-- Oroliga föräldrar tror att de kan göra nytta genom att blockera enda genomfartsleden...
- Att någon fått skottskador.
+ Min familj mår prima
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3568 svar till detta ämne
Postad 01 oktober 2024 - 13:23 -- Oroliga föräldrar tror att de kan göra nytta genom att blockera enda genomfartsleden... - Att någon fått skottskador. + Min familj mår prima Postad 01 oktober 2024 - 20:11 - Har beställt den brittiska utgåvan av Kiki's expressbud, men den levereras uppenbart inte av Kiki själv. PostMord anger att försändelsen har lastats på morgonen men den har inte kommit fram.
Det j-ga är att de brittiska utgåvorna av Studio Ghibli-filmerna inte längre finns i tryck sedan ett par år eftersom det har uppstått osämja mellan StudioCanal som har gett ut dem där och Wild Bunch som äger distributionsrättigheterna för Europa, detta efter att Wild Bunch och Studio Ghibli skrev avtal med Netflix. Så det är inte direkt bara att plocka ett nytt exemplar från närmaste träd.
De amerikanska utgåvorna från GKIDS är kodade för region A och de japanska för region B och jag har inte någon regionfri spelare, så dessa går bort som kandidater.
Förhoppningsvis kommer filmen imorgon, annars är det tredje gången PostMord "slarvar bort" ett paket (de två tidigare gångerna har de hamnat hos ombud utan att registreras och sedan skickats tillbaka till avsändaren).
Uppdatering:
Filmen kom tillrätta idag men fick hämtas hos ombud.
StudioCanal har inte saboterat den brittiska utgåvan som TriArt/Sony har gjort med den svenska. Det är stereo på det japanska ljudet och dessutom lite mer extramaterial än på den pinsamma svenska utgåvan. Dessutom BD-50 vilket är strikt förbjudet bland svenska distributörer.
Så nu kan jag se filmen med vettigt ljud som inte har mixats ned till mono av något klantarschel.
Dolby Fucking Surround.png 9,82K 0 Antal nerladdningar Redigerat av Zacabeb, 02 oktober 2024 - 15:00. Postad 29 oktober 2024 - 13:43 Postad 29 oktober 2024 - 14:32 + Kul vecka för minhembio där minst två riktigt fina salonger har lagts upp + Forumet lever + Att folk delar med sig + Möjligen är en bioträff på gång i helgen - Inget höstlov. Bara jobb - Det tar för lång tid innan jag får se sony och jvc nya projektorer. Ville helst se dem igår Postad 31 oktober 2024 - 16:45 Felsökaren vilket är jag själv. Har hittat fel två gånger när min Trinnov Altitude 16 dels fick hackat ljud och dels fick oregelbundet ljud.
Det första felet var jag på jobbet när jag kom på felet. ARC var inkopplat i TV:n men Trinnov Altitude 16 hade inte fått de ännu så jag stängde av den i TV:n och det hackande ljudet försvann. . Nyligen gick ljudet upp och ned i Trinnov Altitude 16 och felet söktes av Trinnov i USA. Efter ett tag tag skulle jag sätta igång min Sony hembiohörlur och boxen till gick inte igång vilket den ska göra om man rör på hörlurarna. Provade att sätta på den manuellt vilket inte heller gick. Drog ut strömförsörjningen till boxen och anslöt den igen och den gick igång som den skulle och nu var det oregelbundna ljudet borta. Trinnov i USA skulle också uppgradera firmware till HDMI kortet men misslyckades hela tiden. Efter ett dags uppehåll hörde Trinnov i Frankrike av sig och de lyckades uppgradera firmware i HDMI kortet. Postad 05 november 2024 - 09:15 - Svårt för somliga människor att få in skillnaden på sanning och åsikt. Bifogad fil(er)Postad 06 november 2024 - 09:09 - USA ett steg närmare att göra filmen Idiocracy till en dokumentär. Postad 06 november 2024 - 18:03
När verkligheten överträffar fiktionen. + Troligt ett stort uppvaknande av de tysta goda. - Märkligt tid av juridiska ekontraritolkningar väntar troligen framöver när Neofyter inom politiken ska plaska in ankdammen. Postad 09 november 2024 - 15:12 - ******** så mycket skitsaker som samlats i varje vrå. För att inte tala om dammet på all teknik... Totalt sett kul, men usch så mycket jobb. Postad 14 november 2024 - 14:54
Förberedelserna går snabbt. GcOyC21W4AAtT7P.jpg 153,16K 0 Antal nerladdningar Redigerat av Zacabeb, 15 november 2024 - 09:12. Postad 15 november 2024 - 09:19 + Stephen King har slutat posta på Xitter och istället börjat posta på Threads. Det blev för mörkt, enligt skräckmästaren. +‽ The Onion har köpt upp Infowars och Alex Jones har fått ett nervsammanbrott. Seriös rapportering om nyheten: https://www.bbc.com/...es/c30p1p0j0ddo Oseriös rapportering om nyheten: https://theonion.com...o-buy-infowars/ Ovidkommande rapportering om något helt annat: https://www.loveandl...i-salad-recipe/ Redigerat av Zacabeb, 15 november 2024 - 09:20. Postad 17 november 2024 - 11:59 + Märkliga tider vi lever i. Efter att INGET hänt under flera månader med Attefallshuset och därmed hot om tredjepart. Så har grävandet idag(söndag) satts igång. Material och projektfolk har sprungit på tomten sedan fredag. Skönt att saker och ting är på rull.
- Stress med allt som renoveras.
+/- Dubbla grävmaskiner på tomten... Verkar som att kommunkation brister. Postad 18 november 2024 - 07:27 Det kommer bli bra PML.
+ Vilken helg + För första gången stämde det i tävling för bänkpress. 3/3 lyft godkända, 9/9 domarbeslut godkända och personligt rekord. Väldigt roligt att kunna pyssla med ngt som gubbe och bidra till laget. + Trevligt kalas + Fick uppleva JTR. Alltså detta monster i sidenkostym. Att den kan vara så precis, så snabb, ja så sofistikerad och dessutom i ett litet rum + Träffa andra som gillar bio. Att dela intresset är fantastiskt kul och man lär sig ngt varje gång + Stor uppgradering gjord i bion. Återkommer när jag hunnit kalibrera och satt intrycken
- Konflikter. Helgen kunde varit perfekt men givetvis skulle några i närområdet dra igång ett rejält bråk som indirekt drabbar andra. Man vinner inget på att eskalera. Var saklig även om det svider är min starka övertygelse. Postad 18 november 2024 - 19:58 Det var nämligen så att jag tröttnade på att skölja min rakapparat under den svagt strilande kranen för att skärbladen inte blev rena utan skäggstråna satt kvar i en enda taggig gegga och gjorde apparaten slöare och slöare. I den naiva tron att min rakapparat var kompatibel med den rengöringsstation som medföljer dyrare modeller i samma serie köpte jag till en sådan. Den omnämndes ju trots allt i bruksanvisningen och hade min modell listad som kompatibel i reservdelsinformationen. När jag fick hem rengöringsstationen märkte jag dock att min rakapparat inte är helt kompatibel. Den fungerar rent mekaniskt med rengöringsstationen, men saknar den lägessensor och rengöringsprogram som behövs för att den ska bete sig korrekt. När den sitter uppochned ska den nämligen fatta att den är i stationen och då gå igenom ett specialprogram där den upprepat roterar skärhuvudena några sekunder och sedan pausar några till för att sedan stänga av sig efter en minut. Min rakapparat kör det vanliga rakprogrammet på fullt ös och måste stängas av manuellt. Utifrån dess läte verkar den inte heller gilla att driva rengöringsstationen. Ren blir den; oförskämt ren, slickbart ren, nästan lika ren som när den var ny, kort sagt mycket mycket ren, men den protesterar. Så, det var en tråkig och frustrerande upplevelse. Inte nog med att jag måste räkna till 60 varje gång jag rengör rakapparaten i stationen, det känns inte som att det är en bra idé att grilla motorn. Dessutom var det är dags att byta ut skärbladen, i synnerhet då den har blivit märkbart slöare trots att jag inte direkt har något igelkottsanlete. Då bestämde jag mig helt enkelt för att bita i det sura äpplet och köpa en ny rakapparat som är kompatibel med rengöringsstation. Då var oturen framme igen. Bara ett par dagar efter att jag beställt den nya apparaten från El Giganto och dagen efter att jag fått hem den postväga får jag mejl om att det är förtur till Black Week för klubbmedlemmar. Där visar det sig att apparaten är nedsatt ganska rejält i pris med dryga 60%! Efter några väl valda ord till högre makter om deras beskaffenhet spenderade jag helgen i viss frustration. Och här kommer det klyschiga men något lyckliga slutet för den här gången; El Giganto gjorde förvånansvärt nog inget större motstånd i att ge tillbaka mellanskillnaden när jag beskrev min otur. Jag var tvungen att åka till en butik för att få det löst, men de fixade det hela ganska snabbt. I princip kan man ju lämna tillbaka en oöppnad produkt på öppet köp och sedan omedelbart köpa den igen till det lägre priset, men det slapp jag. Nu kanske ni tycker att jag är lite snål och sniken av mig. Men om en butik frivilligt väljer att sälja en produkt 60% billigare och fortfarande går med hyfsad vinst känns det som att båda parter vinner trots allt. Och nu fick jag plötsligt budget tillbaka till en näshårstrimmer så jag kan klippa ogräs även där. Redigerat av Zacabeb, 19 november 2024 - 02:30. Postad 22 november 2024 - 21:52 + Är väldigt nöjd med min nya rakapparat.
+ På spåret. Ett bra program, men jag tycker att det saknas tillräckligt med vetenskapliga belägg för att Anders Tegnell har varit med och tävlat. Postad 29 november 2024 - 21:11 - Tele2. Tv-hubben havererade igen mitt under På spåret, som jag i mitt förra inlägg påpekat är ett bra program. Faktiskt det viktigaste programmet på hela året för min del. Jag vill mosa Tv-hubben med en slägga. Postad Igår, 16:02 +Gukesh ny världsmästare i schack. Även om det är lite synd att världens bästa inte ställer upp. 4 användare läser detta ämne1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |