Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 2 Remake [PC/XB1/PS4]

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 juni 2018 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Ytterligare ett must play  :)

Postad 12 juni 2018 - 21:13

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 889 inlägg
  • 0
Äntligen lite information, känns som att jag googlat på detta sen Resident Evil Remake kom :D
Och releasedatum och allting. Mycket trevligt.

Och trevligt gameplay!

Redigerat av ShaManIX, 13 juni 2018 - 12:50.

Postad 13 juni 2018 - 14:53

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Forumräv

• 821 inlägg
  • 0
Jag är taggad för detta spelet. En de absolut bästa skräckspel jag någonsin spelet

Postad 13 juni 2018 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Och trevligt gameplay!

Snygga skador på zombierna när man skjuter dem.

Postad 14 juni 2018 - 12:36

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Riktig retrogamer som man är hade jag lite naivt hoppats på fasta kameravinklar. Nu blev det "over the shoulder", vilket jag inte är riktigt bekväm med.

Trots allt supertaggad! Detta blir grymt! 

Postad 14 juni 2018 - 12:49

New Player
  • New Player
  • Beroende

• 1 492 inlägg
  • 0

Jag är taggad för detta spelet. En de absolut bästa skräckspel jag någonsin spelet

Jag har bra minnen av 2:an, älskade att dom vävde ihop berättelserna så coolt. 

Redigerat av New Player, 14 juni 2018 - 13:55.

Postad 15 juni 2018 - 07:27

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 889 inlägg
  • 2

Hagelgeväret ser minst sagt trevligt ut. Det får gärna bli januari snart.

Postad 18 juni 2018 - 07:47

Tinboy
  • Tinboy
  • Guru

• 4 287 inlägg
  • 0

Ja det är kul att se att man lagt ner mycket tid på denna remake. Ser riktigt bra ut och lär bli ett köp.

Postad 18 juni 2018 - 10:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 4 655 inlägg
  • 0

Tvåan är min favorit i serien, så jag är överlycklig över det här :)

Postad 18 juni 2018 - 11:04

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Forumräv

• 821 inlägg
  • 0
Det enda jag tycker är ett minus är att rösterna på Leon och Claire är ersatta med nya

Postad 20 juni 2018 - 01:45

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 2 577 inlägg
  • 0

PlayStation 4 Pro and Xbox One X owners will have two different graphical options to choose from when they boot up Capcom's Resident Evil 2 remake next January. Owners will be able to choose from either 4K resolution and 30fps or a lower resolution at 60fps.

http://www.ign.com/a...tions-confirmed

Postad 20 juni 2018 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Nice, 60 fps i 480p  ;)

Postad 21 juli 2018 - 10:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Dik5bzKVMAAWSsy.jpg

Claire  :)

Jämför med tidigare design här.

Dik6PsjUYAAGXW9.png

Redigerat av Zoiler, 21 juli 2018 - 10:55.

Postad 21 juli 2018 - 11:10

New Player
  • New Player
  • Beroende

• 1 492 inlägg
  • 0
Ett halvår kvar :(

Postad 22 augusti 2018 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 0

Postad 20 september 2018 - 21:21

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

• 154 inlägg
  • 1

Ny trailer!

Postad 06 december 2018 - 11:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 2 577 inlägg
  • 0

Såg att digital delux utgåvan innehåller

"Original version soundtrack swap."

Redigerat av Zerox_no1, 06 december 2018 - 11:16.

Postad 10 januari 2019 - 22:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 2 577 inlägg
  • 0

30 min demo släpps imorgon

Postad 10 januari 2019 - 23:03

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Japp!

Har ännu inte bestämt mig för om jag ska ladda ner det eller inte. Spelet släpps ju om en vecka. Det blir lite som att öppna julklappar innan julafton

Postad 10 januari 2019 - 23:08

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

• 154 inlägg
  • 1

Såg att digital delux utgåvan innehåller

"Original version soundtrack swap."

Tyvärr finns deluxe edition endast digitalt i Europa. Vill verkligen ha spelet på skiva, så beställde denna via komplett. Sitter nu och hoppas på att soundtracket kommer gå att köpa till i efterhand som DLC.

https://www.komplett...vil-2-steelbook

Postad 11 januari 2019 - 15:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 4 655 inlägg
  • 0

Testat 1-shot demon på både Ps4 Pro och Xbox One X.

Riktigt bra!

Även om man spelat originalet många ggr, å bjuds det på en hel del överraskningar, inkl "hoppa högt i soffan" moment :D

Brutalt schysst gore också. Lyckades kapa en Zombie på mitten med shotgun.

Om man ska va lite kritisk, så är jag lite besviken på grafiken. Kan vara att dom dragit ner på texturer och liknande för att hålla nere storleken på demon.

Det inte fult, men det ser nästan lite last gen ut på vissa ställen. Depth of field är rätt så hit and miss också, då det nästan ser ut som en bugg emellanåt.

Devil May Cry 5 använder sig av samma motor, och är ju brutalt snyggt. Men antar att dom hade lite högre budget på det spelet, jämfört med en remake ;)

HDR var ingen höjdare heller, och på vissa ställen blev svärtan redigt blaskig, vilket förstör när man smyger runt i mörkret med ficklampan.

Nu kan ju allt detta vara fixat lagom till releasen.

Överlag är jag iaf nöjd, och väntan på releasen blev ännu jobbigare :D

Postad 11 januari 2019 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 36 189 inlägg
  • 1

Testat 1-shot demon på både Ps4 Pro och Xbox One X.

Som att öppna en julklapp innan julafton  ;)

Gällande grafiken:

This is exactly the same demo I've played at Gamescom. Which means it's the E3 demo.

Capcom did the same with DMC 5 demo. Weird, cause people are getting the game in not as polished state as final release will be...

Postad 11 januari 2019 - 15:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

• 7 526 inlägg
  • 0
Blir det någon VR version?

Postad 11 januari 2019 - 15:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 4 655 inlägg
  • 0

Som att öppna en julklapp innan julafton  ;)

Gällande grafiken:

This is exactly the same demo I've played at Gamescom. Which means it's the E3 demo.

Capcom did the same with DMC 5 demo. Weird, cause people are getting the game in not as polished state as final release will be...

Misstänkte att det va så :)

Blir det någon VR version?

Nope.

http://www.siliconer...ave-vr-support/

Postad 12 januari 2019 - 19:26

kleinis
  • kleinis
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Testat demot på Ps4 Pro på min 65" LG Oled 8C.

Tycker grafiken känns väldigt märklig... Mkt saker som sker på skärmen som inte borde vara där. Främst i main hall (där man börjar). Texturer på avstånd känns nästan flytande och ändrar karaktär vid minsta förflyttning, ser utsmetat och oskarpt ut.

Reflexer i golvet av marmorpelarna (som sitter i väggen) ser också helt fel ut, som en pixelmatta som försvinner när man kommer nära.

Testat både med och utan HDR, och upplever samma fel. Inte sett liknande saker i andra spel, så tror inte att det är min panel som strular.

Upplever dessutom svärtan som svår att ställa, bilden upplevs med mina vanliga inställningar som platt och urvattnad. Testat att fixa med spelens egna reglage, men blir tvungen att sänka brightness på min TV ganska mkt för att få svart till svart. Man blir inte riktigt klok på om man upplever spelet som det är tänkt.

Läste inläggen ovan gällande grafiken, men konstigt att släppa ett demo med dessa brister så nära spelsläpp, om nu det färdiga spelet inte har dessa problem vill säga...
Hypen har sjunkit lite efter demot... Jag la ungefär 20 min med att försöka få rätt på bilden :)

Redigerat av kleinis, 12 januari 2019 - 19:35.

Postad 13 januari 2019 - 13:41

kleinis
  • kleinis
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Testat demot på Ps4 Pro på min 65" LG Oled 8C.

Tycker grafiken känns väldigt märklig... Mkt saker som sker på skärmen som inte borde vara där. Främst i main hall (där man börjar). Texturer på avstånd känns nästan flytande och ändrar karaktär vid minsta förflyttning, ser utsmetat och oskarpt ut.

Reflexer i golvet av marmorpelarna (som sitter i väggen) ser också helt fel ut, som en pixelmatta som försvinner när man kommer nära.

Testat både med och utan HDR, och upplever samma fel. Inte sett liknande saker i andra spel, så tror inte att det är min panel som strular.

Upplever dessutom svärtan som svår att ställa, bilden upplevs med mina vanliga inställningar som platt och urvattnad. Testat att fixa med spelens egna reglage, men blir tvungen att sänka brightness på min TV ganska mkt för att få svart till svart. Man blir inte riktigt klok på om man upplever spelet som det är tänkt.

Läste inläggen ovan gällande grafiken, men konstigt att släppa ett demo med dessa brister så nära spelsläpp, om nu det färdiga spelet inte har dessa problem vill säga...
Hypen har sjunkit lite efter demot... Jag la ungefär 20 min med att försöka få rätt på bilden :)

Jag har nu även testat demot till xbox one s, testat att byta HDMI och kört på min andra TV (55" LG Oled B6). Men samma grafikbuggar där.
Pelar- och väggtexturer ser lika märkliga ut (särskilt på avstånd), samt reflektioner i golvet från dessa.
Med tanke på att det bara är ett stort rum i demot, så kunde de väl fått till detta bättre?

Testade även demot på min PC laptop, men kunde inte se problemen där. Inte heller när jag kopplade mot TVn. Verkar vara någon ljussättning som buggat ur på konsolerna.

Redigerat av kleinis, 14 januari 2019 - 10:56.

Postad 14 januari 2019 - 09:04

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Forumräv

• 821 inlägg
  • 0
Kommer inte testa demot håller mig till det fulla spelet. Så får man storyn och så sparat till det

Postad 14 januari 2019 - 22:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 4 655 inlägg
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.