riktigt bekväm med.

 

Trots allt supertaggad! Detta blir grymt! 



#6

Postad 14 juni 2018 - 12:49

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Jag är taggad för detta spelet. En de absolut bästa skräckspel jag någonsin spelet

 

Jag har bra minnen av 2:an, älskade att dom vävde ihop berättelserna så coolt. 


Redigerat av New Player, 14 juni 2018 - 13:55.


#7

Postad 15 juni 2018 - 07:27

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 2

Hagelgeväret ser minst sagt trevligt ut. Det får gärna bli januari snart.

 

https://www.youtube.com/watch?v=R1qV2_kSong



#8

Postad 18 juni 2018 - 07:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja det är kul att se att man lagt ner mycket tid på denna remake. Ser riktigt bra ut och lär bli ett köp.



#9

Postad 18 juni 2018 - 10:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Tvåan är min favorit i serien, så jag är överlycklig över det här :)



#10

Postad 18 juni 2018 - 11:04

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Det enda jag tycker är ett minus är att rösterna på Leon och Claire är ersatta med nya

#11

Postad 20 juni 2018 - 01:45

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

PlayStation 4 Pro and Xbox One X owners will have two different graphical options to choose from when they boot up Capcom's Resident Evil 2 remake next January. Owners will be able to choose from either 4K resolution and 30fps or a lower resolution at 60fps.

 

http://www.ign.com/a...tions-confirmed



#12

Postad 20 juni 2018 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nice, 60 fps i 480p  ;)



#13

Postad 21 juli 2018 - 10:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dik5bzKVMAAWSsy.jpg

 

 

Claire  :)

 

Jämför med tidigare design här.

 

Dik6PsjUYAAGXW9.png


Redigerat av Zoiler, 21 juli 2018 - 10:55.


#14

Postad 21 juli 2018 - 11:10

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Ett halvår kvar :(

#15

Postad 22 augusti 2018 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=6sJ3kWv94ac



#16

Postad 20 september 2018 - 21:21

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 1
https://youtu.be/KyGk4KTJu5w

Ny trailer!

#17

Postad 06 december 2018 - 11:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Såg att digital delux utgåvan innehåller

"Original version soundtrack swap."


Redigerat av Zerox_no1, 06 december 2018 - 11:16.


#18

Postad 10 januari 2019 - 22:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

30 min demo släpps imorgon



#19

Postad 10 januari 2019 - 23:03

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Japp!

Har ännu inte bestämt mig för om jag ska ladda ner det eller inte. Spelet släpps ju om en vecka. Det blir lite som att öppna julklappar innan julafton



#20

Postad 10 januari 2019 - 23:08

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 1

Såg att digital delux utgåvan innehåller

"Original version soundtrack swap."

 

Tyvärr finns deluxe edition endast digitalt i Europa. Vill verkligen ha spelet på skiva, så beställde denna via komplett. Sitter nu och hoppas på att soundtracket kommer gå att köpa till i efterhand som DLC.

 

https://www.komplett...vil-2-steelbook



#21

Postad 11 januari 2019 - 15:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Testat 1-shot demon på både Ps4 Pro och Xbox One X.

 

Riktigt bra!

Även om man spelat originalet många ggr, å bjuds det på en hel del överraskningar, inkl "hoppa högt i soffan" moment :D

Brutalt schysst gore också. Lyckades kapa en Zombie på mitten med shotgun.

 

Om man ska va lite kritisk, så är jag lite besviken på grafiken. Kan vara att dom dragit ner på texturer och liknande för att hålla nere storleken på demon.

Det inte fult, men det ser nästan lite last gen ut på vissa ställen. Depth of field är rätt så hit and miss också, då det nästan ser ut som en bugg emellanåt.

Devil May Cry 5 använder sig av samma motor, och är ju brutalt snyggt. Men antar att dom hade lite högre budget på det spelet, jämfört med en remake ;)

 

HDR var ingen höjdare heller, och på vissa ställen blev svärtan redigt blaskig, vilket förstör när man smyger runt i mörkret med ficklampan.

 

Nu kan ju allt detta vara fixat lagom till releasen.

 

Överlag är jag iaf nöjd, och väntan på releasen blev ännu jobbigare :D



#22

Postad 11 januari 2019 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Testat 1-shot demon på både Ps4 Pro och Xbox One X.

 

Som att öppna en julklapp innan julafton  ;)

 

Gällande grafiken:

 

This is exactly the same demo I've played at Gamescom. Which means it's the E3 demo.

Capcom did the same with DMC 5 demo. Weird, cause people are getting the game in not as polished state as final release will be...



#23

Postad 11 januari 2019 - 15:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Blir det någon VR version?

#24

Postad 11 januari 2019 - 15:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Som att öppna en julklapp innan julafton  ;)

 

Gällande grafiken:

 

This is exactly the same demo I've played at Gamescom. Which means it's the E3 demo.

Capcom did the same with DMC 5 demo. Weird, cause people are getting the game in not as polished state as final release will be...

 

Misstänkte att det va så :)


Blir det någon VR version?

 

Nope.

http://www.siliconer...ave-vr-support/



#25

Postad 12 januari 2019 - 19:26

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Testat demot på Ps4 Pro på min 65" LG Oled 8C.

Tycker grafiken känns väldigt märklig... Mkt saker som sker på skärmen som inte borde vara där. Främst i main hall (där man börjar). Texturer på avstånd känns nästan flytande och ändrar karaktär vid minsta förflyttning, ser utsmetat och oskarpt ut.

Reflexer i golvet av marmorpelarna (som sitter i väggen) ser också helt fel ut, som en pixelmatta som försvinner när man kommer nära.

Testat både med och utan HDR, och upplever samma fel. Inte sett liknande saker i andra spel, så tror inte att det är min panel som strular.

Upplever dessutom svärtan som svår att ställa, bilden upplevs med mina vanliga inställningar som platt och urvattnad. Testat att fixa med spelens egna reglage, men blir tvungen att sänka brightness på min TV ganska mkt för att få svart till svart. Man blir inte riktigt klok på om man upplever spelet som det är tänkt.

Läste inläggen ovan gällande grafiken, men konstigt att släppa ett demo med dessa brister så nära spelsläpp, om nu det färdiga spelet inte har dessa problem vill säga...
Hypen har sjunkit lite efter demot... Jag la ungefär 20 min med att försöka få rätt på bilden :)

Redigerat av kleinis, 12 januari 2019 - 19:35.


#26

Postad 13 januari 2019 - 13:41

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Testat demot på Ps4 Pro på min 65" LG Oled 8C.

Tycker grafiken känns väldigt märklig... Mkt saker som sker på skärmen som inte borde vara där. Främst i main hall (där man börjar). Texturer på avstånd känns nästan flytande och ändrar karaktär vid minsta förflyttning, ser utsmetat och oskarpt ut.

Reflexer i golvet av marmorpelarna (som sitter i väggen) ser också helt fel ut, som en pixelmatta som försvinner när man kommer nära.

Testat både med och utan HDR, och upplever samma fel. Inte sett liknande saker i andra spel, så tror inte att det är min panel som strular.

Upplever dessutom svärtan som svår att ställa, bilden upplevs med mina vanliga inställningar som platt och urvattnad. Testat att fixa med spelens egna reglage, men blir tvungen att sänka brightness på min TV ganska mkt för att få svart till svart. Man blir inte riktigt klok på om man upplever spelet som det är tänkt.

Läste inläggen ovan gällande grafiken, men konstigt att släppa ett demo med dessa brister så nära spelsläpp, om nu det färdiga spelet inte har dessa problem vill säga...
Hypen har sjunkit lite efter demot... Jag la ungefär 20 min med att försöka få rätt på bilden :)

Jag har nu även testat demot till xbox one s, testat att byta HDMI och kört på min andra TV (55" LG Oled B6). Men samma grafikbuggar där.
Pelar- och väggtexturer ser lika märkliga ut (särskilt på avstånd), samt reflektioner i golvet från dessa.
Med tanke på att det bara är ett stort rum i demot, så kunde de väl fått till detta bättre?

Testade även demot på min PC laptop, men kunde inte se problemen där. Inte heller när jag kopplade mot TVn. Verkar vara någon ljussättning som buggat ur på konsolerna.

Redigerat av kleinis, 14 januari 2019 - 10:56.


#27

Postad 14 januari 2019 - 09:04

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Kommer inte testa demot håller mig till det fulla spelet. Så får man storyn och så sparat till det

#28

Postad 14 januari 2019 - 22:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
https://youtu.be/kpbR5rceUhw

#29

Postad 22 januari 2019 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

91 på metacritic just nu, värst vad bra alla remakes blir nu för tiden.

 

Men de verkar inte ha fixat en del problem från demot.

 

https://www.resetera...mparison.95043/

 

 

Den vanliga Xbox-versionen, undrar varför de inte bara cappar frameraten till 30. Berg- och dalbana som det är nu.



#30

Postad 24 januari 2019 - 16:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Varning för spoilers!!
Fick öppningen förstörd, tack vara att dom går igenom scen för scen. Stängde av videon och väntar tills jag är klar med spelet.

https://youtu.be/-YP5CqxL7P4

#31

Postad 24 januari 2019 - 17:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det är därför jag alltid kollar den tillhörande artikeln eller sammanfattning på ERA istället. Videos visar för mycket.



#32

Postad 24 januari 2019 - 18:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Jepp, videon verkar inte ens innehålla nån analys ang upplösningen och frameraten heller. Hade ju varit intressant att se om nåt hade ändrats jämfört med demo versionen. Men kommer kanske en till video frampå.

#33

Postad 24 januari 2019 - 18:38

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0
Suck! Ännu ett spel som har kass HDR! Det grådaskiga från demot är kvar. Så stäng av HDR för bästa upplevelse!

#34

Postad 24 januari 2019 - 19:00

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0
Ja jag kommer att köra i SDR.
Förstår inte varför dom ska ha med ett HDR läge, om dom ändå inte lägger ner nåt arbete på det.
Svärtan är brutalt viktig i ett sånt här spel.

#35

Postad 25 januari 2019 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Suck! Ännu ett spel som har kass HDR

 

Här är nån omfattande jämförelse av flera spel om du vill veta vilka som har bra.



#36

Postad 25 januari 2019 - 15:34

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Varning för spoilers!!
Fick öppningen förstörd, tack vara att dom går igenom scen för scen. Stängde av videon och väntar tills jag är klar med spelet.

https://youtu.be/-YP5CqxL7P4


Någon som sett filmen och vill summera vad de säger om brightness-problemen i hdr. De nämnde i början att de skulle återkomma om detta längre fram i filmen. Men tyckte de pratade för mkt om spelet och spoilade alldeles för mkt.

Jag hade stora problem att få till svärtan i demot (eller rättare sagt så fick jag inte till det...).

Förstår inte varför det inte nämns något om detta i recensioner!? Testat de inte hdr, eller de är rädda att det är ngt de inte fattat och bara hoppar över att skriva om det?
Känns som alla faller in i samma hyllningskör och för att slippa att bli hotad av nättroll så ger men 9/10 utan att nämna ev problem.

Har köpt spelet nu iaf, så blir hem och testa.

#37

Postad 29 januari 2019 - 07:32

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Jag har samma problem i fulla spelet.
Har en Oled och det är grådassigt som fan.

#38

Postad 29 januari 2019 - 09:25

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 1


Our resident HDR game analyst Adam Fairclough (aka @EvilBoris) explains how to adjust the Max Brightness (HDR) and Brightness (HDR) settings in Resident Evil 2 Remake to obtain outstanding HDR quality.

We analysed RE2 Remake on the Xbox One X, but the HDR settings principle should apply to the PS4 Pro too.

https://youtu.be/ZhSyxjnwLOA

#39

Postad 29 januari 2019 - 12:45

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Jag har samma problem i fulla spelet.
Har en Oled och det är grådassigt som fan.


Jag hade samma uppfattning efter att ha spelat demot. Men fick sedan samma tips som i filmen ovan, ställa reglaget typ hela vägen mot blå, 3-4 klick åt höger efter att ha gått max vänster, så fick jag till bilden riktigt bra.
Bilden ändrar som sagt lite karaktär när man anländer till racoon city, och det är olika nivåer av svart i main hall och east wing-korridoren.
Men jag spelar nu mycket hellre med hdr!

Kör på Oled C8.

#40

Postad 29 januari 2019 - 12:54

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Finns det en VR version? :)

#41

Postad 29 januari 2019 - 17:08

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Finns det en VR version? :)

Nepp, inte ännu iaf.

#42

Postad 29 januari 2019 - 17:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Capcom säger att RE3 kommer om det finns tillräckligt intresse. Med tanke på att RE2 sålde tre mille första veckan så är det nog ganska locked down redan. Eller ja, det är redan under utveckling ändå så (RE8 också).

 

Kommer även sidoberättelser till RE2 gratis den 15:e.



#43

Postad 30 januari 2019 - 09:05

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Har inte spelat det än man sätter nog igång nu på fredag. Hade mina golvhögtalare på service. Så ville vänta till jag får hem dom igen

#44

Postad 31 januari 2019 - 07:38

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 2

Jag tycker nog, trots inställningar enligt video, att SDR-läget fortfarande är bättre hos mig (PS4 PRO, OLED LG B6)

 

Till själva spelet då:
Har alltid gillat Resident Evil i allmänhet, RE2 i synnerhet, och tycker verkligen att de gjort ett riktigt bra jobb med denna remake. Spelet lyfter verkligen fram det som var bra med originalet och med de små ändringar de gjort så känns det ändå nyskapande.

Redesignen av de olika områdena är till det bättre och både

Spoiler
känns roligare denna gången.

 

Lickers känns farligare och svårare att komma undan när de väl fått nys om en. Dock lite ojämnt då det känns som att de lätt kan ta 3 MAG-skott eller 4-5 hagel, beroende på aim, men alltid dör av 2 acid rounds.

Hundarna, som man tidigare sköt på måfå utanför den fasta kameravinkeln, också.

 

Mr. X är inte lika lätt att dodgea i trånga utrymmen och han ger ju f*n inte upp!!!, förrän man gjort en specifik grej vid varje förföljelsetillfälle. Detta på gott och ont. Vet man vad man ska göra så blir man av med honom rätt snabbt, men min första playthrough kändes det som att han följde efter mig i minst 30 minuter.

 

Det är riktigt skönt att poppa zombie-skallar, men här kan det kännas lite ojämnt då man ibland har flyt med en crit och det tar ett skott, medan jag med 

Spoiler
säkert kunnat dra av 8-10 hs innan de fallit ihop.

 

Precis som originalet är det gjort för att spela igenom en drös gånger vilket uppskattas, för annars skulle det ha känts något kort. Men här får man ju inte glömma att originalet också hade time caps på ~2 timmar för unlocks, så det var inte så långt det heller.

 

Hade mycket höga förväntningar på detta spel, och det uppfyllde varenda en. 9/10, inte besviken.

 

Bara att jag skriver mina åsikter här säger en hel del :)

 

Dags att dra igång detta på Hardcore nu i väntan på sidoberättelserna vilket man ju måste säga är en trevlig överraskning.


Redigerat av ShaManIX, 31 januari 2019 - 07:53.


#45

Postad 02 februari 2019 - 12:33

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Har börjat spelat det. Gillar det starkt hittils. Inte konstigt heller är ju ett stort resident evil fan bästa zombiespelen utan tvekan för bästa upplevelse och känsla bör det spelas med ett par hyggliga hörlurar eller en bra ljudsystem, samt gärna mörker det ökar känslan ytterligare, hoppade till några gånger redan

Redigerat av Andreas3200, 02 februari 2019 - 12:35.


#46

Postad 07 februari 2019 - 17:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Så här ser det ut i first person.

Spoiler


Redigerat av Zerox_no1, 07 februari 2019 - 17:24.


#47

Postad 09 februari 2019 - 01:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

MHB:s recension



#48

Postad 10 februari 2019 - 16:55

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

  • 1 672 inlägg
  • 0
Spelat genom Leon story. Ska påbörja Claire med. Sen återstår ändå även 2nd runs för båda karaktärerna så man får rätt mycket speltid. Sen på fredag släpps ghost survivors. Ska bli spännande och se hur det blir. Spelet är riktigt bra överträffade mina förväntningar. Och är ändå en stor resident evil fantast. Har alltid varit min favorit inom survivalhorror världen. Nu vet vi ganska säkert att nemisis kommer också och kan knappt vänta på den remaken, lär ju dröja ett tag ännu. 8an lär släppas före

Redigerat av Andreas3200, 10 februari 2019 - 16:58.


#49

Postad 10 februari 2019 - 18:52

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Lickers känns farligare och svårare att komma undan när de väl fått nys om en. Dock lite ojämnt då det känns som att de lätt kan ta 3 MAG-skott eller 4-5 hagel, beroende på aim, men alltid dör av 2 acid rounds.

Om man inte möter fler än en licker är de busenkla att döda. Bara att kniva dem för fullt så ger de upp snabbt utan att de hinner göra något motstånd. :P



#50

Postad 11 februari 2019 - 08:06

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Spelat genom Leon story. Ska påbörja Claire med. Sen återstår ändå även 2nd runs för båda karaktärerna så man får rätt mycket speltid. Sen på fredag släpps ghost survivors. Ska bli spännande och se hur det blir. Spelet är riktigt bra överträffade mina förväntningar. Och är ändå en stor resident evil fantast. Har alltid varit min favorit inom survivalhorror världen. Nu vet vi ganska säkert att nemisis kommer också och kan knappt vänta på den remaken, lär ju dröja ett tag ännu. 8an lär släppas före

 

Varför inte köra Claire 2nd run direkt efter Leon storyn?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.